Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Nie chcę Cię zniechęcać, ale jeśli masz problemy z przebrnięciem przez takie podstawowe rzeczy, raczej nie sądzę abyś zrobił coś poważnego w tym edytorze. To strasznie upierdliwy i wymagający program, trzeba dużo samozaparcia i podstawowej znajomości angielskiego.
W sieci jest mnóstwo przewodników, koledzy podawali Ci linki, sięgnij po nie i popracuj sam . Jeśli nie spełniasz w/w kryteriów, lepiej daj sobie spokój, nikt nie będzie prowadzić Cię za rękę przy każdym kroku. Przepraszam, ale taka jest "naga prawda", życzę dużo cierpliwości.
Ostatnio zmieniony 18 października 2006, 20:42 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Zrobiłem mapę do misji (jest w rozszerzeniu .tif. nie wiem, czy to dobre, ale inni mieli już .gif i .pcx)

Jak zrobić, by po naciśnięciu podczas gry m lub Escape > Mapa była pokazana moja mapa? Trzeba coś zmieniać? Powiecie??
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Powiemy ;)

Mapa MUSI być w formacie PCX zapisana w odpowiednim katalogu pod odpowiednią nazwą. Mało tego - musi mieć odpowiednią paletę i zwykłym Paintem nie uda się tego zrobić...

Jak zrobić żeby mapa była aktywna... mogę tylko powtórzyć: zajrzyj do tutoriala :roll: ten który jest dostarczany razem z DromEdem wystarczy... tam jest to dobrze opisane.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Cele misji: pytałem sie niedawno - poszukaj
Mapka: też się chyba pytałem - poszukaj
Jeśli się nie pytałem to IMHO mapkę najlepiej robić Paint Shopem
Jeśli chcesz krętych schodów, gdzieś umieściłem multibrush z nimi i opisałem jaka musi być do nich wieża (gildia edytorów) - poszukaj
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Tylko ty chciałeś inne cele, niż ja :| . Ja potzrebuje zrobić inne.
Nivellen

ale jeśli masz problemy z przebrnięciem przez takie podstawowe rzeczy, raczej nie sądzę abyś zrobił coś poważnego w tym edytorze.
Przecież chyba po to powstał ten temat, abym się nauczył z niego korzystać, no nie? :evil:
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Nikt Cię nie nauczy korzystania z DromEda za pomocą forum. To jeden z najcięższych w obsłudze edytorów (wiem z doświadczenia, pracowałem trochę w World Craft'cie, Unreald'zie, Ogier'ze (Ogrze? :) ), TES Construction Set'cie, Hammer'ze). Pytasz o rzeczy wytłumaczone doskonale w wielu przewodnikach i instrukcjach, są pisane prostym językiem, podstawowa znajomość "anglickiego" w zupełności wystarczy. Trzeba tylko chęci, aby po nie sięgnąć, a nie nabijać posty i liczyć, że dromedziarze będą Cię prowadzili "za rączkę" ( :evil: )
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Hmm... poniekąd macie rację, co do tej trudności Dromeda, ale nie ma co się na chłopaka złościć. Jak pojmie, to dobrze, jak nie, to nie - pobawi się przynajmniej.

Edi - Jeśli angielski jest przeszkodą, to wyskrobałem poniżej instrukcję krok po kroku, jak zrobić cele. Uff... trochę tego jest... :)
Edversion pisze:2. Jak zrobić cele misji (wyświetlane podczas pauzy w grze oraz w ogóle - cele).
O jakie cele mi chodzi?
- Znalezienie pewnej rzeczy (papirusu).
- Zabicie pewnej osoby (a thief).
- Zabicie potworów (burricków itp.
- Nic nie można ukraść (bogactwa).
Cele robi się tak, że:
1) wpisujesz komendy w oknie dialogowym Dromeda (prawy-dolny róg)
2) w odpowiednim folderze umieszczasz plik tekstowy z opisem celów
3) ustawiasz w Dromedzie numer misji, żeby wiedział, które cele wyświetlać
4) dając skrypt Victory Check uaktywniasz system celów

A teraz po kolei:
1) Każdy cel ma swój numer liczony od 0. Musisz ustalić dla każdego status, typ oraz numer obiektu, którego cel dotyczy. To takie minimum

- A więc dla każdego z celów wpisz:
quest_create_mis goal_state_NR, 0 - to ustawia stan 'niezaliczony'

