Strona 1 z 4

Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

: 05 października 2012, 02:28
autor: Juliusz
Witam,
Czy ktoś już to instalował i próbował testować nowe limity silnika? Z tego co czytałem na TTLG, to ta poprawka to wręcz rewolucja, a lista zmian to po prostu lista spełnionych życzeń! Aż się chce brać za Dromeda z powrotem! :)

Re: Dromed v.1.19

: 05 października 2012, 17:24
autor: timon
Zainstalowałem i .... jestem w 7 niebie.
► Pokaż Spoiler
Przelicza nowa wersja misję z szaloną prędkością. Stara wersja liczyła misję w trybie optimize ze światłami na maxa około 15 minut, teraz wykonanie nowego polecenia build zajmuje kilka minut!!!!!

Re: Dromed v.1.19

: 05 października 2012, 21:53
autor: Juliusz
No, proszę - dobre wieści! :)

Kto wie, czy główną korzyścią nie będzie wcale lepsza grafika i większy detal (to na pewno też), ale większy komfort pracy i oszczędność czasu. Jak się dłubie skomplikowane misje w Dromedzie, to połowa czasu schodzi na omijanie błędów, walkę z limitami, kompromisy itp. itd. A teraz można po prostu robić to, co się chciało zrobić plus trochę więcej i codziennie posuwać się z pracami do przodu.
Nie tylko, że włosy przestaną wypadać z ciągłej frustracji, ale kto wie - może i odrastać zaczną...? ;)

Re: Dromed v.1.19

: 05 października 2012, 22:30
autor: bob
Czy zmienił się limit długości, szerokości i wysokości na takie wartości, aby można było niemal bez ograniczeń wielkościowych tworzyć misję (np. giga fanmisja o wielkości 1500 MB)?

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 12:16
autor: Juliusz
O zwiększeniu limitów świata jeszcze nie doczytałem.
Ale wiesz, jak zależy Tobie na napompowaniu pliku zip, to po prostu dodaj kilka filmików i sporo tekstur w rozdzielczości 4096x4096 i na pewno półtorej giga osiągniesz.

------------
A tak z innej beczki, obrazek Sliptip'a z forum TTLG, ukazujący nowe możlwości teksturowania:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2145851

Nie tylko większe tekstury. Dodatkowe ficzery to:
- dowolna skala tekstur (np, 14.34 a nie tylko 14 lub 15)
- możliwość rozciągania tekstur
- możliwość wyrówanania tekstur na walcu jednym kliknięciem
- kontrola nad skalą light map
- skalowane obiekty teraz rzucają prawidłowe cienie
- możliwość utrzymywania współrzędnych mapownia przy przesuwania brushy. (nie wiem, czy to nie istniało jako opcja...?)
...

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 15:20
autor: timon
Julek, doczytałeś może, skąd mieli wiedzę JAK działał stary dromed aby wprowadzić aż tak duże zmiany. Wygląda jak by uzyskali dostęp do kodu źródłowego, legelnie lub nie.

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 15:25
autor: raven4444
A właśnie nie poniewierały się kiedyś w sieci źródełka silnika?

Edit:
http://www.rockpapershotgun.com/2010/12 ... ne-source/

Masz kod silnika, możesz wszystko.

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 18:37
autor: bob
Juliusz pisze:Ale wiesz, jak zależy Tobie na napompowaniu pliku zip, to po prostu dodaj kilka filmików i sporo tekstur w rozdzielczości 4096x4096 i na pewno półtorej giga osiągniesz.
Miałem na myśli to, że chciałbym raczej sobie stworzyć np. taką misję - bardzo wysoką, która by pomieściła powiedzmy ze 4000 pięter jakiejś wieży (dla porównania - Strażnica Anioła jest niska), przy czym spodziewam się, że grafika nie będzie w stanie wyłapać szczegółów z tak daleka (czy da się wydłużyć widziany dystans)?

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 18:54
autor: Juliusz
Jak już Raven wspomniał - kod silnika został przypadkowo odnaleziony jakieś 2 lata temu (jak mogłeś przeoczyć takiego niusa!?! ;) ).
Nie wyobrażam sobie, żeby takie zmiany mogły być zrobione bez grzebania w kodzie źródłowym.

Ciekawe, czy na tym update'cie się skończy, czy może powstaną kolejne...?

Re: Dromed v.1.19

: 06 października 2012, 19:03
autor: bob
Juliusz pisze:Ciekawe, czy na tym update'cie się skończy, czy może powstaną kolejne...?
Jestem pełen optymizmu - skoro powstał ten dodatek to może oznaczać, że jednak się coś dzieje w tym kierunku. Mam nadzieję, że będzie kolejny update dla tego dodatku.

Re: Dromed v.1.19

: 07 października 2012, 01:25
autor: Abru
timon pisze:Julek, doczytałeś może, skąd mieli wiedzę JAK działał stary dromed aby wprowadzić aż tak duże zmiany. Wygląda jak by uzyskali dostęp do kodu źródłowego, legelnie lub nie.
http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5531 :)

Zaraz po wycieku na forum TTLG powstał wątek w którym rozprawiano o kodzie (od strony technicznej), ale szybko zdecydowano o przejściu do podziemi. Przez jakiś czas przyjmowano zgłoszenia (ukryte forum/dział). Potem wątek wyparował... :)

Re: Dromed v.1.19

: 07 października 2012, 14:46
autor: timon
Widać taka elektryzująca informację przeoczyłem,starzeję się chyba.

Czy ktoś jeszcze instalował tę wersję dromeda i thiefa? Mam problem z cieniami, to znaczy nie mam ich w cale bez względu na jakim poziomie i z jakimi światłami przeliczam grę.

Re: Dromed v.1.19

: 07 października 2012, 17:16
autor: Abru

Re: Dromed v.1.19

: 07 października 2012, 18:15
autor: timon
Niestety nie, u mnie nic nie daje cienia. Wszystko skąpane jest w jasnym świetle. Oczywiście spróbowałem i tego patcha (nic nie zrobił), edytowałem heksy samodzielnie (dalej bez zmian).
Najciekawsze jest to , że klejnot reaguje prawidłowo a sama misja w grze (nie w trybie gry) wygląda dobrze.

Re: Dromed v.1.19

: 07 października 2012, 23:27
autor: Juliusz
Może ma to z poniższym coś wspólnego?
The commands "light_bright" and "lit_obj_toggle" are deprecated and will not work properly and consistently in
all situations. Use the new command "toggle_lighting" instead.

Re: Dromed v.1.19

: 08 października 2012, 10:31
autor: timon
W którym pliku tekstowym znalazłeś coś o tym toggle_lighting?

Re: Dromed v.1.19

: 08 października 2012, 12:15
autor: Juliusz
Hej Timon,
Znajdziesz to w newdark.zip, folder doc/modders_notes.txt, sekcja General Dromed Notes.

Re: Dromed v.1.19

: 08 października 2012, 19:19
autor: timon
toggle_lighting - działa. Dzięki. Teraz już nie mam zastrzeżeń :) Nowy thief i dromed to wspaniała para :)

Re: Dromed v.1.19

: 08 października 2012, 20:53
autor: Juliusz
timon pisze:Teraz już nie mam zastrzeżeń :) Nowy thief i dromed to wspaniała para :)
? ? ? Dromed = OK? ? ? Muszę przetrzeć oczy, czy faktycznie dobrze przeczytałem.... ;)

Re: Dromed v.1.19

: 08 października 2012, 22:09
autor: timon
Zawsze lubiłem to stare pudło :)

Re: Dromed v.1.19

: 09 października 2012, 12:27
autor: Juliusz
Ja wczoraj uruchomiłem nowego Dromeda po raz pierwszy... Kurcze - solidne wrażenie robi. Poprzednia wersja wykrzaczała mi każdorazowo, kiedy wracałem z trybu Game-Mode - teraz wszystko działa. Porządny podgląd w oknie 3D - super sprawa. No i szybkość obliczeń! Nie wspominając o tym, że teraz wiem, co się dzieje podczas kompilacji (które światła są przeliczane itp. itd.)
Jakość lightmap jest piękna - koniec ze straszącymi zębami i tęczowymi pasami.
Kurcze, ten patch to może być rezurekcja. Jeśli owi tejemniczy ludzie ciągle pracują nad kolejnymi wersjami, to może i Global Illumination się doczekamy, albo chociaż ambient occlusion, żeby strefy cienia nie wyglądały tak płasko. Wówczas wizualnie ten silnik przewyższy nawet Dark Moda, którego ostre cienie nijak się nie mają do średniowiecznych klimatów.

Re: Dromed v.1.19

: 09 października 2012, 15:31
autor: Przemek557
Też jak usłyszałem o 1.19 napalłem się znowu na DromEda i od tygodnia już coś tam dłubię :D . Bardzo fajne zmiany, narazie nie miałem okazji sprawdzić większości z nich w praktyce, ale przy przejściu z UnrealEd na DromEd nie czuję dyskomfortu, co z pewnością miałoby miejsce na 1.18. Fajnie wykonali paletę tekstur, nie trzeba już się z tym bawić, dodawać texture family, usuwać je itp. Mam wrażenie żę dopasowywanie tekstur jest teraz o wiele łatwiejsze, można je łatwo i dowolnie skalować, a DromEd w miarę inteligentny sposób często sam dopasuje tekstukę tak jak chcemy - nie pamiętam jak to było w 1.18, może po prostu nie korzystałem z wszystkich funkcji. Teraz pozostaje jeszcze kwestia tego, że DromEd ma potężne możliwości, ale niekoniecznie zasoby by je wykorzystać - przydałyby się tekstury w wysokiej rozdzielczości itp. Chyba że można skądś takowe dostać - znaleźć się na pewno znajdą, ale jeśli będzie to miałoby na zasadzie szperania i wyszukiwania po jednej teksturze i robienia z nich paczek itp to niefajnie :) . Usprawnili też wiele innych okienek dialogowych, pododawali nowe (np przy linkowaniu, linków jest 2 razy mniej, zamiast tego jest przycisk z tyldą przed nazwą linku).
Przydałąby się jakaś przeglądarka obiektów, wbudowana w Dromeda, bo o ile obiekty typu Sword czy Jewelled Dagger raczej większość jest w stanie sobie wyobrazić, ale już Paintin 3.5x4.0_12 to już nie wiadomo o który chodzi :). Wiem żę jest zewnętrzna, ale wbudowana byłaby wygodniejsza.
Moim zdaniem DromEd 1.19 oznacza odrodzenie tego edytora, silnika. Teraz tylko czekać jakie cuda ludzie będą tworzyć.

Re: Dromed v.1.19

: 09 października 2012, 20:31
autor: timon
Ja mam nadzieję na nowy interface do dromeda. Na pewno nie był on priorytetowym zadaniem programistów ale może teraz ktoś sie za to weźmie. Mi osobiście marzy się dromed w szatach blendera zawsze byłem marzycielem.

Re: Dromed v.1.19

: 10 października 2012, 01:13
autor: Juliusz
No, jakiś normalny windows'owy interface by się przydał. A skoro już zaczęliśmy listę życzeń, to proszę bardzo:
- renderowanie siatek obiektów
- jako opcja - wyświetlanie sportalizowanej geometrii levelu, zamiast sieczki nakładających się brushy.
- szybsze przesuwanie zawartości okien - powinno się odbywać w skali ekranu, a nie w skali świata. Innymi słowy - oddalając widok, powinniśmy być w stanie przesuwać szybciej, a nie ślamazarzyć się.
- swobodny obrót kamerą we widoku 3D za pomocą myszy.
- praca na warstwach
no, starczy na razie, bo się rozpędzę...
Przemek557 pisze:Mam wrażenie żę dopasowywanie tekstur jest teraz o wiele łatwiejsze, można je łatwo i dowolnie skalować, a DromEd w miarę inteligentny sposób często sam dopasuje tekstukę tak jak chcemy - nie pamiętam jak to było w 1.18,
Masz dobre wrażenie - skalowanie tekstur w Dromedzie było sztywne - można było tylko zmniejszać lub zwiększać x2 x4 x8 itd...
Przemek557 pisze:Teraz pozostaje jeszcze kwestia tego, że DromEd ma potężne możliwości, ale niekoniecznie zasoby by je wykorzystać - przydałyby się tekstury w wysokiej rozdzielczości itp.
Jako że ddfix już pozwalał na większe tekstury, to ludzie zaczęli tworzyć tekstury w większej rozdzielczości jakiś czas temu. Teraz będą jeszcze więcej. No, nie wspominając już, że internet jest ich pełen, bo do większości gier są w tym samych formatach tworzone.
Ciekawe, czy pozwolą podebrać z Dark Moda...? :)

Re: Dromed v.1.19

: 10 października 2012, 15:39
autor: Przemek557
Tak, ale nie mogę chyba "pożyczyć" sobie tekstur z innej gry, bo zapewne jest jakoś chroniona czy coś. Wątpię co prawda żeby ktoś kiedyś do tego doszedł, że użyłem tekstur np. z Thiefa 4 (jak wyjdzie :P)...