Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 07 sty 2011 11:37 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Cześć,

Właśnie skończyłem pisać plugin do Blender'a 3D, który powinien nieco zautomatyzować proces eksportowania modelu do formatu BIN.

Obecnie projekt jest w fazie PreAlpha, czyli wymaga testowania, niemniej jednak jest już funkcjonalny i gotowy do pobrania ze strony Sourceforge:

https://sourceforge.net/projects/darkexporter/

Szczegóły dotyczące instalacji i konfiguracji możecie znaleźć na moim developerskim blogu:

https://sourceforge.net/apps/wordpress/darkexporter/

Sorry - póki co tylko w wersji angielskiej. Jak projekt nieco dojrzeje z pewnością napiszę dokumentację także po polsku.

UWAGA!
Ponieważ zajmuję się Thief'em 1 i Dromed'em 1, więc testowałem plugin tylko w związku z modelami eksportowanymi/używanymi z tym programami. Nie mam pojęcia czy będzie to działać z Thief'em 2 i Dromed'em 2.

W skrócie:

Nazwa pluginu: Dark Exporter
Bieżąca wersja: 0.0.1 PreAlpha
Licencja: GPL V3
Wymagania: Blender 3D 2.49b 32bit, instalacja Pythona w wersji kompatybilnej z Blenderem (np: 2.6.4), programy N3ds2e.exe oraz BSP.exe

Jeśli ktokolwiek zajmuje się jeszcze Thief'em 1 i Dromed'em 1 oraz Blenderem zapraszam do testowania. Oczywiście możecie także testować to z Metal Age, ale tu spodziewam się problemów. Chciałbym by to ostatecznie działało także w przypadku Metal Age i Dromed'a 2, ale przyznam się, że na takie testy nie mam obecnie czasu. Jeśli odkryjecie problemy, albo będzie potrzebować pomocy piszcie w tym wątku.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sty 2011 20:51 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Niesamowite. :) Na pewno ułatwi proces przenoszenia obiektów do gry. Postaram się przetestować ten plugin z T2. Gratulacje. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sty 2011 21:32 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2003 23:21
Posty: 2800
Robisz wielką robotę Jarku :oki Czekamy na więcej :rad

_________________
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 sty 2011 19:04 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Cytuj:
Oczywiście możecie także testować to z Metal Age, ale tu spodziewam się problemów.


Przeprowadziłem szybki test i wygląda na to, że wszystko gra. Model znajduje się w grze, widać teksturę, nie wystąpiły błędy podczas eksportowania.

T2 1.18
DromEd Toolkit
Blender 2.49b
Python 2.6.2

Dokonam jeszcze kilka testów i wkleję tu wyniki. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 sty 2011 22:36 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Świetnie!

Szczerze mówiąc spodziewałem się problemów z T2.

Dzięki za test Abru. O ile znajdziesz czas testuj dalej.

Mam pytanie: Jaki masz system operacyjny?

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2011 22:58 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Właśnie wrzuciłem na SourceForge'a nową wersję Dark Exportera.

Nowa wersja otrzymała numer 0.0.2 i projekt wszedł w fazę Alpha.

Co nowego?

- Nowa funkcja obliczająca tekstury dwustronne
- Tryb Debug otrzymał wyższy poziom 3, w którym Dark Exporter raportuje wyniki algorytmu odkrywania dwustronnych tekstur
- Sam algorytm może być wyłączony przyciskiem znajdującym się w konfiguracji
- Wszystkie elementy wyświetlane w oknie konfiguracji uzyskały podpowiedzi (chmurki) informujące o ich przeznaczeniu.
- Element okna konfiguracji umożliwiający zmianę poziomu trybu Debug udostępnia teraz tylko wartości 0, 1, 2 i 3. Wcześniej można było zmieniać te wartości dowolnie.

Szczegóły na blogu projektu: https://sourceforge.net/apps/wordpress/darkexporter/

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2011 23:28 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
W poprzedniej wiadomości wspominałem o kolejnych testach. :) Eksportowałem do gry następne obiekty w tym jeden zawierający sub-object (wszystkie posiadają 2 tekstury). Za każdym razem sprawdzałem okienko Blendera szukając ewentualnych błędów. Nie dostrzegłem nic, co wskazywałoby na błędne działanie skryptu. Niestety nie miałem czasu na test VHOtów. Postaram się to zrobić zanim zabiorę się za eksperymentowanie z następną wersją DE. :)


Cytuj:
Mam pytanie: Jaki masz system operacyjny?

