Wyświetlanie filmów w trakcie misji.
: 08 kwietnia 2013, 10:24
Aby uzyskać efekty wyświetlanych filmów w misji musimy posiadać zainstalowane odpowiednie skrypty. Istnieją dwa rożne pakiety autorstwa Toma N Harrisa (Telliamed) które to umożliwiają : Public script oraz tnhscript
Należy je pobrać z tego linku http://whoopdedo.org/projects.php?scripts, rozpakować do dowolnego katalogu i użyć zawartych w tym zipach aplikacji setup.exe i postępować zgodnie z poleceniami na ekranie.
Wybór odpowiedniego z pakietów skryptów to sprawa indywidualna, zależna od tego co jeszcze zamierzamy uzyskać w misji, najlepiej zapoznać się z opisem poszczególnych pakietów i wybrać właściwy. Oczywiście istnieje możliwość użycia obu tych pakietów jednocześnie.
Dokumentację obu można znaleźć tu : http://dromed.whoopdedo.org/
Poszczególne pakiety ładujemy do misji poleceniem
script_load script
lub
script_load tnhScript
Pierwsze polecenie załaduje public script drugie tnhscript .
Czynność tą wykonujemy w misji tylko raz. Zawsze w trakcie misji możemy sprawdzić jakie mamy załadowane pakiety skryptów wprowadzając w polu komend polecenie
script_dump_files
Polecenie to wpisuje w pliku monolog, który znajduje się w katalogu głównym thiefa, listę załadowanych skryptów.
W przypadku NewDarka sprawa jest łatwiejsza, lista pakietów wyświetlana jest w oknie monologu zawsze po zładowaniu misji.
Do dalszych celów przyjąłem, że w kalalogu /MOVIES istnieją filmy, które chcemy wyświetlić w trakcie misji,o nazwie film1.avi i film2.avi.
W pakiecie tnhScript istnieje skrypt o nazwie ControlComand, który pozwala m.in. na wyświetlenie filmu. W tym celu możemy zastosować dwie różne metody.
Pierwsza to stworzenie markera, nadanie mu skryptu ControlComand a w polu Editor : Design Note wpisanie on='movie film1.avi'. Teraz należ połączyć ten marker z dowolnym buttonem linkiem ControlDevice. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć levera i móc przypisać filmy do sytuacji zarówno włączania jak i wyłączania danego urządzenia. Wtedy w polu Design Note należy wpisać on='movie film1.avi'; off='movie film2.avi'
Druga metoda to użycie konwersacji. Aktorowi występującemu w niej przypisujemy skrypt CommandControl i w dowolnym z kroków konwersacji wybieramy akcję "Script message", w polu argument 1 wpisujemy "ScriptControl", w polu argument 2 "movie film1.avi". Stosując tą metodę należy zawsze pamiętać o zasadach dotyczących kolejności wykonywania poszczególnych kroków w konwersacji.
W przypadku pakietu Public script używamy skryptu trapcinema. Analogicznie jak w metodzie pierwszej opisanej powyżej tworzymy marker, w polu script pisujemy trapcinema a w polu Design Note należy wpisać movie='film1.avi'. Jak widać nie ma możliwości wyboru filmu w zależności od przesyłanego sygnału, jest to metoda prostsza ale i mniej elastyczna.
Kwestię sposobu wyświetlania filmu, jego formatu i parametrów pozostawiam innym do opisania.
Tutorial ten powstał dzięki pomocy Telliameda.
W załączniku jest przykład z zastosowaniem poszczególnych skryptów, filmy zastosowane są oryginalne.
Należy je pobrać z tego linku http://whoopdedo.org/projects.php?scripts, rozpakować do dowolnego katalogu i użyć zawartych w tym zipach aplikacji setup.exe i postępować zgodnie z poleceniami na ekranie.
Wybór odpowiedniego z pakietów skryptów to sprawa indywidualna, zależna od tego co jeszcze zamierzamy uzyskać w misji, najlepiej zapoznać się z opisem poszczególnych pakietów i wybrać właściwy. Oczywiście istnieje możliwość użycia obu tych pakietów jednocześnie.
Dokumentację obu można znaleźć tu : http://dromed.whoopdedo.org/
Poszczególne pakiety ładujemy do misji poleceniem
script_load script
lub
script_load tnhScript
Pierwsze polecenie załaduje public script drugie tnhscript .
Czynność tą wykonujemy w misji tylko raz. Zawsze w trakcie misji możemy sprawdzić jakie mamy załadowane pakiety skryptów wprowadzając w polu komend polecenie
script_dump_files
Polecenie to wpisuje w pliku monolog, który znajduje się w katalogu głównym thiefa, listę załadowanych skryptów.
W przypadku NewDarka sprawa jest łatwiejsza, lista pakietów wyświetlana jest w oknie monologu zawsze po zładowaniu misji.
Do dalszych celów przyjąłem, że w kalalogu /MOVIES istnieją filmy, które chcemy wyświetlić w trakcie misji,o nazwie film1.avi i film2.avi.
W pakiecie tnhScript istnieje skrypt o nazwie ControlComand, który pozwala m.in. na wyświetlenie filmu. W tym celu możemy zastosować dwie różne metody.
Pierwsza to stworzenie markera, nadanie mu skryptu ControlComand a w polu Editor : Design Note wpisanie on='movie film1.avi'. Teraz należ połączyć ten marker z dowolnym buttonem linkiem ControlDevice. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć levera i móc przypisać filmy do sytuacji zarówno włączania jak i wyłączania danego urządzenia. Wtedy w polu Design Note należy wpisać on='movie film1.avi'; off='movie film2.avi'
Druga metoda to użycie konwersacji. Aktorowi występującemu w niej przypisujemy skrypt CommandControl i w dowolnym z kroków konwersacji wybieramy akcję "Script message", w polu argument 1 wpisujemy "ScriptControl", w polu argument 2 "movie film1.avi". Stosując tą metodę należy zawsze pamiętać o zasadach dotyczących kolejności wykonywania poszczególnych kroków w konwersacji.
W przypadku pakietu Public script używamy skryptu trapcinema. Analogicznie jak w metodzie pierwszej opisanej powyżej tworzymy marker, w polu script pisujemy trapcinema a w polu Design Note należy wpisać movie='film1.avi'. Jak widać nie ma możliwości wyboru filmu w zależności od przesyłanego sygnału, jest to metoda prostsza ale i mniej elastyczna.
Kwestię sposobu wyświetlania filmu, jego formatu i parametrów pozostawiam innym do opisania.
Tutorial ten powstał dzięki pomocy Telliameda.
W załączniku jest przykład z zastosowaniem poszczególnych skryptów, filmy zastosowane są oryginalne.