Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:Tak, ale nie mogę chyba "pożyczyć" sobie tekstur z innej gry, bo zapewne jest jakoś chroniona czy coś. Wątpię co prawda żeby ktoś kiedyś do tego doszedł, że użyłem tekstur np. z Thiefa 4 (jak wyjdzie :P)...
Nie mówię, żebyś używał twórczości chronionej prawem. Różni ludzie udostępniają czasami swoją twórczość za darmo dla innych, a tekstury są elementami uniwersalnymi dla większości gier, więc nie musisz się ograniczać do społeczności Thiefa tylko. Do niedawna trzeba było tekstury specjalnie konwertować, żeby importować do Thiefa - dzisiaj takiego ograniczenia technicznego już nie ma.

edit: przykładowy serwis z teksturami:
http://www.mb3d.co.uk/mb3d/maxTextures_ ... tures.html
Te są we formacie jpg, a więc trzeba je przekonwertować, ale to nie powinien być taki problem jak konwersja do PCX ze wspólną paletą...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Wczoraj się dowiedziałem i muszę przyznać, że od długiego czasu nie miałem takiej adrenaliny przy kompie. Jeśli sprawdzi się to wszystko, co napisali nasi tajemniczy dobroczyńcy - a wszystko wskazuje, że tak będzie - będziemy mieli nową jakość.
Bardzo się cieszę, wczoraj testowałem na szybko nowego Droma - liczy jak szalony, u mnie było już podobnie jak u Timona prawie 15 minut optymalizacji ze światłami, teraz to jakieś niecałe dwie.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Faktycznie - misje przelicza teraz błyskawicznie.
Do pewnego etapu można pracować nawet z opcją auto_portalize - od razu widać rezultat drążenia korytarzy. Przy bardziej skomplikowanych pewnie trzeba mieć obszary włączone i pracować na części mapy, ale i tak jest to spore udogodnienie.

Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Juliusz pisze:Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Timon pisze: Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
He, he. Szczerze powiedziawszy, to kusi. Liznąłem w międzyczasie kilku innych silników do gier, psioczyłem sporo na tego Dromeda, ale jednak ma on coś w sobie magnetyzującego... To chyba ten "bańkowy" sposób budowania oraz stosunek włożonej pracy do rezultatów (mimo wszystko), tzn. da się samemu kończyć misje, co jest o wiele trudniejsze na nowszych silnikach. Ale z drugiej strony, nie jestem już beztroskim studentem mającym sporo czasu, więc nie wiem. Może coś tam poeksperymentuję z ciekawości...
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Hadrian »

Juliusz pisze:Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Raczej ja :) Porzuciłem ponownie DromEda właśnie przez te błędy - szczególnie mnie irytowało to, że podczas game moda czasem mi się wyłączał. Poza tym, były często bugi ze światłem (np. wspomniane tęcze) i momentami wnerwiające brushe (często trzeba było iść na ugodę z Dromciem), a także wiele innych.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Sporo z tych niedogodności zniknęło. Czekamy zatem na jakieś rezultaty. :)

-------
A tak swoją drogą, to kurcze, Dromed jest jednak ciągle edytorem dla twardzieli... Wczytałem misję pełną obiektów itp. i co widzę - same prostokąty! Szare, fioletowe, czerwone... Jak ja się mogłem w tej plątaninie kiedyś połapać? Oby wypuścili kolejne wersje Droma, wyświetlające siatki obiektów...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Juliusz pisze: (...) Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Zgłaszam się na ochotnika :-)
Juliusz pisze: (...) Oby wypuścili kolejne wersje Droma, wyświetlające siatki obiektów...
Taaak, my chcemy siatek, my chcemy siatek... :))
Na początku przygody z Dromem wmawiałem sobie: co tam, wcale tak źle nie będzie. Teraz mam tyle kresek, że ledwo widać gdzie kliknąć obiekty, nie mówiąc o innych rzeczach.
Wczoraj chciałem poprawić trzy błędne "rb", dwa jakoś w miarę bezboleśnie się udało, ale z trzecim walczyłem prawie godzinę, zanim znalazłem jego parę.
A to dopiero początek pracy z obiektami.
Timon pisze:Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
Juliusz pisze:He, he. Szczerze powiedziawszy, to kusi. (...)
Mógłbyś coś dla wszystkich fanów "kliknąć", na ten przykład, może klasztor :-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: raven4444 »

Mam taki malutki problem, zainstalowałem na czysto T2 PL 1.18, wkleiłem New Darka i nowego dromeda, gierka hula ale jak chcę załadować jakaś mapkę do edytora to on łapie freeza i po zabawie.

edit
Od nowa wszystko zrobiłem ale jeszcze wgrałem toolkita i działa edytor :D
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Tabal »