Windows XP SP2 :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2011 08:40 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
OK. Wielkie dzięki za testy z T2.

Jeśli uda Ci się przejść kolejne testy pozytywnie wkrótce zmienię tekst informacyjny na Sourceforge'u, że Dark Exporter jest kompatybilny również z The Metal Age / Dromed 2.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2011 20:11 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Cytuj:
Jeśli uda Ci się przejść kolejne testy pozytywnie wkrótce zmienię tekst informacyjny na Sourceforge'u, że Dark Exporter jest kompatybilny również z The Metal Age / Dromed 2.

Nie jestem pewien czy testy jednej osoby (w dodatku totalnego nowicjusza, jeśli chodzi o Dromeda) będą wystarczająco miarodajne. ;)

Oto jak wygląda konfiguracja:

Obrazek

Tutaj wyniki eksportowania obiektu przy użyciu DE 0.0.1:

Obrazek

2 tekstury, sub-object, vhot i "oś obrotu".

...

Poniżej wyniki tego samego obiektu, który dodatkowo posiada Plane oznaczony jako Twoside. Tym razem eksport dzięki DEE v.0.0.2:

Kod:
-= Dark Engine Exporter v.0.0.2 =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\boxbsrvt.blend
3ds export filename = c:\Games\Thief2\obj\blenderH.3ds
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.00
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "c:\Games\Thief2\obj\blenderH.3ds" "c:\Games\Thief2\obj\blenderH.e"
SELECTED MESHES:  aa, @h03aa, @s00bb
-----------------------------
Double-Sided Textures Report:
Object Name / Double-Sided Faces: aa / 1
Mesh Materials: Material
Mesh Textures: newtur2.gif
Material And Texture Combination.
Material --> newtur2.gif = Materialnewt
---------------------------------
.E export time: 0.07
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "c:\Games\Thief2\obj\blenderH.e" "c:\Games\Thief2\obj\blenderH.bin" -V
root aa:
   s(@s00bb -> @x00aa0000)
   h(@h03aa 3)

*.16 polygons, 1 split, 2 split planes
6 polygons, 1 split, 2 split planes
BIN export time: 0.06


Wszystko sprawdzone i działa w Game Mode. Obiekt podczepiłem pod Turbinę. Do vhot przymocowany jest efekt cząsteczkowy. :)

Dziękuje za wspaniały poradnik. Dzięki niemu dość szybko zapoznałem się z potrzebami Dromeda, jeśli chodzi o sub-objects i ich nazwy. Takie informacje w jednym miejscu to prawdziwy skarb. :)

Pozdrawiam,
Abru

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2011 21:51 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Abru,

Nie martw się miarodajnością Twoich testów. Jesteś w tej chwili (prawdopodobnie) jedyną osobą, która wykonuje pracę Alpha Testera i robisz to wzorcowo - załączona konfiguracja oraz zrzuty trybu Debug Mode na poziomie 3 (w DE 0.0.2) dają mi pełny wgląd w działanie pluginu. To dowodzi również tego, że w miarę rzeczowo opisałem działanie skryptu na blogu.

W wersji 0.0.2 skupiłem się głównie na wykrywaniu tekstur dwustronnych i cieszę się, że samodzielnie przetestowałeś obiekt wyposażony w tego typu element. Z logu wynika, że wszystko zadziałało prawidłowo.

Dzięki za miłe słowa odnośnie podręcznika. Nie ma nic przyjemniejszego dla twórcy, niż świadomość, że ktoś aktywnie korzysta z jego pracy.


Mam nadzieję opublikować kolejną wersję pluginu w najbliższych tygodniach. Myślę o co najmniej kilku usprawnieniach, które powinny się w nim znaleźć. Najpierw muszę jednak napisać obsługę tekstur przezroczystych oraz self-illumination.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2011 00:38 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3704
Mam pytanie : jak przymusiliście blendera do pracy z gifami? Mam 2.49a i 2.5 i w obu wersjach nie mogę wczytać gifa

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2011 02:02 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Z oficjalnej dokumentacji wynika, że Blender (32 bit) obsługuje pliki Gif tylko, jeśli masz zainstalowany w systemie program Quick Time. :)

Cytuj:
Load a single image file in one of Blender's supported file formats: BMP, JPG, PNG, TGA, TIFF, OpenEXR, Cineon, DPX and Radiance HDR. Others, like PSD and GIF - are partially supported via QuickTime on Windows and Mac versions.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:M ... ypes/Image

http://bytehold.com/index.php/playgroun ... biektow-3d

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2011 23:14 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3704
Dzięki, kolejny przykład, że tutoriale należy czytać od początku :-D

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2011 11:32 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Opublikowałem nową wersję Dark Exportera v.0.0.3. Do pobrania jak zwykle z Sourceforge.

