Tekstury

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Tekstury

Post autor: Abru »

Judith pisze:Cieszę się ;) Dodatkowo rozruszałem trochę towarzystwo na forum TTLG, jest szansa na większą bazę tekstur od razu z normalmapkami:

http://www.flickr.com/groups/t3edtextures/pool/
Fantastycznie. Doskonały pomysł. ;)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Szkoda tylko, że nie można tych tekstur porządkować w grupie, a jak widać reszta nie zastosowała sie do mojej prośby i jest mały bajzel :/

Zastanawiam się czy nie zrobić tego jeszcze inaczej, tzn. zrobić "teksturowego bloga" na Flickrze i tam to jakoś poukładać - i podzielić na kategorie typu drewno, kamień itd.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Marzec »

jpg.pl - założyć oddzielną galerię dla każdej kategorii. Jest wiele tego typu stron...
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Sęk w tym, żeby strona była po angielsku i żeby różni ludzie mogli dodawać swoje obrazki, ale żeby dało się to sortować np. alfabetycznie, a nie tylko po dacie dodania.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Tekstury

Post autor: Nivellen »

A może pokusić się o stworzenie strony na wzór CG Textures?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Albo jeszcze inaczej, zrobić serię wpisów do wikipedii (Fleshworks) i zagnieździć tam miniatury z odnośnikami do tekstur, podzielonych na kategorie, coś wymyślę w wolnej chwili ;)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Tekstury

Post autor: Bukary »

Ze wszech miar chwalebna inicjatywa!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Marzec »

Wiem że http://twitter.com/ to odpowiednik polskiego pinger.pl, a raczej na odwrót ;) Na Pingerze piszesz własnego bloga i możesz udostępnić możliwość pisania na nim innym zarejestrowanym lub gościom. Na twitterze powinno być podobnie :P Jak nie to może pinger :P

W tym wypadku zamiast pisania będziecie dodawać tylko obrazki, lub linki. Do postów można dodawać tagi/kategorie
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Marzec pisze:Wiem że http://twitter.com/ to odpowiednik polskiego pinger.pl, a raczej na odwrót ;) Na Pingerze piszesz własnego bloga i możesz udostępnić możliwość pisania na nim innym zarejestrowanym lub gościom. Na twitterze powinno być podobnie :P Jak nie to może pinger :P

W tym wypadku zamiast pisania będziecie dodawać tylko obrazki, lub linki. Do postów można dodawać tagi/kategorie
I tak to się chyba skończy. Na razie patrzę jak to wygląda na zagranicznych blogach, obecnie testuję Bloggera, póki co jest dość toporny... Tak by to mogło ewentualnie wyglądać http://masterbuilderstore.blogspot.com/
Jeszcze zobaczę jak to wygląda w Wordpressie. Potem już kwestia wybrania platformy i hostingu ;)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Tekstury

Post autor: Abru »

Master Builder Store
Who knows what Builder has in store for Thee?
Zdecydowanie w dobrym kierunku. :ok :)) Bardziej przejrzysta, czytelna i szybsza niż Flickr. Może da się jeszcze w jakiś sposób wyróżnić lub odseparować autorów od reszty Tagów?
If you came across this page looking for materials for your fan missions, maps, scenes or any other non-commercial projects, you've come to the right place. Feel free to use and modify those resources, just remember to mention the author and origin.
A co jeśli ja wymagam więcej od osób, które pobierają moje tekstury? ;)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

To dorzuci się bardziej szczegółowy disclaimer ;) Na Bloggerze nie mogłem znaleźć podziału na autorów, natomiast na Wordpressie może istnieć kilku w ramach jednego bloga i jest tam ogólnie nieco więcej "widgetów" czyli tych pól z różnymi pierdółkami typu właśnie tagi, linki, itd. Z tego co patrzyłem to hosting zagraniczny wcale nie jest taki drogi, a za podobny pakiet: http://www.bluehost.com/tell_me_more.html polski provider zażyczyłby sobie pewnie okrutną cenę.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

No dobra panowie, nie ma co owijać w bawełnę, projekt został oficjalnie powołany do życia :)

http://www.masterbuilderstore.com/
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Tekstury

Post autor: Abru »

Bardzo ładnie :-D :ok. Dodam ten adres do listy w wątku o Thief3Ed.
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Spidey »

Budowniczowie! Mam dostęp do starego domu mojego sąsiada (długa historia). I pomyślałem sobie, że może niektórym z Was przydadzą się jakieś teksturki czy inspiracje (piwnica, strych, zapleśniałe ściany, nadgnite deski, biblioteka ze starymi księgami i wszystko co tworzy nasz ulubiony klimat). ;)
Pocykam jutro jakieś fotki i wrzucę je tutaj.

BTW: Najlepiej sami mnie naprowadźcie na co mam zwrócić uwagę albo czego potrzebujecie (o ile w ogóle).
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Marzec »

No to nie gadaj, tylko do dzieła! ;) Hmmm na pewno najlepsze są zdjęcia płaskich powierzchni robione pod odpowiednim kątem - równolegle do niej. Ja widziałbym zarówno zdjęcia "zapętlających się" powierzchni (typu: cegły, tapeta, kafelki), ale też inne bogatsze, nieregularne teksturki są mile widziane :) (dziury w ścianie, obicia, zerwana tapeta itp.). Tworzę stronkę. Mógłbym hostnąć to toto :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Dziarsky »

Najważniejsze są same fotki z najmożliwiej równym ustawieniem do faktur.
Reszta to Photoshop/Gimp + CrazyBump.

Czekam na pierwsze pliki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Nivellen »

Wspaniała wiadomość Spidey :rad
Na wszelki wypadek przed robieniem fotek zerknij sobie na tę stronkę do działu z tutorialami (7 od góry). Z własnego doświadczenia powiem, że jeśli chodzi o wnętrza należy unikać "jak ognia" fotografii robionych z lampą błyskową - tylko światło zastane ew. odbite (duży biały ekran z tkaniny), lub mocna żarówka fotograficzna/halogenowa.
Oprócz zdjęć ścian, podłóg, sklepień, okien, drzwi i innych powierzchni "domowych", spróbuj też pstrykać jakieś stare obiekty. Wspomniałeś o regałach z książkami, ale mogą być również meble i inne przedmioty codziennego użytku. W takim wypadku obiekt trzeba sfotografować co najmniej z trzech stron tak, aby można było zrobić porządną skórkę na wymodelowany w 3D przedmiot.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i chęć pomocy, takich fotek nigdy dość :oki
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Spidey »

>> Teksturki gotowe <<

Ilość zdjęć - ponad 80
Licencja - GNU XD

Wrzucajcie na stronki jak chcecie. ;) Enjoy.

P.S. Osobiście nie jestem zadowolony - myślałem, że lepiej to wyjdzie. :zdg
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Dziarsky »

Fatalny serwer - ~16KB/s :?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Marzec »

Wspaniale :) Szkoda, że niektóre rozmazane - na przyszkość polecam statyw. Mam już parę faworytów.

Drabinka rzeczywiście rozwala xD
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Nivellen »

Szkoda, że nie zdążyłeś poczytać tutoriala, zaoszczędziło by to wielu błędów przy fotografowaniu. Mimo wszystko trochę tego jest i kilka dobrych tekturek można zrobić. Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas i chęć pomocy :pad
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Spidey »

Tutorial czytałem, ale nie miałem oświetlenia i profesjonalnego aparatu. :zdz Poza tym to był mój debiut jeżeli chodzi o fotografowanie teksturek. :hyh
Może się mylę, ale tekstury będą pomniejszone w grze, nie? Bo jeśli tak to przynajmniej trochę zniweluje się rozmycie. ;)
Cieszę się, że pomogłem. :kwd
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: peter_spy »

Żadne z tych zdjęć się nie nadaje do tekstur, przynajmniej nie do takich wielkości 512 czy 1024, natomiast zawsze można je wykorzystać w ramach referencji, przy modelowaniu drzwi na przykład.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Źródła inspiracji dla wszystkich budowniczych

Post autor: Nivellen »

Nie bądź taki surowy Judith, chłopak chciał dobrze. Ja osobiście wyodrębniłem z całości 13 fotek, które być może w przyszłości wykorzystam. Będą wymagały trochę zabawy w fotoszopie, ale nie są tak do końca złe.
Ostatnio zmieniony 19 października 2009, 18:15 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Przeniesione zgodnie z sugestią :)

Nie wątpię, że Spidey chciał dobrze, mam nadzieję, że do T2 się chociaż przyda. Natomiast większość fotek to moim zdaniem całkiem niezłe materiały referencyjne, mi się te drzwi podobają, do modelowania jak znalazł :)
ODPOWIEDZ