objekty z 3ds max do dromeda T2
Moderator: peter_spy
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
objekty z 3ds max do dromeda T2
Mam mały problem. Moja przygoda z thiefem dopiero się zaczyna i proszę nie odsyłajcie mnie do jakiś angielkich tutoriali. Otóż zrobiłem pare ładnych objektów w 3d studio max a teraz chciałbym je "wklepać" do mojej funmisji.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Wejdź na tę stronę:
http://www.geocities.com/nameless_voice/
Wybierz Utilities, potem tools i przejrzyj 3D modeling.
http://www.geocities.com/nameless_voice/
Wybierz Utilities, potem tools i przejrzyj 3D modeling.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Żeby mieć modele w T2, musisz wyeksportować je z 3ds maxa do formatu 3ds. (Pamiętaj o właściwej skali. 1cm w 3dsmaxie to 1 stopa w Dromedzie.) Następnie, za pomocą programu 3ds2bin, do którego link podał Tobie Timon, konwertujesz modele do formatu bin - zrozumiałego dla darkengina.
Model (plik .bin) ląduje we folderze Thief2/obj, a teksturka we folderze Thief2/obj/txt16. Nie inaczej. Teksturka - format .gif, wielkość maks. 256x256 (minimalna zalecana też 256x256... ). Jak będziesz miał przezroczyste dziury w teksturze (w grze, nie w 3dsmaxie), to znaczy, że musisz zamienić w palecie kolor nr 0 z kolorem 256 - kolor 0 to dla darkengine'a przezroczystość.
Następnie, jak chcesz model użyć w grze, wstaw na mapę obiekt podobny, np. stół, jeśli zrobiłeś swój stół i przypisz mu właściwość Shape-> Model name. Wpisz nazwę pliku bez rozszerzenia.
No, to z grubsza by tyle było.
Model (plik .bin) ląduje we folderze Thief2/obj, a teksturka we folderze Thief2/obj/txt16. Nie inaczej. Teksturka - format .gif, wielkość maks. 256x256 (minimalna zalecana też 256x256... ). Jak będziesz miał przezroczyste dziury w teksturze (w grze, nie w 3dsmaxie), to znaczy, że musisz zamienić w palecie kolor nr 0 z kolorem 256 - kolor 0 to dla darkengine'a przezroczystość.
Następnie, jak chcesz model użyć w grze, wstaw na mapę obiekt podobny, np. stół, jeśli zrobiłeś swój stół i przypisz mu właściwość Shape-> Model name. Wpisz nazwę pliku bez rozszerzenia.
No, to z grubsza by tyle było.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
thx ale jeszcze tego nie czaje
Siemka.
Z wielkim trudem sobie poradzilem, ale tylko z programem.
Nie czaje textur. Gdy zaimportowałem objekt wyglądał świetnie tak jak w 3dmax tylko, że był czarny! Może mi ktoś powiedzieć jak ustawić texture?
Z góry dzięki!
Z wielkim trudem sobie poradzilem, ale tylko z programem.
Nie czaje textur. Gdy zaimportowałem objekt wyglądał świetnie tak jak w 3dmax tylko, że był czarny! Może mi ktoś powiedzieć jak ustawić texture?
Z góry dzięki!
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Hmm... na temat tesktur wydaje mi się, że też napisałem powyżej. Bez podania szczegółów, nie wiem, co może Tobie nie grać. Może rozmiar jest nie taki - boki muszą mieć wielkość będącą potęgą liczby 2, czyli 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128 lub 256 (max). Czyli np. 197x23.5 jest niedozwolone... 4096x8192 też nie.
Format gif, właduj ją do folderu Thief2/obj/txt16 i powinno grać.
Format gif, właduj ją do folderu Thief2/obj/txt16 i powinno grać.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Textuty cd.
Cześć!
Rozmawiałem z kolegą i powiedział że textury ustawia się już w 3dsmax.
To prawda? Wiem że to forum Thiefa, ale może pomógł by mi ktoś w 3dsmax.
Będę wdzięczny za jakieś porady odnośnie texturowania, byle po polsku.
Z góry informuje że mam wersje 2008
100000krotne dzięki
Pozdro
Rozmawiałem z kolegą i powiedział że textury ustawia się już w 3dsmax.
To prawda? Wiem że to forum Thiefa, ale może pomógł by mi ktoś w 3dsmax.
Będę wdzięczny za jakieś porady odnośnie texturowania, byle po polsku.
Z góry informuje że mam wersje 2008
100000krotne dzięki
Pozdro
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Rozumiem, że wiesz, jak się teksturuje w 3dsmaxie, tylko masz problem z wyświetlaniem tekstury w Thiefie, tak?
Normalnie robisz tak, że modelujesz obiekt w programie 3d, mapujesz go (UV), tworzysz materiał z Twoją teksturą (jako Diffuse) i przypisujesz ten materiał obiektowi. Wówczas eksportujesz do 3ds i owa nazwa tekstury zostaje zapamiętana wraz z plikiem 3ds. Ta sama nazwa tekstury wyświetla się w programie 3ds2bin i zostaje zapisana w pliku .bin po konwersji. I tą samą teksturę wrzucasz do wyżej wspomnianego folderu.