Opis szczegółów tutaj:
https://sourceforge.net/apps/wordpress/darkexporter/

Oto główne zmiany:

* Poprawiony błąd wskazywania ścieżek dostępu do programów N3ds2e.exe i BSP.exe, gdy ich lokalizacją był katalog główny partycji, np: c:\ lub d:\.
* Poprawione komunikaty w obsłudze wyjątków.
* Nowa funkcja – Specular Shader oraz nowy przełącznik w konfiguracji, który umożliwia sterowanie tą opcją.
* Nowy poziom trybu debug. Poziom 4 ujawnia dodatkowe informacje dotyczące shaderów.
* Kilka mniejszych zmian odnośnie raportowania w trybie debug-mode.
* Dark Exporter radzi sobie teraz z tymczasowymi materiałami tworzonymi przez wbudowany w Blendera exporter do formatu 3DS.

Projekt jest nadal w fazie Alpha i wymaga wielu testów. Jeśli coś odkryjecie lub będziecie mieli pytania piszcie w tym wątku.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2011 23:47 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Dodałem do mojego zestawu 4 nowe (identyczne) obiekty i nałożyłem 4 różne materiały z tą samą teksturą drewna.

MaterialC - Materiał "NO-SHADE".
SpecFl - Materiał Flat.
SpecGo - Materiał Gouraud.
SpecPh - Materiał Phong

Debug level na 4. Tak wygląda raport.

Cytuj:
-= Dark Engine Exporter v.0.0.3 =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\boxbsrvt.blend
3ds export filename = c:\Games\Thief2\obj\BlenderX.3ds
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.01
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "c:\Games\Thief2\obj\BlenderX.3ds" "c:\Games\Thief2\obj\BlenderX.e"
SELECTED MESHES: aa, CubeFl, CubeGo, CubePh, Cube, @h03aa, @s00bb
----- Double-Sided (DS) Report ------
Mesh name / DS faces: aa / 1
----- Specular Shader Report ------
Mesh name / Material / Shader: @h03aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: @s00bb / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: Cube / MaterialCWDP / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: CubeFl / SpecFlWDPLAN / FLAT
Mesh name / Material / Shader: CubeGo / SpecGoWDPLAN / GOURAUD
Mesh name / Material / Shader: CubePh / SpecPhWDPLAN / PHONG
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDDEC1.G / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / Woodnewtur2. / NO-SHADE
.E export time: 0.08
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "c:\Games\Thief2\obj\BlenderX.e" "c:\Games\Thief2\obj\BlenderX.bin" -V
root aa:
s(@s00bb -> @x00aa0000)
h(@h03aa 3)

.*.56 polygons, 1 split, 3 split planes
6 polygons, 1 split, 3 split planes
BIN export time: 0.08


Tak wyglądają materiały w pliku e: :)

Cytuj:
BEGIN "aa"

COMMENT{
// Converted by 3ds2e from: blenderx - Modified by Dark Exporter 0.0.3
}

MATERIALS{
1,"SpecFlWDPLAN",FLAT,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
2,"MaterialCWDP",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
3,"Woodnewtur2.",,TMAP "newtur2.gif",0,TRANSP 0,DBL;
4,"WoodWDDEC1.G",,TMAP "WDDEC1.GIF",0,TRANSP 0;
5,"WoodWDPLANKS",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
6,"SpecGoWDPLAN",GOURAUD,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
7,"SpecPhWDPLAN",PHONG,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
}

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2011 09:06 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Dzięki za kolejny test.

Czy obiekt wygląda poprawnie w grze?

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2011 23:00 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Obiekt wygląda poprawnie podczas gry. :)

Jestem ciekaw czy planujesz dostosować ten skrypt do nowego Blendera. Czy przeniesienie całego procesu konwersji do samego skryptu jest w ogóle wykonalne? :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2011 23:22 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Abru napisał(a):
Obiekt wygląda poprawnie w trybie Game mode. :)

Super.

Abru napisał(a):
Jestem ciekaw czy planujesz dostosować ten skrypt do nowego Blendera.

Oczywiście. Ale najpierw chcę doprowadzić projekt do pełnej używalność w Blenderze 2.49.

Abru napisał(a):
Czy przeniesienie całego procesu konwersji do samego skryptu jest w ogóle wykonalne? :)

Przeniesienie całego procesu nie jest w tej chwili wykonalne bez inżynierii odwrotnej. Istnieje możliwość pominięcia programu N3ds2e.exe i rozbudowanie skryptu tak, by wykonywał samodzielnie eksport do formatu .E. Niestety dalsza część konwersji bezwzględnie wymaga udziału programu BSP.exe, który jest częścią samej gry. Struktura wew. plików BIN znana jest tylko twórcom silnika. Gdyby było inaczej taki konwerter byłby już dostępny wiele lat temu.

Pozostaje nam czekać aż cały kod źródłowy zostanie w końcu uwolniony. Wtedy poznamy strukturę wew. plików BIN i kto wie... może rozwinąłbym projekt.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2011 13:32 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Można już ściągać wersję 0.0.4.

Oto wykaz nowinek:

* Dark Exporter potrafi już reagować na błędy użytkownika popełnione w Blenderze, np: mesh'e bez jakiegokolwiek materiału.
* Nowa funkcja - przezroczystość
* Nowy przełącznik w oknie konfiguracji. Umożliwia włączenia lub wyłączanie mechanizmu wykrywania przezroczystości.
* Nowy debug level. Poziom 5-ty wyświetla podsumowanie przezroczystości materiałów.

Adres projektu:https://sourceforge.net/projects/darkexporter/

Adres do blogu z opisem:https://sourceforge.net/apps/wordpress/darkexporter/

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 01:41 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Przeprowadziłem szybki test i wygląda na to, że przezroczystość działa, tylko jeśli powierzchnia oznaczona jest jako Twoside. Jeśli nie występuje Twoside, to w pliku E zawsze obecne jest "TRANSP 0", chociaż w samym raporcie (poziom 5) wyraźnie widać przypisaną przezroczystość (60). :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 08:54 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Dzięki za test!

Przeprowadzałem wiele testów z obiektami wyposażonymi w tekstury dwustronne oraz bez i odnajdywałem wiele ciekawych sytuacji, które generowały błędy. Sukcesywnie je eliminowałem. Ostatecznie wersja 0.0.4, przynajmniej według moich testów, umiała sobie z nimi radzić poprawnie.

Czy możesz wrzucić tutaj raport z konsoli na poziomie 5? To może mi pomóc w diagnostyce. Spróbowałbym też na jego podstawie zbudować jakiś abstrakcyjny model, który mógłby zasymulować taką sytuację.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 09:19 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Wczoraj nie zapisałem raportu, więc postarałem się o kolejny test. ;)

Cytuj:
-= Dark Engine Exporter v.0.0.4 =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\boxbsrvt.blend
3ds export filename = c:\Games\Thief2\obj\Blender2.3ds
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.05
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "c:\Games\Thief2\obj\Blender2.3ds" "c:\Games\Thief2\obj\Blender2.e"
SELECTED MESHES: Cube, aa, CubeFl, CubeGo, CubePh, @h03aa, @s00bb
----- Double-Sided (DS) Report ------
Mesh name / DS faces: aa / 1
----- Specular Shader Report ------
Mesh name / Material / Shader: @h03aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: @s00bb / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: Cube / MaterialCWDP / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: CubeFl / SpecFlWDPLAN / FLAT
Mesh name / Material / Shader: CubeGo / SpecGoWDPLAN / GOURAUD
Mesh name / Material / Shader: CubePh / SpecPhWDPLAN / PHONG
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDDEC1.G / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / Woodnewtur2. / NO-SHADE
----- Transparency Report ------
Mesh name / Material / TRANSP: @h03aa / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: @s00bb / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: Cube / MaterialCWDP / 60
Mesh name / Material / TRANSP: CubeFl / SpecFlWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: CubeGo / SpecGoWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: CubePh / SpecPhWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / WoodWDDEC1.G / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / Woodnewtur2. / 0
.E export time: 0.37
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "c:\Games\Thief2\obj\Blender2.e" "c:\Games\Thief2\obj\Blender2.bin" -V
root aa:
s(@s00bb -> @x00aa0000)
h(@h03aa 3)

.*.56 polygons, 1 split, 3 split planes
6 polygons, 1 split, 3 split planes
BIN export time: 0.19


Plik E:
Cytuj:
BEGIN "aa"

COMMENT{
// Converted by 3ds2e from: blender2 - Modified by Dark Exporter 0.0.4
}

MATERIALS{
1,"SpecFlWDPLAN",FLAT,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
2,"MaterialCWDP",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
3,"Woodnewtur2.",,TMAP "newtur2.gif",0,TRANSP 0,DBL;
4,"WoodWDDEC1.G",,TMAP "WDDEC1.GIF",0,TRANSP 0;
5,"WoodWDPLANKS",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
6,"SpecGoWDPLAN",GOURAUD,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
7,"SpecPhWDPLAN",PHONG,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
}


Podobnie jest, gdy eksportuje tylko jeden model z materiałem o pewnym stopniu przezroczystości.

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 10:15 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Gratuluję! :-D

Odkryłeś bug'a!

W kodzie, który odpowiada za analizę materiałów niedwustronnych znalazłem czeski błąd, zamiast operatora przypisania = miałem operator porównania ==. Już to poprawiłem.

Wejdź na Sourceforge'a i ściągnij poprawioną wersję o numerze 0.0.4a.

Daj znać, czy teraz jest lepiej.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 10:55 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2002 12:00
Posty: 896
Mój pierwszy bug! :-D

Oczywiście, że jest lepiej. Przedstawiam najnowszy raport: ;)

Cytuj:
-= Dark Engine Exporter v.0.0.4a =-
N3ds2e.exe is found in C:\Windows\System32\N3ds2e.exe
BSP.exe is found in C:\Windows\System32\BSP.exe
Input filename = C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\boxbsrvt.blend
3ds export filename = c:\Games\Thief2\obj\Blender3.3ds
Converting to 3ds format.
3ds export time: 0.01
Running n3ds2e.exe
"C:\Windows\System32\N3ds2e.exe" "c:\Games\Thief2\obj\Blender3.3ds" "c:\Games\Thief2\obj\Blender3.e"
SELECTED MESHES: Cube, aa, CubeFl, CubeGo, CubePh, @h03aa, @s00bb
----- Double-Sided (DS) Report ------
Mesh name / DS faces: aa / 1
----- Specular Shader Report ------
Mesh name / Material / Shader: @h03aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: @s00bb / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: Cube / MaterialCWDP / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: CubeFl / SpecFlWDPLAN / FLAT
Mesh name / Material / Shader: CubeGo / SpecGoWDPLAN / GOURAUD
Mesh name / Material / Shader: CubePh / SpecPhWDPLAN / PHONG
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDDEC1.G / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / WoodWDPLANKS / NO-SHADE
Mesh name / Material / Shader: aa / Woodnewtur2. / NO-SHADE
----- Transparency Report ------
Mesh name / Material / TRANSP: @h03aa / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: @s00bb / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: Cube / MaterialCWDP / 60
Mesh name / Material / TRANSP: CubeFl / SpecFlWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: CubeGo / SpecGoWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: CubePh / SpecPhWDPLAN / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / WoodWDDEC1.G / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / WoodWDPLANKS / 0
Mesh name / Material / TRANSP: aa / Woodnewtur2. / 0
.E export time: 0.05
Running bsp.exe
"C:\Windows\System32\BSP.exe" "c:\Games\Thief2\obj\Blender3.e" "c:\Games\Thief2\obj\Blender3.bin" -V
root aa:
s(@s00bb -> @x00aa0000)
h(@h03aa 3)

.*.56 polygons, 1 split, 3 split planes
6 polygons, 1 split, 3 split planes
BIN export time: 0.07


Tym razem wszystko się zgadza: :-D

Cytuj:
BEGIN "aa"

COMMENT{
// Converted by 3ds2e from: blender3 - Modified by Dark Exporter 0.0.4a
}

MATERIALS{
1,"SpecFlWDPLAN",FLAT,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
2,"MaterialCWDP",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 60;
3,"Woodnewtur2.",,TMAP "newtur2.gif",0,TRANSP 0,DBL;
4,"WoodWDDEC1.G",,TMAP "WDDEC1.GIF",0,TRANSP 0;
5,"WoodWDPLANKS",,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
6,"SpecGoWDPLAN",GOURAUD,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
7,"SpecPhWDPLAN",PHONG,TMAP "WDPLANKS.GIF",0,TRANSP 0;
}


No i obiekt działa w Game mode. Właśnie to sprawdziłem. :)

_________________
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2011 11:01 
Ożywieniec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2010 21:58
Posty: 89
Dzięki Abru!

Nie ma to jak dobry tester :)

Niebawem na blogu na Sourceforge'u zamieszczę newsa o tym odkryciu i o nowej wersji DE.

_________________
Nieoficjalny Podręcznik Edytora Dromed dla TDP/TG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest 18 paź 2018 04:55


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron