Tworzenia automapek

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Tworzenia automapek

Post autor: raven4444 »

Pozwoliłem sobie stworzyć oddzielny temat.
Jako iż spolszczenie do Sturmdrang Peak czy jak tam się toto nazywa jest praktycznie gotowe tylko brakuje mapek a autor mimo że wcześniej chciał aby powstała polska wersja teraz moje mejle i wpisy olewa ciepłym moczem tak więc muszę sam pociąć te zakichane mapki. I tu jest nasuwa pytanie jak?
Widzę pierdyliard plików które ze względu na nie dużą ilość w GATI ręcznie każdy poprawiałem to tu raczej to odpada, szczególnie że to dość często zdarzało się że coś nie pasowało czy nakładało się na siebie. Tak więc lecą pytania:

1. Czy jak teksty zrobię tylko na tych całych plikach a na tych mały puzzlach po prostu je usunę to czy jak zadziała podświetlenie odwiedzonego miejsca to ten napis zostanie? Czy muszę na pewno w każdym puzzelku też umieścić napis?
2. Nie ma jakiegoś magicznego czegoś co potnie mi psdka na te puzzle?
3. Stanie się coś jak jako puzzle wrzucę puste pliki? Pewnie automapa nie będzie działać ale wszystko inne będzie oki?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tworzenia automapek

Post autor: Juliusz »

Ad. 1 i 3 - jeśli nie będzie napisów, to będą widczone wyraźne błędy. Szczególnie jak ktoś odkryje całą mapę, to znikną wszelkie napisy i mapa stanie się prawie bezużyteczna.

Ad. 2 - Dobra wiadomość - do tworzenia tych drobiazgów istnieje programik. Nie pamiętam teraz szczegółów, ale powinien być chyba gdzieś we folderze z mapami (w plikach oryginalnego Thiefa). Do tego powinieneś mieć bodajże dodatkowe obrazki z ramkami zaznaczającymi granice fragmentów.
Spróbuj wygooglować informacje na ten temat. Ja kiedyś tłumaczyłem wszystkie mapy do Thiefa, ale teraz nie za bardzo mogę dokopać się do tych plików, bo były na innym kompie.
Ostatnio zmieniony 06 listopada 2013, 10:18 przez Juliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Tworzenia automapek

Post autor: raven4444 »

cutout.exe and makerect.exe
Takie coś mam i to chyba toto. A właśnie zielony kolor na mapce to przeźroczystość? Bo jeśli byłyby problemy z tym to zawsze mogę zamalować na zielono puzzle i wtedy będzie oki mapka ale nie będzie ficzerów związanych z automapą co nie?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tworzenia automapek

Post autor: Juliusz »

Nie pamiętam, czy to był zielony, ale pewnie tak. Nie mam teraz tych plików przed oczami.

No, tak jak mówisz - automapa nie będzie działać.

Tak, teraz myślę, że jeśli nie masz tych plików z ramkami, to będziesz pewnie musiał je sam zrobić, co może być czasochłonne. Spróbuj pomęczyć autora misji, żeby je Tobie przysłał.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Tworzenia automapek

Post autor: raven4444 »

Zrobię na tę chwilę bez automapy bo sprawdziłem i jest oki z zielonym. Jak będę mieć czas to się pobawię z ramkami i dorobię to. To spolszczenie już czeka i czeka na te mapy.

BONUS:

A jakby tak zrobić w tych puzzlach nie takie całe fragmenty tylko jakieś takie całe zielone i wrzucić brushem jakieś coś a'la ślady stóp? To tylko te ślady by były co nie?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tworzenia automapek

Post autor: Juliusz »

OK. Rób jak uważasz.
Tak przy okazji, znalazłem dobry tutorial dotyczący tworzenia map i automap w Thiefie:
http://www16.brinkster.com/salvage/dromed/maps.htm
ODPOWIEDZ