Dromed: seria problemów

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
sernik1994
Bełkotliwiec
Posty: 10
Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00

Dromed: seria problemów

Post autor: sernik1994 »

Ostatnio zaczęłem trochę dromedować ale jak zwykle natknęłem się na kilka problemów.
1. Mam już teksturkę kolesia ale nie wiem co dalej, jak ją na niego nałożyć.

2. To raczej nie problem ale pytanie o same brashe. Otóż ja robię tak że
airy łącze kładkami (też air) ale to ma taką wade że nie widać elementów
w sąsiedniego brasha nad kładką.

Obrazek

Jak mam konstruować mapę żeby osiągnąć realistyczny efekt?
Dodatkowo to właśnie kupel mi powiedział żebym tak robił, a sam
niedawno wydał całkiem niezłą misje.

3. Dromed często mi się wiesza, zwłaszcza w trybie gry przy "bardziej skomplikowanych
operacjach" gdy np. wyciągam miecz. Co mam zrobić z tym fantem?
Mój sprzęt: Intel P4 2.4, 1GB RAM, Radeon x1650Pro, 2x 80GB, płyty głównej nie pamiętam.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: timon »

ad 1 / szukaj słów : skórka lub ai
ad 2/ granica airbush-a jest granicą widzialności Wyobraź sobie czy w realu taka sytuacja miałaby miejsce ? ( np jaskinie i korytarze )
ad 3/ brusze dopasuj do siatki ( szukaj słów : siatka, dopasowanie )
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
sernik1994
Bełkotliwiec
Posty: 10
Rejestracja: 22 listopada 2007, 18:00

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: sernik1994 »

1. Nic nie ma pod AI a pod skórka jest tylko mój temet.
2. Nie czaje o co ci chodzi, pole widzenia w korytarzu? Mi biega o to jak mam tworzyć mape,
np. w 1 dużym air'rze.
3. To mi się dzieje również w normalnym T2 więc nie jest to wina mapy.

Więcej konkretów ja dopiero zaczynam się bawić dromedemem ale dzięki za odpowiedź^^

Wszystko co po angielsku nie wchodzi w gre
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: eLPeeS »

Znowu mnie wzięło na dłubanie w DromEdzie, i wiele wskazuje no to że tym razem coś z tego wyjdzie ;), ale pojawił mi się mały problem (grunt że nie tytułowa seria ;)). Od pewnego momentu gdy przejdę do trybu gry po chwili (czasem krótszej, czasem dłuższej) DromEd po prostu perfidnie się wiesza tak że czasem pomaga tylko guzik reset. Nie dostaję też żadnego komunikatu. Wszystkie brusze dopasowane do siatki, przynajmniej komenda hilight nic nie wywala. Mam wrażenie że wszystko zaczęło się jak zacząłem dodawać oświetlenie, ale teraz to sam już nie wiem bo nawet wcześniejsze savey, gdzie nie było źródeł światła, się wywalają. Co to może być?

EDIT
Już nieaktualne. Okazało się że coś namotałem przy okazji testowania deszczu i to mi wszystko psuło.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

Jak postawię ReallyCrushingWall gdziekolwiek w misji i włącze Compute Pathfinding Database to Dromed się wiesza (wyślij / nie wysyłaj). Sprawdzałem na nowej czystej misji i w kilku innych przypadkach. Chyba nic nie robię źle. Zła wersja Dromeda? :| Jakie wy macie / polecacie ściągnąć?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Nivellen »

Odpowiedzi - jak zwykle zresztą - należy szukać na TTLG. Najpierw sam próbowałem się z tym zmierzyć i wymyśliłem jedynie, że muszą być użyte TerrPt. No i dobrze mi świtało:
LINK 1
LINK 2

Co tam ciekawego pitrasisz :-) że potrzebna Ci RCW :?:
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

LOL! Aż dziw z zachwytu bierze, że Dromed jest na tyle dokładny, że nawet przy CPD sprawdza, czy inne elementy są ok. Z drugiej strony mógłby tego nie robić 8-)

Super. Rozwiązanie proste, ale ja tego nie potrzebuję :] Mi jest potrzebna RCW bez TerrPt. No cóż trzeba będzie zrobić sztuczną otoczkę dla naszego idealnego Dromeda, by wszystko dobrze skompilował :]

Zawsze można usunąć odpowiednie properties, ale już wiele z nich próbowałem i pomysły się skończyły.
Nivellen pisze:Co tam ciekawego pitrasisz :-) że potrzebna Ci RCW :?:
Jakbym powiedział to by zepsuło późniejszą grę 8-)

Dzięki za pomoc :)

[edit]

Hmmm... zalinczyłem RCW z TerrPt za pomocą TPathInit i nadal to samo. Ściągnąłem Dromed Toolkit 1.0 (jestem po formacie ;) ) i tym razem przed zwiechą wywala komunikat błędu "Assertion Failed"
Index 0 out of range (File: dynarray.h, Line: 379) (Yes to trap, No to exit, Cancel to ignore)
:lam

[edit 2]
Wystarczyło dodać prostą ścieżkę (dwa punkty). Problem rozwiązany. Sprawa naprawdę głupia/śmieszna, ale może przyda się dla "potomnych" :roll:
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

Dzisiaj DromEd na nowo mnie zadziwił.

Wczoraj robiąc swoją misję ustawilem kilku przeciwników w pozycji siedzącej za pomocą popularnego standardowego metaproperty SittingDown. Wszystko działało ok. W razie niebespieczeństwa AI wstają. Następnego dnia gram w parę fanmisji. Potem zwyczajowo przywracam oryg. Thiefa. Sprawdzam moją misję. Nie wstają. Co jest grane?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Nivellen »

Mnie już tak kilka razy zadziwił, od tamtej pory używam dwóch instalacji Thiefa 2 - jednej do Droma, drugiej do fm-ek :hyh
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Kapitan Smith »

Przeglądałem ostatnio dyskusję na ten temat na ttlg.
Sugerują aby ustawić AI jak najbliżej krawędzi przedmiotu na którym "siedzi", ale jakoś nie zauważyłem specjalnej różnicy, a miałem podobne problemy przy "Podróży...".
Wygląda to o tyle dziwnie, że AI wydaje się losowo raz wstawać, raz nie, i nie zauważyłem konkretnego czynnika, który mógłby na to wpływać.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

No tak TTLG :rad Znalazłem ;) http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ht=sitting

Problem w tym, że... (co mnie nie dziwi :rad ) Autorzy źle zaprogramowali gamesys, albo nawet samą grę :]

W MetaProperty ustawione jest, by ono się usunęło, gdy AI osiągnie level 1 (słaby poziom podejrzenia obecności złodzieja w pobliżu). Problem w tym, że AI potrafią przechodzić z levelu 0 na level 2,3 bez osiągania 1 :]

Zmieniłem, by wstawał tylko na 3 poziomie i jest gitarka :] Po co wstawać, jak coś tam szeleści, dzwoni ;) Niech sobie mówi "to pewnie szczury" i niech siedzi ;) Radzę wszystkim tak zrobić nawet w dark.gam ;) (oczywista zrobić kopię). 3 level - widzi złodzieja
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

Wyobraźcie sobie, że mi nie działa alt+E podczas testowania gry w DromEdzie. Ktoś wie jak to naprawić? (Nowa instalka)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Nivellen »

Spróbuj "ctrl+shift".
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dromed: seria problemów

Post autor: Marzec »

Nic nie pomogło. ctrl+shift zmienia w polskiej klawiaturze tylko Y na Z, oraz inne znaki nie będące literami. Gdzie dodać skrót alt+E by powodował "Quiet game mode"?

[edit]
Dostałem już odpowiedź od LarryG i sprawa wygląda następująco:
Trzeba otworzyć plik user.bnd i dopisać do niego linijkę "bind e+alt edit_mode".
Najlepiej zrobić to programem Notepad++, bo np. Notatnik Windowsa XP psuje tylko plik po zapisie i nie można wykonać żadnej akcji w grze - nawet wyjść.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