Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jak "wygumkować" dane brushe, tzn. usunąć je z planszy fanmisji "Koobze"? Chodzi o to, aby móc jeszcze przedłużyć długi korytarz w tej fanmisji, np. dziesięciokrotnie albo i więcej (o ile program to udźwignie).
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Flavia »

Otwierasz w Dromedzie, zaznaczasz, wciskasz delete :roll:
Heroes are so annoying.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Flavia pisze:Otwierasz w Dromedzie, zaznaczasz, wciskasz delete :roll:
Wtedy powstaje mi dziwoląg - zamiast domu jest jakiś mur - okropnie wysoki, a oczekiwałem, że będzie kamienna droga - ta sama, co biegnie od niemal samego początku.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Ciężko coś zasugerować, nie widząc danego fragmentu mapy.
Do przebudowy terenu potrzebne są z reguły inne operacje także, takie jak skalowanie brushy, klonowanie, przesunięcie oraz zmiana medium (czy jak to się nazywa). Np. pusta przestrzeń to brush typu 'Air'.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jak przedłużyć chodnik w tej właśnie misji? Oraz jak stworzyć brushe "air"?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Przekształcanie, tworzenie brushy i inne podstawy są bardzo ładnie opisane w Nieoficjalnym podręczniku edytora Dromed w dziale Dodajemy nowe brushe (strona 69 w tym pdfie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/120 ... dromed.pdf ).
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Klikając przycisk "W" kamera idzie do przodu w przypadku DromEd-a 1.37. Natomiast w DromEd-zie 1.21 kamera nie porusza się w ogóle. Dlaczego?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Jeśli masz Dromed Toolkit, to masz coś takiego:
http://dromed.whoopdedo.org/dromed/drom ... t#keyboard
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Dlaczego w new darkowym dromEdzie (Tak! Znowu wróciłem!) nie mogę zapisać misji? Klikam na "save mission" i nic się nie dzieje, nie wyskakuje okienko z możliwością wyboru lokalizacji zapisu...
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

To mi pachnie źle zainstalowanym Dromed Toolkitem (jeśli taki instalowałeś). Skrypty menusów mogą się nie ładować (a Toolkit używa własnych skryptów). Nie jestem pewien jak powinieneś to poprawnie ponownie przeinstalować, ale najlepiejc chyba najpierw Dromed Toolkit, a potem na niego newdarka.

Osobiście bym spróbował na nowej instalacji, jeśli masz jakąś zaawansowaną kombinację dromeda.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Zadziałało od razu. Teraz kolejne pytanie: dlaczego kombinacja alt + E nie działa w trybie rozgrywki? Jak to dodać?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Hadrian pisze:Zadziałało od razu.
Szczerze bałem się, czy błąd nie był bardziej skomplikowany, bo zwlekałeś z odpisaniem :-D cieszę się że pomogłem.

Co do skrótu - znany (niezrozumiały) bug w Toolkicie.

Edytuj plik User.bnd i dopisz w ostatniej linijce: (pamiętaj o wciśnięciu enter (pozostawieniu ostatniej linijki pustej))

Kod: Zaznacz cały

bind e+alt edit_mode
PS. Polecam edytować pliki konfiguracji jakimś normalnym edytorem tekstu (nie notatnikiem windowsa).
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Marzec pisze:
Hadrian pisze:Zadziałało od razu.
Szczerze bałem się, czy błąd nie był bardziej skomplikowany, bo zwlekałeś z odpisaniem :-D cieszę się że pomogłem.
Przepraszam. Czekałem na odpowiedź, a nawet jej nie zauważyłem :D
Marzec pisze:Co do skrótu - znany (niezrozumiały) bug w Toolkicie.

Edytuj plik User.bnd i dopisz w ostatniej linijce: (pamiętaj o wciśnięciu enter (pozostawieniu ostatniej linijki pustej))

Kod: Zaznacz cały

bind e+alt edit_mode
PS. Polecam edytować pliki konfiguracji jakimś normalnym edytorem tekstu (nie notatnikiem windowsa).
Dzięki! Ale dosłownie moment przed twoim postem znalazłem odpowiedź i już to naprawiłem xP
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Teraz pisze, że nie może ustawić danej rozdzielczości, a Garrett biega zbyt szybko.

Do tego oświetlenie tworzy czarne i jasne pasy, zamiast się rozkładać normalnie...
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Jeśli zmiana rozdzielczości i kolorów w trybie rozgrywki nie pomaga, to wygląda jak źle zainstalowany NewDark :P
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

A jeśli w oryginalnych misjach jest wszystko OK, to co? Też przeinstalować wszystko? :/
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Jak poniższa kwestia? :P
Marzec pisze:PS. Polecam edytować pliki konfiguracji jakimś normalnym edytorem tekstu (nie notatnikiem windowsa).
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Pliki misji .osm (np. miss05.osm) do czego służą?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

To są pliki oryginalnych poziomów (stworzonych przez autorów, za pomocą ich dodatkowych narzędzi). Nie wiem co dokładnie oznacza skrót OSM. Official Shock Mission? Optimized Shock Mission?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Są to pliki zawierające skrypty dla konkretnej misji.
Obrazek
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Jabłko - jak dużo polygonów zajmuje na mapie ten obiekt (w Thiefie 1.37 oraz DromEdzie 1.37)?

I jakie zasady rządzą innymi obiektami takimi jak drabina, lina czy stół?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Bardzo skomplikowane pytanie moim zdaniem :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Jabłko składa się z 15 trójkątów. Drabina: 7x8 + 2x8 = 72 trójkąty.

Nie przejmuj się zasadami.
Obrazek
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

A trójkąt to to samo co polygon, mam rozumieć? Internetowy translator przetłumaczył na wielokąt a nie trójkąt jakby co.
Paweuek pisze:Drabina: 7x8 + 2x8 = 72 trójkąty.
A dlaczego mnożysz to?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Bo to złożenie 9 obiektów. Dwóch belek pionowych i 7 szczebli poziomych :roll:
Obrazek
ODPOWIEDZ