Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Juliusz pisze:
Gdzie znajdę spis wszystkich komend w DromEd-zie?
najszybciej wygóglować. Spróbuj kombinacje Dromed, command list, useful console commands, itp.
Coś tutaj znalazłem - http://thief.wikia.com/wiki/DromEd/Commands

Da się włączyć wieczne przebywanie pod wodą (żeby tlenu nie ubywało)? Jak?
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

No dobra, udało mnie się stworzyć pierwsze logiczne brushe.

Gdy klikam i klikam "Zoom Out" to w końcu pojawi się czerwony kwadrat - co on oznacza? Limit mapy? Bo jak chcę tworzyć level poza tym czerwonym kwadratem, to to włączeniu "Game Mode" jest tylko ciemność.

EDIT: Dlaczego mogę tworzyć brushe na dwóch kratkach bądź więcej, a na jednej nie da się?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Tak, to limit wielkości mapy.
Min. i max. współrzędne to -1000 / + 1000 w każdej osi.
W New Darku da się zmienić na -/+ 2000.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Juliusz pisze:W New Darku da się zmienić na -/+ 2000.
Jak i gdzie? Pracuję z wersją 1.21 DromEd-a.

A czy da się na każdy kierunek ustawić zamiast lewo-1000, prawo-1000, góra-1000 i dół-1000 na np. lewo-500, prawo-500, góra-1500 i dół-1500?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Spróbuj wpisać komendę w Dromedzie:

Kod: Zaznacz cały

world_size 2000
Rozmiar jest zawsze sześcianem. (-2000,-2000,-2000) (2000,2000,2000)
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Bo komendy "fly" czy też "physics" to wiem - w trakcie gry. A "world_size 2000" to gdzie wpisać?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

W konsoli Dromeda - prostokąt w prawym dolnym rogu.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jak klikam rubrykę "Save Mission" to DromEd nie pyta się mnie o miejsce zapisania pliku. Nie mogę zapisać tego, co nakreśliłem na mapie. Czy coś się zmieniło w wersji 1.21?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Nic się nie zmieniło w 1.21. Udało się Tobie zapisać? (czy ciągle trzymasz kompa włączonego? ;) )
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Nie mogę nic zapisać w wersji 1.21 - po kliknięciu "Save Mission" nie ma reakcji.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Wpisz komendę "save_mission 1" - w folderze z DromEdem pojawi się plik 1.MIS.
Obrazek
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Zapisanie misji tym sposobem (save_mission 1) działa.

Podmiana drzwi x na drzwi y - jak to zrobić, aby nie trzeba było usuwać, i tworzyć nowych drzwi?

EDIT: 1. Czy DromEd 1.37 jest kompatybilny z Thiefem 1.33?
2. Czy misja stworzona w DromEd-zie 1.21 zostanie wczytana przez DromEd-a 1.37?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Podmiana drzwi x na drzwi y - jak to zrobić, aby nie trzeba było usuwać, i tworzyć nowych drzwi?
Dodaj drzwiom właściwość Shape> Model i wpisz nową nazwę modelu.
Sprawdź wpierw jaką nazwę dać, szukając tej właściwościach na drzwiach o kształcie, na który chcesz podmienić.
Niektóre drzwi mają różną wielkość - wówczas może być łatwiej po prostu wstawić nowe.

EDIT: 1. Czy DromEd 1.37 jest kompatybilny z Thiefem 1.33?
2. Czy misja stworzona w DromEd-zie 1.21 zostanie wczytana przez DromEd-a 1.37?
Tego pierwszego nie wiem, ale co do drugiego, to na pewno misja stworzona w 1.21 nie będzie kompatybilna z Dromedem 1.37 (zakładam, że to Dromed do T1, tak?)
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Temat przysechł więc na rozruszanie :

Jest możliwość "siłowania się" z "frobowalnym" przedmiotem nim weźmiemy go do rąk ( nie ekwipunku ) ? Chodzi dokładniej o to by trzeba nacisnąć PPM kilka razy aby coś wziąć , i by przy każdym naciśnięciu np. Garrett trochę postękał.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Jasne :)

Tworzysz przycisk lub wajchę o kształcie wybranego modelu, niech kontroluje ona SoundTrap oraz TeleportTrap o takich samych rozmiarach i koordynatach jak ta dźwignia. Po frobnięciu odegrany będzie dźwięk i... przeteleportowana kolejna wajcha na miejsce starej [ta stara oczywiście powinna zostać odesłana gdzieś poza mapę]. Pewnie jest prostszy sposób przy użyciu skryptów, ale to jest wersja najbardziej podstawowa.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Na pierwsze przeczytanie, trochę czarna magia, muszę później przysiąść.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Weź pod uwagę, że jeśli Garrett parę razy zastęka po frobnięciu i nie będzie widocznej różnicy, to gracz może się nie domyśleć, że trzeba frobnąć jeszcze parę razy.
Może za każdym razem inny dźwięk powinien być wydawany, albo obiekt powinien troszkę się ruszyć?

Do czego to w ogóle potrzebujesz, że tak z ciekawości zapytam?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Miało to symulować wyciąganie ciężkich cegłówek z muru, ale w końcu zrezygnowałem z tego pomysłu.
Forgotten Tomb
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jak wyłączyć nieśmiertelność w misji treningowej Thiefa 1?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Sprawdź, czy StartingPoint posiada skrypt VictoryCheck. Jeżeli nie - dopisz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Jakiego skryptu użyć by frobnięcie przedmiotu typu goblet powodowało teleportację innego przedmiotu gdzieś tam ?

W ukrytych drzwiach się dodawało skrypt TrigDoorOpen , a do przedmiotu typu goblet ?
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Zobacz button to się dowiesz. Oglądaj obiekty, kopiuj ich skrypty, w ten sposób więcej się nauczysz niż zadając pytania na forum.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

A ja nie chcę się uczyć, chcę żeby ten i nie tylko temat dalej "żył" na coraz bardziej "pustym" forum. Konkrety, konkrety, komu się nie chce nie musi przecież odpisywać, daj już spokój z tymi krótkimi starymi, ucinającymi temat formułkami dla noobków. Mogłem tylko się rozpisać prędzej. Paweueku drogi, zarzuć jakimś konkretem i ciekawostką jak to masz w zwyczaju :

TeleportTrap + Control Device + loot

Goblet + Control Device + TeleportTrap

i na końcu DestroyTrap.


Co należny uczynić by frob Gobletu dał sygnał TT do teleportacji lootu, gdzie jest błąd ? Dopisywanie skryptów do gobletu nic nie daje (TrigDoorOpen, StdButton i inne). Model Name gobletu jest zmienione na sdor5x2.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Azaliż zarzucam konkretem:

Zbudowałem przed chwilą taki oto układ:

WoodGoblet -> ControlDevice -> TeleportTrap
TeleportTrap -> ControlDevice -> DemonMask

Skrypty i dodatki do WoodGoblet:

Door -> Translating -> OpenPosition: 2, X-Axis;
Shape -> ModelName: sdor5x2;
Scripts -> StdButton, StdDoor;
EngineFeatures -> FrobInfo: Script; None; None.

Działa :)

P.S. Przykładowy plik w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Działa, nie będę może pisał jaki błąd popełniłem, ponieważ to bardziej podchodzi pod kwestie humorystyczne , ale Paweuek, po raz kolejny klasa :ok

Wrócę, jak zobaczę, że temat znowu za długo leży odłogiem, mam nadzieję, że z czymś bardziej konkretnym niż bob czy powyższe :P
Forgotten Tomb
ODPOWIEDZ