Dwa lub więcej TrolPt a nie trapTrig a reszta mnie więcej poprawna.Edversion pisze: Jak chcę, żeby mój strażnik patolował, to muszę:
- Stworzyć dwa TrapTrigi
- Propetories> Add> Ai> Ability Setings> Patrol: Does
Nauka Dromeda - pytania
Moderator: peter_spy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Edversion pisze:- Propetories> Add> Ai> Ability Setings> Patrol: Does
Za moich czasów robiło się Add>MetaPropety>AI_Behaviors>M-DoesPatrol czy jakoś tak, ale w D1 może jest inaczej.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Nauka Dromeda - pytania
Teraz już zrozumiałem . Dzięki że powiedziałeś.timon pisze:Prawie, jeszcze musisz zmienić pole data na belt, w przeciwnym wypadku strażnik miałby sakiewkę w sobie. Przydatne to byłoby w sytuacji gdyby Ai miał patrolować obszar z zamkniętymi drzwiami a ty chciałbyś uniemożliwić graczowi odebranie mu klucza.
A powie mi ktoś, jak suie robi te drzwi na klucz?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ed : przeczytaj posty: Juliusza i mój, tam jest wszystko wyjaśnione.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Nauka Dromeda - pytania
TEraz już rozumię.
Mam tyle lat a nie czytam ze zrozumieniem
Mam tyle lat a nie czytam ze zrozumieniem
Re: Nauka Dromeda - pytania
Jedno pytanie. Potrzeba jakiegoś specjalnego programu do robienia mapek do misji? Niby mam ten obraz w folderze Thiefa 'page001', ale on jest w specjalnym pliku .pcx. Jak robić takie pliki graficzne? Potrzebny jakiś program?
Jak już zrobię tę mape w pliku .pcx, to trzeba coś zrobić w DromEdzie, aby podczas gry się wyświetlała??
Jak już zrobię tę mape w pliku .pcx, to trzeba coś zrobić w DromEdzie, aby podczas gry się wyświetlała??
Re: Nauka Dromeda - pytania
przeglądarka grafiki powinna go obsługiwac - np. irfanView (tylko nie wiem czy potrzebuje do tego plugina czy nie)Edversion pisze:Jak robić takie pliki graficzne? Potrzebny jakiś program?
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Najlepszy będzie Paint Shop Pro X
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
IrfanView zapisuje PCX-y które idealnie pasują do DromEda.
Z niektórymi programami są problemy - np. Corel Photopaint generuje PCX-y których DromEd "nie rozumie".
Z niektórymi programami są problemy - np. Corel Photopaint generuje PCX-y których DromEd "nie rozumie".
Brothers in arms & beer...
Re: Nauka Dromeda - pytania
A można gdzieś to bezpiecznie* ściągnąć.
*nie wbrew prawom autorskim
*nie wbrew prawom autorskim
Re: Nauka Dromeda - pytania
ewentualnie mozesz iść do kumpla jakiegoś, który to ma, ale nie zapomnij ze sobą przynajmniej dyskietki, bo programik jest malutki, ale zarazem wyjątkowo szybki, wygodny i mający dziesiatki opcji - taki kombajn graficzny, który otwiera niemal wszystko (nawet filmy , lae jeszcze bez napisów)Edversion pisze:A można gdzieś to bezpiecznie* ściągnąć.
*nie wbrew prawom autorskim
Re: Nauka Dromeda - pytania
Nie robiłem nidgy map do własnych misji, ale z tego, co czytałem, to należy:Edversion pisze:Jak już zrobię tę mape w pliku .pcx, to trzeba coś zrobić w DromEdzie, aby podczas gry się wyświetlała??
1) narysować mapki w dowolnym programie graficznym.
2) musisz zapisać mapkę we formacie PCX, ale w trybie 8-bitowym (PCX pozwala na inne tryby kolorystyczne też). Jeśli używasz T1, to musisz wykorzystać główną paletę Thiefa - czyli np. taką, jaką ma każda z oryginalnych mapek do tej gry. A jeśli używasz T2, to też weź paletę z oryginalnych mapek (jest inna niż główna) - ale być może może być dowolna paleta - nie sprawdzałem niestety.
3) następnie - podobnie jak tworzenie celów misji - stwórz folder MISS20 (lubi jaki tam masz) we folderze INTRFACE, tam podfolder ENGLISH i tam wrzuć swoje mapki.
4) Pamiętaj, że nazwy mapek muszą być we formacie PAGE000.PCX, PAGE001.PCX itd.
5) w Dromedzie ustaw numery misji, tak jak to robiłeś dla celów gry
6) wpisz polecenia:
quest_create_mis map_min_page, 0
quest_create_mis map_max_page, 0 - jeśli masz dwie strony, to dajesz 1, jeśli 3, to 2 itd...
Powinno działać
Aha - przy okazji potwierdzam, że IrfanView ładnie konwertuje na PCX dromolubne. Jest przeglądarką darmową, więc się nie martw o prawa autorskie.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Inny problem. Mam nową misje zapisaną w folderze Thief>intrface>miss23. I wszystko gra. Włączam DromEda, wczytuję misję i naciskam Alt+G. Włącza mi się moja misja. Tylko, że istoty, które tam dałem są nieruchome. 'Stoją' w powietrzu, tak, jak je ustawiłem w DromEdzie. Co zrobić, by tak nie było?
Załadowałem skrypty więc to nie zależy od tego. Ale od czego?
Załadowałem skrypty więc to nie zależy od tego. Ale od czego?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Przelicz misję a zwłaszcza Compute Pathfining .... oraz Build Ai Room. Oba polecenia są w Tools.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Jeśli nie pomoże wybierz z menu taką opcję jak AI wake up czy coś takiego
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
Rzeczywiście! Coś takiego w DromEdzie 1 było...Jeśli nie pomoże wybierz z menu taką opcję jak AI wake up czy coś takiego
Z tego co pamiętam nazywało się "Enable AI"...
Brothers in arms & beer...
Re: Nauka Dromeda - pytania
1. Problem nadal nie rozwiązany. U mnie nie ma tego Enable Ai. Może dlatego, że sciągnąłem menu z szmouczka polskiego.
2. Przypomnijcie mi, to może dziś wieczorem lub jutro rano zrzucę 5 screenów z mojej powstającej misji. Nazwa brzmi - Długa noc w miasteczku [dnwm]. Misja do T1.
2. Przypomnijcie mi, to może dziś wieczorem lub jutro rano zrzucę 5 screenów z mojej powstającej misji. Nazwa brzmi - Długa noc w miasteczku [dnwm]. Misja do T1.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Pytanie podstawowe - roombrushe zrobiłeś, tak? W ogóle dźwięk działa prawidłowo?Edversion pisze:Tylko, że istoty, które tam dałem są nieruchome. 'Stoją' w powietrzu, tak, jak je ustawiłem w DromEdzie. Co zrobić, by tak nie było?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ed -> specjalnie dla Ciebie przerobiłem nieco plik MENUS.CFG Gonchong'a. Teraz będziesz mieć pod ręką kilka bardzo przydatnych poleceń:
AI Aware - można śmiało chodzić pod nosem strażnikom, nikt Cię nie zauważa
AI Sleep All - wstawione do gry postacie są nieaktywne
AI Wake All - budzisz postacie unieruchomione poprzednim poleceniem
Persistant Player Position - w tryb gry wchodzisz w miejscu aktualnego usytuowania kamery w oknach Dromeda, a nie w miejscu startu
Menu działa, sprawdzałem z Dromedem 1.32.
Plik wrzuć do głównego katalogu gry, wcześniej na wszelki wypadek zmieniając nazwę oryginalnego na np. "MENUS_org.CFG"
AI Aware - można śmiało chodzić pod nosem strażnikom, nikt Cię nie zauważa
AI Sleep All - wstawione do gry postacie są nieaktywne
AI Wake All - budzisz postacie unieruchomione poprzednim poleceniem
Persistant Player Position - w tryb gry wchodzisz w miejscu aktualnego usytuowania kamery w oknach Dromeda, a nie w miejscu startu
Menu działa, sprawdzałem z Dromedem 1.32.
Plik wrzuć do głównego katalogu gry, wcześniej na wszelki wypadek zmieniając nazwę oryginalnego na np. "MENUS_org.CFG"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dzięki Nivellan. Juz ściągnałem, tylko muszę sprawdzić.
Juliusz, oczywiście, że mam roombrushe. A dźwięk też jhest chyba prawidłowo, bo gdy naciskam Alt+G słyszę odgłost palącego się ogniska.
I screeny już są. W FanMisjach.
[ Dodano: Nie 29 Paź, 2006 13:08 ]
Jeżeli mam jakieś tekstury, któe nie są normalnie w DromEdzie, to jak je załadować? Są narazie w folderze intrface.
Juliusz, oczywiście, że mam roombrushe. A dźwięk też jhest chyba prawidłowo, bo gdy naciskam Alt+G słyszę odgłost palącego się ogniska.
I screeny już są. W FanMisjach.
[ Dodano: Nie 29 Paź, 2006 13:08 ]
Jeżeli mam jakieś tekstury, któe nie są normalnie w DromEdzie, to jak je załadować? Są narazie w folderze intrface.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nauka Dromeda - pytania
1. zrób folder fam
2. Wrzuć tam rodzinę tekstur
3. A potem załaduj w Dromie(nie pamietam juz jak, ale chyba w textures musiales cos wybrac zeby wpisac fam\nazwa_rodziny - ale nie jestem pewien; popróbuj
2. Wrzuć tam rodzinę tekstur
3. A potem załaduj w Dromie(nie pamietam juz jak, ale chyba w textures musiales cos wybrac zeby wpisac fam\nazwa_rodziny - ale nie jestem pewien; popróbuj
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Nauka Dromeda - pytania
W okienku komend wpisujesz "add_family xxx" gdzie "xxx" to nazwa twojego folderu z teksturami umieszczonego uprzednio w folderze "fam". Pamiętaj że muszą być w formacie pcx, oraz mieć odpowiednią paletę wykonaną dla danej rodziny (wykonaną w programie Bright, lub w Photoshop'ie)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nauka Dromeda - pytania
1. I załadowały się te tekstury.
A mam inny problem związe z nimi.. Bowiem zrobiłem kilka zrzutów z pewnej gry (T2Demo), małe obrazki, zapisane na .pcx. (pliki robiłem polecanym przez was Irfan Viev'em). Wsypałem do folderu fam/moje tekstury. Włączam DromEda, misje, wpisuje add_family [moje tekstury] i nic. Pozostają tylko te stare. Co zrobić??
2. Problem z nieruchomymi AI dalej nierozwikłany. Zrobiłem File>New, potem pokoik i strażnika. Włączam misje (Alt+G) a strażniczek ładnie sobie wisi w powietrzu.. Co tu kurde jest grane?
A mam inny problem związe z nimi.. Bowiem zrobiłem kilka zrzutów z pewnej gry (T2Demo), małe obrazki, zapisane na .pcx. (pliki robiłem polecanym przez was Irfan Viev'em). Wsypałem do folderu fam/moje tekstury. Włączam DromEda, misje, wpisuje add_family [moje tekstury] i nic. Pozostają tylko te stare. Co zrobić??
2. Problem z nieruchomymi AI dalej nierozwikłany. Zrobiłem File>New, potem pokoik i strażnika. Włączam misje (Alt+G) a strażniczek ładnie sobie wisi w powietrzu.. Co tu kurde jest grane?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zaznacz strażnika i kliknij na "Floor Me" u dołu ekranu DromEda, potem dodaj właściwość "Does Patrol" w ten sposób:
1. Klikasz na Properties->Add->AI->Ability Settings->Patrol:Does Patrol (zaznaczasz i ok)
2. W środku strażnika na wysokości jego kolan tworzysz marker: fnord (w drzewku archetypów obiektów nad Physical)->TrolPt
3. Zanotuj sobie jego numer a potem klonuj je i umieszczaj w ważnych punktach patrolu (zakręty, wąskie przejścia) Pierwszy punkt patrolu, ten we wnętrzu strażnika połącz z następnym i tak do ostatniego, który łączysz z pierwszym. Łączysz je za pomocą Links-> Flavor: AIPatrol (Uwaga! bez znaczka ~), From: (tu numer punktu z którego łączysz), To: (numer punktu do którego link ma iść)
4. Teraz zrób Optymalizację, Compute Pathfinding Database, przelicz roombrushe dla misji i dla AI i spróbuj czy wszystko działa.
Idę zjeść obiad, jeśli nikt Ci nie wytłumaczy tekstur, to może jeszcze tu zajrzę
1. Klikasz na Properties->Add->AI->Ability Settings->Patrol:Does Patrol (zaznaczasz i ok)
2. W środku strażnika na wysokości jego kolan tworzysz marker: fnord (w drzewku archetypów obiektów nad Physical)->TrolPt
3. Zanotuj sobie jego numer a potem klonuj je i umieszczaj w ważnych punktach patrolu (zakręty, wąskie przejścia) Pierwszy punkt patrolu, ten we wnętrzu strażnika połącz z następnym i tak do ostatniego, który łączysz z pierwszym. Łączysz je za pomocą Links-> Flavor: AIPatrol (Uwaga! bez znaczka ~), From: (tu numer punktu z którego łączysz), To: (numer punktu do którego link ma iść)
4. Teraz zrób Optymalizację, Compute Pathfinding Database, przelicz roombrushe dla misji i dla AI i spróbuj czy wszystko działa.
Idę zjeść obiad, jeśli nikt Ci nie wytłumaczy tekstur, to może jeszcze tu zajrzę
Ostatnio zmieniony 30 października 2006, 17:36 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji