Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tekstury
PostNapisane: 10 sie 2019 10:19 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2358
Lokalizacja: Gdańsk
Czy istnieje jakiś dobry i przejrzysty poradnik (może być oczywiście w j. angielskim), który wyjaśni mi jak się tworzy własne rodziny tekstur? Tak by paleta kolorów się zgadzała oraz wydawały odpowiednie odgłosy kroków itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tekstury
PostNapisane: 10 sie 2019 12:30 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2528
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Szczerze, to rzuciłem okiem na różne linki tutoriali, i nic porządnego nie znalazłem. Linki są albo martwe, albo treść tutoriali jest nieaktualna (Old Dark). Zbyt długo nie szukałem, bo to generalnie dość prosty temat.

1) Co do palet - w New Dark'u możesz na szczęście o nich zapomnieć. Zapisuj swoje tekstury w formacie TGA lub PNG. Albo lepiej - DDS, jeśli masz narzędzia do konwersji, ale nie jest to wymagane. Te tekstury powinny być zapisane jako RGB 8bit na kanał. Czyli "zwykły" format - bez palet kolorów.

2) Odgłosy ustawisz po załadowaniu tekstury do misji.
- otwórz Object Hierarchy z menu Editors
- z listy na samej górze wybierz pozycję Textures
- poszukaj swojej nowo dodanej tekstry - gdzieś na dole listy pewnie, np.
t_fam/Drewno/Deski (-6546)
- przeciągnij ją do odpowiedniej kategorii w drzewku tekstur, np. WoodTex, jeśli jest to tekstura drewniana itp.
- na koniec zapisz swój Gamesys, ponieważ powyższe ustawienia są przechowywane w pliku .gam, a nie .mis.

W zasadzie to tyle.

Przypomnę jeszcze:
3) Tekstury muszą mieć wymiary będące potęgą liczby 2, np. 256x256, 1024x1024 lub 1024x512 itp...
4) Własne tekstury zapisz wewnątrz folderu misji, w katalogu fam, w podfolderze rodziny, np.:
Thief2 / FMs / MojaFanmisja / fam / Drewno / Deski.tga

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tekstury
PostNapisane: 10 sie 2019 18:43 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1436
Lokalizacja: Kraków
Juliusz bardzo ładnie wyjaśnił :oki Jednak co do jednego muszę poprawić ;) Takich tutoriali szukałbym na Dromed Central. Mirror SQ: http://southquarter.com/dromed/?cat=18

Tu pierwszy jaki znalazłem, zdaje się dobrze opisywać temat:
http://southquarter.com/dromed/?p=400

EDIT: Jest to Old Dark, ale wciąż przydatna wiedza. Wystarczy wziąć aspekty New Darka z posta Juliusza, takie jak dowolna paleta pliku tekstury i połączyć z tutorialem, i wszystko razem ma zastosowanie w nowym silniku.

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tekstury
PostNapisane: 13 sie 2019 12:04 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2358
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki bardzo, panowie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tekstury
PostNapisane: 13 sie 2019 17:05 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2396
Lokalizacja: Łódź
Btw. Jeżeli korzystasz z Gimpa do robienia tekstur, to jest do niego dobra wtyczka do ddsów. Masz wtedy kontrolę nad mipmapami i w ogóle ;) Tylko pamiętaj żeby mieć gdzieś zapisany "bezstratny" oryginał ;) Nie wiem na ile wydajny jest newdark w połączeniu z png, ale przypuszczam że średnio.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Teraz jest 22 wrz 2019 16:19


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron