Właśnie się dowiedziałem...

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Proponuje umieszczać tu wszelkie wiadomości oraz informacje, które w jakimś stopniu związane są z tworzeniem gier. Mam tu na myśli głównie wywiady, artykuły, informacje o nowych technologiach, trendach, ciekawostki itp.

Może nie tak świeża informacja, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? :-)
http://udk.com/news-beta-apr2010.html

A tu dla równowagi. Crytek również myśli o podobnym projekcie:
http://www.develop-online.net/news/3446 ... ans-emerge

Pozdrawiam,
Abru
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Nivellen »

Czyżby moje pobożne życzenia miały się ziścić. Swego czasu zachwycałem się silnikiem i jego możliwościami i marzyłem o możliwości pracy w edytorze nad fanmisją do Thiefa. Jeśli zbierze się grono ludzi z pasją, tak jak przy TDM, to kto wie - może za kilka lat zobaczymy "Miasto" na silniku Cry Engine... :zdw
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Następna wersja UDK: :)

http://udk.com/news-beta-may2010.html

Nowe oraz uaktualnione poradniki na UDN:
UDN Documentation

* New
o http://udn.epicgames.com/Three/Characte ... Guide.html
o http://udn.epicgames.com/Three/GameplayProfiler.html
o http://udn.epicgames.com/Three/Scaleform.html
o http://udn.epicgames.com/Three/Steam.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UDKCustomCharacters.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UsingUDKWithQuadro.html
o http://udn.epicgames.com/Three/VisualizeTexture.html

* Updated
o http://udn.epicgames.com/Three/AnimationNodes.html
o http://udn.epicgames.com/Three/AssetCon ... nTool.html
o http://udn.epicgames.com/Three/BulkImport.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ColorGrading.html
o http://udn.epicgames.com/Three/CommandL ... ments.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ConfigSa ... ystem.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ConsoleCommands.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ContentBlog.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ContentB ... abase.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ContentCooking.html
o http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html
o http://udn.epicgames.com/Three/Developm ... oject.html
o http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitHome.html
o http://udn.epicgames.com/Three/Distance ... adows.html
o http://udn.epicgames.com/Three/DLLBind.html
o http://udn.epicgames.com/Three/DominantLights.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ExecFunctions.html
o http://udn.epicgames.com/Three/GameStat ... ation.html
o http://udn.epicgames.com/Three/GammaCorrection.html
o http://udn.epicgames.com/Three/KismetExamples.html
o http://udn.epicgames.com/Three/LevelOptimization.html
o http://udn.epicgames.com/Three/MaterialsCompendium.html
o http://udn.epicgames.com/Three/Performa ... gging.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ShaderMo ... lback.html
o http://udn.epicgames.com/Three/StatsDescriptions.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UDKCommunityLinks.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UDKConte ... nHome.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UDKLevel ... nHome.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UIEditorUserGuide.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UnrealFrontend.html
o http://udn.epicgames.com/Three/UnrealSc ... rence.html
o http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html
o http://udn.epicgames.com/Three/ViewModes.html
o http://udn.epicgames.com/Three/WorldPositionOffset.html
Fajnie, że w końcu dają coś na temat tworzenia postaci pod UDK. ;)
Awatar użytkownika
JegoCien
Miastolud
Posty: 66
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 20:37

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: JegoCien »

Czyżby komuś marzyło się stworzyć własną grę spod znaku Thief? :-D

http://openthief.sourceforge.net/mediaw ... /Main_Page
Ktoś już kiedyś próbował, szkoda że zabrakło cierpliwości :luk
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Odnoszę wrażenie, że ten projekt od dawna jest martwy:

http://www.ttlg.com/FORUMS/showthread.php?t=124245


Na szczęście jest coś podobnego i ma szanse na realizacje. Sprawdź OPDE.

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/o ... =Main_Page

:-D
Ktoś już kiedyś próbował, szkoda że zabrakło cierpliwości
Masz na myśli The Abbys? :)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: timon »

OPDE : półtora roku ciszy i jeszcze "ma szanse na realizację". Chyba jednak i ten projekt jest martwy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
JegoCien
Miastolud
Posty: 66
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 20:37

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: JegoCien »

Abru pisze: OPDE.
Oooh my god :-D
to przerosło moje najśmielsze oczekiwania, natywna gra na linuxa to byłoby coś :hyh

kurczę no, skompilowałem kod pod linux ubuntu 64bit, uruchomiłem program, a ten zawiesza mi kompa na amen :? Widzę tylko ekran "Loading, please wait...".
Szkoda że nie mam czasu na niekomercyjne projekty, od razu złapałbym za kod i tutoriale :zdz
timon pisze: OPDE : półtora roku ciszy i jeszcze "ma szanse na realizację". Chyba jednak i ten projekt jest martwy.
jak człowiek ciągnął projekt przez ostatnich 5 lat to raczej go nie porzuci :rad
chyba :roll:
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

timon pisze:OPDE : półtora roku ciszy i jeszcze "ma szanse na realizację". Chyba jednak i ten projekt jest martwy.
Nie jest martwy, o czym świadczą ostatnie wpisy w tym wątku. :)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Nivellen »

Ciekawe, nasze rodzime City Interactive widnieje na pierwszym miejscu w dziale Game Development License. Na ich stronie wyczytałem, że 28 października 2010 r. kupili licencję na CE3 dla drugiej części Snajpera. Może być bardzo ciekawie, bo do tej pory sprzedali ponad milion kopii części pierwszej, a cały czas idzie jak świeże bułeczki. Będzie konkurencja dla Crysisa 2.
Jak to dobrze słyszeć, że w Polsce też potrafią :rad
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Samaritan - Unreal engine 3 demo w lepszej jakości. :-D


Ciekawe, nasze rodzime City Interactive widnieje na pierwszym miejscu w dziale Game Development License. Na ich stronie wyczytałem, że 28 października 2010 r. kupili licencję na CE3 dla drugiej części Snajpera. Może być bardzo ciekawie, bo do tej pory sprzedali ponad milion kopii części pierwszej, a cały czas idzie jak świeże bułeczki. Będzie konkurencja dla Crysisa 2.
Jak to dobrze słyszeć, że w Polsce też potrafią
City posiada również licencje Unreal Engine 3. :)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Pojawiała się nowa wersja UDK. Warto spojrzeć na listę nowości, bo robi wrażenie. :)

http://www.udk.com/news-beta-mar2011

Tech demo w jeszcze lepszej jakości. ;)

http://www.udk.com/showcase-samaritan
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Nivellen »

Nie powiem, robi wrażenie :shock: Dla mnie największą rewelacją jest szkieletowa teselacja. To daje ogromne możliwości programistom, którzy bardzo dobrze wyglądające gry, będą mogli napisać tak, aby całkiem znośnie chodziły na sprzęcie średniej klasy. Dodatkowo efekt "spowolnienia konsolowego" robi swoje.
Z opcji renderingu najbardziej cieszą dynamiczne cienie wyświetlane dla wielu źródeł światła, nareszcie obraz w grach zyska na naturalności.
Demko Samaritan bardzo przypomina mi sceny z Blade Runnera. podobna scenografia, neony, deszcz, tylko replikant jakiś taki bardziej komiksowy, no i babci pomaga :mru
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: peter_spy »

IMO ta sprzętowa testelacja to taki ficzer na siłę, wciska się go odkąd wypuszczono DX 11 i jakoś do tej pory brak konkretnych zastosowań w grach. Moim zdaniem to tylko utrudni robotę modelarzom, bo pewnie trzeba robić każdy model tak, aby równo się dzielił na części, tak jak np. w maksie po zastosowaniu meshsmooth czy turbosmooth.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Właśnie się dowiedziałem...

Post autor: Abru »

Map Templates, New Foliage Editor i kilka innych usprawnień:

http://udk.com/news-beta-jun2011

:)
ODPOWIEDZ