[DromEd] Moje skórki i obiekty

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

[DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Gregorius »

Dzisiaj udostępniłem na mojej stronie obiekty które sam zmajstrowałem na potrzeby mojej kampanii "Dancing with the Dead". Można ich używać w dowolny sposób zgodny ze zdrowym rozsądkiem ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tutaj link do obiektów: http://www.darkgreg.yoyo.pl/drom1/drom1_en.html
A tutaj link do skórek: http://www.darkgreg.yoyo.pl/drom2/drom2_en.html
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Nivellen »

Jestem ciekaw, w jakim programie wyrzeźbiłeś te wszystkie obiekty? Blender, a może Animor? Osobiście tylko troszkę bawiłem się tym drugim, takie tam belki i podpory, proste jak "budowa cepa". Strasznie ciężko przychodziło mi oswojenie się z interfejsem. Zestawienie podpory w kształcie litery Y, zanim uzyskałem pierwsze efekty w DromEdzie, trwało ładnych kilkanaście godzin. Zdecydowanie zbyt mało czasu poświęciłem na tutorial ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Gregorius »

Wszystko zrobiłem w Anim8orze. Bardzo fajny programik, przy tym nie ma nadmiaru opcji.
Niestety brakuje mu kilku przydatnych opcji, jak np. mapowanie cylindryczne albo sferyczne tekstur :( Do prostych obiektów się nadaje w sam raz :)

To nie są wszystkie obiekty które zrobiłem specjalnie do mojej Fanmisji, tylko te najokazalsze.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Deadly
Paser
Posty: 189
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 10:46
Lokalizacja: Wrocław

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Deadly »

^ Mam pytanie (Greg, ktokolwiek, kto się zna) w jakim programie robicie skórki postaci z Thiefa? Skąd wiecie, jak ma być to zrobione, aby wyszła dokładna postać? I skąd bierzecie twarze? (to coś na zasadzie The Sims). Jest jakiś specjalny program?

Nudzi mi się i chciałbym chociaż umieć robić skórki postaci (do simsów robiłem w programie graficznym, tylko modernizowałem już zrobione), może komuś sie kiedyś na coś przyda, a mam wiele pomysłów ;)

ALL THAT IS YOURS

SHALL SOON BE MINE
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Bandit »

Może na stronie Paweueka znajdziesz jakieś informacje na ten temat.
:arrow: http://dark-of-shadow2.webpark.pl/
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Deadly
Paser
Posty: 189
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 10:46
Lokalizacja: Wrocław

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Deadly »

^ dzięki Bandit, ale niestety nie ma tam info, które interesowałoby mnie najbardziej. W czym (jakiś program?) można takie skiny wykonać? Chodzi mi tylko o podstawę, resztę wiem/znam.

Interesuje mnie to, skąd wiadomo, gdzie jest lewa a gdzie prawa ręka, noga, przód, tył. Skąd brać twarze? A może robi się je samemu? Jeżeli tak, to w czym? Jest jakiś specjalny program na to?

Proszę o info, jeżeli ktokolwiek z Was (Dromedowców?)/Grafików?) wie, na czym to polega.

ALL THAT IS YOURS

SHALL SOON BE MINE
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Juliusz »

Skórki robisz w programie typu Photoshop lub GIMP.

A co jest gdzie - najprościej weź istniejącą skórkę - widać, gdzie jest noga, a gdzie twarz. W.w. programy pozwalają na pracę na warstwach - możesz mieć istniejącą skórkę jako szablon i na niej rysować własną.

Oryginalne skórki znajdziesz w THief 2/res/mesh.crf (rozpakuj jak zipa)
Awatar użytkownika
Deadly
Paser
Posty: 189
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 10:46
Lokalizacja: Wrocław

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Deadly »

o to mi właśnie chodziło :) bardzo Ci dziękuję!

ps: jeszcze jedno pytanie: czy za pomocą Dromeda mogę sprawdzić trójwymiarową postać? Tzn. czy dobrze wygląda, taką, jaką ją stworzyłem?

ALL THAT IS YOURS

SHALL SOON BE MINE
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Edversion »

Możesz.
Musisz tylko pozmieniać niektóre opcje w jakimś wybranym AI, lub stworzyć całkiem nową (od podstaw). Osobiście polecam opcję pierwszę.

Spytaj się może tych bardziej doświadczonych dromedowców, jak to się dokładnie robi.
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Tabal »

Witam!
Czy mógłby ktoś zaawansowany podpowiedziec jak przekonwertować pracę z T1 do T2 Dromeda?
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Juliusz »

jeszcze jedno pytanie: czy za pomocą Dromeda mogę sprawdzić trójwymiarową postać? Tzn. czy dobrze wygląda, taką, jaką ją stworzyłem?
Powinno się dać. Wstaw jakiegoś AI do misji. Dodaj mu właściwość Renderer -> Mesh Texture. Wpisz nazwę tekstury, którą podmieniasz oraz nową nazwę tekstury.

Niestety jeśli zmienisz teksturę, to musisz uruchomić ponownie Dromeda, żeby wczytał ją na nowo. Można to obejść, nazywając kolejne wersje inną nazwą i jak już będziesz zadowolony z rezultatu, nadać ostatniej wersji skórki pożądaną nazwę.
Awatar użytkownika
Deadly
Paser
Posty: 189
Rejestracja: 03 grudnia 2006, 10:46
Lokalizacja: Wrocław

Re: [DromEd] Moje skórki i obiekty

Post autor: Deadly »

^ dziękuję! Mam tyle pomysłów na nowe osoby, że muszę to wykorzystać :)

ALL THAT IS YOURS

SHALL SOON BE MINE
ODPOWIEDZ