- następnie określ typ: 1 - ukradnij obiekt, 2 - zabij kogoś, 3 - ukradnij łup, 4 - udaj się w jakieś miejsce
quest_create_mis goal_type_NR, TYP

- Teraz określ o jakie obiekty Tobie chodzi - czyli co trzeba znaleźć i kogo trzeba zabić. Sprawdź numery danych obiektów (np. kliknij na papirus i sprawdź numer obok nazwy) i wpisz:
quest_create_mis goal_target_NR, NROBIEKTU
Tak samo zrób tego burricka (jeśli ma być konkretny) albo sprawdź numer ujemny burricków w archetypie, jeśli ma być jakikolwiek burrick.

- A co do łupu - spróbuj wpisać 0 w tej komendzie:
quest_create_mis goal_loot_NR, 0 - to powinno zaliczyć cel na początku misji (kiedy masz 0 łupu) i niezaliczyć, gdy coś skradniesz. Nie sprawdzałem niestety nigdy tej metody.


2) Utwórz we folderze Thief2 podfolder INTRFACE/MISS20/ENGLISH (albo inny numer misji, większy od oryginalnych misji). Tam utórz plik GOALS.STR (zwykły tekstowy, tylko z rozszerzeniem str zamiast txt). I wpisz tam teksty celów (w odpowiedniej kolejności)
fiction_0: "......"
text_0: "......"
fiction_1: "......."
text_1: "........"
itd....
fiction to opis przed misją, text - w trakcie misji (z reguły krótszy)



3) W Dromedzie wybierz: Editors / Mission Parametres / Dark Mission Description
Wpisz tam odpowiednie numery - dla powyższego przykładu: 20 i miss20. Nie wiem, czy nazwa pliku mis nie musi się czasem zgadzać z powyższym, a więc jeśli nie działa, to zapisz swój plik jako miss20.mis


4) Wybierz obiekt - miejsce startu i daj mu skrypt: VictoryCheck. (właściwość S -> Scripts)
Aha - musisz mieć wczytane skrypty ConVict - o tym już pisałem: script_load convict - wystarczy raz na misję.

----
To chyba wszystko - powinno działać. W ten sposób jednak nie zrobisz celu zabij kilka burricków i wielu innych, bardziej skomplikowanych. Także zakaz kradzieży by można rozwiązać w sposób bardziej elegancki, ale wymaga to już większej znajomości rzeczy, czym głowy nie chcę Tobie teraz zawracać. Na razie to powinno wystarczć. :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki!!

[ Dodano: Pią 20 Paź, 2006 07:47 ]
Już zrobiłem wszystko jak należy. Zapisałem misję .mis. Całą misję zamieniłem na plik .zip i umieściełem w folderze DarkLoader>Dodatkowe_Misje.
Włączam Loadera. Misja jest. Robię Install Only 'Invallid Mission'.

Co się stało? Misja ma być jako .cow? Pomóżcie..
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

misja musi miec nazwe miss20.mis

do pliku misji dodaj te 2 foldery
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki. Teraz mam pytanie.

Chca z was jakieś dwie osoby testować moją misję? Czy nie ma jakiś błędów i temu podobne..

Wiem, ta misja jest nawet cianka, zrobiłem ją, żeby przeszkolić się w DromEdzie i mam w planach inne misje. Jeżeli nikt nie będzie chciał być tymi betatesterami to sie nie obrażę.. ;)
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Na mnie nie licz. Nie mam zainstalowanego T1 ani dromEd1 :(
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Mógłbym rzucić okiem, ale nie wiem kiedy... może jutro, może za tydzień :( jak znajdę wolną chwilę, Golda mam chyba zainstalowanego na laptopie...

Ale otrzegam! Nie zostawię suchej nitki na żadnym błędzie :twisted: więc się zastanów... mój raport z testowania może okazać się bardzo dołujący.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Co do testowania - no, mi się pewnie też nie uruchomi, bo nie mam T1.

W ogóle ja bym na Twoim miejscu skupiał się na razie bardziej na budowaniu, a nie od razu na robieniu całościowej misji (z celami itp. )
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Edversion -> No i teraz mi trochę wstyd, że tak Ci nagadałem :oops: (aczkolwiek nadal uważam, że nie było w moim gadaniu ani trochę przesady). Jeśli chcesz, mogę rzucić okiem na Twoją misję, mam T1 na dysku. Odezwij się na PW lub maila.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Misja testowa wykazała (dzięki Nivellanowi) dwa błędy, które popełniałem, ale zaczynam poprawiać.

Mam na głowie teraz nową fanmiskę. Jej nazwa to będzie "Długa noc w miasteczku Jacob'a" - może jeszcze ulec zmianie. Już tam mam ok. 1/5 zbudowane ;).

Mam takie jedno pytanko z ciekawości - Czym się różni normalny strażnik od strażnika Bafforda?
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kapitan Smith »

Hmm. Gośc od Bafforda ma chyba więcej wytrzymałości ;)
Ale może to być tylko to, że inaczej wygląda :P
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jedno pytanko.. Jeżeli chcę, żeby jakiś gość miał przy sobie jakąś rzecz, np. sakwę, to mam zrobić:

- Nacisnąć gościa.
- Links:
Flavor: Countains
From: numer gościa
To: numer sakwy


Tak mam zrobić? Odpowiedzcie.. ;) Chcecie, aby misja "Długa noc w miasteczku" została ukończona?? :)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Prawie, jeszcze musisz zmienić pole data na belt, w przeciwnym wypadku strażnik miałby sakiewkę w sobie. Przydatne to byłoby w sytuacji gdyby Ai miał patrolować obszar z zamkniętymi drzwiami a ty chciałbyś uniemożliwić graczowi odebranie mu klucza.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Timon, tego sposobu z noszeniem klucza "w sobie" nie znałem. Zawsze można nauczyć się czegoś nowego :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Cała przyjemność po moje stronie. :)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

A tak przy okazji: zastanawiałem się niedawno: jak można stworzyć drzwi zamknięte, otwierane kluczem? :) Kombinowałem z niektórymi linkami i nic; sprawdzałem w innych misjach - nie ma żadnych linków. Zwlekałem z zapytaniem bo odpowiedź jest zapewne bardzo prosta... :oops:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:zastanawiałem się niedawno: jak można stworzyć drzwi zamknięte, otwierane kluczem? (...) Zwlekałem z zapytaniem bo odpowiedź jest zapewne bardzo prosta...
No, faktycznie odpowiedź jest bardzo prosta i nie potrzeba żadnych linków.
Żeby zakluczyć drzwi, ustawiasz im właściwość Engine Features->Locked na True.

A żeby skojarzyć klucz z drzwiami, musisz i drzwiom i kluczowi ustawić takie same numerki we właściwościach (też w Engine Features) KeyDst (dla drzwi) i KeySrc (dla klucza). Zaznaczenie Master Key oznacza, że ten klucz otwiera wszystkie drzwi, które też mają Master Key zaznaczone.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Ok, dzięki. :)

Odpowiedź rzeczywiście bardzo prosta. Muszę chyba jakiś klucz wrzucić do mojej misji....
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Jeszcze słowo wyjaśnienia.
KeyScr ma dwa pola edytowalne : RegionMask i LockId i opcję MasterBit. RegionMAsk przyjmuje tylko wartości w systemie dwójkowym czyli 0,1,10,11,100 itd. LockID ma wartości w systemie dziesiętnym czyli 0,1,2,3 itd. Każdy klucz należy więc do jednego rodzaju/regionu i ma swój unikalny numer. Klucze 0,1 i 1,1 się różnią. :) Analogicznie jest w KeyDst, który to parametr ustawiamy w drzwiach.
MasterBit - służy do znaczenia klucza uniwersalnego w w ramach jednego Regionu czyli zastępuje klucze o takim samym RegionMask. W tym przypadku LockID nie ma znaczenia nic niezmieniać. Nie ma konieczności zaznaczania tego pola w opcjach drzwi.
Ostatnio zmieniony 25 października 2006, 13:40 przez timon, łącznie zmieniany 1 raz.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jeszcze jedno!!

Jak chcę, żeby mój strażnik patolował, to muszę:
- Stworzyć dwa TrapTrigi
- Połączyć linkiem AiPatrol
- Propetories> Add> Ai> Ability Setings> Patrol: Does
- compute pathfinding database
- build room database
- build ai room database
- compute pathfinding database

Takie czynności trzeba wykonać? Bo ktoś mi tak polecił..

A jak chce zrobić drzwi na klucz to robię, np.:
- Drzwi>Propetories>Engine Features>KeyDst
i w pole Region Mask mam dać numerek klucza, tak?
ODPOWIEDZ