[T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: peter_spy »

Grzebiąc w T3Edzie jak co wieczór przypadkowo dokonałem chyba dość niesamowitego odkrycia! Ci którzy mają zainstalowanego T3eda niech wykonają poniższe czynności i powiedzą mi jakie mają wyniki:

1. Stwórz gigantyczne pomieszczenie 2560 x 2560, albo nawet większe.

2. Wciśnij F6 (level properties) i wejdź do ZoneInfo

3. Czwarta pozycja od góry - MaxLightCount - wstaw na przykład 20

4. Wstaw do pomieszczenia 15-20 świateł, np. stojących pochodni, nie zmieniaj ich na ONS.

5. Wstaw playerstarta, odpal frapsa a potem w grze i powiedz mi czy miałeś spadek FPSów czy nie.

Ja miałem praktycznie wszędzie maks dla vsync monitora - 75 FPSów i to na "wolniejszym" T3main.exe!! :O Chyba nie muszę mówić, co to oznacza w praktyce...

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: Abru »

A jednak znalazłem trochę czasu na testy. Zrobiłem to dokładnie tak jak opisałeś, ale niestety nie dostrzegłem większych zmian w FPS przy innej wartości dla MaxLightCount. Natomiast zauważyłem jedno:

Pomieszczenie: 3000uu
Liczba świateł: 20 pochodni

Wyniki:
1. Dla Omni:
Ok. 50
2. Dla ONS:
90-100

Gdy wyłączyłem cienie dla BSP w zakładce Surface wygląda to tak:

1. Dla Omni:
90-100
2. Dla ONS:
90-100

Czyli tak samo :-) Zbierałem wyniki wyłącznie z miejsca startu na mapie (widok na większość świateł), bo inaczej nie ma to sensu. Może zmieniałeś coś jeszcze, co miało wpływ na wydajność?

Parametry mojego komputera:
AMD X2 4000+
1 GB RAM 667 MHz
Geforce 8600 GT
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: peter_spy »

Nie, nic poza tym jednym parametrem. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, przedtem rzeczywiście 6 świateł omni/ons na scenę to był maks, potem fpsy spadały o połowę. Teraz jak wróciłem do tej wartości początkowej to nadal mam 75 fpsów. Zatem jest ona zapisywana gdzieś indziej, na pewno nie w User.ini, bo już sprawdziłem.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: Abru »

Ok no to mały update. Dziś przypomniałem sobie, że kilka dni temu włączyłem Multisampling i VSynch w T3. Teraz, gdy wyłączyłem te opcje wyniki pomiaru FPS są znacznie lepsze. Z 50 zrobiło mi się 80 FPS natomiast reszta prezentuje się tak samo, czyli oscyluje między 90 a 100 FPS. :)

Jestem pewien, że wyłączenie wszystkich cieni manualnie (BSP, SM) i użycie w scenie Omni daje takie same wyniki jak zastosowanie OmniNoShadow. Po prostu ONS interpretując otoczenie (upraszczając to rzecz jasna) pomija informacje o cieniach dla każdej rzeczy niezależnie od tego czy jest to BSP czy SM. Przynajmniej tak to wygląda u mnie biorąc pod uwagę wyniki, które uzyskałem... :)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: peter_spy »

Abru pisze:Jestem pewien, że wyłączenie wszystkich cieni manualnie (BSP, SM) i użycie w scenie Omni daje takie same wyniki jak zastosowanie OmniNoShadow. Po prostu ONS interpretując otoczenie (upraszczając to rzecz jasna) pomija informacje o cieniach dla każdej rzeczy niezależnie od tego czy jest to BSP czy SM. Przynajmniej tak to wygląda u mnie biorąc pod uwagę wyniki, które uzyskałem...
Też mi się tak wydaje. No ale generalnie jakaś zmiana jest :) Poza tym nie czarujmy się 20 świateł na scenę chyba nie będzie nikomu potrzebne? W rozsądnych granicach byłoby 10, więc myślę że dla naszych celów wystarczy.. :)

Powstawiałem do tej pustej sceny domki, całość przypomina miasteczko a la Bruma z Obliviona :D Gdyby jeszcze powrzucać do jakieś static meshe z pochyłymi ulicami, krawężnikami, itd.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?

Post autor: Abru »

10? Dla mnie to aż za dużo:)) Poza tym jest tyle sposobów na optymalizacje, że można by spokojnie umieścić ich znacznie więcej na "jednej scenie". ;)
ODPOWIEDZ