Tekstury

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Hadrian »

Czy istnieje jakiś dobry i przejrzysty poradnik (może być oczywiście w j. angielskim), który wyjaśni mi jak się tworzy własne rodziny tekstur? Tak by paleta kolorów się zgadzała oraz wydawały odpowiednie odgłosy kroków itp.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Juliusz »

Szczerze, to rzuciłem okiem na różne linki tutoriali, i nic porządnego nie znalazłem. Linki są albo martwe, albo treść tutoriali jest nieaktualna (Old Dark). Zbyt długo nie szukałem, bo to generalnie dość prosty temat.

1) Co do palet - w New Dark'u możesz na szczęście o nich zapomnieć. Zapisuj swoje tekstury w formacie TGA lub PNG. Albo lepiej - DDS, jeśli masz narzędzia do konwersji, ale nie jest to wymagane. Te tekstury powinny być zapisane jako RGB 8bit na kanał. Czyli "zwykły" format - bez palet kolorów.

2) Odgłosy ustawisz po załadowaniu tekstury do misji.
- otwórz Object Hierarchy z menu Editors
- z listy na samej górze wybierz pozycję Textures
- poszukaj swojej nowo dodanej tekstry - gdzieś na dole listy pewnie, np.
t_fam/Drewno/Deski (-6546)
- przeciągnij ją do odpowiedniej kategorii w drzewku tekstur, np. WoodTex, jeśli jest to tekstura drewniana itp.
- na koniec zapisz swój Gamesys, ponieważ powyższe ustawienia są przechowywane w pliku .gam, a nie .mis.

W zasadzie to tyle.

Przypomnę jeszcze:
3) Tekstury muszą mieć wymiary będące potęgą liczby 2, np. 256x256, 1024x1024 lub 1024x512 itp...
4) Własne tekstury zapisz wewnątrz folderu misji, w katalogu fam, w podfolderze rodziny, np.:
Thief2 / FMs / MojaFanmisja / fam / Drewno / Deski.tga
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Marzec »

Juliusz bardzo ładnie wyjaśnił :oki Jednak co do jednego muszę poprawić ;) Takich tutoriali szukałbym na Dromed Central. Mirror SQ: http://southquarter.com/dromed/?cat=18

Tu pierwszy jaki znalazłem, zdaje się dobrze opisywać temat:
http://southquarter.com/dromed/?p=400

EDIT: Jest to Old Dark, ale wciąż przydatna wiedza. Wystarczy wziąć aspekty New Darka z posta Juliusza, takie jak dowolna paleta pliku tekstury i połączyć z tutorialem, i wszystko razem ma zastosowanie w nowym silniku.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Hadrian »

Dzięki bardzo, panowie :-D
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Btw. Jeżeli korzystasz z Gimpa do robienia tekstur, to jest do niego dobra wtyczka do ddsów. Masz wtedy kontrolę nad mipmapami i w ogóle ;) Tylko pamiętaj żeby mieć gdzieś zapisany "bezstratny" oryginał ;) Nie wiem na ile wydajny jest newdark w połączeniu z png, ale przypuszczam że średnio.
ODPOWIEDZ