Kapitan Smith i edytor

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Paweuek »

Kapitan Smith pisze:Ah... Gdybym tylko znał się trochę na informatyce i umiał obsługiwać te edytory...
Nie chodzi tutaj o informatykę, bo nic tam nie programujesz ani żadnych informacji nie tworzysz, a jedynie o samozaparcie, inteligencję i umiejętność analizy szczegółów. Edytorem pobawić się może każdy, ale jeżeli masz skończyć jak Edversion [ czyt. wkur**ać ludzi ], to nie polecam :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Kapitan Smith pisze:Ah... Gdybym tylko znał się trochę na informatyce i umiał obsługiwać te edytory...
Niestety- dla mnie czarna magia, a szkoda bo inwencji mi nie brakuje
Faktycznie - nie trzeba być informatykiem, żeby bawić się w Dromeda, tymniemniej zmysł programistyczny przydaje się w projektowaniu bardziej zaawansowanych zdarzeń. Jednakże można się bawić nieźle budując ciekawe misje bez tego, skupiając się na fabule i architekturze misji.

[ Dodano: 25 Październik 06, 17:05 ]
Edytorem pobawić się może każdy, ale jeżeli masz skończyć jak Edversion [ czyt. wkur**ać ludzi ], to nie polecam Rolling Eyes
Smith - nie przejmuj się niecierpliwością Paweuka - są na tym forum osoby bardziej cierpliwe i skore do udzielania rad początkującym.
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Juliusz pisze:nie przejmuj się niecierpliwością Paweuka
Spox... Skoro tak mówicie to może spróbuję, ale na początku to co się będzie działo zostawię dla siebie... :twisted:
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Paweuek »

Off Topic
Nie chodzi mi tutaj o moją niecierpliwość - w pewnych kręgach jestem znany ze swej cierpliwości, ale jestem na pewne sprawy wyczulony. Poczatkującym oczywiście zawsze możemy pomóc, jednakże istnieje coś takiego jak umiejętność analizowania, którą pan E. widocznie nie dysponuję. Ja w wieku lat 15, kiedy to po raz pierwszy uruchomiłem DromEda oczywiście nie wiedziałem OCB, jednakże po ogarnięciu najpodstawniejszych podstaw [ script loading i starting point ] potrafiłem już samodzielnie uruchamiać FMki innych i dopatrywać się w nich jakichś założeń - co i jak działa, skąd ten link, jak uruchomić pułapkę, etc. Nie molestowałem innych pytaniami o pierdoły :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Skoro tak uważasz to podaj cytat gdzie pytałem Cię o obsługe edytora... Hę?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Paweuek »

Nie pisałem tego stricte do Ciebie ;) Napisałem jedynie, że potrzeba dużo samozaparcia co by ogarnąć to dromedowe bydle :) Próbuj próbuj, lecz zanim o coś zapytasz poszukaj w poradnikach, których w sieci jest multum. Pan E. okazał się być niewytrwałym szperaczem... ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Edversion »

Peweuek, pytałem się tylko ciebie, czy mi pomożesz znaleźć np. to czy tamto. Każdy początkujący DromEdzista się najpierw uczyn, no nie? Skoro się pytałem, czy pomożesz, to mogłeś powiedzieć, np. "to napewno jest na forum. Poszukaj, jak chcesz wiedzieć..". No i bym poszukał. A ty się na mnie wkur**łeś. Po kilku dniach dałbym ci spookój i by było tyle. Ale no cóż.. jak niektórzy nie mają cnot (cierpliwość) to nie mój problem..
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Gregorius »

Edversion, nie przejmuj się. Niektórzy mają więcej cierpliwości.
Mam nadzieję że gdy osiągniesz pewien poziom wiedzy DromEdowej to przestaniesz już nękać mnie (nas) pytaniami ;)

Poza tym przez Twoje pytania sam wróciłem do DromEda i zacząłem kończyć moją misję którą robię od dwóch lat :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Gregorius pisze:Poza tym przez Twoje pytania sam wróciłem do DromEda i zacząłem kończyć moją misję którą robię od dwóch lat Smile
Nie mogło być chyba większego "rozgrzeszenia" dla Edversiona niż to, co Gregorius napisał. :) ;)

Edvi - Pytaj jeszcze trochę, a może ja wrócę do swojej... ;)
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Paweuek »

Ja choćbym chciał, to do swojego projektu póki co nie powrócę - uczelnia = brak czasu :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

No, proponuje przenieść temat do "Gildii Edytorów", gdyż teraz tutaj mam zamiar umieszczać swoje uwagi i kwestie :rad

W każdym razie na początek jestem ciekaw jak można zrobić, aby zwykły cywil walczył mieczem, jak strażnik/zwykły strażnik zamiast miecza strzelał z łuku :?:
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Paweuek »

Zwykły człowiek: Motions -> ClassTags -> WithSword 0
Zobacz jakie właściwości ma łucznik i te tagi przypisz strażnikowi zamiast WithSword 0, lub dodaj po przecinku, zapewne będzie z bliska walił mieczem, z odległości zaś strzelał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Przemek557 »

Paweuek pisze:Zwykły człowiek: Motions -> ClassTags -> WithSword 0
Zobacz jakie właściwości ma łucznik i te tagi przypisz strażnikowi zamiast WithSword 0, lub dodaj po przecinku, zapewne będzie z bliska walił mieczem, z odległości zaś strzelał.
:shock: Nie wiedziałem że to takie proste, żeby zrobić guarda walczącego na zmianę dwiema różnymi brońmi. Widziałem coś takiego w Equilibrium, ale myślałem że to nowa creatura. Przyda się. :)
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Thx:D

W mojej właśnie powstającej misji, którą rozpocząłem może tydzień temu dziwi mnie jedna rzecz:

Stworzyłem teren na grę długości paru minut, a rozmiar już wynosi grubo ponad 1mb :!:
Chamskie 8-)

Uchylę rąbka tajemnicy i zdradzę troszkę fabuły:
Otóż Garrett poznaje pewnego faceta i zaczynają współpracować. Rzecz dzieje się w Czarnej Dzielnicy - jednej z najbiedniejszych, lecz zarazem najpilniej strzeżonych części miasta ( dlaczego? Dowiecie się w misji :P ). Musimy dostać się do sklepu wspólnika, przyjąć zlecenie i zrealizować je. Przy okazji musimy zarobić na życię okradając biedotę...
Powiem tylko, że do misji planuję jeszcze coś ciekawego, ale na razię nie zdradzę :)
Jestem już padnięty, przed chwilą wyłączyłem DromEda... Smutne, ale prawdziwe, treba się poświęcać :P
Natomiast mam jeden dylemat: pomimo długich przemyśleń i rozterek wciąż nie jestem w stanie wymyśleć dobrej nazwy dla swojej misji. Jakieś propozycje?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Kapitan Smith pisze:Stworzyłem teren na grę długości paru minut, a rozmiar już wynosi grubo ponad 1mb Exclamation
Chamskie
No, ja bym spoliczkował Dromeda za to!
A tak na poważnie - co w tym takiego oburzającego? ? ? Niech ma tyle, ile potrzebuje...
Dla pocieszenia powiem, że pliki .mis się bardzo ładnie pakują.
Kapitan Smith pisze:pomimo długich przemyśleń i rozterek wciąż nie jestem w stanie wymyśleć dobrej nazwy dla swojej misji. Jakieś propozycje?
Proponuję "Śmierdząca biedota".... No, co? Trzeba w graczu rozbudzić jakoś motywację, żeby w trakcie gry okradał biednych, no nie..? :roll:
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Juliusz pisze:Proponuję "Śmierdząca biedota"....
:)) Chyba raczej nie skorzystam z tego pomysłu. Chodziło mi o zupełnie co innego.
Tytuł ma wzbudzać współczucie gracza, ale jednocześnie wyrażać się jasno, że celem będzie okradanie biednych jak np. "Noc w Krainie Biedaków" czy coś w tym stylu...

Natomiast teraz pojawił się dość nieprzyjemny i złośliwy problem... :| Nie chciałbym go tutaj wałkować, więc chętnych proszę o kontakt na PW. Z góry, dzięki wszystkim.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Kapitan Smith pisze:Chyba raczej nie skorzystam z tego pomysłu. Chodziło mi o zupełnie co innego.
Tytuł ma wzbudzać współczucie gracza, ale jednocześnie wyrażać się jasno, że celem będzie okradanie biednych
Jesteś pewien, że wiesz, o co Tobie chodzi? Ja bym nie mógł okradać kogoś, komu współczuję z powodu jego ubóstwa...
Kapitan Smith pisze:Natomiast teraz pojawił się dość nieprzyjemny i złośliwy problem... Neutral Nie chciałbym go tutaj wałkować, więc chętnych proszę o kontakt na PW. Z góry, dzięki wszystkim.
wałkuj tutaj...
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Oczywiście masz racje, jadnak jak ktoś zobaczyłby powiedzmy na liście misji tytuł "Śmierdząca Biedota" to jego pierwszą myślą byłoby "Ale cham. Ciekawe, czy jeśli byłby biedny teżby tak myślał" i miały rację.

No to będziemy wałkować tutaj.
Załączam utwór muzyczny sciągnięty z "House of the Widow Moira". Chodzi o to, aby można było go użyć w misji jako ambienta, ale:

1.Za cholerę nie mam pojęcia jak.
2.Jest on w formacie .wav.
3.Trwa ponad 4 minuty.

PS. Nie mogę dać załącznika bo za dużo waży
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Kapitan Smith pisze:Oczywiście masz racje, jadnak jak ktoś zobaczyłby powiedzmy na liście misji tytuł "Śmierdząca Biedota" to jego pierwszą myślą byłoby "Ale cham. Ciekawe, czy jeśli byłby biedny teżby tak myślał" i miały rację.
Masz rację - ale przynajmniej by wiedział od razu, co go czeka w grze. :) No, ale dobra - już Cię nie męczę... ;)

Kapitan Smith pisze:Załączam utwór muzyczny sciągnięty z "House of the Widow Moira". Chodzi o to, aby można było go użyć w misji jako ambienta, ale:

1.Za cholerę nie mam pojęcia jak.
Podejrzewam, że musisz stworzyć własną schemę. Nie będzie to zbytnio trudne, tylko musisz się dobrać do pliku tekstowego, w którym są i zrobić analogicznie do istniejących schematów. Wówczas komenda reload_schemas spowoduje, że twój schemat pojawi się na liście schemas w Object Hierarchy. (po szczegóły zajrzyj na TTLG)

Jest też inna, prostsza metoda - wykorzystaj istniejący schemat, a tylko podmień odpowiedni plik .wav.
Kapitan Smith pisze:2.Jest on w formacie .wav.
To dobrze, bo taki czyta Dromed. Może być także w mp3 - darkloader zamieni na wav. Będzie się dłużej misja instalowała, ale mniej Mb będzie plik zip zajmował.

Kapitan Smith pisze:PS. Nie mogę dać załącznika bo za dużo waży
A jest potrzeba, żebyś dawał tutaj ten utwór?
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

Juliusz wybacz, ale u mnie w katalogu thiefa nigdzie nie ma folderu SCHEMA xD

Chyba, że się jakoś nie zrozumieliśmy w tej sprawie ;)
Ale też nie przypuszczałem, że to może być takie proste :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Nie ma katalogu schema. To jest jakiś plik tekstowy... Nie pamiętam jaki, ale na pewno ten problem padł na TTLG - opcja SEARCH to wrota do ogromnej skarbnicy wiedzy na temat dromeda - wierz mi.

EDIT: Dobra - sam byłem ciekawy, więc poszukałem. W tym wątku powinienś mieć to, co cię interesuje. Wygląda na to, że oryginalne schematy są gdzieś na dysku T2 (nie wiem, czemu ich nie ma we folderze na twardym dysku). A swoje tworzysz w podfolderze schema, wg szablonu podanego w tym wątku:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... file+where
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: timon »

Katalog schema jest na CD2 w katalogu edytor.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Kapitan Smith »

schema mayanamb
archetype AMBIENTS
mono_loop 0 0
volume -1000
MayanAmb
Rozumiem, że w miejsce "mayan" mam wpisać nazwe pliku tak? xD Zaraz sprawdzimy ;)

EDIT

Ale gdzieś ten swój plik dżwiękowy muszę wsadzić nie? Bo przeciez nie napisze tylko, że jest taki plik a on będzie go szukał po całym świecie :roll:
Ostatnio zmieniony 26 grudnia 2006, 12:43 przez Kapitan Smith, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Tabal »

Kapitan Smith, dodaj mi ta swojanmisje jako zalacznik-zobaczymu na czym stoicz...
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2776
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Kapitan Smith i edytor

Post autor: Juliusz »

Kapitan Smith pisze:Ale gdzieś ten swój plik dżwiękowy muszę wsadzić nie? Bo przeciez nie napisze tylko, że jest taki plik a on będzie go szukał po całym świecie Rolling Eyes
Utwórz podfolder snd/sfx w swoim folderze Theifa2 i tam go wrzuć.
ODPOWIEDZ