[Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

[Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: Ozi »

Załóżmy, że tworzę sobie patch, zwykły płaski. Następnie go duplikuję dwa razy i duplikaty obracam (kładę na jednym z boków i np pod jakimś kątem)...

[img]http://ozi_garret.w.interia.pl/tt.gif[/img]

Czy jest jakiś sposób, prócz obracania tekstury w oknie właściwości patcha lub tekstury (i tu zaraz drugie pytanie), by teksturę na dwóch duplikatach "wypoziomować" (najlepiej mając obydwa elementy zaznaczone jednocześnie)? Bo jeżeli jest to jeden patch, czy parę większych to nie ma problemu, natomiast kiedy na jeden element składa się kilka patchy i są już odpowiednio ukształtowane oraz poobracane, to zaznaczanie każdego z osobna i obracanie tekstury jest bardzo niewygodne...
W T3ED jest chyba taka opcja, która ustawia tekstury na wszytkich zaznaczonych elementach w jednym kierunku (align planar i takie tam). Czy w radiancie też jest?

I pytanie numer dwa. Czym dokładnie się różnią okno właściwości patcha (Shift+S) a okno właściwości tekstury (S). Myślałem, że w oknie patcha (Shift+S), kiedy obrócę teksturę, to zrobię to na "stałe" (a właściwie niezależnie od samej tekstury) bo zmienię właściwości patcha a nie tekstury tzn. że kiedy potem kombinując z teksturą w oknie właściwości tekstury (S) np będę ją skalował obracał i na koniec by cofnąć zmiany kliknę na "natural", to tekstura powróci do swojej formy pierwotnej ale jej pochylenie względem poziomu będzie wymuszone wcześniejszym - stałym - ustawieniem obrotu we właściwościach patcha ale... tak chyba to nie działa :)
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: _OskaR »

W VHE jest taka fajna opcja "texture lock"- w Radiancie niby też jest- chyba Shift+T.
Swoją drogą- warto zajrzeć na http://www.quake.net.pl/?page=radiant niektóre porady mogą się przydać.
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: Ozi »

Dzięki, pokombinuję z tym Shift T :) A stronka fajna :)

EDIT

Texture Lock to nie do końca to czego potrzebuję :) Bo uchroni mnie przed zmianami w teksturach podczas manipulowania elementem ale chodzi o opcję wyrównania tych już poobracanych :/
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: Juliusz »

Wiem, że można łatwo kopiować teksturę z jakiejś powierzchni i później wklejasz ją (tekstura + współrzędne mapowania) na inne ścianki. Spróbuj ŚPM - kopiuje teksturę, a ŚPM+CTRL+SHIFT wkleja. Głowy nie dam sobie uciąć co do tej kombinacji klawiszy, bo może tak było w DoomEdicie....? Ale spróbuj, względnie poszukaj info pod tym kątem.
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: Ozi »

ŚPM zaznacza teksturę (w przeglądarce tę, która znajduje się na powierzchni na którą klikamy), a CTRL+ŚPM nakłada ją na wskazaną powierzchnię tyle, że raz roni to zachowaniem ustawień tekstury ze "źródła" a czasem nie, zależnie czy jest pobierana z patcha czy brusha i czy nakładana na patcha czy brusha. Czasem zachowują się właściwości płaszczyzny docelowej a czasem nie. Narazie muszę to rozgryźć bo u mnie nie zauważam specjalnej w tym logiki.
Oczywiście szukałem po necie odpowiedzi na moje pytanie z pierwszego postu ale niestety nie znalazłem, a właściwie to nie znalazłem takiej funkcji jaką bym chciał :)
Ale i tak dzięki :) poradzę sobie ręcznie (bez głupich skojarzeń proszę :P). I tak mam jeszcze trochę do nauczenia w ramach budowania geometrii :) Taksturowanie potem :)
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: _OskaR »

Mam trochę dziwny problem z brushami- utworzyłem sobie kilka kopii tych, które już umieściłem wcześniej, zmieniłem tylko ich rozmiary i położenie i jakoś ich nie widać (tj. widać dopiero, jak zostaną zaznaczone; nie dotyczy to wszystkich bloków). Problem odległości, z jakiej się na nie patrzy, odpada (nie widać ich niezależnie od odległości patrzenia).
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: Ozi »

Jest opcja ukrywania zaznaczonych elementów przez wciśnięcie "H". Może właśnie je ukryłeś przypadkiem? "SHIFT+H" odkrywa wszytko co za pomocą "H" ukryte (choć pewnie o tym wiesz :/ ).

PS. Czy edytor DOOMa 3 nazywa się Radiant (Dark Mod ma mieć DarkRadianta więc chyba tak), tak jak edytor w Qake`ach? Bo jeżeli nie, to nazwa tematu może być trochę myląca bo edytowania DOOMa 3 a nie Qake`a 2/3 tyczy się mój post :oops: Przepraszam za potencjalne zamieszanie.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: [Radiant]Pytanie o manipulowanie teksturami.

Post autor: _OskaR »

Nie, to nie to.
Ja też używam Radianta z D3 :-D

--EDIT---------------------------

Problem tkwi w rozmiarach obiektów. Mamy np. 2 brushe, stykające się krawędzią- 1 niewielki, 2- ogromny. Będzie widoczny tylko 1. 2 zobaczymy dopiero, jak przesuniemy kamerę bliżej jego środka.
ODPOWIEDZ