Strona 1 z 5

Tekstury

: 27 września 2006, 22:32
autor: Nivellen
W tym miejscu gromadzimy linki do stron z teksturami lub materiałami referencyjnymi, pozwalającymi na ich tworzenie.

- CG Textures
Obecnie największe źródło bezpłatnych zdjęć referencyjnych. Wszystkie fotografie starannie podzielono na kategorie. Dzienne ograniczenie ilości pobieranych danych dla użytkowników bez abonamentu.

- Mayang Textures
Znana i ceniona strona, popularna przed pojawieniem się CGTextures ;)

- Animax Textures
Włoska strona z niezłymi teksturami, wymaga obsługi javascriptu i długo się ładuje :-(

- Digital Scriptorium
Piękna witryna ze skanami i zdjęciami starodruków.

- Dave Gurrea Textures
Tekstury pracownika branży gier komputerowych. Większość z nich była malowana ręcznie. Zanim zdecydujecie się je wykorzystać, dokładnie przeczytajcie warunki użytkowania (autor zastrzega sobie parę rzeczy).

- [url=http://]Master Builder Store[/url] - Od jakiegoś czasu witryna nieczynna (zmiana serwera). Judith, czekamy :-)

- texturelib
Bardzo fajna stronka ze sporą ilością teksturek, tworzona przez jedną osobę.

- freetextures
Duża witryna szczególnie polecana twórcom obiektów. Mnóstwo fotografii przedmiotów, zarówno dawnych, jak i współczesnych, polecam!

- goodtextures
Następne świetne źródło fotografii, pogrupowane w łatwo rozpoznawalne kategorie. Sporo perełek dla twórców średniowiecznych klimatów.


Oprócz tego w tym wątku zamieszczamy pojedyncze zdjęcia czy próbki tekstur różnego autorstwa (gorąco zachęcamy do publikowania własnej twórczości ;))

Re: Tekstury

: 27 września 2006, 22:50
autor: Gregorius
Dobry pomysł. Może znajdę kilka(naście) tego typu fotek w moim przebogatym archiwum...
Ale niestety z racji braku czasu muszę to odłożyć... za jakiś miesiąc może będę miał więcej czasu i będę robił porządek w zdjęciach, będę wtedy pamiętał o teksturach :)

Re: Tekstury

: 28 września 2006, 10:54
autor: Abru
Doskonały pomysł Nivellen!

Może w końcu zdecyduje się na ten aparat fotograficzny. Mam pod nosem gigantyczny obiekt z cegły;) który przynajmniej w części chciałbym umieścić w mojej fanmisji.

Re: Tekstury

: 28 września 2006, 21:25
autor: Przemek557
A mogą być obrazy znalezione w internecie??
Na przykład:
http://rene.balderacchi.club.fr/illustr ... %20mur.jpg
Można również i tak...
http://www.grafika3d.net/tekstury.php

Re: Tekstury

: 28 września 2006, 21:55
autor: Nivellen
Gregorius pisze: (...)będę wtedy pamiętał o teksturach
Trzymam Cię za słowo. Pisałeś kiedyś, że masz Pentaxa Optio - ciekawość, cyfrowego czy klasyka?

Przemek557 ->
W zasadzie chodziło mi o zebranie tutaj naszych forumowych, niepowtarzalnych zestawów zdjęć do wykorzystania. Wiele razy zdarzyło mi się widzieć tę samą teksturę w kilku grach. To właśnie podstawowa wada pobierania obrazków z internetowych galerii, dlatego zdecydowałem się na stworzenie takiego tematu. Fakt, że ładowanie zdjęć w dużej rozdzielczości jest to czasochłonną czynnością, 2 MB przesyła się dobrych parę chwil nawet na szybkim łączu, myślę jednak, że efekty będą warte tej ceny. Osoby z naszego forum zajmujące się tworzeniem fanmisji będą wdzięczne za taki swojski "magazyn".
Habit pisze: Doskonały pomysł Nivellen!

