[T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

[T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Post autor: Abru »

To będzie wyjątkowo krótki poradnik, jako że wprawianie obiektów w ruch jest w edytorze do T3 wyjątkowo łatwe i przyjemne. Wystarczy otworzyć przeglądarkę Static Meshes, wybrać obiekt, który nam odpowiada, umieścić go na mapie i dodać mu następujące właściwości:

1. Actor:

a) bNotMoveableRender - False
b) bNotTickable - False

2. Movement:
a) RotationRate - kontroluje szybkość i sposób obracania się wybranego przez nas obiektu.
- Pitch: 500 (przykładowa wartość)
- Roll: 0
- Yaw: 0

3. Physics:
a) InitialHavokState - Havok_DirectControled


W sumie cztery właściwości, które można dodać za jednym razem z okienka właściwości używając klawisza Ctrl. :-D A tak to wygląda w praktyce:

Obrazek

Okienko jednego z obiektów z przypisanymi właściwościami.


Obiecuje, że następny poradnik nie będzie już tak prosty w odbiorze ;)

Pozdrawiam,
Abru
Ostatnio zmieniony 10 lutego 2008, 21:13 przez Abru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Post autor: peter_spy »

Fajnie, na pewno się przyda :) Czekamy na animowane obiekty.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Post autor: Abru »

Masz na myśli Skeleton Browser? Myślałem o fladze, nic innego chwilowo nie przychodzi mi do głowy (za wyjątkiem jednej rzeczy). Może ktoś ma jakieś pomysły lub propozycje? :)
Ostatnio zmieniony 13 kwietnia 2008, 21:48 przez Abru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Post autor: peter_spy »

A z innej beczki, ale pokrewne - czy da się jakoś zrobić animowane tekstury? Z tego co wiem format dds nie obsługuje animacji, jak np. w GIFach, ale....
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Poradnik: Rotacja, wirowanie, obracanie...

Post autor: Abru »

Da się oczywiście, mam gdzieś nawet małe demo ukazujące animowane tekstury. Działa to tak jak w UT2004. Musisz mieć zestaw tekstur DDS, importujesz je do przeglądarki zaznaczasz pierwszą teksturę wchodzisz we właściwości, w sekcji dotyczącej animacji wyznaczasz kolejną teksturę w sekwencji animacji, itd. Jeśli dobrze to zapamiętałem oczywiście. Niestety animować możesz same tekstury bez normal map.

Pewnie jest jakaś inna metoda w oknie skryptów lub nawet właściwości danego SM, ale ja jej jeszcze nie znam. :)
ODPOWIEDZ