[DromEd] Wielkość misji

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

Każdy kto pracował w dromedzie zauważył pewnie, że jest pewna granica wielkości naszej misji. Jednak zastanawia mnie, czy to nie jest tylko granica "renderowania". Jeślibyśmy każdy fragment oddzielnie renderowali to możnaby budowac niekończące się mapki. Czy ta metoda się sprawdza? A może jest jakaś inna? :?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Abru »

Wiesz to niezwykle ciekawe pytanie. Zastanawiam sie czy ktokolwiek na tym forum zna odpowiedz na pytanie o granice występujące w Dromedzie. Na przykład limit liczby obiektów (Static Meshes) dla jednej misji lub limit polygonów dla jednego obiektu?
Jedno jest niestety pewne, Dromed jak każdy edytor ma ograniczenia a budowanie bez ograniczeń jest praktycznie niemożliwe.

Pozdrawiam po długiej nieobecności;)
Habit
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

Mój pomysł z oddzielnym renderowaniem oznacza dokładniej zaznaczanie stref (Area) i dzięki nim biorąc "Me Only" możemy wyrenderowac tylko fragment mapki. Nocami zastanawiam się jakby to można połączyc z budowaniem nieskonczonej misji :-D Bo gdzieś czytałem, że mapka może być nieskonczona, ale za duży obszar nie może byc renderowany jednoczesnie...
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Edversion »

Wielkość misji? NIEZWYKLE ogromne można robić misje w DromEdzie. Spójrz tylko na misję Haunted Cathedral (T1), czy Living of the Party (T2). Te misje są bardzo długie do przejścia. W misji z T2 z ponad dwadzieścia minut trwa, zanim dojdziemy (czyt. doskoczymy) do celu. Długość pracy nad taką misją trwa od ok. 4miesięcy do roku. :!:

A jaka dokładnie ilość brushy może być w misji? Tego to nie wiem. :P
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Kapitan Smith »

Myślę, że Haunted Cathedral wcale nie jest duża, tylko długa ;) Trzeba się ładnie nabiegać. Natomiast co do Life of the Party to zgadzam się w całości. :!:
Porównajmy ją chociażby z 1-szą misją ;)
Wracając do wielkości misji w DromEdzie to włąsnie tytuł, nad którym właśnie pracuje ma być ogromną przestrzenią z masą obiektów i fatalną architekturą :)
Cały czas obawiam się ograniczeń. Choć bardziej wydaję mi się, ze to nie sprawa ograniczeń ilości obiektów/brushy, tylko że po prostu ta "masa" (?) , w której wycinamy dziury też ma swoje wymiary i że możemy dojść do jej ściany/granicy. Co wtedy? Nie wiem :)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

tą "masę" nazywam nicością :)
Ed, wydaje mi się, że ilośc brushy w misji jest nieskończona.
Edversion pisze:NIEZWYKLE ogromne można robić misje w DromEdzie.
Ale ja ce wienksze :-D
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Przemek557 »

Wielkość misji jest mocno ograniczona

Bardzo, bardzo, bardzo wkurzające jest gdy namęczysz się nad jakimś miejscem, oddalisz i:

Error:ClipAloc:Scene complexity too high

Wtedy ma się ochotę zrobić cokolwiek byleby strasznego... :evil: :evil:
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

Dlatego ja własnie ZAWSZE zapisuję, potem renderuję :-D
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Przemek557 »

W momencie kiedy się ten błąd wyświetli zazwyczaj można jeszcze kliknąć File, ale lepiej zapisać na wszelki wypadek na osobnym(nie dotyczy to trybu gry).
Również wkurzające jest gdy się po włączeniu Droma zamiast Open naciśnie przez przypadek Save..... Wtedy to już jest pogrom :(
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

No właśnie masz rację. Albo jak zapomnisz zapisac i klikniesz game mode :-D
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Kapitan Smith »

Przemek557 pisze:Również wkurzające jest gdy się po włączeniu Droma zamiast Open naciśnie przez przypadek Save..... Wtedy to już jest pogrom
Aha, z własnego doświadczenia potwierdzam, że to pogrom. Odechciewa się roboty na długi czas :(
I tutaj właśnie kolejne potwierdzenie przydatności zapisywania na oddzielnych plikach :)
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Edversion »

Największy brush (objekt lub inne rzeczy), który można umieścić w misji to 1000 jednostek³ (oczywiście jednostek 'DromEdowych'). W tym sześcianie można umieszcząc inne sześciany, walce, trójkąty itd.. czyli brushe.

Zapewne zastanawiacie się, jak to sprawdziłem. To nic trudnego! Wystarczyło wpisać do linijek X, Y, Z np. 1111, a wtedy ta cyfra zamieniła się na 1000, czyli na najwyższą liczbę, jaką można umieścić w misji.
Tritus Debris pisze:Ed, wydaje mi się, że ilośc brushy w misji jest nieskończona
Mi się jednak dalej wydaje, że ilość brushy jest ograniczona. Napewno, gdy będziesz miał za dużo brushy, to zacznie ci wyskakiwać błąd. Jednakże wątpię, aby ktokolwiek zrobił tak wielką misję, by aż przekroczył limit brushy.

Wątpię, aby ktokolwiek wiedział, jaki jest limit brushy na misję. Zna to pewnie kilka ludzi - ci, co stworzyli DromEda.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Gregorius »

Tritus Debris pisze:Albo jak zapomnisz zapisac i klikniesz game mode Very Happy
A co to za problem? Przecież z trybu "Game Mode" można wrócić do DromEda naciskając Alt+E, toż to podstawowa kombinacja klawiszy :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Przemek557 »

Ed, mówiłeś że nie można więcej niż tysiąc??
Niezupełnie....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Edversion »

Oj, Przemku, co za problem pokopiować trochę cyferek i powklejać do rubryki od wielkości objektu/brusha.. ? ;)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Marzec »

Baranie, masz tutaj brush dłuższy niż 3000 niedowiarku :)

http://www.MegaShare.com/103941
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: [DromEd] Wielkość misji

Post autor: Przemek557 »

Oddal sobie kilkanaście razy i przeciągnij przez cały ekranik Top, by utworzyć brusha dużego.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
ODPOWIEDZ