Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 lis 2013 20:31 
Bełkotliwiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2008 18:31
Posty: 19
Witam,

Zakładam temat zbiorczy żeby nie robić bałaganu na forum, mam pare pytań.

1. Animacja skrzyni:
Orientuje się ktoś jak poprawnie wstawić animacje otwierania skrzyni w 3ds max? Objekt exportują mi się do .bin bez problemu jednak po podmienieniu modelu (np. ToolBoxa) nic się nie dzieje. A może lepszym rozwiązaniem było by utworzenie osobnych modeli kufra i klapy do niego oraz zlinkowanie ich w dromedzie?

2. Czerń w teksturach.
Szukałem tego na forum bo wydaje mi się że musiało gdzieś o tym być. Wie ktoś jak usunąć czerń (czyli de fakto kanał przeźroczystości) z tekstur nie ingerując zbytnio w jasność całej tekstury? Posiadam IrfanView jbc.


Narazie to tyle ;p

_________________

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2013 12:39 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2392
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Witaj,
Ad.1 - skrzyni jako tako nie animujesz w 3dsmax'ie - odbywa się to na silniku Thiefa. Musisz natomiast zdefiniować 'jointy' i osie, po których ów obrót będzie się odbywał.
Ten tutorial powinien Tobie wszystko wyjaśnić: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=142374
Na początku może trochę rozboleć głowa, ale najlepiej po prostu skopiować nazwy obiektów z podanch przykładów i tyle. Skrzynia też tam jest omawiana.

Ad. 2 - Czerń w teksturach to nie jest to samo co kanał przezroczystości. Do przezroczystości potrzebujesz kanału alpha. Jeśli Twój plik ma tylko kanały RGB, to będziesz potrzebował jakiegoś edytora graficznego (typu Photoshop bądź podobne), żeby alphę utworzyć. W kanale alpha białe piksele odpowiadają za fragmenty tekstury widoczne, czarne za przezroczyste. Możliwe są szarości także.
Zapisz plik jako DDS, TGA (32 bit = z kanałem alpha) lub PNG.

Jak potrzebujesz bardziej szczegółowych odpowiedzi, to daj znać.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Teraz jest 18 sie 2017 21:02


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj: