Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Abru »

Wczoraj pobrałem najnowszą wersje Dark Exportera (0.1.2). Obecnie testuje go w Blenderze 2.58a i mam pewien problem z opcją PNG->GIF. :)

Tak przedstawiają się czynności, które wykonuje:
1. Otwieram plik blend.
2. Obiekt nie posiada tekstur, jest różowy.
3. Dokonuje konwersji tekstur z GIF na PNG w programie Paint (uruchamia się szybciej niż IrfanView;).
4. Wymieniam w Blenderze tekstury z GIF na PNG (Replace image).
5. Obiekt posiada tekstury.
5. Eksportuje model z włączoną opcją PNG->GIF.

Sprawdziłem model w Dromedzie. Nie posiada tekstur (jorge). Sprawdziłem również plik E:
BEGIN "aa"

COMMENT{
// Converted by 3ds2e from: b258a - Modified by Dark Exporter 0.1.2
}

MATERIALS{
1,"SpecGoWDPLAN",GOURAUD,TMAP "WDPLANKS.PNG",1,TRANSP 0;
2,"MaterialCWDP",,TMAP "WDPLANKS.PNG",1,TRANSP 0;
3,"WoodUntitled",,TMAP "newtur2.PNG",1,TRANSP 0;
4,"WoodWDDEC1.G",,TMAP "WDDEC1.PNG",1,TRANSP 0;
5,"WoodWDPLANKS",,TMAP "WDPLANKS.PNG",1,TRANSP 0;
6,"SpecFlWDPLAN",FLAT,TMAP "WDPLANKS.PNG",1,TRANSP 0;
7,"SpecPhWDPLAN",PHONG,TMAP "WDPLANKS.PNG",1,TRANSP 0;
}
Jak widać wszystkie tekstury mają rozszerzenie PNG. W Blenderze nie było żadnej informacji o problemie z PNG->GIF. Tak wygląda raport:
-= Dark Engine Exporter v.0.1.2 for Blender 2.58 DEBUG INFO =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Games\Thief2\obj\B258a.bin
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.03
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "C:\Games\Thief2\obj\B258a.3ds" "C:\Games\Thief2\obj\B258a.e"
SELECTED MESHES: aa, CubeFl, CubeGo, CubePh, Cube, @h03aa, @s00bb
----- Double-Sided (DS) Report ------
Mesh name / DS faces: aa / 1
----- Specular Shader Report ------
Mesh name / Material / Shader: @h03aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: @s00bb / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: Cube / MaterialCWDP / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: CubeFl / SpecFlWDPLAN / FLAT
Mesh name / Material / Shader: CubeGo / SpecGoWDPLAN / GOURAUD
Mesh name / Material / Shader: CubePh / SpecPhWDPLAN / PHONG
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodUntitled / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDDEC1.G / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
----- Transparency Report ------
----- Self-Illumination Report ------
----- Unknown Value = 1 ------
.E export time: 0.20
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "C:\Games\Thief2\obj\B258a.e" "C:\Games\Thief2\obj\B258a.bin" -V -l3
root aa:
s(@s00bb -> @x00aa0000)
h(@h03aa 3)

.*.55 polygons, 1 split, 3 split planes
6 polygons, 1 split, 3 split planes
BIN export time: 0.07
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Elendir »

Jestem na wakacjach, stąd spore opóźnienia w moich odpowiedziach (również w wątku Dark Exporter'a na TTLG). Mam tu bardzo słaby dostęp do Internetu.

Abru! Po raz drugi odkryłeś bug'a w programie - gratuluję! Jesteś świetnym testerem. Nie powinno być kłopotu z poprawką, ale będę to mógł zrobić dopiero pod koniec tygodnia.

Odezwę się prawdopodobnie w weekend.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Elendir »

Wersja 0.1.3 jest już dostępna.

Oto ważne linki:

Dark Exporter na Sourceforge.net
Opis zmian w wersji 0.1.3

Proszę o testy.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Abru »

Właśnie sprawdziłem w Dromedzie model, który wyeksportowałem przy użyciu nowej wtyczki. Problem z teksturami został rozwiązany. :)

Kolejny bug poszedł w odstawkę. Gratulacje. :-D
-= Dark Engine Exporter v.0.1.3 for Blender 2.58 DEBUG INFO =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Games\Thief2\obj\B258ac.bin
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.02
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "C:\Games\Thief2\obj\B258ac.3ds" "C:\Games\Thief2\obj\B258ac.e"
SELECTED MESHES: aa, CubeFl, CubeGo, CubePh, Cube, @h03aa, @s00bb
----- Double-Sided (DS) Report ------
Mesh name / DS faces: aa / 1
----- Specular Shader Report ------
Mesh name / Material / Shader: @h03aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: @s00bb / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: Cube / MaterialCWDP / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: CubeFl / SpecFlWDPLAN / FLAT
Mesh name / Material / Shader: CubeGo / SpecGoWDPLAN / GOURAUD
Mesh name / Material / Shader: CubePh / SpecPhWDPLAN / PHONG
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDDEC1.G / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / Woodnewtur2. / NO-SHADE
----- Transparency Report ------
Mesh name / Material / TRANSP: CubePh / SpecPhWDPLAN / 46
----- Self-Illumination Report ------
Mesh name / Material / ILLUM: CubeGo / SpecGoWDPLAN / 81
----- Unknown Value = 1 ------
.E export time: 0.45
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "C:\Games\Thief2\obj\B258ac.e" "C:\Games\Thief2\obj\B258ac.bin" -V -l3
root aa:
s(@s00bb -> @x00aa0000)
h(@h03aa 3)

