Mody / Patche / Dodatki

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

OK, na edysku w katalogu "thief" powinny znajdować się 2 pliki:
- TG Graphic.rar
- TMA Graphic.rar
Oto instrukcja i zawartość poszczególnych plików. Dodatkowo musicie ściągnąć z sieci (linki od Timona) plik z nowymi dźwiękami. Zajmuje on nieco ponad 120 MB.

TG Graphic.rar
1. Zainstaluj Thief The Dark Project
2. Plik TG Graphic.rar wypakuj bezpośrednio do folderu z grą
3. Plik TG Sounds.exe uruchom i zawartość zainstaluj w folderze z grą
4. Plik dark.cfg edytuj. Na samym końcu pliku dodaj 4 wersy (ostatni pusty) :

Kod: Zaznacz cały

; na potrzeby dodatkow
ObjTextures16
MeshTextures16

5. Plik install.cfg edytuj. Zmień zawartość linii "resname_base"

Kod: Zaznacz cały

stary : resname_base G:\Program Files\Thief\TG\CRFs+X:\install\t1\
nowy : resname_base .\CRFs\EP\Thief1+.\CRFs\EP+G:\Program Files\Thief\TG\CRFs+X:\install\t1\
Zawartość:
CRFs\EP.crf - nowe objekty
CRFs\mesh.crf - nowe tekstury
fam - nowe modele postaci
mesh - nowe tekstury
motions - nowe tekstury
obj - nowe tekstury
-----------------------------------
-----------------------------------
TMA Graphic.rar
1. Zainstaluj Thief The Metal Age
2. Plik TMA Graphic.rar wypakuj bezpośrednio do folderu z grą
3. Plik TMA Sounds.exe uruchom i zawartość zainstaluj w folderze z grą
4. Plik Darkinst.cfg edytuj. Zmień zawartość linii "resname_base"

Kod: Zaznacz cały

stary : resname_base G:\Program Files\Thief\TMA\res+E:\install\t2\
nowy : resname_base .\CRFs\EP+.\CRFs\NTEX+G:\Program Files\Thief\TMA\res+E:\install\t2\
Zawartość:
EP.crf - nowe objekty
NTEX.crf - nowe tekstury
Mesh - folder z nowymi kształtami pająków
-----------------------------------
-----------------------------------
Prościej się nie da. Metoda wypróbowana i działa na 100%. Timon, skopiuj na początek.
Oczywiście w pliku resname lokalizacja gry zależy od folderu, w którym ją zainstalujecie. Reszta chyba jasna?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Nivellen »

Dobra robota, dzięki :oki
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Bruce »

Zrobiłem z TG wszystko wg. instrukcji i poza mieczem nie widzę żadnej broni.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

1) Ustaw grafike w grze na High, szczegoly obiektow i postaci rowniez na High.
2) mozesz sprobowac tez usunac z katalogu CRFs plik "mesh.crf"
Zadzialalo?
Paris
Miastolud
Posty: 59
Rejestracja: 14 czerwca 2003, 10:51
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Paris »

Skąd wiedzieć ze wszystko jest dobrze zainstalowane. Będzie jakiś komunikat w menu czy trzeba samemu stwierdzić??
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Nivellen »

Czytaj dokładnie pierwszy post. Tam jest link do wątku na ttlg, gdzie NV pokazuje zrzuty porównawcze obiektów w starej i nowej wersji.
Paris
Miastolud
Posty: 59
Rejestracja: 14 czerwca 2003, 10:51
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Paris »

Czytałem dokładnie pierwszy post jednakże chodzi mi czy jest jakiś element charakterystyczny od razu na początku gry. Dopiero co instaluje thiefa na nowym sprzęcie i nie mam żadnych saveów aby sprawdzić sobie np. sztabki monet.

Czy ten post autora "Mixthoor" to jest to wszystko w skrócie co w poscie nr 1?? Czy czegoś tam brakuje? Jak robię wg postu nr 1 to nic nie wychodzi:(

Kurcze nie idzie ściągnąć z tego edysku tych plików czy ktoś mógłby je wrzucić na inny serwer lub wysłać???
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Paris pisze:Czytałem dokładnie pierwszy post jednakże chodzi mi czy jest jakiś element charakterystyczny od razu na początku gry. Dopiero co instaluje thiefa na nowym sprzęcie i nie mam żadnych saveów aby sprawdzić sobie np. sztabki monet.
Tak - od razu widać lepsze tekstury na ścianach, nowe modele postaci. Gdy tylko znajdziesz łupy (monety, wazony, puchary) zobaczysz też ich nowy kształt. Dodatkowo od początku gry słychać również nowe dźwięki (kroki, naciąganie cięciwy łuku)
Paris pisze:Czy ten post autora "Mixthoor" to jest to wszystko w skrócie co w poscie nr 1?? Czy czegoś tam brakuje? Jak robię wg postu nr 1 to nic nie wychodzi:(
Post 1 jest bardzo szczegółowy. Aby uprościć instalację tych dodatków, wrzuciłem wszystko w archiwa, które opisałem na początku tej strony. Dlatego też skorzystaj z instrukcji podanej na tej stronie. Zapomnij o poście nr 1 :)
Paris pisze:Kurcze nie idzie ściągnąć z tego edysku tych plików czy ktoś mógłby je wrzucić na inny serwer lub wysłać???
Nie wyślę, ponieważ oba archiwa zajmują razem ponad 50 MB + jeden plik 120 MB z dźwiękami. Przed chwilką zalogowałem się na edysk i ściągnąłem bez problemu oba pliki. Rozpakowują się bez błędów i ostrzeżeń.

-------
Pamiętaj - po instalacji dodatków ustaw wygląd postaci i tekstur na "High". W przeciwnym wypadku będziesz mieć stare tekstury. Powodzenia!
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Leming »

Śledzi ktoś jeszcze ten temat?
Są jakieś wieści w sprawie nowych paczek modeli, tekstur, itp?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

No ja staram się być na bieżąco - często odwiedzam www.thief-thecircle.com
Póki co grywam na nowej grafice z FM do Thief'a 2. Myślę, że za pół roku udostepnię Wam moją listę propozycji. A jeśli pojawią się jakieś nowe paczki graficzne, dajcie znać - przetestuję je u siebie...
Awatar użytkownika
Regis
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 22 maja 2004, 19:17
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Regis »

Jako że ostatnio wróciłem do pierwszej części Thief'a, postanowiłem pobawić się w te "nowinki" teksturowe i obiektowe no i po dłuższych bojach udało mi się zainstalować The Thief Enhancement Pack, Thief 1 & Gold AI Mesh & Skin Patch oraz Thief Gold Texture Patch (Hardware Version). Niestety nie wychodziło mi ręczne modyfikowanie plików, więc skorzystałem z oficjalnych instrukcji.
-zainstalowałem czystego Thief GOLD
-jako że sprzęt w miarę świeży (jak na tę grę) i do tego system Windows 7 x64, musiałem użyć DDFix
-zoptymalizowałem grę za pomocą DarkLoadera w wersji 4.1
-wrzuciłem do głównego folderu gry InstallEP.bat i EP.crf (ze zmienioną nazwą folderu Books, 7-zip radzi sobie znakomicie) z archiwum The Thief Enhancement Pack i odpaliłem InstallEP.bat
-wrzuciłem do głównego folderu gry zawartość archiwum Daemonite's Thief Model Patch v1.0 (inaczej zwanym Thief 1 & Gold AI Mesh & Skin Patch)
-wrzuciłem do utworzonego katalogu fam w głównym folderze gry zawartość archiwum Thief Gold Texture Patch (Hardware Version)
I wszystko działa jak należy.


Mam natomiast jeszcze jedną wskazówkę dotyczącą lepszej grafiki w tych dość starych grach. Mianowicie chodzi mi tu o znany, ale często zapominany antyaliasing. Oczywiście Thief nie ma w opcjach ustawień AA, ale wymuszenie tego efektu w sterownikach radzi sobie znakomicie z ząbkowanymi krawędziami obiektów w grze. Dla porządku dodam, że mam kartę graficzną nVidia GeForce 9600M GT (laptop), obecnie najnowsze dostępne stabilne sterowniki (266.58) i nVidia System Tools (6.06).
Panel sterowania NVIDIA -> Ustawienia 3D -> Zarządzanie ustawieniami 3D -> Wygładzanie krawędzi
Wygładzanie krawędzi - tryb = Zastąp ustawienia aplikacji
Wygładzanie krawędzi - ustawienia = 2x - 16xQ
Zmiana parametrów Wygładzanie krawędzi - przezroczystość oraz korekcja gamma nie wpłynęła na jakość obrazu.
No i jakich efektów można się spodziewać? Zobaczcie sami na podstawie jednej ze skrzyń z misji The Sword (http://img222.imageshack.us/g/skrzyniawpkabw.png/):

brak AA
Obrazek

AA2x
Obrazek

AA4x
Obrazek

AA8x
Obrazek

AA8xQ
Obrazek
Awatar użytkownika
Regis
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 22 maja 2004, 19:17
Lokalizacja: Białystok / Warszawa

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Regis »

Dorzucę jeszcze jeden obiekt, pochodnię http://img860.imageshack.us/g/pochodniawpkabw.png/
_____bez AA__________AA2x__________AA4x__________AA8x__________AA8xQ__________AA16x
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Mixthoor pisze:Prościej się nie da
Da się! W katalogu publicznym znajdują się nastepujące pliki:

> TMA - Windows7.pdf - Instrukcja instalacji TMA pod Windows 7
> TMA DDFix v1.5.11 - Patch + zmodyfikowany przez raven'a 4444 plik EXE
> TMA Graphic v2.0 - Archiwum zawierające nowe obiekty i tekstury
> TMA Sound - Pliki "001" i "002" jako spakowane samorozpakowujące się archiwum z plikami WAV

Link: Thief Tools
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Zaratul »

@Mixthoor.Jesteś genialny.To się nazywa czytelny opis instalacji. :) Jak przyjadę z pracy to od razu to wypróbuję.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Dziarsky »

Chciałbym na potrzeby thief-portal zrobić stronę z jedną obszerną i niezmiernie prostą instrukcją podpartą plikami w temacie instalowania T1/g i T2 na Windows 7 wraz z opisem instalacji wszystkich dodatków i trickami jak usprawnić wygląd.

Ciekaw jestem czy sobie poradzę bo to sporo materiałów i testów (w zasadzie nigdy za pierwszym razem Thief pod W7 mi nie poszedł gładko).

Znajdzie się ktoś kto ma wszystko poinstalowane i może ze mną na spokojnie stworzyć taką stronę?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Plik PDF jest wycinkiem tego co szykuje dla siebie, przyjaciela i innych forumowiczow. Moja idea jest stworzenie dokumentu z:
1) instrukcja instalacji gry TG, TMA, TDS ze wszystkimi mozliwymi dodatkami, poprawiajace grafike oraz dzwiek
2) recenzjami wszystkich godnych uwagi FM do TG, TMA, TDS
Plan jest ambitny i w trakcie realizacji, lecz zajmie to naprawde duzo czasu... Jesli chcesz, wykorzystaj popakowane przeze mnie materialy. Gdy tylko pojawi sie cos nowego, poinformuje Was w tym watku.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Dziarsky »

Mixthoor materiał będzie obszerny.

Czy jeśli korzystając z tych danych przy tworzeniu podstrony www na portalu podpiszę to twoim udziałem i udostępnię twoje pliki jesteś skłonny udzielić swojej wiedzy i przygotowanych plików?

ps. TMA - na tej grze skupia się całość więc czy poza dźwiękami instrukcja będzie zgodna z T1/G?

ps.2 Czym dokładnie są te nowe dźwięki bo ten wątek mi umknął zupełnie?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Czy jeśli korzystając z tych danych przy tworzeniu podstrony www na portalu podpiszę to twoim udziałem i udostępnię twoje pliki jesteś skłonny udzielić swojej wiedzy i przygotowanych plików?
1) Nie jestem autorem plikow
2) Pliki jedynie przepakowalem, aby instalacja byla latwiejsza
3) Pliki wykorzystaj
4) Jak bede mogl pomoc, pomoge

TMA - na tej grze skupia się całość więc czy poza dźwiękami instrukcja będzie zgodna z T1/G?
W wiekszosci tak, lecz istnieja drobne roznice. Zerknij na te linki:
Thief Gold - Grafika + Instrukcja (uproszczona)
Thief Gold - Grafika + Instrukcja (rozszerzona)
Thief Metal Age - Grafika + Audio + Instrukcja (uproszczona)
Czym dokładnie są te nowe dźwięki bo ten wątek mi umknął zupełnie?
http://thief-forum.pl/viewtopic.p ... 468#p84746
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Bruce »

Czy to możliwe aby Enhancement Pack coś mieszał w loocie? Bo drugi raz robię drugą misję w T2 i ciągle brakuje mi 25 lootu. Tylko proszę bez linków do żadnych solucji.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

EP podmienia jedynie stary obiekt kosztowności na zupełnie nowy.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Problem. PC stacjonarny z Windows 7 Professional 64bit v6.1.7601. Instaluję patche i dodatki zgodnie ze swoją instrukcją. Gdy odpalam Thief'a 2 przez DarkLoadera v4.3 nie widzę wielu tekstur: brakuje drzwi, drzew, płotów, nawet BlackJacka. Czy ktokolwiek z Was spotkał się z czymś takim?



Update 6.02.2012:
Wiem, że problem dotyczy TV, który mam podpięty do PC. Ściągnąłem Wildscreen Mod ze stronyhttp://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=121240, jednak mi nie pomógł. Zerknąłem również na ten wątek http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=128921 - bez pozytywnego rezultatu.

Zatem - Czy ktoś z Was gra w TMA na Win7 i podpiętym TV? Jak rozwiązać ten problem?



Update 7.02.2012:
Problem rozwiązany. Brakowało mi pliku Thief2.exe z archiwum TMA DDFix v1.5.11. Teraz Thief 2 śmiga mi na notebook'u z Win7 i na PC z Win7 + TV.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Zaratul »

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2111103

Filmy do T1\TG\T2 w z lepszej jakości obrazem i dźwiękiem.Jako że linki w pierwszym poście wygasły to daje linka do reaploadu.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Zaratul pisze:Filmy do T1\TG\T2 w z lepszej jakości obrazem i dźwiękiem.Jako że linki w pierwszym poście wygasły to daje linka do reaploadu.
Rzeczywiście jest jakaś różnica? Jak to się ma do polskich napisów?
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Zaratul »

Różnica jest widoczna,na lepsze oczywiście.Co do polskich napisów to nie będziesz ich mieć ponieważ one są na stałe wbudowane w filmiki do polskiej wersji i jak zastąpisz je filmami które ja wkleiłem będziesz mieć tak jak w eng wersji czyli bez napisów.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: Mixthoor »

Zaratul pisze:Co do polskich napisów to nie będziesz ich mieć ponieważ one są na stałe wbudowane w filmiki do polskiej wersji
Czy można je "eksportować"? Mam pewien pomysł...
Jeśli można - nie napracuje się zbyt wiele.
Jeśli nie można - czeka mnie dużo pisania.
ODPOWIEDZ