MotionEditor v 1.0 - już jest!
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
MotionEditor v 1.0 - już jest!
Weyoun stworzył edytor istniejących ruchów postaci z Thiefa.
To wspaniała wiadomość dla wszystkich użytkowników DromEda. Wspaniała tym bardziej, że Shadowspawn wciąż pracuje nad edytorem zupełnie nowych ruchów.
Program możecie ściągnąć stąd. Zapoznajcie się koniecznie z plikiem tekstowym. Mam nadzieję, że będziecie się umieli posługiwać tym programem. Bo ja nie potrafię i potrzebuję korepetycji!
Więcej na ten temat tutaj.
To wspaniała wiadomość dla wszystkich użytkowników DromEda. Wspaniała tym bardziej, że Shadowspawn wciąż pracuje nad edytorem zupełnie nowych ruchów.
Program możecie ściągnąć stąd. Zapoznajcie się koniecznie z plikiem tekstowym. Mam nadzieję, że będziecie się umieli posługiwać tym programem. Bo ja nie potrafię i potrzebuję korepetycji!
Więcej na ten temat tutaj.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
O rany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pamietam, ze ostatnio Shadowspawn pisal na TTLG, ze pracuja nad tym, co potwierdzal Weyoun. Nawet cos pomagalem i przesylalem Shadowspawn jakies przerobione pliczki.
Pfffffffffff... to jest niesamowite. Rany, jak to zadziala, to otwiera to nowe perspektywy przed misjami w Thiefie. Bukary, nie wiesz czy edytor ma jakies ograniczenia? Czy mozna na przyklad zrobic Hammersa tanczacego salse, rock'n'rolla itd? Dowolnie zdefiniowany ruch, czy tez sa jakies ograniczenia.
Fascynuje mnie to i przeraza, bo ile to czasu bedzie zzerac!!!!!!!!
Pamietam, ze ostatnio Shadowspawn pisal na TTLG, ze pracuja nad tym, co potwierdzal Weyoun. Nawet cos pomagalem i przesylalem Shadowspawn jakies przerobione pliczki.
Pfffffffffff... to jest niesamowite. Rany, jak to zadziala, to otwiera to nowe perspektywy przed misjami w Thiefie. Bukary, nie wiesz czy edytor ma jakies ograniczenia? Czy mozna na przyklad zrobic Hammersa tanczacego salse, rock'n'rolla itd? Dowolnie zdefiniowany ruch, czy tez sa jakies ograniczenia.
Fascynuje mnie to i przeraza, bo ile to czasu bedzie zzerac!!!!!!!!
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
-=o_0=- so to jest za program, do szego on sluzy ze sie tak cieszycie miski wy moje?
.netsports.pl
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
hehe
Vk - W Thiefie masz zaprogramowane okreslone wzorce ruchow. Na przyklad straznik idzie na patrolu, idzie sobie tup tup tup. Ale jak zrobisz, zeby na przyklad tenze straznik uniosl noge tak wysoko, zeby stopa dotknal czola (przyklad wymyslony na poczekaniu). Otoz nie zrobisz, chyba ze jestes programista i wgryziesz sie w kod Thiefa.
Tenze jegomosc Wayoun, wspolnie z drugim jegomosciem ims wacpanem Swadowspawn, wgryzli sie. :D W efekcie (jak widac) zrobili jakis edytor (jeszcze nie odpakowalem), ktorym bedziesz mogl (jak sie postarasz, bo to na latwe nie wyglada) robic dowolny ruch postaci w Thiefie.
Ja sie kiedys rozbilem o ten problem, bo chcialem zrobic tanczacego hammersa. W Thiefie jest tylko "DancerOne", taki pseudo-taniec jak w misji Frames tanczace zombiaki, zaraz na poczatku misji za murem (wrzuc scouting orb)
Podejrzewam, ze nawet z tym edytorem cala sprawa bedzie trudna. Ale oni maja zrobic iles-tam 'custom' ruchow.
Czyli chcesz, powiedzmy, zeby twoj ludek zrobil w grze piruet, teoretycznie edytor ci to umozliwi, czego w oryginalnym Thiefie nie ma.
Cala sprawa dopiero rusza. Czytalem wczoraj plik readme i samwutor zaznacza, ze to nie jest jakie 100% user-friendly. Zobaczymy...
Vk - W Thiefie masz zaprogramowane okreslone wzorce ruchow. Na przyklad straznik idzie na patrolu, idzie sobie tup tup tup. Ale jak zrobisz, zeby na przyklad tenze straznik uniosl noge tak wysoko, zeby stopa dotknal czola (przyklad wymyslony na poczekaniu). Otoz nie zrobisz, chyba ze jestes programista i wgryziesz sie w kod Thiefa.
Tenze jegomosc Wayoun, wspolnie z drugim jegomosciem ims wacpanem Swadowspawn, wgryzli sie. :D W efekcie (jak widac) zrobili jakis edytor (jeszcze nie odpakowalem), ktorym bedziesz mogl (jak sie postarasz, bo to na latwe nie wyglada) robic dowolny ruch postaci w Thiefie.
Ja sie kiedys rozbilem o ten problem, bo chcialem zrobic tanczacego hammersa. W Thiefie jest tylko "DancerOne", taki pseudo-taniec jak w misji Frames tanczace zombiaki, zaraz na poczatku misji za murem (wrzuc scouting orb)
Podejrzewam, ze nawet z tym edytorem cala sprawa bedzie trudna. Ale oni maja zrobic iles-tam 'custom' ruchow.
Czyli chcesz, powiedzmy, zeby twoj ludek zrobil w grze piruet, teoretycznie edytor ci to umozliwi, czego w oryginalnym Thiefie nie ma.
Cala sprawa dopiero rusza. Czytalem wczoraj plik readme i samwutor zaznacza, ze to nie jest jakie 100% user-friendly. Zobaczymy...
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Spróbuję to rozgryźć i napisać jakiś tutorial. Lecz nie róbcie sobie nadzieji bo nie wiem czy sobie poradzę.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Calosc wyglada na piekielnie trudny orzech do zgryzienia. Przetlumacze co na TTLG napisal Wayoun:
Z tego co wiem, nie ma fizycznych ograniczen dla 'mesh joints', aby poruszac nimi tak jak ludzkimi czesciami ciala. Teoretycznie mozesz zrobic mesh, ktory bedzie oddawal kazdy wymyslony przez ciebie ruch, oczywiscie z ograniczeniami i wykorzystaniem dostepnych joints. Moglbys wiec zrobic tanczacego MC Hammer z pomoca obecnej wersji edytora ruchu, ale byloby to bardzo trudne i musialbys ograniczyc sie do 'motions' (ruchow) o dlugosci jednego z juz istniejacych 'motions' i podmienic je.
Z tego co wiem, nie ma fizycznych ograniczen dla 'mesh joints', aby poruszac nimi tak jak ludzkimi czesciami ciala. Teoretycznie mozesz zrobic mesh, ktory bedzie oddawal kazdy wymyslony przez ciebie ruch, oczywiscie z ograniczeniami i wykorzystaniem dostepnych joints. Moglbys wiec zrobic tanczacego MC Hammer z pomoca obecnej wersji edytora ruchu, ale byloby to bardzo trudne i musialbys ograniczyc sie do 'motions' (ruchow) o dlugosci jednego z juz istniejacych 'motions' i podmienic je.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
A mozna do Thiefa dodać nowe AI, w sensie zupelnie nowego modelu [ nie skory ] ? Taki high poly guard z pieknym mieczem. mozna by cos takiego zrobic i dodac? No zrobic mozna, ale czy dodac? :/
.netsports.pl
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Z tego co wiem, to AI raczej nie powinien przekraczac 1000 poly, inaczej sie Dromed wykrzacza. Tak jak napisales, zrobic mozna, ale chodzic to nie bedzie. Ludzie zazwyczaj usuwaja mesh, zostawiajac joints i na nie nakladaja nowy mesh. Thief obsluguje tylko biped models, stad nie mozna zrobic na przyklad pieska. Ale teraz z tym edytorem Wayoun'a moze bedzie mozliwe zrobienie innych AI niz biped.
A w ogole to w zadnej grze nie zrobisz high-poly AI, bo rendering nie wyrobi. Chyba, ze ukradniemy super-hiper komputer z laboratorium FBI, w koncu my zlodzieje sa, nie? :D
A w ogole to w zadnej grze nie zrobisz high-poly AI, bo rendering nie wyrobi. Chyba, ze ukradniemy super-hiper komputer z laboratorium FBI, w koncu my zlodzieje sa, nie? :D
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Przejżałem ten edytor. Nie jest to nic nazbyt trudnego. Gdy załaduje się plik mc i mi wtedy można wniknąć w ruchy dzięki wysuwanemu menu z częściami ciała. Poniżej mamy 3 okienka czerwone zielone i niebieskie. Na samym dole jest suwak. Przesuwając go możemy wybrać dowolny punkt i zmienić go w którymś z okienek.
