Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2020 21:17 
Gniew-Amon
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 11:25
Posty: 1875
Lokalizacja: Cytadela
Witam i pozdrawiam! Postanowiłem wyłonić się z cienia aby podzielić się z Wami pewnym odkryciem ;)

Gram aktualnie w FM Greyquarter [z 21.12.2020, na Forum jeszcze nie opisana]. Dziwnym trafem zapisałem stan gry w momencie gdy leciał w moją stronę pocisk. Oberwałem - zdarza się - zostały mi ze 3 tarczki zdrowia - zdarza się - wczytałem grę... i zginąłem. Za każdym razem ginąłem bez możliwości jakiegokolwiek manewru, a że jako cwaniak gram zawsze na quicksave'ie - nie po mojej myśli była to sytuacja. Znalazłem stary trainer, który rzekomo dawał nieśmiertelność - nic z tego, nie ta wersja gry. I tutaj zaczyna się cyrk z DromEDem:

[korzystam z FMsela, więc fanmisje wypakowują się do folderu FMs, itp itd. Dla uproszczenia przeniosłem z wypakowanego folderu z fanmisją plik "miss" oraz "gam" do głównego katalogu T2, a plik "quick.sav" wrzuciłem do folderu "saves"]

1. Otwieramy DromEd i wczytujemy interesującą nas mapę.
2. Wpisujemy komendę: edit_load_game saves/quick.sav
3. Modyfikujemy to co zastaniemy: w moim przypadku kamera znalazła się w położeniu Garretta, w którego stronę leciał pęczek magicznych pocisków. Przeniosłem obiekt "Garrett" piętro niżej.
4. Wpisujemy komendę: edit_save_game saves/quick.sav
5. Wyłączamy DromEda i uruchamiamy grę.
6. Wczytujemy grę - szybki zapis będzie miał zmienioną nazwę na "Edited Save": Garrett wczytał się na mapie tam gdzie go umieściłem, a piętro wyżej słyszalny był bzyk rozbijającego się o ścianę magicznego pocisku.

Wykorzystajcie tę wiedzę mądrze, albowiem wiąże się z nią wielka odpowiedzialność :)

*Paweuek rozpływa się w cieniu*

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2020 22:34 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2617
Lokalizacja: Dublin
Tak, też używałem tej techniki, np. do odblokowania się, kiedy np. utknąłem w drzwiach.

BTW. mniej inwazyjnym rozwiązaniem byłoby usunięcie, tudzież przesunięcie samego pocisku. :)

Cytuj:
[korzystam z FMsela, więc fanmisje wypakowują się do folderu FMs, itp itd. Dla uproszczenia przeniosłem z wypakowanego folderu z fanmisją plik "miss" oraz "gam" do głównego katalogu T2, a plik "quick.sav" wrzuciłem do folderu "saves"]

Nie ma potrzeby na takie zabiegi. Tylko trzeba uruchomić Dromeda z parametrem -fm <nazwa folderu fanmisji>, tudzież uruchomić Dromeda przez FMSel lub inny FM launcher, które to robią automatycznie. Wówczas Dromed "patrzy" bezpośrednio na nasz folder fanmisji, a nie na główny folder gry.

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2020 10:26 
Gniew-Amon
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 11:25
Posty: 1875
Lokalizacja: Cytadela
Dzięki! Przenosiłem pliki ręcznie gdyż DromEd odrzucał pełną ścieżkę do nich podczas wpisywania z palca [a może po prostu jest case sensitive :P]. Teraz już będę mógł siać chaos tam gdzie trzeba ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Teraz jest 17 sty 2021 10:10


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron