Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 03 lip 2012 21:42 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
W przerwach pomiędzy modelowaniem znalazłem fajny wątek na TTLG i postanowiłem dla zabawy zrobić filmik na podstawie głosu Garretta przed pierwszą misją w TDS, coś na kształt pierwszego Thiefa. Całkiem fajna zabawa :)

http://youtu.be/Oorc2XpJ0gc?hd=1

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lip 2012 00:22 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1475
Lokalizacja: Kraków
Hehehe, przypomniałeś mi, że jak będzie mi potrzebny film do FM to mam się zgłosić do Ciebie :P

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lip 2012 07:27 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
Spoko, zrobię co w mojej mocy, zwłaszcza że pewnie nie będziesz potrzebował tego w rozdzielczości HD ;)

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012 12:08 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
I kolejne drobiazgi. Jeszcze długa droga, zanim będę miał gotową choćby jedną lokację...

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2012 13:59 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2589
Lokalizacja: Dublin
Jeśli pozwolisz, że wtrącę swoje trzy grosze...
Modele ogólnie wyglądają bardzo fajnie, szczególnie rura mi się podoba. Ale mogłyby być jeszcze bardziej klimatyczne, gdybyś przełamał ich pewną steryloność i matematyczność.

Jeśli np. spojrzysz na tą bramę:
Obrazek

to zobaczysz, że nawet po wyprostowaniu perspektywy zdjęcia, nie jest ona idealnym prostokątem, pręty są pofalowane, odstępy nie zawsze równe, a motyw dekoracyjny wewnątrz jest właściwie w ogóle się nie powtarza. Takie drobne różnice sprawiają, że obiekt wygląda bardziej naturalnie, a mniej jak z wizki architektonicznej.
Samego plane'a, na którym masz tą teksturę też można lekko pofalować.
A żeby uniknąć powtórek, możesz zrobić ze 2-3 wersje płotu i będzie to wyglądało o wiele lepiej.

Jeśli chodzi o teksturki cegieł, to wydaje mi się, że bazując na fotkach można uzyskać bardziej naturalne rezultaty. Te wyglądają, jakbyś osobno przygotował strukturę cegieł i nałożył na nią jakąś ogólną teksturę pomarańczowego kamienia.
Cegły zwieńczające okna mają z kolei teksturę, która przechodzi przez wszystkie cegły, a w rzeczywistości byłyby one wykonane z odrębnych kawałków surowca.

I jeszcze jedna uwaga - ja bym kładł większy nacisk na podkreślanie krawędzi - dolnych, górnych, wewnętrznych i wypukłych poprzez różne zacieki, brud i spękania albo kępę trawy u dołu itp. itd.. Usadowi to lepiej obiekt na ziemi, jak i poszczególne elementy względem siebie.

No, mam nadzieję, że nie brzmię za bardzo jak krytyk. Prawdą jest, że teksturowanie to najbardziej czasochłonny etap prac w modelowaniu do gier...

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2012 17:44 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
Hah, to nie jest plane, te wszystkie pręty są wymodelowane :)

Generalnie problem polega na tym, że to jest segment, który się będzie dość często powtarzał. Jak zrobię go w wersji zbyt unikalnej, to powtórzony kilkanaście razy i tak będzie wyglądał sztucznie... Stąd pomyślałem, że lepiej będzie zrobić w miarę neutralnie i później sąsiedztwo innych meshy plus oświetlenie zrobią swoje. Najłatwiej będzie zrobić kilka wygięć tu i ówdzie, jeszcze zobaczę jak to będzie wyglądało, te parę kb więcej w pamięci karty chyba nie będzie wielkim problemem.

Z cegłami celowo unikałem tego co można znaleźć na CG textures, zamiast tego wymodelowałem własne i przepaliłem na płasko, tyle że to nie jest jeszcze do końca to co chciałem osiągnąć. W pierwszej wersji wyszły jak po deszczu, teraz za to giną w podkładzie, który trochę za bardzo się powtarza. Na pewno jeszcze do nich usiądę, bo to nie jest wersja końcowa. Dzięki za wskazówki, każda pomoc się przyda :)

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2012 13:11 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2589
Lokalizacja: Dublin
Hej,
No, rozumiem Twoje obawy o zbytnią powtarzalność. Ale na tym polega właśnie cała sztuka - na znalezieniu złotego środka pomiędzy monotonią a sztuczną powtarzalnością. Tak samo jest z teksturami. A tym jest to istotniejsze, jeśli się chce uzyskać efekt naturalności, a nie perfekcyjnego wykończenia jak np. wnętrza statków kosmicznych.
Ze 2-3 wariacje powtarzalnego elementu z reguły wystarczają do przełamania monotonnego wyglądu, a karta nie ma tu nic do pyskowania - ma renderować co jej się każe i tyle! ;) :)

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012 13:58 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Jakim sposobem można edytować misję "Gildia Złodziei", aby stworzyć powierzchnię znacznie dłuższą od tej, co na moim filmie (chodzi o tą powierzchnię, na której znajduje się Garrett): http://www.youtube.com/watch?v=cVe6altoyec

Nie znam się na DromEdzie, stąd moje pytanie, które znajduje się powyżej.

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012 20:12 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2403
Lokalizacja: Gdańsk
Hmmm... nie rozumiem. Co chcesz osiągnąć przez edycję?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012 20:17 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Chciałbym mieć ten (stół?) znacznie dłuższy od tego, co jest w tej misji i na moim filmie (mógłbym wtedy udowodnić, jak wielkie mogą być obrażenia otrzymane). Bardzo zależy mi na tym + chciałbym się przejechać, pędząc szybciej niż Ferrari :-D

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2012 20:50 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2403
Lokalizacja: Gdańsk
Można byłoby zrobić ten stół osobno, w innym pliku i ręcznie. Chyba, że ten stół ma jakieś specjalne właściwości do tego czegoś ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2012 16:00 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Jak przedłużyć ten stół, a wraz z nim i sufit? Klikam na obiekt w DromEdzie, ale nie chce mi go złapać (nie ma opisu) - tak jakby nie istniał.

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2012 14:09 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1475
Lokalizacja: Kraków
To nie obiekt, a brush, czyli zestaw ścian, które są budowane w grze. Radzę się zapoznać z modelowaniem brushy, jeśli cokolwiek chcesz zrobić w Dromedzie ;)

:arrow: http://bytehold.com/index.php/playgroun ... emy-brusha

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2012 19:05 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Link nie działa (błąd 301 - Moved).

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2012 20:01 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1475
Lokalizacja: Kraków
Co Ty mówisz, działa i ma się dobrze.
http://skroc.pl/ab3a
Polecam dodać do zakładek.
Jak Ci nie działa to sobie możesz wygooglować po domenie :]

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2012 12:21 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Oba linki są ciągle niedostępne. Raz udało mi się zobaczyć zawartość 2-go linka. Nie wiem, o co chodzi, tylko raz zobaczyłem, co tam jest (treść strony).

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2012 12:24 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2403
Lokalizacja: Gdańsk
U mnie też teraz nie działa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2012 16:54 
Szaman

Dołączył(a): 22 kwi 2009 09:44
Posty: 1159
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Jest jakiś inny, ale działający do tego link?

_________________
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm

Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2012 17:30 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2403
Lokalizacja: Gdańsk
Jest też wersja offline - w pdfie. Gdzieś to mam... Postaram się poszukać, chyba, że ktoś mnie uprzedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2012 19:28 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2799
Wszystko jest, tylko trochę w innej formie :)
Link do strony Jarka

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2013 00:19 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2799
Hej
Pracuję ostatnio nad modelami do fanmisji Timona pt. "Prezent :)", której polska wersja została opublikowana w wigilię 2012 r. Wersja angielskojęzyczna ma być nieco bardziej dopakowana/dopracowana, i zawierać kilka modeli lub/i innych dodatków więcej (muszę być tajemniczy, mam nadzieję, że Timon nie urwie mi głowy za "lub/i" :-D ). W tym wątku jest surowy obrazek bez teksturek, w tej chwili bank wygląda jak niżej.

Mam tylko nadzieję, że da się to wszystko upchnąć do New Dark'a :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013 11:16 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
Nono, jaki ładny Gothic Revival :) W maksowym Daylighcie wygląda ładnie, ciekawe jak się zaprezentuje z cieniowaniem w samej grze. Też mam w planach kilka modeli do T2, i być może współpracę przy cutscenkach, na razie czekam na szczegóły od "zamawiających" ;)

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013 21:23 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2799
Hej!
Dzięki! Widzę, że mogę liczyć na Twoje profesjonalne podejście :) Ostatnio jestem zafascynowany dziełami Waterhouse'a, stąd ten budynek. Widziałem wątek Phantoma na ttlg. Fajnie, że bierzesz udział w reaktywacji T2, autorzy będą mieli w czym wybierać. Mnie osobiście już tak przejadły się oryginalne modele (nawet te z teksturkami w HD), że nawet najlepsza fabuła nie jest w stanie przyciągnąć mnie na dłużej do fm.

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013 23:55 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2443
Lokalizacja: Łódź
Niestety, tekstury to jedno, ale bez bardziej szczegółowej geometrii nic z tego nie będzie, sam wiesz :)

Z modelami się zaoferowałem, bo na FMkę do T3 nie mam siły ani tak dużo czasu, a lubię modelować i teksturować, więc może na coś się przydam innym.

Swoją drogą zastanawia mnie czy dałoby się zrobić w T2 FMkę składającą się prawie wyłącznie z modeli, tak jak się to robi w dzisiejszych grach. Ciekawe czy nie odezwałyby się jakieś ograniczenia, oby nie.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2013 20:02 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2589
Lokalizacja: Dublin
Łał! W takim banku to i ja bym chętnie swe pieniądze zostawił!
(no, może po dłuższym namyśle, ograniczyłbym wizytę do czystego zwiedzania...). Innymi słowy - świetna robota Leszek - chyba najlepszy model, jaki spod Twoich rąk wyszedł (z tych co widziałem przynajmniej).

Cytuj:
Swoją drogą zastanawia mnie czy dałoby się zrobić w T2 FMkę składającą się prawie wyłącznie z modeli, tak jak się to robi w dzisiejszych grach. Ciekawe czy nie odezwałyby się jakieś ograniczenia, oby nie.

Limit obiektów na ekranie został znacząco zwiększony ze 128 do 1024, co pozwala już na pewną swobodę. Natomiast problemem pozostaje ciągle oświetlenie typu vertex shading. Obiekty nie łapią cienia, a zatem oświetlenie będzie wyglądało archaicznie, szczególnie jeśli by się chciało robić duże elementy architektoniczne, na których by człowiek spodziewał się jakiegoś światłocienia.

No i kolizje ograniczone do boxów, ale to nieco mniejszy problem.

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Teraz jest 18 wrz 2020 07:19


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron