Może ten krótki tutek pomoże

Zanim cokolwiek zrobisz - przeczytaj całość. Zanotuj co potrzebujesz.
Zrobimy tak - zaczniesz od początku.
Otwórz DromEda. Zobaczysz kwadrat w trzech rzutach. Niech sobie tam będzie

W prawym dolnym rogu edytora jest linia komend. Wpisz:
script_load convict
portalize
Właśnie załadowałeś główny skrypt Thiefa, a następnie przeliczyłeś na thiefowe ten wadrat z głównego widoku.
Wypadałoby skądś zacząć grę. Wpisz:
find_obj marker
Otworzy się okienko. Kliknij Create [po prawej pośrodku]. Teraz myszka jest w trybie tworzenia markerów. Stwórz marker wewnątrz domyślnego kwadratu tak jakbyś chciał narysować kwadrat w paintcie.
Masz już markera. Gdy jest aktywny, na dole pośrodku będzie napisane:
A Marker (numer)
oraz opcje poniżej. Wybierz Links. Następnie: Add. Z pola Flavor wybierz PlayerFactory. From: [tutaj wstaw numer Markera, który jest na górze ramki Links w nawiasie. To: Garrett.
Gdy wejdziesz do trybu gry [Alt+G] zaczniesz z pozycji Markera. Będziesz poruszać się po sześcianie. Aby wyjść wciśnij Alt+E.
Teraz możesz się bawić w kreowanie brył. Na górze po lewej w menu masz pozycję Shapes. Wybierasz tam bryły, które chcesz stworzyć. Na razie zainteresuj się bryłami Cube oraz Cylinder. Gdy wybierzesz Cube będziesz w trybie rysowania sześcianów - rysujesz tak jak w paintcie. Klikasz i przeciągasz w dowolnym miejscu. Gdy tak zrobisz, możesz otrzymaną bryłę przeskalować: na dole po lewej są pola z numerami. tuż pod podświetlonym napisem Use powinny być symbole: D, W i H. czyli głębokość, szerokość i wysokość. Pozmieniaj parametry i patrz jak zmienia się bryła. Może nie klikaj w strzałki tylko po prostu wpisuj wartości z klawiatury.
Gdy będziesz miał już jakiś prostopadłościan przesuń go. Po prostu przeciągnij go z Shiftem. Potem obróć - przeciągnij z Altem. Teraz ciut rozciągnij - przeciągnij z Ctrlem.
Następna sprawa. Zaczynając tworzenie mapy masz jeden sześcian wycięty z "kosmosu". Ten kosmos to ciało stałe. Wycinasz w nim bryły. Dlatego na początku jest jeden sześcian wypełniony powietrzem. Stworzyłeś sam kolejny prostopadłościan wewnątrz tego wypełnionego powietrzem. Domyślnie on też będzie wypełniony powietrzem czyli nie będzie go widać. Tuż pod logiem tekstury Jorge masz pola wyboru. Zmień Fill Air na Fill Solid klikając strzałkę w lewo. Masz teraz wypełnioną bryłę.
Uwaga, aby cokolwiek zostało odnotowane w świecie gry, należy dokonać portalizacji, czyli wpisać komendę portalize. Jest to potrzebne tylko i wyłacznie po stworzeniu, przeniesieniu, zmodyfikowaniu bryły świata. Nie dotyczy to obiektów typu stół, jabłko.
Teraz stwórz jakiś walec wybierając Shapes->Cylinder oraz Shapes->Sides in base: 8 - aby narysować w podstawie ośmiokąt, nie zaś romb.
Aby dowiedzieć się jak tworzyć podstawowe konstrukcje zapoznaj się z dokumentacją DromEda. Powinna ona zawierać różne pliki COW z przykładami zastosowania brył jako części architektury.