.*.55 polygons, 1 split, 3 split planes
6 polygons, 1 split, 3 split planes
BIN export time: 0.31
BEGIN "aa"

COMMENT{
// Converted by 3ds2e from: b258ac - Modified by Dark Exporter 0.1.3
}

MATERIALS{
1,"SpecFlWDPLAN",FLAT,TMAP "WDPLANKS.gif",1,TRANSP 0;
2,"MaterialCWDP",,TMAP "WDPLANKS.gif",1,TRANSP 0;
3,"Woodnewtur2.",,TMAP "newtur2.gif",1,TRANSP 0;
4,"WoodWDDEC1.G",,TMAP "WDDEC1.gif",1,TRANSP 0;
5,"WoodWDPLANKS",,TMAP "WDPLANKS.gif",1,TRANSP 0;
6,"SpecGoWDPLAN",GOURAUD,TMAP "WDPLANKS.gif",1,TRANSP 0,ILLUM 81;
7,"SpecPhWDPLAN",PHONG,TMAP "WDPLANKS.gif",1,TRANSP 46;
}
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Tabal »

Witam!

Nie moge uruchomic Dark Exporter... ponoc dziala z Blender 2.5x ,posiadam wersje 2.56a (beta) i Probuje juz na wszystkie sposoby...umieszczam .py do scripts lub addons (probowalem w program files lub dane aplikacji z opcja pokaz ukryte pliki i foldery) ...przy instalacji zaznaczylem zeby Blender kozystal z lokalizacji w danych aplikacji.Probuje rowniez zainstalowac z Blender->file->user preferences->add-ons i nic! Jest cos wspomniane o Image Magick, probowalem pokobinowac cos z Python 2.5 i bez powodzenia ! Mam doswiadczenie z 3DsMax oraz MilkShape3D lecz po Blendera siagnelem niedawno z ciekawosci tego exportera. Bardzo prosze o jakakolwiek wskazowke

PS: Sorry za brak Pl znakow,Win En
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Elendir »

Działa z 2.5x (dość ogólny zapis), ale nigdy nie testowałem wersji 2.56.
Prace nad exporterem opierały się na wersjach między 2.57 (a nawet przez chwilę na 2.49) a 2.59.

Najpierw polecałbym przesiąść się na 2.58 lub 2.59 i dopiero na nich próbować instalacji. Z doświadczenia wiem już, że w Blenderze API potrafi zmienić się dość mocno z wersji na wersję.

Być może powinienem dokładniej w przyszłości określać z jakimi wersjami Blender'a plugin działa.

Dark Exporter posiadał szczegółową dokumentację na Sourceforgu (tylko po angielsku). Niestety od dłuższego czasu na Sourceforgu coś dzieje się z usługą Wordpress'a i dokumentację wcięło. Zresztą ostatnio wprowadzają wiele ciekawych zmian. Być może ta usługa wróci.

A więc po kolei:

Tutaj znajdziesz wykaz poszczególnych wersji Dark Exporter'a:

http://sourceforge.net/projects/darkexporter/files/

Pobierz taką, która jest zgodna z Twoją wersją Blender'a. Uwaga! Pomiń wersję dla 2.60 (tą wersję można traktować jedynie jako experymentalną - nie jest zgodna z API Blender'a).

Wypakuj sobie Dark Exportera do katalogu skryptów Blender'a.

Następnie upewnij się, że działa konsola Blender'a. Nie zawsze konsola jest domyślnie aktywowana. To zmianiało się z wersji na wersję.

Konsola jest oknem, w którym Dark Exporter raportuje wiele ciekawych rzeczy. Tutaj będzie można dość jednoznacznie stwierdzić, jakie masz problemy.
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Tabal »

Dzieki Jarku :) Siedzialem uparcie cala noc i udalo sie ! Problem polegal na tym, ze po zainstalowaniu add-on'a w user preferences nie wystarczylo tylko zaznaczyc "set as default" lecz musialem dodatkowo file/save user settings i dopiero wtedy wtyczka zaczela dzialac poprawnie. Nie ma to jak sie uczyc na bledach. Nie zwracajcie uwagi na texture-obiekt probny.

Chcialem podziekowac Tobie za wtyczke,tutorial po polsku i ,ze robiles go z mysla o T1 (jesli to ty)

PS:W moich skrytych marzeniach jest dodatek jeszcze do tego tutoriala na temat: custom resources,tweaks,modyfikacji edytora,enhancements oraz how to create FM based on Patch 1.19 or DDFix features. Drogi Mikolaju...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Dark Exporter - nowy plugin do Blender'a 3D

Post autor: Elendir »

No proszę... ;-) PainKiller wiecznie żywy.

Custom resourses jest obecny w tutorialu: opisuję tworzenie własnych tekstur, w tym animowanych oraz tworzenie własnych modeli 3D właśnie w Blenderze. W podręczniku opisuję jednak metodę "na piechotę", czyli bez jakiejkolwiek automatyzacji. Dopiero kiedy opublikowałem podręcznik zabrałem się za pisanie wtyczki. Chciałbym rozszerzyć treść o używanie Dark Exporter'a, ale na to wszystko potrzeba czasu, którego mam coraz mniej...

Modyfikacja edytora też jest, ale tylko w zakresie custom menu. Jeśli chodzi o DDFix'a i różnego rodzaju usprawnienia to celowo je ominąłem skupiając się na możliwie jak najbardziej oryginalnym wyglądzie gry.

Jeśli chodzi o patch 1.19, to oczywiście jest to rewolucja. W tej chwili to, co pokazują ludzie na TTLG zapiera dech w piersiach. Kto wie, być może skłoni mnie to do ponownego zabrania się za Dromed'a 2? Kto wie...
ODPOWIEDZ