Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Edversion pisze: Jak chcę, żeby mój strażnik patolował, to muszę:
- Stworzyć dwa TrapTrigi
- Propetories> Add> Ai> Ability Setings> Patrol: Does
Dwa lub więcej TrolPt a nie trapTrig a reszta mnie więcej poprawna.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Edversion pisze:- Propetories> Add> Ai> Ability Setings> Patrol: Does

Za moich czasów robiło się Add>MetaPropety>AI_Behaviors>M-DoesPatrol czy jakoś tak, ale w D1 może jest inaczej.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

timon pisze:Prawie, jeszcze musisz zmienić pole data na belt, w przeciwnym wypadku strażnik miałby sakiewkę w sobie. Przydatne to byłoby w sytuacji gdyby Ai miał patrolować obszar z zamkniętymi drzwiami a ty chciałbyś uniemożliwić graczowi odebranie mu klucza.
Teraz już zrozumiałem ;). Dzięki że powiedziałeś.

A powie mi ktoś, jak suie robi te drzwi na klucz?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Ed : przeczytaj posty: Juliusza i mój, tam jest wszystko wyjaśnione.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

TEraz już rozumię.

Mam tyle lat a nie czytam ze zrozumieniem :?
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jedno pytanie. Potrzeba jakiegoś specjalnego programu do robienia mapek do misji? Niby mam ten obraz w folderze Thiefa 'page001', ale on jest w specjalnym pliku .pcx. Jak robić takie pliki graficzne? Potrzebny jakiś program?

Jak już zrobię tę mape w pliku .pcx, to trzeba coś zrobić w DromEdzie, aby podczas gry się wyświetlała??
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: marek »

Edversion pisze:Jak robić takie pliki graficzne? Potrzebny jakiś program?
przeglądarka grafiki powinna go obsługiwac - np. irfanView (tylko nie wiem czy potrzebuje do tego plugina czy nie)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Najlepszy będzie Paint Shop Pro X
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

IrfanView zapisuje PCX-y które idealnie pasują do DromEda.
Z niektórymi programami są problemy - np. Corel Photopaint generuje PCX-y których DromEd "nie rozumie".
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

A można gdzieś to bezpiecznie* ściągnąć.

*nie wbrew prawom autorskim
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Bandit »

A o googlach słyszałeś?
:arrow: http://www.irfanview.com/
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: marek »

Edversion pisze:A można gdzieś to bezpiecznie* ściągnąć.

*nie wbrew prawom autorskim
ewentualnie mozesz iść do kumpla jakiegoś, który to ma, ale nie zapomnij ze sobą przynajmniej dyskietki, bo programik jest malutki, ale zarazem wyjątkowo szybki, wygodny i mający dziesiatki opcji - taki kombajn graficzny, który otwiera niemal wszystko (nawet filmy :shock: , lae jeszcze bez napisów)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Jak już zrobię tę mape w pliku .pcx, to trzeba coś zrobić w DromEdzie, aby podczas gry się wyświetlała??
Nie robiłem nidgy map do własnych misji, ale z tego, co czytałem, to należy:
1) narysować mapki w dowolnym programie graficznym.

2) musisz zapisać mapkę we formacie PCX, ale w trybie 8-bitowym (PCX pozwala na inne tryby kolorystyczne też). Jeśli używasz T1, to musisz wykorzystać główną paletę Thiefa - czyli np. taką, jaką ma każda z oryginalnych mapek do tej gry. A jeśli używasz T2, to też weź paletę z oryginalnych mapek (jest inna niż główna) - ale być może może być dowolna paleta - nie sprawdzałem niestety.

3) następnie - podobnie jak tworzenie celów misji - stwórz folder MISS20 (lubi jaki tam masz) we folderze INTRFACE, tam podfolder ENGLISH i tam wrzuć swoje mapki.

4) Pamiętaj, że nazwy mapek muszą być we formacie PAGE000.PCX, PAGE001.PCX itd.

5) w Dromedzie ustaw numery misji, tak jak to robiłeś dla celów gry

6) wpisz polecenia:
quest_create_mis map_min_page, 0
quest_create_mis map_max_page, 0 - jeśli masz dwie strony, to dajesz 1, jeśli 3, to 2 itd...

Powinno działać :)

Aha - przy okazji potwierdzam, że IrfanView ładnie konwertuje na PCX dromolubne. Jest przeglądarką darmową, więc się nie martw o prawa autorskie. :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Inny problem. Mam nową misje zapisaną w folderze Thief>intrface>miss23. I wszystko gra. Włączam DromEda, wczytuję misję i naciskam Alt+G. Włącza mi się moja misja. Tylko, że istoty, które tam dałem są nieruchome. 'Stoją' w powietrzu, tak, jak je ustawiłem w DromEdzie. Co zrobić, by tak nie było?
Załadowałem skrypty więc to nie zależy od tego. Ale od czego?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Przelicz misję a zwłaszcza Compute Pathfining .... oraz Build Ai Room. Oba polecenia są w Tools.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Jeśli nie pomoże wybierz z menu taką opcję jak AI wake up czy coś takiego
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Jeśli nie pomoże wybierz z menu taką opcję jak AI wake up czy coś takiego
Rzeczywiście! Coś takiego w DromEdzie 1 było...
Z tego co pamiętam nazywało się "Enable AI"...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

1. Problem nadal nie rozwiązany. U mnie nie ma tego Enable Ai. Może dlatego, że sciągnąłem menu z szmouczka polskiego.

2. Przypomnijcie mi, to może dziś wieczorem lub jutro rano zrzucę 5 screenów z mojej powstającej misji. Nazwa brzmi - Długa noc w miasteczku [dnwm]. Misja do T1.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Tylko, że istoty, które tam dałem są nieruchome. 'Stoją' w powietrzu, tak, jak je ustawiłem w DromEdzie. Co zrobić, by tak nie było?
Pytanie podstawowe - roombrushe zrobiłeś, tak? W ogóle dźwięk działa prawidłowo?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Ed -> specjalnie dla Ciebie przerobiłem nieco plik MENUS.CFG Gonchong'a. Teraz będziesz mieć pod ręką kilka bardzo przydatnych poleceń:
AI Aware - można śmiało chodzić pod nosem strażnikom, nikt Cię nie zauważa
AI Sleep All - wstawione do gry postacie są nieaktywne
AI Wake All - budzisz postacie unieruchomione poprzednim poleceniem
Persistant Player Position - w tryb gry wchodzisz w miejscu aktualnego usytuowania kamery w oknach Dromeda, a nie w miejscu startu

Menu działa, sprawdzałem z Dromedem 1.32.
Plik wrzuć do głównego katalogu gry, wcześniej na wszelki wypadek zmieniając nazwę oryginalnego na np. "MENUS_org.CFG"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki Nivellan. Juz ściągnałem, tylko muszę sprawdzić. :roll:

Juliusz, oczywiście, że mam roombrushe. A dźwięk też jhest chyba prawidłowo, bo gdy naciskam Alt+G słyszę odgłost palącego się ogniska. ;)

I screeny już są. W FanMisjach. :-D

[ Dodano: Nie 29 Paź, 2006 13:08 ]
Jeżeli mam jakieś tekstury, któe nie są normalnie w DromEdzie, to jak je załadować? Są narazie w folderze intrface.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

1. zrób folder fam
2. Wrzuć tam rodzinę tekstur
3. A potem załaduj w Dromie(nie pamietam juz jak, ale chyba w textures musiales cos wybrac zeby wpisac fam\nazwa_rodziny - ale nie jestem pewien; popróbuj
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

W okienku komend wpisujesz "add_family xxx" gdzie "xxx" to nazwa twojego folderu z teksturami umieszczonego uprzednio w folderze "fam". Pamiętaj że muszą być w formacie pcx, oraz mieć odpowiednią paletę wykonaną dla danej rodziny (wykonaną w programie Bright, lub w Photoshop'ie)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

1. I załadowały się te tekstury.

A mam inny problem związe z nimi.. Bowiem zrobiłem kilka zrzutów z pewnej gry (T2Demo), małe obrazki, zapisane na .pcx. (pliki robiłem polecanym przez was Irfan Viev'em). Wsypałem do folderu fam/moje tekstury. Włączam DromEda, misje, wpisuje add_family [moje tekstury] i nic. Pozostają tylko te stare. Co zrobić??

2. Problem z nieruchomymi AI dalej nierozwikłany. Zrobiłem File>New, potem pokoik i strażnika. Włączam misje (Alt+G) a strażniczek ładnie sobie wisi w powietrzu.. Co tu kurde jest grane? :?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Zaznacz strażnika i kliknij na "Floor Me" u dołu ekranu DromEda, potem dodaj właściwość "Does Patrol" w ten sposób:
1. Klikasz na Properties->Add->AI->Ability Settings->Patrol:Does Patrol (zaznaczasz i ok)
2. W środku strażnika na wysokości jego kolan tworzysz marker: fnord (w drzewku archetypów obiektów nad Physical)->TrolPt
3. Zanotuj sobie jego numer a potem klonuj je i umieszczaj w ważnych punktach patrolu (zakręty, wąskie przejścia) Pierwszy punkt patrolu, ten we wnętrzu strażnika połącz z następnym i tak do ostatniego, który łączysz z pierwszym. Łączysz je za pomocą Links-> Flavor: AIPatrol (Uwaga! bez znaczka ~), From: (tu numer punktu z którego łączysz), To: (numer punktu do którego link ma iść)
4. Teraz zrób Optymalizację, Compute Pathfinding Database, przelicz roombrushe dla misji i dla AI i spróbuj czy wszystko działa.

Idę zjeść obiad, jeśli nikt Ci nie wytłumaczy tekstur, to może jeszcze tu zajrzę ;)
Ostatnio zmieniony 30 października 2006, 17:36 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
ODPOWIEDZ