Natomiast, jeśli Twoje pytanie tyczy się pracy z 3ds maxem, to napisz konkretniej, czego nie wiesz. Jeśli odpowiedź nie przerodzi się w długaśny tutorial, to postaram się pomóc, natomiast po więcej informacji odsyłam chociażby na portal www.max3d.pl.
Normalnie robisz tak, że modelujesz obiekt w programie 3d, mapujesz go (UV), tworzysz materiał z Twoją teksturą (jako Diffuse) i przypisujesz ten materiał obiektowi. Wówczas eksportujesz do 3ds i owa nazwa tekstury zostaje zapamiętana wraz z plikiem 3ds. Ta sama nazwa tekstury wyświetla się w programie 3ds2bin i zostaje zapisana w pliku .bin po konwersji. I tą samą teksturę wrzucasz do wyżej wspomnianego folderu.
Natomiast, jeśli Twoje pytanie tyczy się pracy z 3ds maxem, to napisz konkretniej, czego nie wiesz. Jeśli odpowiedź nie przerodzi się w długaśny tutorial, to postaram się pomóc, natomiast po więcej informacji odsyłam chociażby na portal www.max3d.pl.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Textury
Cześć!
Jak wspomniałem moja przygoda dopiero się zaczyna.
Dzięki za odpowiedzi. Nie wiem jak texturować w 3ds, a obiekty mam "kolorowe".
Otóż teraz wszystko jasne, będę się uczyć nakładać textury w 3ds, ale mimo wszystko
proszę o jakieś wzkazówki.
Również mam nadzieje że nie będzie to "długaśny tutorial":D
Dzięki za wszystko,
POzdrawiam!
Jak wspomniałem moja przygoda dopiero się zaczyna.
Dzięki za odpowiedzi. Nie wiem jak texturować w 3ds, a obiekty mam "kolorowe".
Otóż teraz wszystko jasne, będę się uczyć nakładać textury w 3ds, ale mimo wszystko
proszę o jakieś wzkazówki.
Również mam nadzieje że nie będzie to "długaśny tutorial":D
Dzięki za wszystko,
POzdrawiam!
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Hmmm... teksturowanie to długi temat. Nie będę w stanie się rozpisać szczegółowo, tymbardziej, że wielu przede mną już to zrobiło. Poszukaj tutoriali na portalach z grafiką 3D. Np. wyżej wspomniany max3d.pl.
Napiszę krótko: żeby nałożyć teksturę na obiekt, musisz go zmapować, czyli ustalić współrzędne UV. Służą do tego modyfikatory:
- UV Mapping - nakładasz teksturę płasko, cylindrycznie, kuliście itp. - to takie podstawowe metody
- Unwrap UV - tutaj rozkładasz siatkę obiektu na powierzchni tekstury. Daje to pełną kontrolę, ale wymaga pewnej już wiedzy na temat modelowania.
Znalazłem wątek, w którym pomagałem kiedyś Bukaremu w jego pierwszych krokach w 3ds maxie.
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=37413#37413
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=37813#37813
Może to TObie coś pomoże. Przejrzyj cały wątek, jak chcesz - jest tam trochę porad dla początkujących a propos modelowania i teksturowania.
Napiszę krótko: żeby nałożyć teksturę na obiekt, musisz go zmapować, czyli ustalić współrzędne UV. Służą do tego modyfikatory:
- UV Mapping - nakładasz teksturę płasko, cylindrycznie, kuliście itp. - to takie podstawowe metody
- Unwrap UV - tutaj rozkładasz siatkę obiektu na powierzchni tekstury. Daje to pełną kontrolę, ale wymaga pewnej już wiedzy na temat modelowania.
Znalazłem wątek, w którym pomagałem kiedyś Bukaremu w jego pierwszych krokach w 3ds maxie.
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=37413#37413
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=37813#37813
Może to TObie coś pomoże. Przejrzyj cały wątek, jak chcesz - jest tam trochę porad dla początkujących a propos modelowania i teksturowania.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Ostatnia prośba
Moja ostatnia prośba - powiedzcie mi jak zrobić żebym mógł
chodzić po terenie który zrobiłem w 3ds?
Otóż zrobiłem całkiem ładny teren i pokryłem go texturą.
Wszystko w dromie wygląda jak należy tylko "przechodzę" przez objekt.
Chodzi mi o to że chodze po brushu a nie po objekcie.
Z góry dzięki za odp:-)
chodzić po terenie który zrobiłem w 3ds?
Otóż zrobiłem całkiem ładny teren i pokryłem go texturą.
Wszystko w dromie wygląda jak należy tylko "przechodzę" przez objekt.
Chodzi mi o to że chodze po brushu a nie po objekcie.
Z góry dzięki za odp:-)
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Dromed na coś takiego nie pozwala - to stary silnik. Obiekty 3D w darkenginie mogą mieć jedynie sześcienne modele fizyczne - nic bardziej skomplikowanego nie da rady zrobić.
Musisz sięgnąć po edytor do Thiefa 3. Albo zainteresować się Dark Radiantem - edytorem do powstającego Dark Moda.
Musisz sięgnąć po edytor do Thiefa 3. Albo zainteresować się Dark Radiantem - edytorem do powstającego Dark Moda.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Już myślałem że będzie to moje ostatnie pytanie...
Poszukałem w necie tekstur i i znalazłem jedną fajną stronkę.
Obrobiłem pare obrozków i ZMNIEJSZYŁEM do formatu 2048 x 2048px.
W dromedzie wygląda to tak że tekstura strasznie rażąca dla oka przy ruszaniu kamerą.
Więc jak skalować tekstury?
Poszukałem w necie tekstur i i znalazłem jedną fajną stronkę.
Obrobiłem pare obrozków i ZMNIEJSZYŁEM do formatu 2048 x 2048px.
W dromedzie wygląda to tak że tekstura strasznie rażąca dla oka przy ruszaniu kamerą.
Więc jak skalować tekstury?
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
czytaj dokładnie odpowiedzi Juliusza - napisał już kilka razy że:sernik1994 pisze:(...)i ZMNIEJSZYŁEM do formatu 2048 x 2048px.
chodzi zarówno o teksturki do obiektów w formacie "gif" jak i do edytora w formacie "pcx"Juliusz pisze:(...) wielkość maks. 256x256
A... Dodam jeszcze, że skalowanie jest oczywiście możliwe w samym edytorze. Domyślna tekstura ma rozmiar 16 (rozmiar w grze ok. 5x5 metrów), aby rysunek był wyraźniejszy zmniejszamy ją do 15 co zmniejsza o połowę w/w powierzchnię.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Czytałem dokładnie ale nadal nie wiem dlaczego maksymalny rozmiar to 256. Drom więcej nie obsługuje? Ma teren w rozmiarze 128x128 (jednostek w dromie a nie px) i trochę głupio będzie go pokryć texturą 256x256. Chcodzi mi nie o szczegóły textury lecz o to że większa jest mniej jednolita.
Troszkę niezgodnie z tematem ale mam jeszcze jedno pytanie. Da się w dromie robić okrągłe brushe? Chciałbym zrobić takie kręte schody jak w wieży Xardasa w Gothic II. Może mi ktoś pomóc?
A jednak długaśny tutorial:(...
Troszkę niezgodnie z tematem ale mam jeszcze jedno pytanie. Da się w dromie robić okrągłe brushe? Chciałbym zrobić takie kręte schody jak w wieży Xardasa w Gothic II. Może mi ktoś pomóc?
A jednak długaśny tutorial:(...
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Sernik, wiesz kiedy powstal dark engine? jakies 10 lat temu. Tylko prosze nie pytaj sie jeszcze o normal mapy do Thiefa... (dla uscislenia - nie, darkengine nie pozwala na wieksze tekstury niz 256x256). Widze, ze masz apetyt na cos powazniejszego niz stary poczciwy (ekhm! ekhem!) dark engine pozwala, wiec naprawde radze wziasc sie za modyfikowanie jakiejs nowoczesniejszej gry. Jesli chcesz sie trzymac klimatow Thiefa, to poki co tylko T3ed Tobie pozostaje - tam mozesz ladowac duze tekstury.
A tak w ogole to nie wiem, jak te schody wygladaja, ale podejrzewam, ze to model byl, a nie brush.
Najwyzej dziesieciokatne, z tego co pamietam. No, trikami (albo bardziej zaawansowanymi technikami - jak kto woli) mozna tworzyc walce o wiekszej ilosci scianek, ale nigdy nie bedzie gladkiego cieniowania pomiedzy nimi - takie rzeczy robi sie jako modele w programach 3D albo jako patche (np. Radiant pozwala na budowanie patchami).Da się w dromie robić okrągłe brushe?
A tak w ogole to nie wiem, jak te schody wygladaja, ale podejrzewam, ze to model byl, a nie brush.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- sernik1994
- Bełkotliwiec
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Dzięki i chyba przeżuce się na T3eD ale czy on zawsze się tak długo ładuje? U mnie z 2 minuty. Nic w nim nie czaje. Może jakiś mały poradnik? Po polsku:D Klimat Thiefa bardzo mi odpowiada i nie zamierzam brać się za jakieś inne gry (chyba że gothic). Tak wogóle to dzięki za pomoc i mam nadzieje że temat już do zamknięcia a tutki wysyłajcie mi na maila sernik1994@yahoo.pl
Re: objekty z 3ds max do dromeda T2
Jeśli to cię jeszcze interesuje wpadnij pod ten adres. Warto też skorzystać z tutejszej wyszukiwarki; w tym dziale na forum znajduje się sporo ciekawych informacji na temat Edytora. Gdybyś miał problemy z Tedem załóż nowy temat. Pewnie znajdzie się ktoś, kto chętnie udzieli ci odpowiedzi.
Powodzenia
U mnie trwa to średnio 30 sekund.sernik1994 pisze:Dzięki i chyba przeżuce się na T3eD ale czy on zawsze się tak długo ładuje? U mnie z 2 minuty.
Powodzenia
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]