Strona 36 z 41

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 19 maja 2014, 20:08
autor: bob
Juliusz pisze:
Gdzie znajdę spis wszystkich komend w DromEd-zie?
najszybciej wygóglować. Spróbuj kombinacje Dromed, command list, useful console commands, itp.
Coś tutaj znalazłem - http://thief.wikia.com/wiki/DromEd/Commands

Da się włączyć wieczne przebywanie pod wodą (żeby tlenu nie ubywało)? Jak?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 15:38
autor: bob
No dobra, udało mnie się stworzyć pierwsze logiczne brushe.

Gdy klikam i klikam "Zoom Out" to w końcu pojawi się czerwony kwadrat - co on oznacza? Limit mapy? Bo jak chcę tworzyć level poza tym czerwonym kwadratem, to to włączeniu "Game Mode" jest tylko ciemność.

EDIT: Dlaczego mogę tworzyć brushe na dwóch kratkach bądź więcej, a na jednej nie da się?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 16:19
autor: Juliusz
Tak, to limit wielkości mapy.
Min. i max. współrzędne to -1000 / + 1000 w każdej osi.
W New Darku da się zmienić na -/+ 2000.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 16:26
autor: bob
Juliusz pisze:W New Darku da się zmienić na -/+ 2000.
Jak i gdzie? Pracuję z wersją 1.21 DromEd-a.

A czy da się na każdy kierunek ustawić zamiast lewo-1000, prawo-1000, góra-1000 i dół-1000 na np. lewo-500, prawo-500, góra-1500 i dół-1500?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 17:31
autor: Juliusz
Spróbuj wpisać komendę w Dromedzie:

Kod: Zaznacz cały

world_size 2000
Rozmiar jest zawsze sześcianem. (-2000,-2000,-2000) (2000,2000,2000)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 18:17
autor: bob
Bo komendy "fly" czy też "physics" to wiem - w trakcie gry. A "world_size 2000" to gdzie wpisać?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 20:55
autor: Juliusz
W konsoli Dromeda - prostokąt w prawym dolnym rogu.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 07 czerwca 2014, 21:27
autor: bob
Jak klikam rubrykę "Save Mission" to DromEd nie pyta się mnie o miejsce zapisania pliku. Nie mogę zapisać tego, co nakreśliłem na mapie. Czy coś się zmieniło w wersji 1.21?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 czerwca 2014, 10:58
autor: Juliusz
Nic się nie zmieniło w 1.21. Udało się Tobie zapisać? (czy ciągle trzymasz kompa włączonego? ;) )

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 czerwca 2014, 18:59
autor: bob
Nie mogę nic zapisać w wersji 1.21 - po kliknięciu "Save Mission" nie ma reakcji.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 czerwca 2014, 22:47
autor: Paweuek
Wpisz komendę "save_mission 1" - w folderze z DromEdem pojawi się plik 1.MIS.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 09 czerwca 2014, 10:33
autor: bob
Zapisanie misji tym sposobem (save_mission 1) działa.

Podmiana drzwi x na drzwi y - jak to zrobić, aby nie trzeba było usuwać, i tworzyć nowych drzwi?

EDIT: 1. Czy DromEd 1.37 jest kompatybilny z Thiefem 1.33?
2. Czy misja stworzona w DromEd-zie 1.21 zostanie wczytana przez DromEd-a 1.37?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 10 czerwca 2014, 14:28
autor: Juliusz
Podmiana drzwi x na drzwi y - jak to zrobić, aby nie trzeba było usuwać, i tworzyć nowych drzwi?
Dodaj drzwiom właściwość Shape> Model i wpisz nową nazwę modelu.
Sprawdź wpierw jaką nazwę dać, szukając tej właściwościach na drzwiach o kształcie, na który chcesz podmienić.
Niektóre drzwi mają różną wielkość - wówczas może być łatwiej po prostu wstawić nowe.

EDIT: 1. Czy DromEd 1.37 jest kompatybilny z Thiefem 1.33?
2. Czy misja stworzona w DromEd-zie 1.21 zostanie wczytana przez DromEd-a 1.37?
Tego pierwszego nie wiem, ale co do drugiego, to na pewno misja stworzona w 1.21 nie będzie kompatybilna z Dromedem 1.37 (zakładam, że to Dromed do T1, tak?)

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 01 lipca 2014, 01:48
autor: Kurhhan
Temat przysechł więc na rozruszanie :

Jest możliwość "siłowania się" z "frobowalnym" przedmiotem nim weźmiemy go do rąk ( nie ekwipunku ) ? Chodzi dokładniej o to by trzeba nacisnąć PPM kilka razy aby coś wziąć , i by przy każdym naciśnięciu np. Garrett trochę postękał.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 01 lipca 2014, 18:24
autor: Paweuek
Jasne :)

Tworzysz przycisk lub wajchę o kształcie wybranego modelu, niech kontroluje ona SoundTrap oraz TeleportTrap o takich samych rozmiarach i koordynatach jak ta dźwignia. Po frobnięciu odegrany będzie dźwięk i... przeteleportowana kolejna wajcha na miejsce starej [ta stara oczywiście powinna zostać odesłana gdzieś poza mapę]. Pewnie jest prostszy sposób przy użyciu skryptów, ale to jest wersja najbardziej podstawowa.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 01 lipca 2014, 18:54
autor: Kurhhan
Na pierwsze przeczytanie, trochę czarna magia, muszę później przysiąść.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lipca 2014, 14:21
autor: Juliusz
Weź pod uwagę, że jeśli Garrett parę razy zastęka po frobnięciu i nie będzie widocznej różnicy, to gracz może się nie domyśleć, że trzeba frobnąć jeszcze parę razy.
Może za każdym razem inny dźwięk powinien być wydawany, albo obiekt powinien troszkę się ruszyć?

Do czego to w ogóle potrzebujesz, że tak z ciekawości zapytam?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 03 lipca 2014, 14:52
autor: Kurhhan
Miało to symulować wyciąganie ciężkich cegłówek z muru, ale w końcu zrezygnowałem z tego pomysłu.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 05 lipca 2014, 11:36
autor: bob
Jak wyłączyć nieśmiertelność w misji treningowej Thiefa 1?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 06 lipca 2014, 22:14
autor: Paweuek
Sprawdź, czy StartingPoint posiada skrypt VictoryCheck. Jeżeli nie - dopisz.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 lipca 2014, 16:41
autor: Kurhhan
Jakiego skryptu użyć by frobnięcie przedmiotu typu goblet powodowało teleportację innego przedmiotu gdzieś tam ?

W ukrytych drzwiach się dodawało skrypt TrigDoorOpen , a do przedmiotu typu goblet ?

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 lipca 2014, 20:25
autor: timon
Zobacz button to się dowiesz. Oglądaj obiekty, kopiuj ich skrypty, w ten sposób więcej się nauczysz niż zadając pytania na forum.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 08 lipca 2014, 21:33
autor: Kurhhan
A ja nie chcę się uczyć, chcę żeby ten i nie tylko temat dalej "żył" na coraz bardziej "pustym" forum. Konkrety, konkrety, komu się nie chce nie musi przecież odpisywać, daj już spokój z tymi krótkimi starymi, ucinającymi temat formułkami dla noobków. Mogłem tylko się rozpisać prędzej. Paweueku drogi, zarzuć jakimś konkretem i ciekawostką jak to masz w zwyczaju :

TeleportTrap + Control Device + loot

Goblet + Control Device + TeleportTrap

i na końcu DestroyTrap.


Co należny uczynić by frob Gobletu dał sygnał TT do teleportacji lootu, gdzie jest błąd ? Dopisywanie skryptów do gobletu nic nie daje (TrigDoorOpen, StdButton i inne). Model Name gobletu jest zmienione na sdor5x2.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 09 lipca 2014, 12:53
autor: Paweuek
Azaliż zarzucam konkretem:

Zbudowałem przed chwilą taki oto układ:

WoodGoblet -> ControlDevice -> TeleportTrap
TeleportTrap -> ControlDevice -> DemonMask

Skrypty i dodatki do WoodGoblet:

Door -> Translating -> OpenPosition: 2, X-Axis;
Shape -> ModelName: sdor5x2;
Scripts -> StdButton, StdDoor;
EngineFeatures -> FrobInfo: Script; None; None.

Działa :)

P.S. Przykładowy plik w załączniku.

Re: Nauka Dromeda - pytania

: 09 lipca 2014, 13:35
autor: Kurhhan
Działa, nie będę może pisał jaki błąd popełniłem, ponieważ to bardziej podchodzi pod kwestie humorystyczne , ale Paweuek, po raz kolejny klasa :ok

Wrócę, jak zobaczę, że temat znowu za długo leży odłogiem, mam nadzieję, że z czymś bardziej konkretnym niż bob czy powyższe :P