Kapitan Smith i edytor
Moderator: peter_spy
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Próbowałem i tak, i tak. Tylko błagam nie mów mi nic o GameSysie, bo do tej pory nie mam pojęcia o co w tym chodzi
Re: Kapitan Smith i edytor
Nowy objekty:
Stwórz Marker, Propetories, Shape>Model Name (wpisz nazwę pliku bin, tylko bez rozszerzenia bin). Lepiej nie tworzyć nowego Model Name'a, tylko zedytować stary.
Ewentualnie zapisać gamesys.
A plik gamesys robi się naprawdę bardzo łatwo
Gdy tworzysz w drzewku objektów jakieś nowe objekty w DromEdzie to musisz zapisać plik GameSysy (.gam), aby te objekty po kolejnym włączeniu Droma nie zniknęły.
Plik .gam zapisuje się bardzo łatwo. Włączasz DromeEda, File>Save GameSysy.
Jakby co to poszukaj w moim temacie.. Tam było kilka informacji o pliku .gam.
Polecam zobaczyć też inne misje z nowym plikiem .gam, np. kompanie 'Une Nuit a Rocksbourg', czy misję 'Relic' naszego Timona!
Stwórz Marker, Propetories, Shape>Model Name (wpisz nazwę pliku bin, tylko bez rozszerzenia bin). Lepiej nie tworzyć nowego Model Name'a, tylko zedytować stary.
Ewentualnie zapisać gamesys.
A plik gamesys robi się naprawdę bardzo łatwo
Gdy tworzysz w drzewku objektów jakieś nowe objekty w DromEdzie to musisz zapisać plik GameSysy (.gam), aby te objekty po kolejnym włączeniu Droma nie zniknęły.
Plik .gam zapisuje się bardzo łatwo. Włączasz DromeEda, File>Save GameSysy.
Jakby co to poszukaj w moim temacie.. Tam było kilka informacji o pliku .gam.
Polecam zobaczyć też inne misje z nowym plikiem .gam, np. kompanie 'Une Nuit a Rocksbourg', czy misję 'Relic' naszego Timona!
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Tak, tylko wtedy nowy obiekt nie ma żadnych właściwości i WSZYSTKIE trzeba ustawiać ręcznieEdversion pisze:Stwórz Marker, Propetories, Shape>Model Name (wpisz nazwę pliku bin, tylko bez rozszerzenia bin
Cóż, tyle to i ja wiemEdversion pisze:Włączasz DromeEda, File>Save GameSysy
Re: Kapitan Smith i edytor
To nie wystarczy. Trzeba jeszcze skojarzyć nowozapisany gamesys z misją za pomocą komendy set_gamesys nazwa, no i.... zapisać misjęEdversion pisze:Plik .gam zapisuje się bardzo łatwo. Włączasz DromeEda, File>Save GameSysy.
[ Dodano: 4 Kwiecień 07, 19:05 ]
a co do nowych obiektów - tak jak Smith mówi - lepiej zmienić model istniejącego obiektu, niż tworzyć całość od podstaw. W gamesysie w ogóle warto tworzyć nowe obiekty tylko, jak chcemy ich używać masowo albo są nam potrzebne do różnych akcji (np. programując Source and Receptrons itp.). W większości przypadków wystarczy zmienić model obiektu postawionego w misji (tzw. obiekt konkretny). Wówczas nie trzeba zapisywać gamesysu, bo właściwości obiektów konkretnych są zapisywane razem z misją. Dla jasności - są to te właściwości, które są w oknie Properties od samej góry do pierwszego rozwijanego plusika. I tam musi się właśnie znaleźć właściwość Shape -> Model Name.
[ Dodano: 4 Kwiecień 07, 19:06 ]
a co jest dla Ciebie taką zagadką a propos gamesysa? Nie trzeba go znać na pamięć, żeby się umieć w nim poruszać i do prostych spraw wykorzystywać... Nie taki diabeł straszny...Tylko błagam nie mów mi nic o GameSysie, bo do tej pory nie mam pojęcia o co w tym chodzi Embarassed
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Po ostatnim formacie nie mogę pracować z edytorem! Najpierw na czysty dysk zainstalowałem Thiefa II. Potem pobranie z thiefmissions.com plików o nazwie dromed i dromed118. Najpierw rozpakowałem dromed a potem dromed118 zawsze nadpisując powtarzające się pliki. Niestety edytor nie działa prawidłowo, coś jest nie tak, ale nie wiem co. Objawy:
-Jaśniejsze tło
-Tekstury nie są wyśletlane, są rozmazane, albo wszędzie widzę jorge
-Niektóre obiekty mają teksturę jorge
-Podczas próby podniesienia niektórych obiektów edytor wyłącza się
Próbowałem (zawsze bez rezultatu):
-Przeistalowanie gry + edytora x3
-Pogrzebanie w opcjach wewnętrznych edytora x2
-Myślenie
-Jaśniejsze tło
-Tekstury nie są wyśletlane, są rozmazane, albo wszędzie widzę jorge
-Niektóre obiekty mają teksturę jorge
-Podczas próby podniesienia niektórych obiektów edytor wyłącza się
Próbowałem (zawsze bez rezultatu):
-Przeistalowanie gry + edytora x3
-Pogrzebanie w opcjach wewnętrznych edytora x2
-Myślenie
Re: Kapitan Smith i edytor
Tylko dromed 1.18 !!!!!! Ten drugi ( 1.32 )to do Thiefa Dark Project. Kolejny przykład, że co za dużo to niezdrowo
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Teraz widzę Assertion Failed
Index4 out of range (File: dynarray.h Line 379)
Wydaje mi się, że już kiedyś miałem ten błąd... No nic, pokombinuję...
EDIT
Rozwiązane. Pobrałem po prostu DromedEnhanced
Index4 out of range (File: dynarray.h Line 379)
Wydaje mi się, że już kiedyś miałem ten błąd... No nic, pokombinuję...
EDIT
Rozwiązane. Pobrałem po prostu DromedEnhanced
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Jak można "uziemić" AI?
Natrafiłem na bardzo dziwne zachowanie AI.
Postawiłem w miejscu poganina, a ten zamiast stać grzecznie w trybie gry zaczyna mi maszerować i łazi w tą i z powrotem. Co z nim zrobić?
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Dziwne. Wystarczy postawić gościa i NIE ustawiać mu "AI->Patrol: DoesPatrol", gościu powinien stać w miejscu.
Chyba że coś go niepokoi...
Chyba że coś go niepokoi...
Brothers in arms & beer...
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Nie wiem o co chodziło. Stworzyłem drugiego to już tak nie łaził... Dzięki.
Jeszcze chciałem spytać, czy mając Thiefa II z Clicka! można bez problemów pracować w DromEdzie?
Jeszcze chciałem spytać, czy mając Thiefa II z Clicka! można bez problemów pracować w DromEdzie?
Re: Kapitan Smith i edytor
Tak. Ja takiego uzywam ^^
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Czy "Haunt łucznik" pochodzi z DromEd Deluxe? Można go bez problemu użyć?
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Tak, Haunt łucznik to wynalazek z DeDX, jest tam też cały zestaw innych stworów.
Uważaj tylko na gamesysa z DromEda Deluxe, jakiś czas temu założyłem osobny temat w którym wylałem swoje żale na temat bugów w tym "ulepszeniu" do DromEda
Najlepiej przenieść tylko potrzebne stwory do swojego "czystego" gamesysa.
Uważaj tylko na gamesysa z DromEda Deluxe, jakiś czas temu założyłem osobny temat w którym wylałem swoje żale na temat bugów w tym "ulepszeniu" do DromEda
Najlepiej przenieść tylko potrzebne stwory do swojego "czystego" gamesysa.
Brothers in arms & beer...
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Zapraszam ponownie do tego tematu Jako, że już właściwie zakończyłem prace nad terenem w swojej misji. Trochę, pochodziłem po swojej misji i wykryłem kilka błędów, których nie potrafię zlikwidować. Proszę, wytrzymajcie, być może to już ostatanie pytania dotyczące DromEda przed dłuuuuugą przerwą...
1. Jak można sprawić, by AI nie ruszył się z miejsca choćby go okładać mieczem itp. Próbowałem różnych metod, ale coś mi się wydaje, że najciemniej jest pod latarnią...
2. Chcę, aby po podniesieniu obiektu (konkretnie łupu) u góry wyświetlił się napis "secret found". Pytałem się już kiedyś o sekrety w którymś temacie i rzeczywiście działało, ale w przypadku użycia przełącznika. Podczas podnoszenia łupu, pomimo iż "Hidden" jest zaznaczone, nic nie chce się pokazać...
3. Teleportacja Garretta. Stworzyłem triggera i teleport trapa i połączyłem linkiem control device, tak jak to było w "Trail of Blood", ale nic się nie dzieję. Trzeba dodać coś jeszcze?
4. I ostatnia, najgorsza sprawa, która śni mi siępo nocach... Cele misji... Nie mam kolorowego pojęcia co i jak. Nigdy nie tworzyłem żadnych celów w DE, a już na pewno nie poradzę sobie z tak skomplikowanymi, jakie mam zamiar dodać do misji... Chyba bez prowadzenia za rączkę się nie obejdzie... Proszę więc jedną, cierpliwą i dobrze znającą system celów osobę o kontakt na PW.
Jak poprawię tę błędy i dodam dźwięki do misji, rozpoczniemy testy...
1. Jak można sprawić, by AI nie ruszył się z miejsca choćby go okładać mieczem itp. Próbowałem różnych metod, ale coś mi się wydaje, że najciemniej jest pod latarnią...
2. Chcę, aby po podniesieniu obiektu (konkretnie łupu) u góry wyświetlił się napis "secret found". Pytałem się już kiedyś o sekrety w którymś temacie i rzeczywiście działało, ale w przypadku użycia przełącznika. Podczas podnoszenia łupu, pomimo iż "Hidden" jest zaznaczone, nic nie chce się pokazać...
3. Teleportacja Garretta. Stworzyłem triggera i teleport trapa i połączyłem linkiem control device, tak jak to było w "Trail of Blood", ale nic się nie dzieję. Trzeba dodać coś jeszcze?
4. I ostatnia, najgorsza sprawa, która śni mi siępo nocach... Cele misji... Nie mam kolorowego pojęcia co i jak. Nigdy nie tworzyłem żadnych celów w DE, a już na pewno nie poradzę sobie z tak skomplikowanymi, jakie mam zamiar dodać do misji... Chyba bez prowadzenia za rączkę się nie obejdzie... Proszę więc jedną, cierpliwą i dobrze znającą system celów osobę o kontakt na PW.
Jak poprawię tę błędy i dodam dźwięki do misji, rozpoczniemy testy...
Re: Kapitan Smith i edytor
2. Zobacz jak zostało to rozwiązane w Smuggler's Request - w kanałach znajdziesz broszkę, po podniesieniu której wyświetli się komunikat o sekrecie.
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
1. Najbardziej skutecznie to użyć linka PhysAttach i przymocować gościa do czegoś "na stałe" Chociaż nie wiem jaki dokładnie byłby tego skutek.
2. Inny sposób: Utwórz gdzieś FindSecretTrap, połącz przedmiot z tym trapem przez ControlDevice (Coś->FindSecretTrap).
Trzeba jeszcze dodać do obiektu skrypt "TrigWorldFrob" (S->Scripts), i zmienić FrobInfo - dodać World->Script.
Powinno działać. Żeby taki sekret liczył się na końcu w statystykach misji trzeba jeszcze dodać Stats->Hidden do pułapki FindSecretTrap.
4. Najpierw zastanów się jakie cele chcesz mieć. Ukraść coś? Zabić kogoś? Nie zabić kogoś? Dostarczyć coś gdzieś? Potem pomyślimy, możesz pisać na PW.
Mam nadzieję że nic nie pomieszałem, nie mam pod ręką DromEdzia...
2. Inny sposób: Utwórz gdzieś FindSecretTrap, połącz przedmiot z tym trapem przez ControlDevice (Coś->FindSecretTrap).
Trzeba jeszcze dodać do obiektu skrypt "TrigWorldFrob" (S->Scripts), i zmienić FrobInfo - dodać World->Script.
Powinno działać. Żeby taki sekret liczył się na końcu w statystykach misji trzeba jeszcze dodać Stats->Hidden do pułapki FindSecretTrap.
4. Najpierw zastanów się jakie cele chcesz mieć. Ukraść coś? Zabić kogoś? Nie zabić kogoś? Dostarczyć coś gdzieś? Potem pomyślimy, możesz pisać na PW.
Mam nadzieję że nic nie pomieszałem, nie mam pod ręką DromEdzia...
Brothers in arms & beer...
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
1. Zrobione!
2. Zrobione!
3. Brak postępu...
4. W toku...
Do tego dojdzie małe...
5. Jak sprawic aby lawa zabijała? Ew, gdzie to sprawdzić?
2. Zrobione!
3. Brak postępu...
4. W toku...
Do tego dojdzie małe...
5. Jak sprawic aby lawa zabijała? Ew, gdzie to sprawdzić?
Re: Kapitan Smith i edytor
ad 3
Opisz dokładnie co i jak łączysz.
Opisz dokładnie co i jak łączysz.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
No więc w miejscu gdzie Garrett ma "wpaść" w teleport wstawiłem BoundsTriggera, a w miejscu docelowym teleportacji Teleport Trap. Link idzie z BoundsTriggera do Teleport Trapa i ma flavor control devce. Wzorowałem się na misji "Trail of Blood", ale musiałem coś schrzanić albo przeoczyć...
Re: Kapitan Smith i edytor
Może czegoś nie zauważyłem ale chyba brak ci linku od teleportTrap do .... Garretta
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Zostały tylko cele...
Próbowałem tutoriala z centrum DromEda na thecircle, tego napisanego przez Otto i własnych sposobów... Nic się nie dzieje. W oficjalnej dokumentacji nie ma ani słowa o QWarach, ale dajcie mi jeszcze tydzień, to coś wymyślę
Próbowałem tutoriala z centrum DromEda na thecircle, tego napisanego przez Otto i własnych sposobów... Nic się nie dzieje. W oficjalnej dokumentacji nie ma ani słowa o QWarach, ale dajcie mi jeszcze tydzień, to coś wymyślę
Re: Kapitan Smith i edytor
Nie skorzystałeś z mojego tutoriala? Przesłałem ci jednego przez PWKapitan Smith pisze:Zostały tylko cele...
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kapitan Smith i edytor
Ed, przeczytaj dokładnie moją wiadomość, oraz mejla, którego ci wysłałem