Może w końcu zdecyduje się na ten aparat fotograficzny. Mam pod nosem gigantyczny obiekt z cegłyWink który przynajmniej w części chciałbym umieścić w mojej fanmisji.
Cieszę się, że będzie to dla Ciebie zachętą do kupna aparatu. Ja jeszcze rok temu byłem sceptycznie nastawiony do "cyfraków". Od kiedy wziąłem do ręki pożyczonego Canona 530 nie mogę się uwolnić od zapamiętywania na zapas "ciekawych miejsc do ciachnięcia" :-D Łatwość z jaką można przenosić i obrabiać obrazy z aparatu cyfrowego są jego wielkim atutem. Czekam w takim razie na efekty Twoich cyfrowych łowów ;)

Re: Tekstury

: 28 września 2006, 22:14
autor: Gregorius
Nivellen pisze:Pisałeś kiedyś, że masz Pentaxa Optio - ciekawość, cyfrowego czy klasyka?
Zgadza się... Pentaxa Optio 33L cyfrowego, który jest nie do zdarcia. Teraz mam go w zapasie.

Wiosną kupiłem sobie Minoltę 7D, ale niestety z kilku powodów był to zakup nietrafiony...
więc sprzedałem i w sierpniu kupiłem Olympusa E500 niestety z wadą fabryczną której serwis po pierwszym podejściu nie usunął :evil: więc niebawem wysyłam go znowu do naprawy...

Re: Tekstury

: 29 września 2006, 07:29
autor: Nivellen
Gregorius pisze:(...)Wiosną kupiłem sobie Minoltę 7D, ale niestety z kilku powodów był to zakup nietrafiony...
więc sprzedałem i w sierpniu kupiłem Olympusa E500 niestety z wadą fabryczną której serwis po pierwszym podejściu nie usunął :evil: więc niebawem wysyłam go znowu do naprawy...
Osobiście polecam sprzęt Canona. Od 12 roku życia używałem różnych aparatów tego producenta i zawiodłem się tylko raz. Teraz mam tylko Pentaxa ME Super z '81 roku, jest już bardzo "wymęczony" ale jeszcze pstryka. Też przymierzam się do zakupu jakiegoś cyfraka.

Aby zachęcić wszystkich do wrzucania swoich fotek, podsyłam kilka własnych. Oto rezultat wyprawy do Grodźca (furta, murek i okno) oraz Frydlantu w Czechach (drzwi):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. właśnie zorientowałem się, że ImageShack pozwala na przechowywanie obrazów do 1,5 MB.

Re: Tekstury

: 29 października 2006, 23:05
autor: Kerte
A jest możliwość zrobienia tekstury wykorzystując jakiś screen z innej gry?

Re: Tekstury

: 30 października 2006, 00:26
autor: Nivellen
W tym temacie chodziło mi raczej o własnoręczne zdjęcia i pomysłowość. Zrobienie tekstury ze zrzutu jest wykonalne, lecz nie będzie miała dobrej jakości. A jaką grę masz na myśli?

Re: Tekstury

: 30 października 2006, 11:49
autor: Juliusz
kerte pisze:A jest możliwość zrobienia tekstury wykorzystując jakiś screen z innej gry?
Jeśli się da, to lepiej po prostu dobrać się do tekstur z tej gry, bo to co widzisz na ekranie to często obrazek mniej lub bardziej rozciągnięty przez perspektywę oraz nierównomiernie i kolorowo oświetlony...

A tak przy okazji - zapodam też jakieś swoje tekstury jak nie zapomnę.

Re: Tekstury

: 30 października 2006, 15:49
autor: Kerte
Nivellen pisze:W tym temacie chodziło mi raczej o własnoręczne zdjęcia i pomysłowość. Zrobienie tekstury ze zrzutu jest wykonalne, lecz nie będzie miała dobrej jakości. A jaką grę masz na myśli?
Hitman 2 Silent Assassin

Re: Tekstury

: 30 października 2006, 17:39
autor: Nivellen
Nie miałem z tą grą jeszcze do czynienia, ale jeśli jest do niej dołączony edytor, spróbuj wyciągnąć tekstury tak jak mówi Juliusz. Będą praktycznie od razu do użycia.

