Strona 2 z 5
Re: Tekstury
: 10 kwietnia 2007, 20:04
autor: peter_spy
Re: Tekstury
: 10 kwietnia 2007, 22:54
autor: Dziarsky
Nieźle (a nawet wspaniale!). Ja zawsze zaglądałem tu:
http://mayang.com/textures/ - zrobiłem z tych textur już wiele przydatnych do gry.
Re: Tekstury
: 16 czerwca 2007, 18:43
autor: Edversion
Oto kilka zdjęć które można wykorzystać do utworzenia teksturek:
Chodziło mi głównie o ten murek, który jest na pierwszym planie. Na resztę zdjęcia nie ma co liczyć!
Może to się jeszcze przyda:
Tu nie ma żadnych praw autorskich. Brać śmiało i ładować w Dromie!
Jeżeli będę kiedyś szedł zwiedzać jakiś zamek, obiecuję porobić kilka ładnych zdjęć murków i wkleje je do tego temata.
Nivellen dobrze mówi! Utwórzmy nasz własny, forumowy kącik ze zbiorem naszych teksturek.
Pozdrawiam,
Edversion
Re: Tekstury
: 16 czerwca 2007, 20:09
autor: marek
daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki
GPL nie gryzie.
Re: Tekstury
: 17 czerwca 2007, 14:38
autor: Edversion
marek pisze:daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki GPL nie gryzie
Nivellen powiedział, żeby utworzyć nasz własny kącik z teksturami... Chętnie się przyłączam.. Te teksturki może brać każdy (przynajmniej z naszego forum) i używać ich w swojej misji.. No może.. jak coś to już bym chciał być tylko widziany w Creditsach..
Gdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.
Re: Tekstury
: 17 czerwca 2007, 18:24
autor: marek
Gdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.
mówię, że General Public Licence nie gryzie
Re: Tekstury
: 08 lipca 2007, 20:57
autor: Ozi
Re: Tekstury
: 08 lipca 2007, 21:07
autor: Dziarsky
To miłe, że Corel ma fajne wzorce, dobre na normal-mapy.
Z drugiej strony textury tak zrobione wyglądają za "czysto" i ciut "sztucznie".
Polecam przy robieniu normal-map zrobić przenikany obraz takiego czarno białego wzorca i samego obrazu, efekt końcowy będzie ciekawszy.
Ja osobiście "pomagam" texturom i normal-mapy obrazów ścian pokrywam dodatkowo narysowanymi konturami czy pomocniczymi kształtami, też dobra opcja.
ps. texturki fajne. Powodzenia przy następnych.
Re: Tekstury
: 08 lipca 2007, 21:23
autor: Ozi
Trzeba wypróbować twoje sposoby
Robienie normal map to chyba 90% sukcesu
A co do Draw, te rysunki nie były wzorcami heh
Wzorce i wypełnienia są zbyt powtarzalne niestety :/
Re: Tekstury
: 08 lipca 2007, 22:11
autor: Dziarsky
Ozi pisze:Trzeba wypróbować twoje sposoby
Przykładowo gdy mam texturę kafli i chcę by uwydatnić rowek/fugę to rozpoczynam na tej texturze normalnie rysować linie, później ustawiam przenikanie obu warstw by były wyraźne szczegóły textury ale też zrobiona siatka rowków, scalam warstwy, usuwam kolor (czasem jakiś kontrast) i wtedy zaczynam robić normal-mapę. Dzięi takim małym oszustwom poprawiłem jakość normal-map chyba wszystkich moich textur metalu.
Re: Tekstury
: 08 lipca 2007, 22:50
autor: Ozi
Ja również nakładałem na siebie różne warstwy by stworzyć normal mapę. Takie wyboje zrobione bezpośrednio z tych czarno białych rysunków wyglądają komplentnie bezbadziejnie
W każdym razie to ciągle eksperymenty
Re: Tekstury
: 09 lipca 2007, 12:12
autor: marek
bardzo ciekawe teksturki - a w użyciu wyglądają już wogóle super - chociaz rzeczywiście troszkę nienaturalnie
może jakieś zabrudzenia od błota czy czegoś?
Re: Tekstury
: 11 lipca 2007, 20:25
autor: Juliusz
Ozi - tekstury spoko, choć tak jak już wcześniej ktoś wspomniał - trochę sterylne. Osobiście wolę podejście odwrotne - zdjęcie jako punkt wyjścia, które kadruję, poprawiam kontrasty, miksuję delikatnie z innymi teksturami brudu, zacieków itp. żeby uzyskać ciekawszą materię i złamać surową zdjęciowość. A height mapę obrabiam często ręcznie, tu coś wybielę, tam coś podciemnię. Na teksturze wówczas dzieje się więcej rzeczy, które ciężko nawet wymyślić, jak się tworzy ją całkowicie od podstaw.
No, chyba, że celem nie jest realizm... (bo nie musi wcale być).
Re: Tekstury
: 06 sierpnia 2007, 12:33
autor: timon
Post Edversiona i 2. następne o zamku w Nowym Wiśniczu przeniesione tu:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=78206#78206
Re: Tekstury
: 08 sierpnia 2007, 12:23
autor: timon
Re: Tekstury
: 08 sierpnia 2007, 12:33
autor: clearing
Re: Tekstury
: 08 sierpnia 2007, 13:44
autor: Marzec
Re: Tekstury
: 09 sierpnia 2007, 20:55
autor: Nivellen
Hello clearing! Welcome to our Thief Forum
and great thx for this link. Unfortunately I can load only part 1 of 4 from RapidShare ( It says "You have reached the download-limit for free-users.") But I'll try more tomorrow.
Titus -> MNIAM! Bardzo ciekawe fotki, właśnie dla takich powstał ten wątek. Brawo i dzięki w imieniu budowniczych
Edit:
ściągnąłem Seamless Textures 7, wszystko niby fajnie, tylko pakiet jest okrojony z największych formatów tekstur 1600x1600. Do wykorzystania pozostaje jedynie format medium o rozmiarze wahającym się od 500 do 800 pikseli. Trochę szkoda, bo to ogranicza użycie obrazków jedynie do edytorów typu DromEd.
Re: Tekstury
: 10 sierpnia 2007, 00:38
autor: Juliusz
Timon i clearing - dzięki za linki - dobre!
Kurcze, może w końcu uda mi się jakieś moje zdjęcia załadować tutaj...
Re: Tekstury
: 10 sierpnia 2007, 19:04
autor: Nivellen
Re: Tekstury
: 28 listopada 2007, 11:32
autor: peter_spy
Jak ktoś chce coś z tego to dajcie znać
Re: Tekstury
: 01 grudnia 2007, 04:04
autor: Marzec
Żal Ci załadować wszystkiego do sieci zwanej internet?
Re: Tekstury
: 04 sierpnia 2008, 15:44
autor: peter_spy
Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena, jako że pierwotny charakter wątku uległ nieco zmianie. Wszystkie najważniejsze linki na pierwszej stronie
Re: Tekstury
: 04 sierpnia 2008, 21:40
autor: Nivellen
Judith pisze:Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena (...)
Całkiem zgrabnie Ci to wyszło
Re: Tekstury
: 05 sierpnia 2008, 12:43
autor: peter_spy
Cieszę się
Dodatkowo rozruszałem trochę towarzystwo na forum TTLG, jest szansa na większą bazę tekstur od razu z normalmapkami:
http://www.flickr.com/groups/t3edtextures/pool/