podmiana banera

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

podmiana banera

Post autor: timon »

Jak w dromedzie podmienić baner na inny, to znaczy jak zmienić jego wygląd. Jakie warunki musi spełniać gif aby pasował ?
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Nowy banner

Post autor: MRYS »

Na
http://www.edysk.com.pl
(nick: thiefage9, haslo thiefage)

umieściłem mikrodemo z bannerem z nowa teksturą. Gif musi spełniać te same warunki, co każda tekstura dla obiektu (tzn maks. 256x256, kolor indeksowany) jednak jej podmiana nie jest taka prosta. Każdy banner to osobny obiekt, a właściwie dwa (trzy?) obiekty. Pierwszy jest w Object Hierarchy/Decorative/Banner
(moge sie troche mylić, bo piszę z głowy " czyli z niczego" jak mawiał tow. Wiesław). Drugi w OH/Debris/ExBanner.
Trzeba wybrać sobie jakiś banner jako wzorzec i sprawdzić jaki model mu odpowiada (shape: ModelName). Potem tenże model, np banner1.bin wydłubać i podejrzeć w Notepadzie. Wśród kwadracików i dziwnych znaczków zrozumiesz kilka wyrazów, np. banner.gif i ban_pl.gif. pierwszy to nazwa tekstury dla samego bannera a drugi dla pałąka na którym on wisi. zamiast nich wstaw własne nazwy tekstur, ale uważaj, aby liczba znaków sie zgadzała.
Można też za pomoca programiku bintoe.exe zamienić plik bin na tekstowy *.e i w nim zmienić na nazwę bez zwracania uwagi na zgodność ilości znaków (ale lepiej, by nazwa ograniczała się do 8+3). Potem ten plik *.e z powrotem programem bsp.exe zamienić na np. moj_bann.bin.
W Dromedzie pod archetypem banner1 dodać (Add) własny moj_bann i zmienić shape:ModelName: z banner1 na moj_bann.

Podobna procedurę zasotsować w grupie Debris (ale tym razem będzie to obiekt Cutbanner1. Tekstura będzie taka sama, ale z namalowanymi uszkodzeniami kolorem, który jest dla edytora przezroczysty (czyli pierwszy w tabeli kolorów tekstury - najczęściej RGB 0,255,0 lub czarny).

Zobacz zreszta mikrodemo z

http://www.edysk.com.pl
(nick: thiefage9, haslo thiefage)

Powinno ci to rozjaśnić sprawę. Prawdopodobnie trzecim modelem są opadające po zniszczeniu bannera śmieci, ale nie miałem juz siły go szukać.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: podmiana banera

Post autor: Kapitan Smith »

Dobra, odkopuje w potrzebie. Wszystko jest ok z podmianą, wyświetla się w porządku. Problem jedynie w misji typu galeria, gdzie ma być kilkadziesiąt nowych banerków, a domyślnych starczy na podmiane max kilkunastu...
Najprostszy z możliwych sposobów tj. skopiuj plik .bin i zmień w treści nazwe gifa, nie działa, gdyż po wstawieniu takiego obiektu w edytorze dostaje crasha.
Posiadam także tego "bintoe.exe" ale wygląda na to, że niezbyt wychodzi mi jego uzywanie ;)
We wszelkich poradnikach, jak i na ttlg znalazłem tylko metodę podmiany...
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, bardzo bym prosił o pomoc
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: podmiana banera

Post autor: Nivellen »

Siemasz. Wrzuć tu teksturki, których chcesz użyć na swoje banery, oraz opisz każdą pod kątem jaki baner chciałbyś z niej mieć a ja zobaczę, co da się z nimi zrobić ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: podmiana banera

Post autor: Nivellen »

Postuję z dobrą wiadomością, udało mi się stworzyć coś na kształt banera. Kto chętny (jeszcze) zapraszam do konsumpcji ;)

Baner można ucinać, zostaje jeden pomarszczony kawałek. Trzeba jedynie podmienić zielone próbne tekstury na swoje własne.
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: podmiana banera

Post autor: Kapitan Smith »

OK, dzięki wielkie, sprawdza się świetnie :ok
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: podmiana banera

Post autor: Paweuek »

Hmm... zasadniczo podmiana nazwy gifu powinna działać, ale powinna nastąpić w jakimś edytorze HEX. Program Bin2E natomiast służy do konwersji obiektów do *.E czyli modelu matematycznego z niektórymi wartościami fizycznymi, a dalej poprzez E23ds -> do pliku 3ds :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: podmiana banera

Post autor: Kapitan Smith »

Co więc polecasz? ^^
Dokładnie taka podmiana nazwy gifu (w pliku bin jak rozumiem) przydałaby się do wystawienia większej liczby obrazów na banerach
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: podmiana banera

Post autor: Nivellen »

Wrzucam poradnik autorstwa Timona, może Ci się przydać. W ten sposób powstały bannery w jego misjach.

Edit:

Wrzucam dodatkowo całe oprogramowanie do konwersji obiektów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 września 2008, 21:27 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: podmiana banera

Post autor: Kapitan Smith »

Dobrze, jestem na etapie "powrotu" do bina, jedyny problem jest taki, że nie posiadam pliku BSP ... Poszukiwania w sieci zakończyły się fiaskiem toteż chyba najlepiej, aby ktoś, kto ma go na dysku po prostu przesłał mi go przez forum albo na maila zpiter@op.pl
Dzięki wielkie, z waszą pomocą udaje mi się powoli to, nad czym pracuję. :ok
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: podmiana banera

Post autor: Paweuek »

BSP masz od razu w archiwum DromEda ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