Obsługa wymaga umiejętności widzenia tego co się robi, tzn. jeśli tego nie umiesz, to choćbyś poprzestawiał wszystkie ruchy, to i tak nie wiesz co zrobiłeś, w którą stronę się dana część poruszy, etc.
Obsługa wymaga umiejętności widzenia tego co się robi, tzn. jeśli tego nie umiesz, to choćbyś poprzestawiał wszystkie ruchy, to i tak nie wiesz co zrobiłeś, w którą stronę się dana część poruszy, etc.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Tak, genialne! Tez sie przegryzam przez ten program i "nie taki diabel straszny, jak go maluja". Problem byl glownie programistyczny, tutaj Weyoun odwalil kawal dobrej roboty, glownie konwertujac 'qauternions' na uklad x, y, z.
Jest dokladnie tak jak piszesz, Paweuek. Wgrywasz motion, pliki .mc oraz .mi. Pasek na dole pokazuje na ktorym framsie motion pracujesz. To tak jakbys robil film, tylko ze pracujesz na ruchu postaci. Trzy okienka, czerwone, zielone i niebieskie okreslaja rotacje jointsa w 3 plaszczyznach ukladu wspolrzednych x, y, z. Na gorze wybierasz z ktorym joints chcesz pracowac. Calosc skalada sie na ruch modelu.
Wedlug tego, co pisal Weyoun okna zmieniaja kolor na jasno niebieski, kiedy joints sa 'translating', a czerwono-zielono-niebieskie jak sa joints 'rotating', ale tego jeszcze nie przecwiczylem. Paweuek - dokopales sie do tego?
Jedyny problem w tym, ze nie ma zadnego okna, ktore pokazuje efekt twojej pracy. Weyoun pisal na TTLG, ze programowal w Delphi i ze nie starczylo pamieci, aby robic animacje mesh'a. Podobno ma dorobic animacje samych joints. Przydaloby sie, bo w takim ukladzie trzeba miec wyobraznie, zeby "widziec" co sie zmienia i jak to w efekcie bedzie wygladac. Weyoun pisla, ze zrobil takiego "MS Paint, bez okna do rysowania". Ale spoko, sadze ze mozna sobie poradzic.
I jeszcze jedna wazna informacja, nalezy znac uklad joints w meshu AI w Thiefie. Jesli ktos nie zna, to jest tutaj:
http://www.users.on.net/triforce/meshes.html
Jest dokladnie tak jak piszesz, Paweuek. Wgrywasz motion, pliki .mc oraz .mi. Pasek na dole pokazuje na ktorym framsie motion pracujesz. To tak jakbys robil film, tylko ze pracujesz na ruchu postaci. Trzy okienka, czerwone, zielone i niebieskie okreslaja rotacje jointsa w 3 plaszczyznach ukladu wspolrzednych x, y, z. Na gorze wybierasz z ktorym joints chcesz pracowac. Calosc skalada sie na ruch modelu.
Wedlug tego, co pisal Weyoun okna zmieniaja kolor na jasno niebieski, kiedy joints sa 'translating', a czerwono-zielono-niebieskie jak sa joints 'rotating', ale tego jeszcze nie przecwiczylem. Paweuek - dokopales sie do tego?
Jedyny problem w tym, ze nie ma zadnego okna, ktore pokazuje efekt twojej pracy. Weyoun pisal na TTLG, ze programowal w Delphi i ze nie starczylo pamieci, aby robic animacje mesh'a. Podobno ma dorobic animacje samych joints. Przydaloby sie, bo w takim ukladzie trzeba miec wyobraznie, zeby "widziec" co sie zmienia i jak to w efekcie bedzie wygladac. Weyoun pisla, ze zrobil takiego "MS Paint, bez okna do rysowania". Ale spoko, sadze ze mozna sobie poradzic.
I jeszcze jedna wazna informacja, nalezy znac uklad joints w meshu AI w Thiefie. Jesli ktos nie zna, to jest tutaj:
http://www.users.on.net/triforce/meshes.html
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Nie, do tego sie jeszcze nie dokopałem. Za głupi na to jestem...
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
OK, juz mam. BArdzo pomocna jest lista motions Shadowspawna (do sciagniecia z jego strony) Wyedytowalem sobie przykladowy motion z rozmow: Conv 24 i Conv 25 (motions humtalk2c i humtalk2d). Wyglada na to, ze 'translating' joint to tylko torso. Reszta jest 'rotating'. Zmienilem ten motion edytorem, wszystko dziala, ze az FURCZY!!! Genialnie!
Mowcie gdzie teraz wstawic custom motion, zeby zadzialal w Dromedzie.
Mowcie gdzie teraz wstawic custom motion, zeby zadzialal w Dromedzie.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Mógłbyś podać adres strony, z której to ściągnąłeś? Byłbym usatysfakcjonowany.
Świetnie, że ktoś to w końcu zrozumiał!
Świetnie, że ktoś to w końcu zrozumiał!
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Strona to:
http://www.angelfire.com/games4/shadowspawn/
Sama liste (dla T2) mozesz sciagnac stad:
http://www.angelfire.com/games4/shadows ... onTags.txt
Nie wiem, czemu Weyoun nie zamiescil tego w zipie razem z edytorem. Bez tego ani rusz.
Tak, edytor jest genialny. Jeszcze tylko musze sie dowiedziec, gdzie nalezy zamiescic plik (pliki?) w katalogu FM. Nie jestem pewien, czy tylko plik .mc, czy tez plik .mi rowniez. Na wszelkie wypadek zamieszcze oba.
http://www.angelfire.com/games4/shadowspawn/
Sama liste (dla T2) mozesz sciagnac stad:
http://www.angelfire.com/games4/shadows ... onTags.txt
Nie wiem, czemu Weyoun nie zamiescil tego w zipie razem z edytorem. Bez tego ani rusz.
Tak, edytor jest genialny. Jeszcze tylko musze sie dowiedziec, gdzie nalezy zamiescic plik (pliki?) w katalogu FM. Nie jestem pewien, czy tylko plik .mc, czy tez plik .mi rowniez. Na wszelkie wypadek zamieszcze oba.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Katalogiem, gdzie nalezy umiescic custom motions jest katalog 'motions'. Tak samo jak 'fam' dla tekstur lub 'mesh' dla ai. Weyoun pisze, ze pewnie wystarczy zamiescic tylko plik. mc, ale ja na wszelki wypadek umieszcze oba pliki.
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Jak już wszystko obczaisz, jericho, to mógłbyś napisać dokładny poradnik (dla takich debili jak ja)? Z przykładami... Byłoby fajnie.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Pewnie. Sadze, ze juz jestem na konowym etapie "czajenia". :D Sprobuje dzisiaj wrzucic przerobiony Conv 25 motion do folderu i wio. Normalnie w Conv 25 ludek podnosi obie rece. Zrobilem, ze podnosi dwa razy: podnosi i opuszcza, podnosi i opuszcza. Ale zobaczymy, jak to wyszlo. Na razie tylko wszystko jest na czerwono-zielono-niebieskich wykresach edytora Weyoun'a. :D
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Moge powiedziec, ze juz jako-tako mam opanowany ten edytor. Zmodyfikowalem istniejacy motion i dziala w Dromedzie. Panienka zamiast podniesc rece (tak, jak w oryginalnym motion), to wywija nimi zamaszyscie.
Musze przyznac, ze zrobienie dobrego, precyzyjnego custom motion, to jednak jest od groma roboty... bardzo to wszystko czaso-chlonne. Ale jakby ktos potrzebowal do misji, to dajcie znac.
Musze przyznac, ze zrobienie dobrego, precyzyjnego custom motion, to jednak jest od groma roboty... bardzo to wszystko czaso-chlonne. Ale jakby ktos potrzebowal do misji, to dajcie znac.
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Mógłbyś opracować gest Kozakiewicza?
Re: MotionEditor v 1.0 - już jest!
Jest juz Motion Editor v. 1.1. Podobno z oknem podgladu
Do sciagniecie stad:
http://www.dur.ac.uk/p.m.anderson/fm/motedit.zip
Ja juz sciagam, zaraz zobaczymy na ile nowa wersja jest lepsza.
Do sciagniecie stad:
http://www.dur.ac.uk/p.m.anderson/fm/motedit.zip
Ja juz sciagam, zaraz zobaczymy na ile nowa wersja jest lepsza.