Re: Tekstury

: 11 listopada 2006, 10:42
autor: MRYS
Nivellen pisze:Nie miałem z tą grą jeszcze do czynienia, ale jeśli jest do niej dołączony edytor, spróbuj wyciągnąć tekstury tak jak mówi Juliusz. Będą praktycznie od razu do użycia.
W przypadku wyciągani atekstur z gier wkraczamy na śliski teren praw autorskich.. Natomiast pomysł z udostępnianiem własnych fotografii znakomity!!! Sam cyfrówki póki co ni eposiadam, więca taki "magazyn" to dla mnie skarb :-D

Re: Tekstury

: 11 listopada 2006, 16:57
autor: Nivellen
MRYS pisze:W przypadku wyciągani atekstur z gier wkraczamy na śliski teren praw autorskich.. Natomiast pomysł z udostępnianiem własnych fotografii znakomity!!! Sam cyfrówki póki co ni eposiadam, więca taki "magazyn" to dla mnie skarb :-D
Z tym wyciąganiem to faktycznie "śliska" sprawa, ale jak się je po cichu i umiejętnie przerobi, to może nikt nie zauważy ;) A tak na serio, jeśli potrzebujesz MRYS'iu czegoś konkretnego na teksturki to daj znać na PW, może mam coś co Ciebie zainteresuje

Re: Tekstury

: 11 listopada 2006, 18:14
autor: MRYS
Nivellen pisze:jeśli potrzebujesz MRYS'iu czegoś konkretnego na teksturki to daj znać na PW, może mam coś co Ciebie zainteresuje

A wiesz, nie omieszkam :-D . Kiedy już mi jakis konkret będzie potrzebny dam znać. Dzięki za ofertę.

Re: Tekstury

: 29 grudnia 2006, 12:53
autor: Tabal
jak mozna wzucic zdjecia (textury roznych powierzchni) do dromeda-POMOCY!!!!!!

Re: Tekstury

: 29 grudnia 2006, 19:26
autor: Nivellen
Wiem, że jesteś tu świeży, ale na litość Wielkiego Budowniczego - jest przecież coś takiego jak funkcja "szukaj" :!:
Tutorial Timona

Re: Tekstury

: 27 stycznia 2007, 15:31
autor: MackaN
Ktoś może orientuje się skąd ściągnąć tego magicznego Brighta? Ułatwił by mi on znacznie tworzenie rodzin tekstur.

Re: Tekstury

: 27 stycznia 2007, 22:55
autor: Nivellen
Masz tu link, zakładka "Tools".

Re: Tekstury

: 17 lutego 2007, 14:38
autor: Juliusz
Podaję link do najlepszego serwisu z darmowymi teksturami:
http://www.cgtextures.com/

Re: Tekstury

: 17 lutego 2007, 16:44
autor: timon
Dzięki, bardzo dobra strona.

Re: Tekstury

: 17 lutego 2007, 23:32
autor: Nivellen
Rewelacyjna strona, ma szansę stać się dużą konkurencją dla naszych stałych "dostarczycielek" tekstur, czyli Mayang's Free Texture Library
oraz równie sławnej Image After.
Niech Wielki Budowniczy błogosławi wynalazcy aparatu cyfrowego :oki

Re: Tekstury

: 18 lutego 2007, 13:05
autor: Juliusz
Nivellen pisze:Rewelacyjna strona, ma szansę stać się dużą konkurencją dla naszych stałych "dostarczycielek" tekstur, czyli Mayang's Free Texture Library
oraz równie sławnej Image After.
CG Textures ma aktualnie jakieś 10000 zdjeć (wg tego, co pisze autor), co już go czyni lepszym od Mayanga. Do tego nie stawia żadnych podpisów na zdjeciach (jak Mayang) oraz ma same konkrety - na Image After 80-90% to zdjęcia o wątpliwej wartości, część z nich może służyć jako refki czy inspiracje, ale porządnych tekstur tam jest stosunkowo niedużo. Tymniemniej sam z tych serwisów korzystam - po prostu spadły w mojej hierarchii na 2 i 3 miejsce :)

Re: Tekstury

: 19 lutego 2007, 16:50
autor: Edversion
Juliusz pisze:Podaję link do najlepszego serwisu z darmowymi teksturami:
http://www.cgtextures.com/
Strona według znakomita :sup! Napewno wykorzystam niektóre tekstury (jak nie wszytkie ;) ) w mojej misji. Polecam.

PS. Możecie przypomnieć jakie rozmiary mają mieć tekstury, aby zostały załądowane przez DromEd?
Rozmiary: ?x?
Waga: chyba bez ograniczeń
Plik: PCX

Re: Tekstury

: 19 lutego 2007, 18:53
autor: Juliusz
256x256. Waga i tak jest zawsze taka sama, bo to nie jest format kompresowany.