Strona 1 z 1

[Nowy DromEd] Problemy Burego Zenka

: 01 listopada 2013, 20:31
autor: Bury Zenek
Witam,

Zakładam temat zbiorczy żeby nie robić bałaganu na forum, mam pare pytań.

1. Animacja skrzyni:
Orientuje się ktoś jak poprawnie wstawić animacje otwierania skrzyni w 3ds max? Objekt exportują mi się do .bin bez problemu jednak po podmienieniu modelu (np. ToolBoxa) nic się nie dzieje. A może lepszym rozwiązaniem było by utworzenie osobnych modeli kufra i klapy do niego oraz zlinkowanie ich w dromedzie?

2. Czerń w teksturach.
Szukałem tego na forum bo wydaje mi się że musiało gdzieś o tym być. Wie ktoś jak usunąć czerń (czyli de fakto kanał przeźroczystości) z tekstur nie ingerując zbytnio w jasność całej tekstury? Posiadam IrfanView jbc.


Narazie to tyle ;p

Re: [Nowy DromEd] Problemy Burego Zenka

: 02 listopada 2013, 12:39
autor: Juliusz
Witaj,
Ad.1 - skrzyni jako tako nie animujesz w 3dsmax'ie - odbywa się to na silniku Thiefa. Musisz natomiast zdefiniować 'jointy' i osie, po których ów obrót będzie się odbywał.
Ten tutorial powinien Tobie wszystko wyjaśnić: http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=142374
Na początku może trochę rozboleć głowa, ale najlepiej po prostu skopiować nazwy obiektów z podanch przykładów i tyle. Skrzynia też tam jest omawiana.

Ad. 2 - Czerń w teksturach to nie jest to samo co kanał przezroczystości. Do przezroczystości potrzebujesz kanału alpha. Jeśli Twój plik ma tylko kanały RGB, to będziesz potrzebował jakiegoś edytora graficznego (typu Photoshop bądź podobne), żeby alphę utworzyć. W kanale alpha białe piksele odpowiadają za fragmenty tekstury widoczne, czarne za przezroczyste. Możliwe są szarości także.
Zapisz plik jako DDS, TGA (32 bit = z kanałem alpha) lub PNG.

Jak potrzebujesz bardziej szczegółowych odpowiedzi, to daj znać.