[T3Ed] Śnieg

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Dłubiąc sobie przy porannej kawie postanowiłem spróbować stworzyć nowy materiał do T3Eda, tzn. dodać kompletnie nową kategorię do tego co zostało stworzone przez twórców. Np. w T3 w ogóle nie ma śniegu, a szkoda :) Rezultaty eksperymentu prezentują się mniej więcej tak:

http://www.sendspace.com/file/1x4n99 (pliczek do ściągnięcia, 4 mb z hakiem)

http://media.putfile.com/Snow4 (wersja w odtwarzaczu, ale niestety siajowym)

AI chodzi, Garrett chodzi, dźwięki słychać, brakuje jeszcze odgłosów wydawanych podczas uderzenia, ale to już niemal formalność ;) A, jeszcze powinno się dać zrobić coś takiego, żeby strzała wbijała się w śnieg, ale nie jestem pewien czy mi to wyjdzie :]
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Nivellen »

Widzę Judith, że stajesz się prawdziwym wymiataczem od T3Ed'a :-D . Efekt naprawdę świetny, gratulacje :ok
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Wiedza zebrana przez te wszystkie lata czasem na drodze syntezy procentuje ;) Dzięki :)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Abru »

Moje zdanie na ten temat już znasz. Niesamowita sprawa. To naprawdę stanowi wielką wartość, bo daje pewność, że tworzenie śnieżnych misji jest całkowicie możliwe. :-D
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Bandit »

A gdzie lód? Ja chcę ślizgawkę! A czemu nie ma śladów na śniegu? Czemu śnieg wygląda jakby był nadtopiony a potem zmrożony, śnieg powinien być puszysty, brakuje też opadających płatków śniegu i gdzie jest bałwan, igloo oraz śnieżki?!

;)
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Nivellen »

No patrzcie, jaki wymagający ;) Poczekaj, niech no Judith dopije kawusię to zrobi nam burzę śnieżną :))
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Burzę śnieżną to może nie tak od razu, ale mam pomysł na lekkie obłoczki śniegu podczas chodzenia, a strzały się już w śnieg wbijają :) Emitery badam dopiero od niedawna, ale już widziałem kilka naprawdę wypasionych tutoriali na ten temat, przy odrobinie wprawy możnaby spokojnie wprowadzić burze śnieżne, zamiecie i deszcz z prawdziwego zdarzenia, a nawet tłuczone szkło! Ale jak wiadomo, nie wszystko na raz ;)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: eLPeeS »

Super sprawa Judith. Przeziębić się można. Panna chyba już się pochorowała bo coś kicha. Sama też powinna iść do pubu na kufel grzańca jakiegoś czy cuś ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Wiesz jak jest, barmanka, szewc bez butów chodzi ;) Właśnie siedzę nad burzą śnieżną :D
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Bukary »

Super! Teraz mógłbym chyba odtworzyć OCOD w T3Ed. ;) Jeszcze woda...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Dzięki :) No właśnie, z tą wodą tak łatwo pewnie nie będzie :) Tak jak z tumanami śniegu wzbijanymi podczas chodzenia, nie umiem wykombinować gdzie coś takiego może być zakodowane... A OCOD w DarkModzie nie będzie łatwiej? Przynajmniej duża ulga jeśli chodzi o przekładanie pomysłów na praktyczne rozwiązania... W T3Edzie jak pamiętasz jest kombinatoryka stosowana, zazwyczaj "niby-proste" pomysły wymagają makabrycznych łamigłówek...
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Bukary »

Żartowałem tylko z tym odtwarzaniem OCOD... ;) Lepiej nie wchodzić dwa razy do tej samej rzeki.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Zwłaszcza że DarkMod dobrze się łączy z Dromedowymi przyzwyczajeniami i nie odsyła ciągle do topornego 3dsmaksa :) Szkoda że nie udało mi się przekonać do jakiejkolwiek inkarnacji Radianta, dopiero przerobienie go na coś UnrealEdoPodobnego mogłoby mnie skłonić do pierwszych kroków w tej dziedzinie. No i moje życie byłoby prostsze :-D
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Nivellen »

Judith pisze:(...) i nie odsyła ciągle do topornego 3dsmaksa :)
Też tak myślałem, póki nie spróbowałem czegoś w nim zrobić. Teraz nie wyobrażam sobie pracy w takim np. Animorze, który dopiero jest toporny i strasznie nieintuicyjny.
A śnieżek i chmury - mmmniam :ok
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Abru »

Judith pisze:Szkoda że nie udało mi się przekonać do jakiejkolwiek inkarnacji Radianta, dopiero przerobienie go na coś UnrealEdoPodobnego mogłoby mnie skłonić do pierwszych kroków w tej dziedzinie. No i moje życie byłoby prostsze :-D
A jakie życie byłoby prostsze bez tego Moda. ;)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Mmm, to nawet nie to, ja tam chłopakom kibicuję, oby im wyszło z tego coś dobrego. Tak jak mówię, nie przyjdzie mi z tego skorzystać, bo jestem radiantowym debilem manualnym ;)

Natomiast życie byłoby zdecydowanie prostsze bez dwuosobowego Ministerstwa Miłości, a.k.a. DarkModPolice w składzie NH i Sparhawk, którzy pilnują, żeby na TTLG broń boże ktoś nie krytykował ich projektu. Najpierw mieszają ludzi z błotem, a później robią sobie dobrze, głosząc swoją nachalną propagandę sukcesu. :roll:

Tak czy inaczej, coś w rodzaju śnieżycy ;)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: marek »

Śnieg pada, śnieg pada, cieszą się dzieci
ło :o świetny efekt. To kichanie zamierzone? :>
Tak czy inaczej, coś w rodzaju śnieżycy
a w budynkach też wieje? :>
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Nie, kichanie to losowa odzywka AI, ale śmiesznie się złożyło :) Chyba wszystkie postacie mają je zaimplementowane.

Co do śnieżycy - to jest emitter złożony z dwóch części i "przymocowany" do postaci gracza. Na ten moment jeśli bym wlazł do jakiegoś budynku to oczywiście nadal by w nim wiało :-D. Ale przypuszczam, że da się zrobić skrypt, w którym po przekroczeniu danego punktu na mapie śnieżyca (tj. emitter) płynnie "zamiera".

Zrobiłem już kiedyś efekt z zakręcaniem zaworu i odcinaniem dopływu pary z pękniętych rur - całkiem nieźle to wyglądało ;) To by działało mniej więcej na podobnej zasadzie.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Nivellen »

ZAJEB.... :shock: Że też takie cuda można robić wT3Edzie! Grywam sobie od ponad roku w Obliviona i powiem Ci, że jak do tej pory nie widziałem lepiej oddanych warunków pogodowych. Twoja robota zbliża się do tego coraz bardziej - trzymam kciuki :-D
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: peter_spy »

Wydaje mi się, że podobny efekt widziałem właśnie w Morrowindzie, tj. podczas burzy piaskowej ;) A w T3edzie można robić różne dziwne rzeczy, to jeszcze mocno dziewiczy teren. Natomiast jeśli chodzi o efekty specjalne, to nie silnik nie został specjalnie zubożony względem tego, co możemy oglądać w produkcjach spod znaku Unreal 2.0 Po prostu twórcy Thiefa 3 nie skorzystali z tego za bardzo ;)

Tu jest wykaz właściwości emiterów i chyba wszystkie te parametry są obecne w T3edzie. Reszta to kwestia podpatrywania przykładów, które można znaleźć np. tutaj albo tutaj i własnej inwencji ;)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Abru »

Judith pisze:Wydaje mi się, że podobny efekt widziałem właśnie w Morrowindzie, tj. podczas burzy piaskowej
Dokładnie tak samo pomyślałem, gdy zobaczyłem ten filmik po raz pierwszy. Generalnie cała scena bardzo przypomina Morrowinda. Fantastycznie mroźny klimat. ;)
Judith pisze:Mmm, to nawet nie to, ja tam chłopakom kibicuję, oby im wyszło z tego coś dobrego. Tak jak mówię, nie przyjdzie mi z tego skorzystać, bo jestem radiantowym debilem manualnym ;)
Ja po prostu tęsknie za czasami, kiedy wszystko było proste, ponieważ istniało tylko jedno narzędzie do tworzenia fanmisji, Dromed. ;)
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Keeper in Training »

Bandit pisze:A gdzie lód? Ja chcę ślizgawkę! A czemu nie ma śladów na śniegu? Czemu śnieg wygląda jakby był nadtopiony a potem zmrożony, śnieg powinien być puszysty, brakuje też opadających płatków śniegu i gdzie jest bałwan, igloo oraz śnieżki?!;)
Tak, eliminacja strażników miejskich przez zaproszenie ich na ślizgawkę :ora ... Dobre. A w edytorze do T2 pojawiła się fanmisja "Christmas present" ("Świąteczny prezent" lub "Świąteczny czas" po polsku - present to prezent, podarunek ale i czas, teraźniejszość). Twórcy dali tam sanki, bałwanki, mnóstwo śniegu, ślizgawkę w opuszczonej kopalni, wielką szopkę, choinki, pierniczki... Nawet lampki choinkowe, a z głośników płynie "Cicha noc". Ciekawe, czy Garrett miał na sobie czerwony płaszcz z Coca-Coli, czy swój porządny, szary :tar ? Pomysł zrobienia fanmisji w realiach Deadly Shadows (dużo lepsza grafika niż poprzedniczki) podczas zimy mi się podoba.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [T3Ed] Śnieg

Post autor: Marzec »

Ja też uwielbiam motyw śniegu zarówno jak deszczu w Thiefie :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