Strona 1 z 1

3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 08 listopada 2013, 12:41
autor: Paweuek
Chłopaki i dziewczęta, przerabiam starą animację w 3dmaksie. Muszę podmienić tylko i wyłącznie jeden model na bardziej szczegółowy. Sęk w tym, że nigdzie nie widzę możliwości edycji ścieżki do pliku, który został użyty [zaimportowany model IGS]. Usunąłem po prostu stary model i wstawiłem nowy, lecz w wyniku tego rozłączyły się wszelakie linki i teraz chmara obiektów leci po krzywej, a nowy model stoi w miejscu. Nie chcę się od nowa bawić w linkowanie tego wszystkiego i taka podmianka byłaby o wiele wygodniejsza. Tylko jak...?

Na zachętę do odpowiedzi - krótka animacja "sztywniaka" :)

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 08 listopada 2013, 14:34
autor: Juliusz
Nie wiem, czy dobrze czaję, co chcesz uzyskać, ale pewnie szukasz czegoś na wzór właściwości "Shape > Model Name" w Dromedzie?
Nie ma czegoś takiego w 3dsmaxie. (nie wchodzę teraz w szczegóły reference objects). Obiekt jest częścią sceny i jeśli animowałeś ów obiekt bezpośrednio, to usuwając go, usunąłeś też jego animację.
Nie bardzo wiem, co to za obiekt, i czy animowałeś tylko ścieżkę, po jakiej się posuwa, czy jest to animowana deformowalna postać itp. (film na youtubie jest prywatny...). Jeśli jest to tylko jeden obiekt i chcesz podmienić na nowy, to najprościej będzie, jeśli zaimportujesz nowy model, ustawisz go dokładnie w miejscu starego. Następnie podlinkuj nowy do starego i ukryj stary. Wówczas nowy będzie podążał tą samą ścieżką.

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 08 listopada 2013, 20:19
autor: Paweuek
Dzięki, to powinno się udać! Nazajutrz sprawdzę ;) Gwoli ścisłości: istnieje jadący po łuku wózek, na którym umieszczone są 2 podnośniki, na każdym jest podstawka, na podstawce skrzynia, na skrzyni bolce, sprężyny, zasuwy i prowadnice... i właśnie skrzynię modyfikowałem. A link do twejtuby już działa. Powinno być niepubliczne zamiast prywatne ^^

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 09 listopada 2013, 00:28
autor: Juliusz
Obejrzałem filmik. No, ciekawe co z tego projektu się urodzi. Sam zrigowałeś postać? Animujesz bipedem?

Ja od pewnego już czasu pracuję nad narzędziami do animacji: m.in. ładowanie postaci z thiefa oraz ruchów z gry. Do tego obiekty, geometria misji itp. Jedną z przyświecających mi idei jest właśnie tworzenie fanowskich filmików wykorzystujących świat i assety Thiefa.

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 09 listopada 2013, 17:39
autor: Paweuek
Tak, korzystałem z bipeda. Cholerstwo ciężko ustawić ;) Wiesz, na razie się bawię. Miałem możliwość w wakacje poduczyć się trochę 3d maksa w robocie więc jak tylko znajduję wolną chwilę to montuję jakąś scenkę :) Mam pewien nikczemny pomysł jak wykorzystać tego typu animacje w Thiefie.

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 09 listopada 2013, 19:28
autor: Juliusz
Dużo lepiej się animuje CAT'em. Biped ma IK (przyleganie stóp do podłoża) nie do ogarnięcia.

Zapodaj jakieś zajawki, jak będziesz miał coś więcej zrobionego.

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 09 listopada 2013, 22:30
autor: Nivellen
Cześć panowie :)
Zapewne Ameryki nie odkryję, ale co mi tam...
Jeśli jeszcze nie znacie, zainteresuje Was może program Euphoria, który obecnie coraz częściej jest wykorzystywany w grach, z uwagi na swoje niesamowite wręcz efekty i szybkość działania.

Krótki filmik prezentujący jego możliwości: Euphoria film
A tu adresik do producenta: NaturalMotion

PS. Rekrutują :)

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

: 09 listopada 2013, 22:43
autor: Juliusz
Ha, Nivellen - my tu o animacji biped'em, CAT'em, a Ty nas miażdżysz Euphorią! Litości! :)
O Euphorii słyszałem już kilka lat temu - oczy mi z orbit wychodziły. Choć muszę przyznać, że nie grałem jeszcze w żadną grę wykorzystującą tą technikę animowania.