Strona 1 z 2

Marzec pyta

: 11 listopada 2007, 04:19
autor: Marzec
Czy ktoś wie / próbował kiedyś jak usunąć HUD podczas grania w misję? Chodzi o wszystko - Tarcze HP i klejnot. I to jest to chyba wszystko :-D Resztę można spokojnie schować. Mam po prostu taką zachciankę, że chcę sobie pochodzić po misji czystą kamerą :) Chyba wiecie poco ;)

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - proszę o dokładne opisanie :P Dziękuję za uwagę :P

Re: Marzec pyta

: 11 listopada 2007, 10:54
autor: timon
Pliki tarczy i klejnotu są w katalogu obj/txt i są to :
1/ shield.gif - jak nazwa wskazuje tarcza
2/ surcrygr.gif, surscyrr.gif, surscyyr.gif - klejnot
Jeśli ich nie masz ( a zapewne nie masz) to szukaj w pliku res/obj.crf Otwórz go winzipem/winrarem i wypakuj odpowiednie pliki. Teraz zrób sobie inne wersje np. 1piksel*1 piksel i podmień. Powinno działać. Pamiętaj o właściwej palecie kolorów !!!!

Re: Marzec pyta

: 11 listopada 2007, 17:04
autor: Marzec
Sprytne sprytne ;) Nie pomyślałem ;) Proste, acz nadzwyczaj skuteczne ;) Teraz będzie jazda :)

Re: Marzec pyta

: 11 listopada 2007, 23:06
autor: Juliusz
Chyba wiecie poco
Po co?

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 00:11
autor: Marzec
Do nagrywania filmów ;)

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 00:44
autor: Juliusz
Aha, no w sumie nie pomyślałem...
A ze swojej własnej misji może? że tak z ciekawości zapytam...

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 02:47
autor: Marzec
Tak ;) Ale wcześniej zamieszczę na forum inną ciekawostkę w postaci filmiku :)
Wogóle Dromed to najlepszy silnik 3d w jakim najlepiej się z nam z innych mi znanych pozostałych więc przewiduję trochę produkcji na nim.

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 19:58
autor: Juliusz
Cieszę się, że wróciłeś do tworzenia fanmisji - to co wtedy widzialem miało w sobie ciekawą koncepcję, która wymagała co prawda lepszego wykonania, ale to przychodzi z czasem, poprzez praktykę.

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 20:07
autor: Marzec
Fanmisję którą obecnie robię zaczynałem robić dwa razy ;) Za drugim razem zrobiłem więcej, ale zdobyłem lepszy pomysł i zacząłem robić od nowa. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do HUD'a da się do niego w dowolnym miejscu dodać jakieś elementy?
BTW bawił się ktoś - niekoniecznie z was (ttlg forum) - wyświetlaniem zmiennych jak np. czas gry, ilość łupów itp?

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 22:11
autor: Juliusz
Kiedyś chciałem wprowadzić miernik wyziębienia bohatera (zimowa fanmisja), ale odpuściłem sobie szybko, jak moje wołania odbijały się głuchym echem... Poza tym nie spotkałem się z żadną ingerencją w HUD poza zmianą ikonek lub wyłączeniem kryształu. Teoretycznie nie świadczy to jeszcze, że nie da się nic zrobić, ale biorąc pod uwagę, jak dark engine został przemielony przez te 10 lat i tysiące ludzi, to wydaje mnie się to mało prawdopodobne.

Choć jak teraz o tym pomyślałem, to przyszły mi takie tropy do głowy:
1) prosty pasek myślę, że możnaby wprowadzić - jako sekwencja tekstur. Co prawda nie znam żadnego sposobu na wyświetlanie tekstur bezpośrednio na ekranie, ale gdyby tak udało się podłączyć jakiś obiekt do kamery?
Kryształ widzialności jest obiektem, z tego co wiem. Gdyby tak rozszerzyć go o trochę więcej polygonów, niż ma teraz i wyświetlać na nich teksturę, którą by się zmieniało za pomocą właściwości TxtReplace?
2) jedyny znany mi sposób wyświetlania tekstów na ekranie to teksty na szyldach, plakietkach itp. Trzeba by co jakiś czas uruchamiać mechanizm frobowania plakietki połączonej z tekstem, który chcesz wyświetlić. Choć tu mógłby być problem z wyswietlaniem zmiennych - wiem, że w misji Haunting, gdzie pojawia się swoisty licznik nocy, w których toczy się akcja, autor z góry zaprogramował 100 tekstów do wyświetlenia (Noc 1, Noc 2, Noc 3 czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie). Tylko nie wiem, czy były to kolejne pliki, czy kolejne linijki w jednym pliku.

Re: Marzec pyta

: 12 listopada 2007, 23:06
autor: timon
Nameless stworzył skrypt do wyświetlania tekstów na ekranie. Opis z pliku readme jest nastęujacy :

Kod: Zaznacz cały

NVOnscreenText (NVTrap)

Loads a book string and displays both the text and the quest variable that it specifies onscreen.
This behaves slightly differently from a standard book; rather than simply displaying the value of the string "page_0", it displays first the contents string "page_0", then the value of the quest variable specified in the string "QVar", and finally the contents of "page_1".

So, for example (assuming that the quest variable TestQVar is 54), the string file:

    Page_0: "At present, the qvar is "
    QVar: "TestQVar"
    Page_1: ". Thank you for asking."

would be displayed as "At present, the qvar is 54. Thank you for asking."
You can also use Design Note parameters instead of a string file. Use the parameters NVPage_0, NVQVar, and NVPage_1. You can also use NVText instead of NVPage_0 for simple onscreen texts.
 
Qvar można zmieniać za pomoca QuestvarTrap lub QuestvarTrigger ( nigdy nie pamiętam który co robi :) )

Re: Marzec pyta

: 08 grudnia 2007, 15:15
autor: Marzec
Timonie, w katalogu obj/txt umieściłem pliki
CRYTEX od 01 do 17
CRYTEXGB, PP i tym podobne
SHIELD
SURCRYG i tym podobne
wszystkie mają 1 x 1 pixela i są przezroczyste, jednak gdy gram widać tylko żółtą otoczkę wokół kryształa którego nie ma :roll: Gdzie jest kurde plik tej otoczki :P :roll:

[edit]

Hehe szkoda, że nie umiesz pomóc (a może zrobisz to później ;) ) I tak dużo pomogłeś.
Nie mogłem się powstrzymać i już nagrałem swoje logo razem z interfejsem :) Logo można traktować jako zapowiedź do moich filmów wydanych na Dromedzie które niedługo zamieszczę na YT :) Ale także gameplay'e z Thiefa :)
Doszedłem do wniosku, że interfejs w logo lepiej żeby był, aby było widać lepiej iż to Thief ;)



Jak zwykle zjadło jakość. W 640x480 to wygląda lepiej :P

Re: Marzec pyta

: 08 grudnia 2007, 19:45
autor: Leming
Marzec pisze:
Dobre :ok Podoba mi się. :)

Re: Marzec pyta

: 09 grudnia 2007, 10:20
autor: Deadly
^ świetne, hehe.

Re: Marzec pyta

: 09 grudnia 2007, 19:14
autor: timon
Marzec : nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.

Re: Marzec pyta

: 20 marca 2008, 15:39
autor: Marzec
Nie ma sensu tworzyć nowego tematu dla jednego pytania więc zapytam tu.

Jak zrobić, żeby po otworzeniu skrzyni kluczem klucz ten został usunięty?
Powiem tylko, że nie wchodzi w grę FrobInfo bo wtedy przy otwieraniu otwartych z klucza drzwi też klucz znika.
Destroy Trap nie działa kiedy go uruchamiam podczas otworzenia skrzyni. Ma on link ControlDevice do tego klucza. :roll:

Re: Marzec pyta

: 20 marca 2008, 22:06
autor: timon
Jeśli dobrze pamiętam to ustaw :
Game > Damage Model > Slay Result
jako
Normal

Re: Marzec pyta

: 20 marca 2008, 22:47
autor: Marzec
:* :* :* :*

Re: Marzec pyta

: 20 marca 2008, 23:29
autor: timon
A po ludzku ?

Re: Marzec pyta

: 20 marca 2008, 23:58
autor: Marzec
Dziękuję Ci timonie :) Nie wpadłbym na to, bo damage model to zawsze mi się kojarzył z niszczeniem :)

Re: Marzec pyta

: 25 marca 2008, 18:47
autor: Paweuek
Timon pisze:nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.
Moim skromnym zdaniem zarówno tarczki zdrowia jak i kryształ widzialności są normalnymi obiektami *.bin, na których opierają się w/w tekstury. Obiektami są też ksiażki [ w folderze books widać pliki bin -> po otwarciu w dowolnym edytorze 3d widać płaską tablicę ]. Możnaby pokombinować ;) Mało tego pamiętam demko dromedowe do T1, w którym strzelało się do hauntów z bazuki. Na środku ekranu znajdował się statyczny czerwony krzyżyk. Bardzo prawdopodobne ze był to obiekt "zawieszony" na kamerze, a co za tym idzie prawdopodobne jest też to, że da się "przykleić" do kamery coś jeszcze ;)

Re: Marzec pyta

: 22 kwietnia 2008, 05:16
autor: Marzec
Cholera mnie zaraz weźmie. Naciskam alt+LPM, shift+LPM lub ctrl+LPM w Dromedzie i po ułamku sekundy cały Dromed staje :shock: kursor się zawiesza. Dopiero jak puszczę wszystkie klawisze i poczekam kilka sekund to działa dalej :( Który program może tak działać na Dromed? Pomijam wirusy Obrazek

Re: Marzec pyta

: 27 kwietnia 2008, 11:32
autor: Nivellen
A nie włączyłeś przypadkiem jakiegoś skrótu klawiaturowego? Zajrzyj do właściwości klawiatury w systemie.

Re: Marzec pyta

: 04 lipca 2008, 21:29
autor: Marzec
Dziwnym trafem problem już zniknął, a poważniejszych zmian w systemie nie wprowadzałem.

Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie :roll:

Re: Marzec pyta

: 04 lipca 2008, 22:26
autor: Nivellen
Marzec pisze:(...) Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie :roll:
Mówisz o problemie w oknie 3D czy w trybie gry? Niewykluczone, że sęk tkwi w oświetleniu, a raczej braku jego przeliczenia. Spróbuj też optymalizacji, no i pamiętaj, że DromEd nie lubi "dużych terenów" o rozmiarze boku powyżej 250 jednostek.