[DromEd] Wielkość misji
Moderator: peter_spy
[DromEd] Wielkość misji
Każdy kto pracował w dromedzie zauważył pewnie, że jest pewna granica wielkości naszej misji. Jednak zastanawia mnie, czy to nie jest tylko granica "renderowania". Jeślibyśmy każdy fragment oddzielnie renderowali to możnaby budowac niekończące się mapki. Czy ta metoda się sprawdza? A może jest jakaś inna?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: [DromEd] Wielkość misji
Wiesz to niezwykle ciekawe pytanie. Zastanawiam sie czy ktokolwiek na tym forum zna odpowiedz na pytanie o granice występujące w Dromedzie. Na przykład limit liczby obiektów (Static Meshes) dla jednej misji lub limit polygonów dla jednego obiektu?
Jedno jest niestety pewne, Dromed jak każdy edytor ma ograniczenia a budowanie bez ograniczeń jest praktycznie niemożliwe.
Pozdrawiam po długiej nieobecności;)
Habit
Jedno jest niestety pewne, Dromed jak każdy edytor ma ograniczenia a budowanie bez ograniczeń jest praktycznie niemożliwe.
Pozdrawiam po długiej nieobecności;)
Habit
Re: [DromEd] Wielkość misji
Mój pomysł z oddzielnym renderowaniem oznacza dokładniej zaznaczanie stref (Area) i dzięki nim biorąc "Me Only" możemy wyrenderowac tylko fragment mapki. Nocami zastanawiam się jakby to można połączyc z budowaniem nieskonczonej misji Bo gdzieś czytałem, że mapka może być nieskonczona, ale za duży obszar nie może byc renderowany jednoczesnie...
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: [DromEd] Wielkość misji
Wielkość misji? NIEZWYKLE ogromne można robić misje w DromEdzie. Spójrz tylko na misję Haunted Cathedral (T1), czy Living of the Party (T2). Te misje są bardzo długie do przejścia. W misji z T2 z ponad dwadzieścia minut trwa, zanim dojdziemy (czyt. doskoczymy) do celu. Długość pracy nad taką misją trwa od ok. 4miesięcy do roku.
A jaka dokładnie ilość brushy może być w misji? Tego to nie wiem.
A jaka dokładnie ilość brushy może być w misji? Tego to nie wiem.
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [DromEd] Wielkość misji
Myślę, że Haunted Cathedral wcale nie jest duża, tylko długa Trzeba się ładnie nabiegać. Natomiast co do Life of the Party to zgadzam się w całości.
Porównajmy ją chociażby z 1-szą misją
Wracając do wielkości misji w DromEdzie to włąsnie tytuł, nad którym właśnie pracuje ma być ogromną przestrzenią z masą obiektów i fatalną architekturą
Cały czas obawiam się ograniczeń. Choć bardziej wydaję mi się, ze to nie sprawa ograniczeń ilości obiektów/brushy, tylko że po prostu ta "masa" (?) , w której wycinamy dziury też ma swoje wymiary i że możemy dojść do jej ściany/granicy. Co wtedy? Nie wiem
Porównajmy ją chociażby z 1-szą misją
Wracając do wielkości misji w DromEdzie to włąsnie tytuł, nad którym właśnie pracuje ma być ogromną przestrzenią z masą obiektów i fatalną architekturą
Cały czas obawiam się ograniczeń. Choć bardziej wydaję mi się, ze to nie sprawa ograniczeń ilości obiektów/brushy, tylko że po prostu ta "masa" (?) , w której wycinamy dziury też ma swoje wymiary i że możemy dojść do jej ściany/granicy. Co wtedy? Nie wiem
Re: [DromEd] Wielkość misji
tą "masę" nazywam nicością
Ed, wydaje mi się, że ilośc brushy w misji jest nieskończona.
Ed, wydaje mi się, że ilośc brushy w misji jest nieskończona.
Ale ja ce wienkszeEdversion pisze:NIEZWYKLE ogromne można robić misje w DromEdzie.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromEd] Wielkość misji
Wielkość misji jest mocno ograniczona
Bardzo, bardzo, bardzo wkurzające jest gdy namęczysz się nad jakimś miejscem, oddalisz i:
Error:ClipAloc:Scene complexity too high
Wtedy ma się ochotę zrobić cokolwiek byleby strasznego...
Bardzo, bardzo, bardzo wkurzające jest gdy namęczysz się nad jakimś miejscem, oddalisz i:
Error:ClipAloc:Scene complexity too high
Wtedy ma się ochotę zrobić cokolwiek byleby strasznego...
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromEd] Wielkość misji
Dlatego ja własnie ZAWSZE zapisuję, potem renderuję
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromEd] Wielkość misji
W momencie kiedy się ten błąd wyświetli zazwyczaj można jeszcze kliknąć File, ale lepiej zapisać na wszelki wypadek na osobnym(nie dotyczy to trybu gry).
Również wkurzające jest gdy się po włączeniu Droma zamiast Open naciśnie przez przypadek Save..... Wtedy to już jest pogrom
Również wkurzające jest gdy się po włączeniu Droma zamiast Open naciśnie przez przypadek Save..... Wtedy to już jest pogrom
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromEd] Wielkość misji
No właśnie masz rację. Albo jak zapomnisz zapisac i klikniesz game mode
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [DromEd] Wielkość misji
Aha, z własnego doświadczenia potwierdzam, że to pogrom. Odechciewa się roboty na długi czasPrzemek557 pisze:Również wkurzające jest gdy się po włączeniu Droma zamiast Open naciśnie przez przypadek Save..... Wtedy to już jest pogrom
I tutaj właśnie kolejne potwierdzenie przydatności zapisywania na oddzielnych plikach
Re: [DromEd] Wielkość misji
Największy brush (objekt lub inne rzeczy), który można umieścić w misji to 1000 jednostek³ (oczywiście jednostek 'DromEdowych'). W tym sześcianie można umieszcząc inne sześciany, walce, trójkąty itd.. czyli brushe.
Zapewne zastanawiacie się, jak to sprawdziłem. To nic trudnego! Wystarczyło wpisać do linijek X, Y, Z np. 1111, a wtedy ta cyfra zamieniła się na 1000, czyli na najwyższą liczbę, jaką można umieścić w misji.
Wątpię, aby ktokolwiek wiedział, jaki jest limit brushy na misję. Zna to pewnie kilka ludzi - ci, co stworzyli DromEda.
Zapewne zastanawiacie się, jak to sprawdziłem. To nic trudnego! Wystarczyło wpisać do linijek X, Y, Z np. 1111, a wtedy ta cyfra zamieniła się na 1000, czyli na najwyższą liczbę, jaką można umieścić w misji.
Mi się jednak dalej wydaje, że ilość brushy jest ograniczona. Napewno, gdy będziesz miał za dużo brushy, to zacznie ci wyskakiwać błąd. Jednakże wątpię, aby ktokolwiek zrobił tak wielką misję, by aż przekroczył limit brushy.Tritus Debris pisze:Ed, wydaje mi się, że ilośc brushy w misji jest nieskończona
Wątpię, aby ktokolwiek wiedział, jaki jest limit brushy na misję. Zna to pewnie kilka ludzi - ci, co stworzyli DromEda.
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: [DromEd] Wielkość misji
A co to za problem? Przecież z trybu "Game Mode" można wrócić do DromEda naciskając Alt+E, toż to podstawowa kombinacja klawiszyTritus Debris pisze:Albo jak zapomnisz zapisac i klikniesz game mode Very Happy
Brothers in arms & beer...
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromEd] Wielkość misji
Ed, mówiłeś że nie można więcej niż tysiąc??
Niezupełnie....
Niezupełnie....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromEd] Wielkość misji
Oj, Przemku, co za problem pokopiować trochę cyferek i powklejać do rubryki od wielkości objektu/brusha.. ?
Re: [DromEd] Wielkość misji
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromEd] Wielkość misji
Oddal sobie kilkanaście razy i przeciągnij przez cały ekranik Top, by utworzyć brusha dużego.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser