Witaj,
Ad.1 - skrzyni jako tako nie animujesz w 3dsmax'ie - odbywa się to na silniku Thiefa. Musisz natomiast zdefiniować 'jointy' i osie, po których ów obrót będzie się odbywał.
Ten tutorial powinien Tobie wszystko wyjaśnić:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=142374Na początku może trochę rozboleć głowa, ale najlepiej po prostu skopiować nazwy obiektów z podanch przykładów i tyle. Skrzynia też tam jest omawiana.
Ad. 2 - Czerń w teksturach to nie jest to samo co kanał przezroczystości. Do przezroczystości potrzebujesz kanału alpha. Jeśli Twój plik ma tylko kanały RGB, to będziesz potrzebował jakiegoś edytora graficznego (typu Photoshop bądź podobne), żeby alphę utworzyć. W kanale alpha białe piksele odpowiadają za fragmenty tekstury widoczne, czarne za przezroczyste. Możliwe są szarości także.
Zapisz plik jako DDS, TGA (32 bit = z kanałem alpha) lub PNG.
Jak potrzebujesz bardziej szczegółowych odpowiedzi, to daj znać.