Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Może skrzynię niechcąco upakowałeś do bomby błyskowej? Jeśli tak, to zamień wartości w To i From w linku.

Albo może dałeś tyldaContains (tylda - taki znaczek w kształcie pofalowanej linii - nie wiadomo dlaczego, ale nie ma go u mnie na klawiaturze tam, gdzie powinien być...)

A sprawdź w ogóle wpierw, czy działa w grze, bo czasami okno 3D dziwne rzeczy pokazuje, albo niektórych nie pokazuje.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Ok. Pewnie tak było.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

timon pisze:Czasami zastanawiam się czy sztuka czytania jest aż tak trudna ?
Chyba tak, bo link do tej przeglądarki dałem w odpowiedzi na poprzednie pytanie Edversiona....

A może problemem jest język angielski? W takim razie "bogactwa", o które pytasz, to zapewne Loot. Szukaj zatem słowa Loot w kategorii physical...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

To tak, żebyś wiedział, o co loto - powyższe skrypty (gen i convict) ładujesz ZAWSZE na początku zabawy z każdą nową misją. Zapewniają one poprawne działanie wszystkich obiektów w Thiefie. Oczywiście wystarczy załadować je do misji raz - zostają na dobre.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

I takiego nie ma. :(
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Hm... a gdzie szukasz?

Editor -> Object Hierarchy, potem physical -> Treasure -> Swag
Potem wybieraj co chcesz :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

No, faktycznie, nie ma Loot, tylko Treasure...
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Weź człowieku pytaj o takie rzeczy w jednym wątku, a nie zakładasz coraz to nowe tematy...
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Paweuek pisze:Weź człowieku pytaj o takie rzeczy w jednym wątku, a nie zakładasz coraz to nowe tematy...
Spokojnie, bo speszymy nowego zapalńca! :)

Edversion - dla przejrzystości forum, mógłbyś wszystkie swoje drobne pytania umieszczać w jednym wątku. Proponuję przemianować jeden z Twoich ostatnich wątków na "Podstawy Dromeda" (albo inaczej) i kontynuować pytania w nim. Nowy wątek mógłbyś stworzyć dla jakiejś innego, bardziej złożonego porblemu - wówczas łatwiej będzie każdemu połapać się co i jak, a w przyszłości także łatwiej będzie innym znaleźć odpowiedź na podobny problem do Twojego.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Juliusz pisze:Proponuję przemianować jeden z Twoich ostatnich wątków na "Podstawy Dromeda" (albo inaczej) i kontynuować pytania w nim
Zrobione
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Łał! Zapowiada się długi temat :)) ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Zrobiłem taką króciutką misyjkę (ale nie ma tam celów misji, ani temu podobnemu...)
Mogę komuś przesłać, żeby zobaczył przez DromEd jak te moje dzieło wygląda.

Nie polecam zbytnio.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Umieść na forum. Sprawdzimy co tam masz. ;)
Nivellen pisze:Łał! Zapowiada się długi temat :)) ;)
Może ktoś kiedyś zrobi na podstawie tego tematu poradnik :?:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Macie! Ale jest niedokończone ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

Ech, chyba tego nie otworzę. Nie mam DromEda do T1, a w 1.18 wyskakuje jakiś błąd :?
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Spróbuj bardziej różnicować tekstury, innymi maluj posadzki, innych używaj do ścian i sklepień. Pomieszczenia muszą mieć swój charakter, więc nie rób wszystkiego na jedno kopyto, dodawaj jakieś belki z drewna na stropach, sala umieszczona kilka stopni do góry lub do dołu również zwiększy atrakcyjność wizualną poziomu. Plik otworzyłem w Dromie 1.18, więc nie miałem kilku obiektów, ale ogólnie na początek może być. Pamiętaj, aby przed każdym sejwem robić pełen proces obliczeń czyli:
optimize
compute pathfinding database
build room database
build AI room database
portalize
(to wszystko w prostym oświetleniu, co dziesięć rób z oświetleniem obiektowym - object cast lighting ). Sejwy rób często, po dodaniu kilku/ kilkunastu brył.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Mnie też wyszedł błąd - nie sądzę, żeby ktoś tutaj dłubał w Dromedzie do T1. Wydaje mi się, że na ten temat była już mowa - w D2 można zrobić to samo co w D1, a nawet dużo więcej. Jeśli chcesz mieć jakiekolwiek grono odbiorców, pozostaje Tobie niestety albo zmusić kuzyna, żeby oddał Tobie Thiefa 2 albo po prostu zakupić nowego (a wkrótce nadarzy się dobra okazja, bo wychodzi po polsku za 25 pln).

[ Dodano: 8 Październik 06, 17:50 ]
Nivellen pisze:Pamiętaj, aby przed każdym sejwem robić pełen proces obliczeń czyli:
optimize
compute pathfinding database
build room database
build AI room database
portalize
A ja bym powiedział na odwrót - przed każdą portalizacją daj sejwa :) Szczególnie przy bardziej skomplikowanych poziomach często wychodzą błędy i wszystko może szlag trafić...

A tak nawiasem mówiąc - Ty Nivellen robisz portalizację na końcu? Po optymalizacji? Czy tylko tak się Tobie napisało?
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Eeee tam... nie słuchaj ich ;)
Rób sejwy kiedy chcesz. Optymalizację wykonuję "od święta". W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania :shock:

Żadnych problemów nie miałem.
PS. Nie przejmuj się zmieniającą się wielkością pliku MIS Twojej misji.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Juliusz pisze: (...) A tak nawiasem mówiąc - Ty Nivellen robisz portalizację na końcu? Po optymalizacji? Czy tylko tak się Tobie napisało?
Robię tak od momentu, kiedy po odwrotnym procesie wywaliło mi 5 błędów "didn't grab polihedronal case" (nie pamiętam dokładnie komunikatów, bo było ich kilka różnych :? ) Musiałem się wtedy cofać o prawie 30 sejwów, i sprawdzać mozolnie co było nie tak (w tym przypadku zbyt wiele wierzchołków w tym samym punkcie). W sumie mija się to z celem, bo optymalizacja to bardziej dogłębny proces, załatwiający za jednym zamachem wszystko. W zasadzie można pominąc optymalizację przy sejwowaniu, i robić ją raz na 10/20 sejwów, lecz nauczony przykrym doświadczeniem (stracone ponad 6 godzin roboty) jestem teraz ostrożny.
Gregorius pisze:(...) W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania :shock: (...)
Masz wielkie szczęście, że nic Ci nie "wywaliło". Mój sposób budowania jest - jakby to powiedzieć, na tyle chaotyczno/średniowieczny, że Dromed czasami tego nie wytrzymuje :))
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
ShadowG
Paser
Posty: 214
Rejestracja: 16 kwietnia 2006, 21:13

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: ShadowG »

Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia :( .
Obrazek
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: _OskaR »

ShadowG pisze:Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia Sad .
No to zacznij od np. Valve Hammera- wszystko ładnie i łatwo.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Gregorius pisze:Eeee tam... nie słuchaj ich Wink
Rób sejwy kiedy chcesz.
Pewnie, każdy sobie wyznacza własny rytm i sposób robienia sejwów. Ale mówię Ci - najlepiej zapisywać co kilkanaście minut numerując od 00 do 99... ;)
Gregorius pisze:Optymalizację wykonuję "od święta". W mojej drugiej FanMisji pierwszą optymalizację zrobiłem przed zapisaniem wersji finalnej, tzn. po trzech miesiącach budowania
Teoretycznie nie trzeba optymalizować, ale szybko można dojść do zbyt skomplikowanej architekturki i wówczas bez optymalizacji nie da rady. Poza tym często mgła nie działa poprawnie dopóki się nie zoptymalizuje.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Przemek557 »

ShadowG pisze:Ech ja nawet z DromeEdem nie zaczynam. Kiedyś próbowałem z wieloma edytorami(np. do FC) i nic z tego nie wyszło. Nie mam talentu do tworzenia Sad .
Rozpocznij od trybu budowania w The Sims ;)

[ Dodano: Pon 09 Paź, 2006 ]
Samouczek też nie pomógł.
Juliusz pisze:Tobie niestety albo zmusić kuzyna, żeby oddał Tobie Thiefa 2 albo po prostu zakupić nowego
Hmm.. Nie wiem jak sprawa się przekłada z D2 na D1 ale może to dlatego że nie używasz Dromeda 1.18 który jest do T2. Samouczek jest skirowany chyba głownie na D2 więc.. Jeśli nie masz Thiefa 2 to warto zainwestować (program jest bezpłatny) w taki program jak DC++(Direct Connect) lub Emule. Jeśli Ci wierzyć że miałeś T2, to nie ma sensu kupować nowego(LGS i tak już nie istnieje więc po co będziesz innych żywił?? :twisted: )

PRZYPOMINAM ŻE ŚCIĄGANIE P2P ZA POMOCĄ TAKICH PROGRAMÓW JEST NIELEGALNE I PODLEGA KARZE!!
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Jak się robi śpiących ludzi? Wie ktoś?
ODPOWIEDZ