Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

A po Polsku??
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Po polsku ? Jeśli nie masz woli tłumaczyć z angielskiego tutoriali to porzuć dromeda. Nie ma zaawansowanych tutoriali po polsku. Nie ma nawet średnio zaawansowanych.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Powiedz tylko po Polsku, jak zrobic śpiącą osobę. Please!
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Patrz na inne tematy w tym forum
Timon wcześniej pisze:Siedzący AI
Add > MetaProperty > AI_Behaviors > AI_B_Gen > M-SittingDown
Śpiący AI

Add > Metaproperty > AI_Behaviors > AI_B_m2 > M-SleepingServant > M-NewSleeper
Jeśli tego nie rozumiesz to musisz zaznaczyć strażnika i wybrać PROPERTIES. Potem dać Add, rozwinie się menu, wybrać MetaPropety>AI_Behaviors > AI_B_m2 > M-SleepingServant > M-NewSleeper
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki.

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 14:47 ]
Jak trzeba wpisać jakieś teksty, np. do papirusu czy książki??

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 15:09 ]
I jak się robi półkę z książkami. Coś takiego jak w bibliotece.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Jak trzeba wpisać jakieś teksty, np. do papirusu czy książki??
Zakładasz katalog "books" w główny katalogu Thiefa (jeżeli go jeszcze tam nie ma), tam tworzysz nowy plik tekstowy z treścią (musi zgadzać się format pliku, zobacz sobie przykład w dowolnej FanMisji), zapisujesz go z rozszerzeniem str.

W DromEdzie do książki dodajesz właściwość Book->Text, w okienko wpisujesz nazwę Twojego pliku razem z rozszerzeniem i gotowe.
Edversion pisze:I jak się robi półkę z książkami. Coś takiego jak w bibliotece.
W najprostszej wersji to tekstura półki nałożona na ścianę albo dowolny brush.
Kilka takich tekstur masz w rodzinie (grupie tekstur) rescor_1
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki, a piecyk? Jak się robi piec razem z ogniem??

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 18:07 ]
A co trzeba zrobić, by zarać w misję przed jej zakończeniem?
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Jest chyba w Physical>Decorative>Fireplace

Ogień znajdziesz w Sfx> FireFX>Flame

Nie sprawdzałem tego więc nie jestem na 100% pewien
;)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

:cry: nie ma tam
Physical>Decorative>Fireplace
fireplace :cry:
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:nie ma tam
Już dwukrotnie podawaliśmy Tobie link do przeglądarki obiektów, a więc pora zrobić z niej użytek... Będzie szybciej, prościej i skuteczniej. :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Ale nie jestem dobry z angielskiego. :cry:
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Przeglądarka obiektów jest programem prostym jak drut... spróbuj chociaż uruchomić :evil:

Wskazujesz obiekty w drzewie takim samym jak to w DromEdzie, po prawej pokazuje Ci się "zdjęcie" obiektu... po co tu biegła znajomość angielskiego? :roll:
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jaka to strona??

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 19:40 ]
Nie dawajcie mi przeglądarek obiektów do T2, gdyz ja robie do T1!!!
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Edversion pisze::cry: nie ma tam
Physical>Decorative>Fireplace
fireplace :cry:
No nie, wcale... :shock:

[ Dodano: Sro 11 Paź, 2006 ]
Acha i jeszcze takie 2 rady odnośnie DromEda:
1. Zapisuj tak często jak to możliwe
2. Zapisuj częściej niż jest to możliwe :)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Jeśli szukasz jakiegoś obiektu podejrzanego w jakiejś misji, po prostu otwórz tą misję, przejdź do miejsca gdzie dany obiekt się znajduje, kliknij na Class i samemu sprawdź gdzie on się znajduje :P Dopóki nie nauczysz się rozpoznawać obiekty po obrazkach w w.w. przeglądarce, proszę uprzejmie o niepodpowiadanie świerzakowi. Niech się sam pouczy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jak się robi schody?
___________
Myśleliście, że skończyłem z DromEdem? :)
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Normalnie :)
Po prostu ustawiasz kolejne brushe tak żeby utworzyły schody.
Drugi sposób to użycie "stair tool" z menu, generuje to odpowiednie brushe automatycznie, niestety nigdy tego nie używam i robię schody na piechotę, więc nie znam szczegółów.

Pamiętaj że zalecana wysokość stopnia to 0.75 jednostki DromEda, chociaż z wysokością 1 też nie ma problemu. Problemy objawiają się niemożnością chodzenia przeciwników po takich schodach.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Pojawia mi sie jakiś błą. ;(

Włączam zapisanę grę. Później View > Light Bright i Light Object. Potem naciskam Tools > Portalize a pojawia mi sie komunikat:
ERROR: SplitPortalPolyhedronByPlanet: polyhedron didn't cross plane

(Yes to trap, No to exit, Cancel to ignore)

TAK. NIE. ANULUJ.
Naciskam 'Anuluj' a pojawia się napis.
ERROR: SplitPortalPolyhedronByPlanet: polyhedron didn't cross plane
I DromEd się wyłańcza. Co jest grane? Pomoże mi ktos??
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Możliwe że masz źle ułożone brushe względem siatki... wredny błąd :(
Spróbuj jeszcze raz "ułożyć" klocki które ostatnio ustawiałeś, tak żeby wskoczyły w siatkę, oczywiście musisz mieć aktywne przyciąganie do siatki.

Może pomoże...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki. Problem roziązany. Miałem za długi pokój i dlatego pojawiał mi się ten błąd. ;)


Jeszcze jedno pytanie. Jak się robi drabiny i chodzące osoby, np. strażnicy, służba?
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Drabiny po prostu stawiasz gdzie trzeba - są wśród obiektów, nic więcej nie trzeba robić.

Chodzące osoby to sprawa bardziej skomplikowana, musisz wyznaczyć punkty patrolowe i zrobić jeszcze kilka rzeczy... poszukaj na Forum, chyba gdzieś było opisane...

PS. Szukaj czegoś na temat właściwości "DoesPatrol"
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Końcowe pytania (chyba):

1. Jak się robi mapę do misji.
2. Jak zrobić cele misji (wyświetlane podczas pauzy w grze oraz w ogóle - cele).
O jakie cele mi chodzi?
- Znalezienie pewnej rzeczy (papirusu).
- Zabicie pewnej osoby (a thief).
- Zabicie potworów (burricków itp.
- Nic nie można ukraść (bogactwa).

Odpowie mi ktos??
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Hm... mapkę powiadasz? Mapkę zrobić nie problem, weź sobie jakąś na wzór
katalog intrface->missXX jak dobrze pamiętam...
Potem trzeba ustawić odpowiednio parametry w DromEdzie żeby mapka była aktywna, ale tego już nie pamiętam.

Jak zrobić cele misji? Poczytaj sobie tutorial, za dużo by opowiadać.
Jest jakiś programik który automatycznie ustawia cele misji , ale nigdy z niego nie korzystałem bo nie chciał mi chodzić...
Thief Objective Wizard
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Kurde, nie wiele mi to tłumaczy.. ;(
ODPOWIEDZ