Pytania, pytania
Moderator: peter_spy
Pytania, pytania
Witam,
Jestem nowy i na wstępie pozdrawiam fanów "Złodzieja". Postanowiłem się zarejestrować, ponieważ po dłuższym okresie czasu odrodziła się we mnie miłość do złodziejskiego fachu i odświeżyłem sobie w pamięci przygody Garretta, czyli przeszedłem ponownie T2 (T1 niestety nie, bo nie mogę znaleźć płytki ). Teraz postanowiłem "zaatakować" Dromeda, podstawy chyba jako tako opanowałem i stworzyłem swoją pierwszą mapkę.
Oczywiście napotkałem trudności. Mam parę pytań:
1. Czy da się sprawić, aby jakaś postać (AI) widziała w ciemnościach?
2. Czy jest jakaś różnica między dodaniem przedmiotowi MetaProp. FrobInert a nastawieniem FrobInfo na 3 razy None?
3. Czy da się jakoś zmieniać położenie kompasu, czyli określić gdzie znajduje się północ?
4. Czy da się stworzyć parę strażników, którzy byliby "powiązani", tzn. cały czas szli OBOK siebie. Oczywiście kłopot z tym występuje jeśli chcę, aby chodzili po linii innej niż prosta.
5. Do czego służy "quad lit"?
6. Zdaje się, że następujący problem był też w oryginalnych misjach - umieściłem jabłka na talerzu, który można spod nich wyciągnąć - Jak sprawić, by talerz podświetlał się tylko, gdy nie ma na nim już jabłek?
7. Mam też kłopot z ludźmi śpiącymi na siedząco - zawsze ich nogi zatapiają się w podłożu. Próbowałem nimi kręcić i innych rzeczy, na próżno.
8. Czy da się zrobić człowieka, który śpi na stojąco?
9. Umieściłem w oknach okiennice - na zewnątrz budynku jest latarnia, wewnątrz jest dość ciemno - światło zachowuje się tak, jakby okiennic nie było - nie pomaga polecenie "Light" ani portalizacja.
10. Chcę, by drzwi nie dało się rozwalić mieczem - Tak na oko wydaje mi się, że trzeba dać metaproperty WeaponProof, czy tak? Do czego jednak służy CoshProof?
I ostatnie pytanie - czy jakbym wrzucił tu swoją "misję", to mógłby ktoś zerknąć i powiedzieć co o niej sądzi?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Jestem nowy i na wstępie pozdrawiam fanów "Złodzieja". Postanowiłem się zarejestrować, ponieważ po dłuższym okresie czasu odrodziła się we mnie miłość do złodziejskiego fachu i odświeżyłem sobie w pamięci przygody Garretta, czyli przeszedłem ponownie T2 (T1 niestety nie, bo nie mogę znaleźć płytki ). Teraz postanowiłem "zaatakować" Dromeda, podstawy chyba jako tako opanowałem i stworzyłem swoją pierwszą mapkę.
Oczywiście napotkałem trudności. Mam parę pytań:
1. Czy da się sprawić, aby jakaś postać (AI) widziała w ciemnościach?
2. Czy jest jakaś różnica między dodaniem przedmiotowi MetaProp. FrobInert a nastawieniem FrobInfo na 3 razy None?
3. Czy da się jakoś zmieniać położenie kompasu, czyli określić gdzie znajduje się północ?
4. Czy da się stworzyć parę strażników, którzy byliby "powiązani", tzn. cały czas szli OBOK siebie. Oczywiście kłopot z tym występuje jeśli chcę, aby chodzili po linii innej niż prosta.
5. Do czego służy "quad lit"?
6. Zdaje się, że następujący problem był też w oryginalnych misjach - umieściłem jabłka na talerzu, który można spod nich wyciągnąć - Jak sprawić, by talerz podświetlał się tylko, gdy nie ma na nim już jabłek?
7. Mam też kłopot z ludźmi śpiącymi na siedząco - zawsze ich nogi zatapiają się w podłożu. Próbowałem nimi kręcić i innych rzeczy, na próżno.
8. Czy da się zrobić człowieka, który śpi na stojąco?
9. Umieściłem w oknach okiennice - na zewnątrz budynku jest latarnia, wewnątrz jest dość ciemno - światło zachowuje się tak, jakby okiennic nie było - nie pomaga polecenie "Light" ani portalizacja.
10. Chcę, by drzwi nie dało się rozwalić mieczem - Tak na oko wydaje mi się, że trzeba dać metaproperty WeaponProof, czy tak? Do czego jednak służy CoshProof?
I ostatnie pytanie - czy jakbym wrzucił tu swoją "misję", to mógłby ktoś zerknąć i powiedzieć co o niej sądzi?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: Pytania, pytania
Ad.1 Nie wiem czy się da, ale możesz zwiększyć jego umiejętności(AI>Attributes>Vision)
ad. 3 Oczywiście - zaznacz całą misję areabrushem kliknij na multibrush me i potem obróć wszystko o jakiś kąt. Ważne żeby był w miarę równy najlepiej 45, 90, 135, 180, 225, 270, 315.
Jeśli zamierzasz obrócić o kąt inny niż 90, 180, 270 powinieneś to zrobić na końcu misji, bo potem będzie ci się trudniej pracować. Możliwe że istnieje jakiś łatwiejszy sposób, ale ja go nie znam.
ad.9 Możliwe że masz trochę nierówno ułożone okiennice. Może też się tak dziać dlatego że zmieniłeś rozmiary okiennic - w takim przypadku musisz też zmienić rozmiar mesha (Physics>Model>Dimensions we właściwościach)
ad.11 Oczywiście.
ad. 3 Oczywiście - zaznacz całą misję areabrushem kliknij na multibrush me i potem obróć wszystko o jakiś kąt. Ważne żeby był w miarę równy najlepiej 45, 90, 135, 180, 225, 270, 315.
Jeśli zamierzasz obrócić o kąt inny niż 90, 180, 270 powinieneś to zrobić na końcu misji, bo potem będzie ci się trudniej pracować. Możliwe że istnieje jakiś łatwiejszy sposób, ale ja go nie znam.
ad.9 Możliwe że masz trochę nierówno ułożone okiennice. Może też się tak dziać dlatego że zmieniłeś rozmiary okiennic - w takim przypadku musisz też zmienić rozmiar mesha (Physics>Model>Dimensions we właściwościach)
ad.11 Oczywiście.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: Pytania, pytania
Ad. 4. Jeżeli dla tej grupy będziesz określał tą samą drogę to niestety zawsze będzie ona przypominała prostą, np. Kilku strażników idących tą samą ścieżką, albo tzw. pociąg czyli jeden za drugim
Ad. 8. Da Zrób Guarda. Dodaj mu MetaProperty AI_Behaviors/M2/SleepingServant/NewSleeper, a potem w obiekcie Guarda (upewnij się, że w nim, a nie w MetaProperty!) dodaj Creature/CurrentPose:
Tags
1.00
1.00
False
PS. Zamiast "Conv 3" możesz kombinować z innymi Do spania na leżąco przydatne są "Conv 14" i "Conv 21" oczywiście "crumple" i "die" także
[edit]
lol napisałeś posta i zarejestrowałeś się w moje urodziny
Ad. 8. Da Zrób Guarda. Dodaj mu MetaProperty AI_Behaviors/M2/SleepingServant/NewSleeper, a potem w obiekcie Guarda (upewnij się, że w nim, a nie w MetaProperty!) dodaj Creature/CurrentPose:
Tags
Kod: Zaznacz cały
Conv 3
1.00
False
PS. Zamiast "Conv 3" możesz kombinować z innymi Do spania na leżąco przydatne są "Conv 14" i "Conv 21" oczywiście "crumple" i "die" także
[edit]
lol napisałeś posta i zarejestrowałeś się w moje urodziny
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Pytania, pytania
ad 4
można zrobić strażników idących gęsiego - zobacz misję bankową.
ad 9
A jaki obiekt użyłeś jako podstawę do tworzenia okiennic ? Najlepiej przerób drzwi.
można zrobić strażników idących gęsiego - zobacz misję bankową.
ad 9
A jaki obiekt użyłeś jako podstawę do tworzenia okiennic ? Najlepiej przerób drzwi.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania, pytania
Dzięki za odpowiedzi...
Co do tych okiennic - użyłem chyba jedynych jakie są w dromedzie (shutters), a rozmiarów nie zmieniałem. Poniżej podgląd sytuacji:
Na lewo okna z okiennicami, na ścianie wygląda to jednak tak, jakby były one otwarte.
Co do tych okiennic - użyłem chyba jedynych jakie są w dromedzie (shutters), a rozmiarów nie zmieniałem. Poniżej podgląd sytuacji:
Na lewo okna z okiennicami, na ścianie wygląda to jednak tak, jakby były one otwarte.
To wiem, ale wygląda to dość nienaturalnie - chciałem, żeby szli "ramię w ramię".można zrobić strażników idących gęsiego - zobacz misję bankową.
I dwa dni po moichlol napisałeś posta i zarejestrowałeś się w moje urodziny
Re: Pytania, pytania
Ustaw wyższy poziom szczegółów oświetlenia, wtedy drom przeliczy świat prawidłowo. Niestety nie mam dromeda pod ręką a nie pamiętam nazwy w menu. Znajdziesz bez trudu
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pytania, pytania
Właśnie się zorientowałem... Po prostu jest coś nie tak z objcast lighting.
Mimo że to jest zaznaczona opcja, światło zachowuje się tak, jakby zaznaczone było Raycast. Więc okiennice są raczej w porządku, coś nie tak z dromedem. Wie ktoś co poradzić? Nie mogłem nic znaleźć na ten temat.
PS Kominek na zrzucie jest w porządku, bo wstawiłem brushe do środka.
Mimo że to jest zaznaczona opcja, światło zachowuje się tak, jakby zaznaczone było Raycast. Więc okiennice są raczej w porządku, coś nie tak z dromedem. Wie ktoś co poradzić? Nie mogłem nic znaleźć na ten temat.
PS Kominek na zrzucie jest w porządku, bo wstawiłem brushe do środka.
Re: Pytania, pytania
Proponuję najpierw sprawdzić, czy we właściwościach okiennicy w Rotating zaznaczony jest kwadracik Blocks Vision. Potem należy zaznaczyć Objcast Lighting [ po każdym kolejnym uruchomieniu droma oświetlenie ustawia się automatycznie na Quick Lighting ] i na samym końcu Light (Crtl + R) [ bez tego nie zadziała! ]
Re: Pytania, pytania
Paweuek - blocks vision jest zaznaczone
Poeksperymentowałem i zaobserwowałem co następuje: Objcast jednak działa, ale niezupełnie - gdy ustawiłem przed kominkiem drzwi, krzesło i stół, to:
-drzwi rzucały cień, ale tylko na przeciwległą ścianę, nie na podłogę
-krzesło nie rzucało cienia
-stół rzucał cień jak należy
Jestem w kropce.
Poeksperymentowałem i zaobserwowałem co następuje: Objcast jednak działa, ale niezupełnie - gdy ustawiłem przed kominkiem drzwi, krzesło i stół, to:
-drzwi rzucały cień, ale tylko na przeciwległą ścianę, nie na podłogę
-krzesło nie rzucało cienia
-stół rzucał cień jak należy
Jestem w kropce.
Re: Pytania, pytania
Poeksperymentuj z różnymi typami światła.