Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Marzec pyta
PostNapisane: 11 lis 2007 04:19 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Czy ktoś wie / próbował kiedyś jak usunąć HUD podczas grania w misję? Chodzi o wszystko - Tarcze HP i klejnot. I to jest to chyba wszystko :-D Resztę można spokojnie schować. Mam po prostu taką zachciankę, że chcę sobie pochodzić po misji czystą kamerą :) Chyba wiecie poco ;)

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - proszę o dokładne opisanie :P Dziękuję za uwagę :P


Ostatnio edytowano 20 mar 2008 15:40 przez Marzec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 11 lis 2007 10:54 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3646
Pliki tarczy i klejnotu są w katalogu obj/txt i są to :
1/ shield.gif - jak nazwa wskazuje tarcza
2/ surcrygr.gif, surscyrr.gif, surscyyr.gif - klejnot
Jeśli ich nie masz ( a zapewne nie masz) to szukaj w pliku res/obj.crf Otwórz go winzipem/winrarem i wypakuj odpowiednie pliki. Teraz zrób sobie inne wersje np. 1piksel*1 piksel i podmień. Powinno działać. Pamiętaj o właściwej palecie kolorów !!!!

_________________
Thiefmaniak najgorszego sortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 11 lis 2007 17:04 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Sprytne sprytne ;) Nie pomyślałem ;) Proste, acz nadzwyczaj skuteczne ;) Teraz będzie jazda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 11 lis 2007 23:06 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Cytuj:
Chyba wiecie poco

Po co?

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 00:11 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Do nagrywania filmów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 00:44 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Aha, no w sumie nie pomyślałem...
A ze swojej własnej misji może? że tak z ciekawości zapytam...

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 02:47 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Tak ;) Ale wcześniej zamieszczę na forum inną ciekawostkę w postaci filmiku :)
Wogóle Dromed to najlepszy silnik 3d w jakim najlepiej się z nam z innych mi znanych pozostałych więc przewiduję trochę produkcji na nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 19:58 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Cieszę się, że wróciłeś do tworzenia fanmisji - to co wtedy widzialem miało w sobie ciekawą koncepcję, która wymagała co prawda lepszego wykonania, ale to przychodzi z czasem, poprzez praktykę.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 20:07 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Fanmisję którą obecnie robię zaczynałem robić dwa razy ;) Za drugim razem zrobiłem więcej, ale zdobyłem lepszy pomysł i zacząłem robić od nowa. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do HUD'a da się do niego w dowolnym miejscu dodać jakieś elementy?
BTW bawił się ktoś - niekoniecznie z was (ttlg forum) - wyświetlaniem zmiennych jak np. czas gry, ilość łupów itp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 22:11 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Kiedyś chciałem wprowadzić miernik wyziębienia bohatera (zimowa fanmisja), ale odpuściłem sobie szybko, jak moje wołania odbijały się głuchym echem... Poza tym nie spotkałem się z żadną ingerencją w HUD poza zmianą ikonek lub wyłączeniem kryształu. Teoretycznie nie świadczy to jeszcze, że nie da się nic zrobić, ale biorąc pod uwagę, jak dark engine został przemielony przez te 10 lat i tysiące ludzi, to wydaje mnie się to mało prawdopodobne.

Choć jak teraz o tym pomyślałem, to przyszły mi takie tropy do głowy:
1) prosty pasek myślę, że możnaby wprowadzić - jako sekwencja tekstur. Co prawda nie znam żadnego sposobu na wyświetlanie tekstur bezpośrednio na ekranie, ale gdyby tak udało się podłączyć jakiś obiekt do kamery?
Kryształ widzialności jest obiektem, z tego co wiem. Gdyby tak rozszerzyć go o trochę więcej polygonów, niż ma teraz i wyświetlać na nich teksturę, którą by się zmieniało za pomocą właściwości TxtReplace?
2) jedyny znany mi sposób wyświetlania tekstów na ekranie to teksty na szyldach, plakietkach itp. Trzeba by co jakiś czas uruchamiać mechanizm frobowania plakietki połączonej z tekstem, który chcesz wyświetlić. Choć tu mógłby być problem z wyswietlaniem zmiennych - wiem, że w misji Haunting, gdzie pojawia się swoisty licznik nocy, w których toczy się akcja, autor z góry zaprogramował 100 tekstów do wyświetlenia (Noc 1, Noc 2, Noc 3 czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie). Tylko nie wiem, czy były to kolejne pliki, czy kolejne linijki w jednym pliku.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 12 lis 2007 23:06 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3646
Nameless stworzył skrypt do wyświetlania tekstów na ekranie. Opis z pliku readme jest nastęujacy :
Kod:
NVOnscreenText (NVTrap)

Loads a book string and displays both the text and the quest variable that it specifies onscreen.
This behaves slightly differently from a standard book; rather than simply displaying the value of the string "page_0", it displays first the contents string "page_0", then the value of the quest variable specified in the string "QVar", and finally the contents of "page_1".

So, for example (assuming that the quest variable TestQVar is 54), the string file:

    Page_0: "At present, the qvar is "
    QVar: "TestQVar"
    Page_1: ". Thank you for asking."

would be displayed as "At present, the qvar is 54. Thank you for asking."
You can also use Design Note parameters instead of a string file. Use the parameters NVPage_0, NVQVar, and NVPage_1. You can also use NVText instead of NVPage_0 for simple onscreen texts.
 

Qvar można zmieniać za pomoca QuestvarTrap lub QuestvarTrigger ( nigdy nie pamiętam który co robi :) )

_________________
Thiefmaniak najgorszego sortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 08 gru 2007 15:15 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Timonie, w katalogu obj/txt umieściłem pliki
CRYTEX od 01 do 17
CRYTEXGB, PP i tym podobne
SHIELD
SURCRYG i tym podobne
wszystkie mają 1 x 1 pixela i są przezroczyste, jednak gdy gram widać tylko żółtą otoczkę wokół kryształa którego nie ma :roll: Gdzie jest kurde plik tej otoczki :P :roll:

[edit]

Hehe szkoda, że nie umiesz pomóc (a może zrobisz to później ;) ) I tak dużo pomogłeś.
Nie mogłem się powstrzymać i już nagrałem swoje logo razem z interfejsem :) Logo można traktować jako zapowiedź do moich filmów wydanych na Dromedzie które niedługo zamieszczę na YT :) Ale także gameplay'e z Thiefa :)
Doszedłem do wniosku, że interfejs w logo lepiej żeby był, aby było widać lepiej iż to Thief ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5W6FNj8iFCY

Jak zwykle zjadło jakość. W 640x480 to wygląda lepiej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 08 gru 2007 19:45 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2005 10:16
Posty: 2509
Lokalizacja: Statua postępu
Marzec napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=5W6FNj8iFCY
Dobre :ok Podoba mi się. :)

_________________
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 09 gru 2007 10:20 
Paser
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 gru 2006 10:46
Posty: 189
Lokalizacja: Wrocław
^ świetne, hehe.

_________________

ALL THAT IS YOURS

SHALL SOON BE MINE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 09 gru 2007 19:14 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3646
Marzec : nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.

_________________
Thiefmaniak najgorszego sortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 20 mar 2008 15:39 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Nie ma sensu tworzyć nowego tematu dla jednego pytania więc zapytam tu.

Jak zrobić, żeby po otworzeniu skrzyni kluczem klucz ten został usunięty?
Powiem tylko, że nie wchodzi w grę FrobInfo bo wtedy przy otwieraniu otwartych z klucza drzwi też klucz znika.
Destroy Trap nie działa kiedy go uruchamiam podczas otworzenia skrzyni. Ma on link ControlDevice do tego klucza. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 20 mar 2008 22:06 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3646
Jeśli dobrze pamiętam to ustaw :
Game > Damage Model > Slay Result
jako
Normal

_________________
Thiefmaniak najgorszego sortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 20 mar 2008 22:47 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
:* :* :* :*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 20 mar 2008 23:29 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3646
A po ludzku ?

_________________
Thiefmaniak najgorszego sortu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 20 mar 2008 23:58 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Dziękuję Ci timonie :) Nie wpadłbym na to, bo damage model to zawsze mi się kojarzył z niszczeniem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 25 mar 2008 18:47 
Gniew-Amon
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 11:25
Posty: 1868
Lokalizacja: Cytadela
Timon napisał(a):
nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.

Moim skromnym zdaniem zarówno tarczki zdrowia jak i kryształ widzialności są normalnymi obiektami *.bin, na których opierają się w/w tekstury. Obiektami są też ksiażki [ w folderze books widać pliki bin -> po otwarciu w dowolnym edytorze 3d widać płaską tablicę ]. Możnaby pokombinować ;) Mało tego pamiętam demko dromedowe do T1, w którym strzelało się do hauntów z bazuki. Na środku ekranu znajdował się statyczny czerwony krzyżyk. Bardzo prawdopodobne ze był to obiekt "zawieszony" na kamerze, a co za tym idzie prawdopodobne jest też to, że da się "przykleić" do kamery coś jeszcze ;)

_________________
www.paweuek.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 22 kwi 2008 04:16 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Cholera mnie zaraz weźmie. Naciskam alt+LPM, shift+LPM lub ctrl+LPM w Dromedzie i po ułamku sekundy cały Dromed staje :shock: kursor się zawiesza. Dopiero jak puszczę wszystkie klawisze i poczekam kilka sekund to działa dalej :( Który program może tak działać na Dromed? Pomijam wirusy Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 27 kwi 2008 10:32 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2726
A nie włączyłeś przypadkiem jakiegoś skrótu klawiaturowego? Zajrzyj do właściwości klawiatury w systemie.

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 04 lip 2008 20:29 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1334
Dziwnym trafem problem już zniknął, a poważniejszych zmian w systemie nie wprowadzałem.

Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Marzec pyta
PostNapisane: 04 lip 2008 21:26 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2726
Marzec napisał(a):
(...) Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie :roll:

Mówisz o problemie w oknie 3D czy w trybie gry? Niewykluczone, że sęk tkwi w oświetleniu, a raczej braku jego przeliczenia. Spróbuj też optymalizacji, no i pamiętaj, że DromEd nie lubi "dużych terenów" o rozmiarze boku powyżej 250 jednostek.

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest 27 cze 2017 04:27


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron