[T3ed] Actor Class, własny gamesys - nowe możliwości

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[T3ed] Actor Class, własny gamesys - nowe możliwości

Post autor: peter_spy »

Ascottk wrócił ostatnio do dłubania w T3edzie i udało mu się wykombinować, jak stworzyć własny gamesys:
Sometimes the gamesys gets so cluttered you wondered if there's a way to make a fresh and new gamesys. Here's how:

First you need a plan on how to organize your new gamesys because you'll be using the command window in T3Ed (bottom of the editor on the left to the right of the "Command : " Entry). For this tutorial I decided to make "MyT3" as a child of the main "Actor" archetype. And as a child of "MyT3" I'll have "MyPawn" so the hierarchy will look like this:
Actor>MyT3>MyPawn

After the command window pops up enter:

This will create an archetype named MyT3s under actor BUT it will NOT show under the actor browser!
Obrazek

In order to see it you will have to close T3Ed & a pop-up like this will show up:
Obrazek
Hit yes then it'll ask where to save it:
Obrazek
Since you named the gamesys package as "MyT3gamesys" type in "MyT3gamesys.t3u" under the main System directory. This will save your new, fresh, and raw gamesys.

Now that T3Ed is closed you need to add "MyT3gamesys" to your Default.ini (or user.ini in the base directory). You entries should look like this:

Kod: Zaznacz cały

[Engine.Engine]
...
;This specifies the name of the gamesys package, if
;you wish to use your own
GamesysPackage=MyT3gamesys

[Engine.GameEngine]
CacheSizeMegs=1			;was 16
UseSound=True
ServerActors=IpDrv.UdpBeacon
;ServerActors=IpServer.UdpServerQuery
;ServerActors=IpServer.UdpServerUplink MasterServerAddress=unreal.epicgames.com MasterServerPort=27900
ServerActors=UWeb.WebServer
EnginePackages=Core
EnginePackages=Engine
EnginePackages=AICore
EnginePackages=Fire
EnginePackages=T3Game
EnginePackages=T3AI
EnginePackages=T3Player
EnginePackages=MyT3gamesys
;All EnginePackages are fully loaded.  The gamesys is
;not listed here because only necessary archetypes are 
;loaded.

[Editor.EditorEngine]
...
EditPackages=Core
EditPackages=Engine
EditPackages=Editor
EditPackages=AICore
EditPackages=Fire
EditPackages=T3Game
EditPackages=T3AI
EditPackages=T3Player
EditPackages=T3Gamesys
EditPackages=MyT3gamesys
Now reopen T3Ed & look at your new creation in the actor class browser:
Obrazek

Now to add "MyPawn" to "MyT3":
Obrazek

Repeat the above (close T3Ed, save package, etc.) & reopen & you'll find something similar to this:
Obrazek

You can add archetypes the old way which will result with archetype Class names like "MyT3gamesys.P_742896" or you can repeat the above steps and have the class name be the name you want!
Postanowiłem nad tym usiąść i przy okazji odkryłem, że działa w T3edzie kompilator skryptów. Co prawda po skompilowaniu znikają, ale można wklejać treść wyeksportowanych klas z plików .uc. Niestety T3Ed nie korzysta z UnrealScriptu, tylko własnego języka, zbudowanego na jego podstawie. Ale to już daje ciekawą perspektywę - przestajemy być zależni od hierarchii obiektów.

Grzebiąc po plikach .uc znalazłem takie pozycje jak Brush czy Volume, a jednak w przeglądarce ich nie ma, w odróżnieniu np od UT2004. Są one niewidzialne i nie można ich zaznaczyć, a jednak Ascottk znalazł sposób na edycję tego skryptu:
Create brush in the editor, right click brush, go to obsolete>Edit Script
Następnie wystarczyło wkleić kod do kompilatora usuwając funkcję editorinvisible; i pojawiła się cała gałąź drzewka :rad

Obrazek

Czemu to takie ważne? Bo w podobny sposób w UT2004 wygląda hierarchia klas w której znajduje się woda "do pływania" - Actor->Brush->Volume->PhysicsVolume->WaterVolume :) Jeśli uda się zrekonstruować coś takiego pod T3Edem to może wreszcie nasz Garrett będzie mógł sobie popływać :)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [T3ed] Actor Class, własny gamesys - nowe możliwości

Post autor: Nivellen »

Zapowiada się rewelacyjnie. Czekam teraz na rezultaty - namacalne, jeśli można tak powiedzieć o płynie :hyh . Jeśli woda będzie wyglądała tak, jak Twoje "dłubanie" przy efektach śnieżnej burzy i ogólnie "mroźnej wersji pogody", to szalka prymatu edycji przechyli się znacznie w kierunku T3Eda :oki
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [T3ed] Actor Class, własny gamesys - nowe możliwości

Post autor: peter_spy »

Nie podzielam twojego optymizmu, ale kto wie ;) Na pewno ułatwi to współpracę w grupie. Jeśli np. tworzysz fanmisję z kimś, możesz mu polecić zrobienie czegoś związanego z gamesysem (np. systemu kamer a la Thief 2), potem dostajesz w paczce jego gamesys i potrzebne pliki (meshe, tekstury itd.) i problem z głowy. Nie trzeba pilnować, żeby wszyscy mieli tę samą wersję gamesysa, każda osoba może mieć swoją i wszyscy pracują równocześnie. Mogą nawet wstawiać klasy do hierarchii stworzonej przez twórców, byleby korzystali z unikalnych nazw i np. rozpoczynanych swoją ksywką jako folderem głównym. Szkoda, że nie mieliśmy tego przy The Cabal, bo przez to "każdy sobie rzepkę skrobał".
Awatar użytkownika
Keeper in Training
Arcykapłan
Posty: 1409
Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
Kontakt:

Re: [T3ed] Actor Class, własny gamesys - nowe możliwości

Post autor: Keeper in Training »

No, no, podziwiam... Wreszcie udało mi się zainstalować T3Eda, teraz czytam wszelkie strony o nim. Mam nadzieję, że jak uda się zrobić pływalną wodę (w Thiefie w każdej wodzie możesz popływać, ale w niektóych tylko raz... :twisted: ), wkleicie to na forum w formie samouczka i każdy będzie mógł coś takiego zrobić.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
ODPOWIEDZ