Przemek557 pisze:znaleźć się na pewno znajdą, ale jeśli będzie to miałoby na zasadzie szperania i wyszukiwania po jednej teksturze i robienia z nich paczek itp to niefajnie :)
Tekstur jest mnostwo! Na przyklad tu znajdziesz swietne paczki:
http://www.arroway-textures.com/
Takie jak:
Arroway Textures Wood Vol. 2 (Compact) - Exotic Veneers
Arroway Concrete Textures Vol .1 (Compact version) Update
Arroway Seamless Concrete Textures (Compact version)
► Pokaż Spoiler
etc
Przemek557 pisze:Przydałąby się jakaś przeglądarka obiektów, wbudowana w Dromeda
Oddzielnie z tego co wiem ale przegladarka obiektow tez jest (ObjTree) dziala z kazda gra na Dark Engine!

WLASNIE SKONFIGUROWALEM THIEF THE DARK PROJECT
Obrazek

-newDark 1.19
-Thief Enhancment Pack
-oRGy's Texture Pack
-oRGy's Meshes
-T2 Skies
-T2Water
-T2Lava

I wyglada FENOMENALNIE wraz ze wszystkimi FM's of course :)
Gdy ukoncze swoje prace to zaczne testowac doglebnie newDark
mozliwosci. Jesli to prawda z release_notes.txt to zapowiadaja sie przelomowe FM
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Leming »

Widzę, że sporo się dzieje. Dawno nie bawiłem się żadnymi fanmisjami, może to dobry powód aby wrócić.
Proszę o wyjaśnienie czy nowa wersja Dromeda przekłada się na wydajniejsze działanie gry (fanmisji). Bo o ile rozumiem, to nowe narzędzie umożliwia tworzenie misji większych i bardziej skomplikowanych w sposób krótszy i przyjemny. Ale już sama stworzona fanmisja jest uruchamiana na starym silniku T2, czy tak?
Tak z ciekawości. Jeśli jest, to proszę o linka do jakiegoś pliku wideo (lub gotowej fanmisji) z benchmarkiem testującym granice możliwości nowego narzędzia.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Tu masz wątek omawiający co zostało zmienione :
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140097

Jakość grafiki jaką teraz oferuje Thief jest niesamowita, np. można użyć tekstur o wymiarach 2048*2048 (to nie jest maks :) ) a dotychczas maksymalnie 256*256, obiekty mogą być teraz bardzo szczegółowe i dobrze oteksturowne, zobacz co zrobił PinkDot z postacią http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=5943
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Proszę o wyjaśnienie czy nowa wersja Dromeda przekłada się na wydajniejsze działanie gry (fanmisji). Bo o ile rozumiem, to nowe narzędzie umożliwia tworzenie misji większych i bardziej skomplikowanych w sposób krótszy i przyjemny. Ale już sama stworzona fanmisja jest uruchamiana na starym silniku T2, czy tak?
Tak, wydajność jest o wiele lepsza, tzn. masz wyższe FPS niż w tej samej misji pod 1.18 - każdy to potwierdza. Nie znam się na technikaliach za bardzo, ale podejrzewam, że wiąże się to z przesiadką z DX6 czy tam DX7 na DX9 - nowsze biblioteki są najwyraźniej szybsze.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Dromed 1.19 to już przeżytek - mamy wersję 1.20 ! Łał! :)

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2171099
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Nie wiem, jak wy, ale ja myślę, że osoba/osoby stojące za New Dark'iem, muszą być profesjonalnie związane z branżą. Nie ma sposobu, aby ludziska hobbystycznie byli w stanie w takim tempie reagować na krytykę i pracować nad poprawkami w tak efektywnie. Niesamowite!
No i znów trzeba uaktualnić instalkę :( ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: peter_spy »

Swoją drogą to ironia, że tak duże i oddane Thiefowi środowisko jak TTLG nie stworzyło czegoś takiego, tylko stoi za tym jedna osoba lub garstka osób spoza forum.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Tak naprawdę o nie wiadomo kto za tym stoi, francuski kruczek może być i irlandzki Włochem lub innym przyczajonym użytkownikiem TTLG.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Dokładnie, jestem pewien, że zajmują się tym ludzie którzy byli lub ciągle są aktywni na TTLG. Nie ujawniają się pewnie z przyczyn prawnych (chuchając na zimne).
Bycie członkiem TTLG nie kłóci się z byciem profesjonalistą w branży. Programistów zawsze tam trochę było.

P.S. Próbował już ktoś z Was nowego Darka? Ja mam problem z trybem gry - mam dwa monitory i próbuje mi zawsze uruchomić grę na drugim. A że ten ma inną rozdzielczość, to wyskakuje mi komunikat o błędnej rozdzielczości resetuje mi ją do 640x480. W poprzedniej wersji uruchamiało mi normalnie na głównym ekranie...
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: peter_spy »

Być może, aczkolwiek Eidos nigdy się specjalnie nie zajmował ściganiem fanów Thiefa. Nazwa "Thief Official" była używana latami przez Infinitusa, a została zdjęta nie w wyniku interwencji Eidosu, tylko Game Informera, ze względu na ich materiały.

Tak czy inaczej, może zmień Juliuszu tytuł wątku na aktualną wersję? Albo, jeśli będą kolejne aktualizacje, to proponuję coś w stylu "Nowy Dromed" i aktualna wersja w nawiasie. Póki co wygląda na to, że będziemy mieli technical support ze strony autorów i trzeba będzie co jakiś czas podawać aktualny numer wersji :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Juliusz »

No, na razie nie mieli za co fanów ścigać. Aczkolwiek wydaje mi się, że trzeba by być nie tylko skończonym burakiem, ale i strasznie krótkowzroczną osobą, żeby próbować wyegzekwować cokolwiek od ludzi za patchowanie gry sprzed prawie piętnastu lat. Nie wiem - Amerykanie są strasznie przewrażliwieni na punkcie praw autorskich, więc stąd te obawy. Póki co - cieszmy się z prezentów... :)

P.S. Zmieniłem tytuł wątku.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: timon »

Juliusz pisze:No, na razie nie mieli za co fanów ścigać. Aczkolwiek wydaje mi się, że trzeba by być nie tylko skończonym burakiem, ale i strasznie krótkowzroczną osobą, żeby próbować wyegzekwować cokolwiek od ludzi za patchowanie gry sprzed prawie piętnastu lat.
Może przyczyn obaw autorów poszukujemy nie z tej strony co trzeba. Może nie obawiają się właścicieli praw autorskich tylko ich ... konkurentów będących pracodawcami/pracodawcą autora patcha. Jeśli przyjmiemy założenie, że oni/on zawodowo zajmują się "silnikami gier" to nie wiadomo jak patchowanie thiefa ma się do ich umów, wymagań i ograniczeń związanych z ich pracą. Ba, mogą obawiać się przyszłych pracodawców itp, itp.
Lepiej niech pozostaną anonimowi ale aktywni :)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Bury Zenek »

Napotkałem dziwny problem w tym nowym Dromedzie. Zainstalowałem najnowszego patcha i nie działają mi ŻADNE skróty klawiszowe (alt+e,alt+g itd..). Znalazłem takie coś w pliku troubleshooting_editor.txt:

Kod: Zaznacz cały

Problem:
     Some editor hotkeys are not working.
Cause:
     Editor not properly installed or configured, "default.bnd" file
     possibly missing.
Solutions:
    * Make sure "default.bnd" is present, and contains the key bindings
      you expect.
    * Make sure there are no conflicting binds in "user.bnd".
Mój angielski jest na poziomie stałym i równym 0, ale mogę powiedzieć, że pliku default.bnd w katalogu z thiefem nie posiadam a w pliku user.bnd nie widzę żadnych dubli. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: raven4444 »

Wrzuć sobie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Bury Zenek »

Dzięki ale to nadal nic nie pomogło ;/ Ba, zauważyłem, że nawet ręczna portalizacja nie działa. Do trybu gry mogę wejść jedynie przez menu (tylko wtedy woła o portalizacje) ale niestety wyjść mogę tylko alt+f4 co jak wiadomo zamyka Dromeda ;/

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Marzec »

Nie zapomniałeś o wrzuceniu Dromed Toolkita? ;) (oczywiście po zainstalowaniu Toolkita należy wgrać Dromed NewDarka)

Najlepiej jakbyś napisał dokładnie jaką masz konfigurację plików, albo chociaż zarzuć listą zawartości katalogu ;)

PS. Aby nie przepisywać ręcznie:
1. Uruchom wiersz polecenia. (Start > Uruchom... > wpisz "cmd" ) (Na windozie 8 wpisz "cmd" w wyszukiwarce systemu)
2. W konsoli przejdź do katalogu gry "cd <LOKALIZACJA>", na przykład:

Kod: Zaznacz cały

cd "C:\Program files\Thief\"
(Używaj cudzysłowia)
3. Zapisz zawartość katalogu do pliku poleceniem:

Kod: Zaznacz cały

dir > lista.txt
4. Wklej tu zawartość pliku lista.txt :)

PS2. W tak trudnych problemach dobrze napisać jak najwięcej o tym co się robiło podczas rozpakowywania/instalacji ;)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