[DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Marzec »

Pracuję nad szkieletem misji do tworzenia fanmisji rozgrywających się w trybie multiplayer. Mam już początkowy, niezawodny system przydzielania teamu thieves - guards (co jak co jeszcze nie sprawdzany w multi :-), ale w razie czego wystarczy poprawić gamesys). Brakuje mi tylko jednej rzeczy...

Wygląda to tak: gdy już gracz wybierze sobie team (dajmy na to thieves) to uruchamia się RelayTrap za pomocą Buttona, który z kolei uruchamia Teleport teleportujący gracza w miejsce startu złodziei. Czego brakuje? Otóż chciałbym, aby RelayTrap uruchomił coś, co dodałoby do obiektu Starting Point pewną Meta Property. Nawiasem mówiąc zawiera ona krótką, acz potężną modyfikację: AI/AI_Core/Team:Good (dla Thiefów ;)).

Wiem, że konwersacje oraz linki typu AIWatchObj umożliwiają dodanie komuś Meta Property, ale ja chciałbym aby działo się to w ułamku sekundy, poprzez jakieś skrypty, trapy.

Co więc zrobić, żeby po uruchomieniu RelayTrapa Buttonem dodało się nowe, konkretne Meta Property do Starting Point?

Pomóż ktoś ;) THIEF MULTI NADCHODZI :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Hadrian »

No, ładnie Marzec! Niestety nie wiem jak to zrobić.. Jak skończysz przetestuję z tobą bo Spidey i Artass nie mają czasu
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Nivellen »

To już wszystko "wyższa matematyka", więc najlepiej zwróć się o pomoc do NV lub Telliameda na TTLG.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Marzec »

Wszystko działa mi pięknie. Narazie zastosowałem AI w "blueroomie", ale działa jak dotąd zawsze bez problemów :). Popycham szkielecik do przodu. Jednak problem jest z teleportem, bo owy teleportuje wszystkich graczy w jedno miejsce :rad. Tak się akurat składa, że po testowaniu szkieletu z bratem zachciało nam się zagrać w Szlak Krwi. Co jest interesujące - jest tam teleport który przenosił pojedynczo każdego gracza :) Nie wiem, czy to zasługa autorów Thief Multi, czy system triggerów jest tam po prostu "kompatybilny". W każdym razie jestem na etapie skopiowania tego systemu do mojego szkieletu - jeśli zadziała to mamy coś takiego:

Wszyscy startują w początkowym "blueroomie". Są dwie strzałki - jedna prowadzi do startu jako złodziej, druga jako strażnik. Pierwszy musi wejść złodziej, potem strażnik, potem znowu złodziej itp, aby nie było niesprawiedliwej przewagi ;) (Po prostu teleport nie działa, gdy już został użyty. Przeciwny teleport go przywraca :) ) No i wiadomo - gdy gramy jako strażnik to nie jesteśmy atakowani przez AI strażników.

Dalszy etap to zmiana modelów graczy, dodanie alternatywnych teleportów (różne miejsca startu tej samej drużyny), a także pojawiające się "nowe cele" po wybraniu teamu. W przyszłości można nawet pomyśleć o dodatkowych teamach :) Pagans, undead, Hamerrites? :-)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Spidey
Poganin
Posty: 727
Rejestracja: 18 marca 2009, 14:17
Lokalizacja: Bytom

Re: [DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Spidey »

Marzec pisze:Wszystko działa mi pięknie. Narazie zastosowałem AI w "blueroomie", ale działa jak dotąd zawsze bez problemów :). Popycham szkielecik do przodu. Jednak problem jest z teleportem, bo owy teleportuje wszystkich graczy w jedno miejsce :rad. Tak się akurat składa, że po testowaniu szkieletu z bratem zachciało nam się zagrać w Szlak Krwi. Co jest interesujące - jest tam teleport który przenosił pojedynczo każdego gracza :) Nie wiem, czy to zasługa autorów Thief Multi, czy system triggerów jest tam po prostu "kompatybilny". W każdym razie jestem na etapie skopiowania tego systemu do mojego szkieletu - jeśli zadziała to mamy coś takiego:

Wszyscy startują w początkowym "blueroomie". Są dwie strzałki - jedna prowadzi do startu jako złodziej, druga jako strażnik. Pierwszy musi wejść złodziej, potem strażnik, potem znowu złodziej itp, aby nie było niesprawiedliwej przewagi ;) (Po prostu teleport nie działa, gdy już został użyty. Przeciwny teleport go przywraca :) ) No i wiadomo - gdy gramy jako strażnik to nie jesteśmy atakowani przez AI strażników.

Dalszy etap to zmiana modelów graczy, dodanie alternatywnych teleportów (różne miejsca startu tej samej drużyny), a także pojawiające się "nowe cele" po wybraniu teamu. W przyszłości można nawet pomyśleć o dodatkowych teamach :) Pagans, undead, Hamerrites? :-)
To jest coś na co czekałem, a za co sam nie mogłem się wziąć. :ok
Świetna robota i w ogóle.

Co do testowania to ja jestem pierwszy (17-19). :jez Nie mogę przegapić tej nowości. Co do samej gry to mam wolne tylko soboty.
Człowiek, który uczy się tylko tego, co inni już wiedzą, podobny jest w ignorancji do osoby, która nie uczy się w ogóle.        ~Kronika Pierwszego Wieku
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [DromEd] Początki fanmisji do trybu multiplayer - Pomocy!

Post autor: Marzec »

Testowanie wersji alfa odbywa się zaocznie ;) Jak będzie coś konkretnego to ogłoszę betę i pierwszy test :)

Nowe odkrycie :hyh BoundsTriggery działają tylko lokalnie, natomiast Buttony i inne switche działają OK sieciowo dla wszystkich stron. I nie chodzi tu o properties Networking/NetworkCategory. Może to niedoróbka w ThiefMulti?

W każdym razie po skopiowaniu systemu ze Szlaku Krwi u każdego teleporty zachowywały się oddzielnie - zamieniając się - tak jak mówiłem - raz guard raz thief. Nic prostszego jak połączyć obydwa systemy - buttonowy i boundstriggerowy. Buttony będą przywracały bounds triggery, a te z kolei będą teleportowały tylko jednego gracza :) Jeśli to bug, a w następnym buildzie twórcy Multi to naprawią, to wtedy się będzie kombinować :-)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