CZy można ? [ Ai - zmiana zachowania]

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Koper 324
Bełkotliwiec
Posty: 4
Rejestracja: 20 lipca 2003, 23:23

CZy można ? [ Ai - zmiana zachowania]

Post autor: Koper 324 »

Czy można nadać strażnikowi lub innej postaci taką opcje,żeby kiedy nas zobaczy bedzie uciekał i wyskoczy np.z okna lub z wieży.Jak to zrobić????
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: CZy można ? [ Ai - zmiana zachowania]

Post autor: Bukary »

Można to zrobić. Spróbuj się pobawić właściwościami: AI>Responses oraz AI>AbilitySettings.

Poeksperymentuj zwłaszcza z:
AI>AbilitySettings>Flee: Conditions for Flee
AI>AbilitySettings>Flee: If Aware of AI/Player
AI>Responses->Suspicious Response
AI->Responses->Threat Response

Wyjaśnienie poszczególnych właściwości znajdziesz tutaj.

Na pewno jest jeszcze mnóstwo innych sposobów na osiągnięcie tego, co chcesz (np. ustawienie BoundsTriggera lub jakiegoś markera, który wywołuje określone reakcje AI). Ale w tej chwili nie mam DromEda pod ręką.

W mojej misji np. pewnie AI (duchy) w ten sposób reagują na pojawienie się gracza (na pewnym obszarze), że się "ukazują"... Może przeanalizowanie tego w DromEdzie w czymś ci pomoże?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: CZy można ? [ Ai - zmiana zachowania]

Post autor: bob »

Podejmuję się tego żeby strażnik z 40 metrowej wieży spadł, ale on zawsze spada przerażająco szybko z wysokości w porównaniu do Garretta. Garrett jest przyciągany z ziemską szybkością, a czy da się ustawić ziemskie przyciąganie również dla spadających strażników w Thiefie 1/2?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CZy można ? [ Ai - zmiana zachowania]

Post autor: Marzec »

To jest niestety specyfika silnika i żyjący strażnik nie będzie spadał tak samo jak Garrett lub drewniana skrzynia czy waza... Nie jestem w stanie udzielić dokładniejszej odpowiedzi, ale sam kiedyś próbowałem zrobić coś takiego na różne sposoby i efekty były marne.

Jeśli jednak ma to być na potrzeby czegoś ograniczonego, np. jednorazowej scenki, sugeruję pokombinować z windą, która nie będzie widoczna ani nie będzie miała dźwięku. Umięjętne zaplanowanie teleportów (rozpoczynających scenkę) i ControlDevice powinno dać rezultat ;) Delikwenta przewożonego windą w dół można np. animować animacją śmierci. Jest ich kilka i któraś nich na pewno powinna się nadać.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