Skoro jesteś skory do pomocy to mam dwa kolejne pytania.
1. Tekstury większe niż 256x256.
Przekonwertworałem sobie teksturki 512x512 programem BRIGHT z .tga do .pcx. W oknie podglądu w dromedzie wszystko wygląda tak jak powinno, natomiast po przejściu w tryb gry pojawiają się problemy. Kiedy nasza postać podejdzie zbyt blisko tekstura zmienia się w czerwone kółeczka.
Screen:
http://screenshooter.net/9798437/eyrywnhPo lewej stronie tekstura 256x256 skalowana z 16 do 15, po prawej 512x512 skalowana z 16 do 14. Wydaje mi się, że to jest bariera nie do przeskoczenia ze względu na silnik. Z początku myślałem że może jest ona zbyt szczegółowo upchana, jednak nawet przy braku skalowania tekstura 512x512 czasami jest niewidoczna nawet z bardzo daleka - widać czerwone kółeczka. Generalnie wszystko zależy nie od jej skalowania tylko od rozmiaru brusha na jaki jest nałożona (przynajmniej testy jakie przeprowadziłem na to wskazują)
2. 3dstobin.
Używałem tego programu pare lat temu i nie miałem z nim większych problemów oprócz morderczej instalacji. Używam 3ds max 2013. Pliki zapisane do normalnego formatu .3ds rzekomo nie posiadają tekstur (błąd: "Cant find material"). Pogłówkowałem trochę i zapisałem pomieszczenie w formacie .3ds Kerrax - jest to trochę zmodyfikowany .3ds na potrzeby modowania Gothica. Tym razem 3dstobin prawidłowo przypisał tekstury i przekonwertował plik do .bin bez żadnych błędów.
Efekt:
http://screenshooter.net/9798437/tvyhvdjMesh wyrenderowany w odpowiedniej skali prawidłowo, natomiast tekstura wygląda strasznie rozmyta i dziurawa jak ser (próbowałem różnych ustawień eksportu tekstur). Dla porównania te same tekstury wyciągnięte z minecrafta nałożone na brushe i w takiej samej skali:
Efekt:
http://screenshooter.net/9798437/eyehvrwMam nadzieję że w miare jasno to napisałem ;p
_________________

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube