Mixthoor Mod Packs

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Mixthoor Mod Packs - Windows 7 x64

Post autor: Leming »

A zatem prześlij proszę swoje pliki konfiguracyjne w wersji PC.

W instrukcji pisze, że takowe pliki znajdują się w paczce. Niestety są tylko pliki w wersji "Notebook".
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs - Windows 7 x64

Post autor: Mixthoor »

Testuję różne opcje graficzne. Gdy będę zadowolony z efektów, wrzucę :)
Plik z notebooka jest, ponieważ więcej na nim nie wycisnę. Na PC można jeszcze się pobawić...
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs - Windows 7 x64

Post autor: Mixthoor »

WAŻNA AKTUALIZACJA

Na SkyDrive ładują się 2 nowe pliki - TMA Mixthoor Mod Pack v1.2 oraz TMA Mixthoor Mod Pack v1.3. Nowsza paczka modyfikacji zawiera dodatkowo pliki Vurt's Thief2 Graphics Overhaul v0.2 autorstwa Vurta. Po jej instalacji TMA wygląda jeszcze piękniej, jednak na słabszych komputerach gra dostaje zadyszki. Obie paczki zawierają łatkę v1.19 wraz z moimi przykładowymi ustawieniami z notebooka oraz PC (gdzie sprawdzałem np. blooma).

Zmiany w stosunku do oryginalnego pliku cam_ext.cfg dla PC:

Kod: Zaznacz cały

; ------------
; display mode
; ------------
; enabling this option allows the UI (menus, map/objectives, readables) screens to have its own gamma setting
; useful if you get blinded everytime you open the map or read a book
gamma_ui 0.7

; enabling limiting in-game can have a positive effect by reducing framerate unevenness, stuttering and/or
; mouse lag, at potentially some framerate loss, which may not be an issue if the framerate is high anyway
; (should probably be avoided for CrossFire/SLI type of setups)
d3d_disp_limit_gpu_frames 1 1

; enable scaling of in-game 2D overlay (HUD), makes the things like current item/weapon text, or SS2
; HUD/panels, larger at resolutions of 1280x960 or higher with pixel perfect scaling (requires "use_d3d_display")
; NOTE: Enabling scaling may actually improve performance, especially at high resolutions.
d3d_disp_scaled_2d_overlay 64



; --------------
; movie playback
; --------------
; gamma setting for movie playback (default is 1.0)
gamma_movie 0.7



; -------------------
; D3D9 render options
; -------------------

; by default it will try to use an enhanced 32-bit precision display mode, if the driver supports it, but
; there may be instances (like with integrated intel GPUs) where the driver does support it but it may not
; work correctly (such as gamma not working), this option will disable the use of enhanced precision
d3d_disp_no_rgb10_buf

; multisampling (anti-aliasing) level
; IMPORTANT: some integrated graphics HW may not work correctly with multisampling and you will be left with a
;            black screen, if that happens disable this option again
multisampletype 8

; enable 32-bit floating point render buffer (if you don't know what else to do with your memory and GPU time)
; NOTE: some driver version(s) may have a bug where running 32-bit FP also requires multisampling to be enabled
;       or things can break (like a black screen)
d3d_disp_enable_hdr 32

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
d3d_disp_sw_cc_sat 0.75

; enable postprocessing (bloom)
postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
bloom_saturation 0.7

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
bloom_threshold 0.6




; --------------
; update timings
; --------------
; use high resolution timers (preferable but disabled by default for best compatibility, as it may not work
; correctly on older OS versions, such as some XP systems where hi-res timer implementation uses RDTSC, which can
; result in movement speeds going crazy and more)
use_hi_res_timer

; -------------
; sound options
; -------------
; when using the OpenAL sound driver the default AL device may sometimes cause problems, in particular for
; on-board sound controllers, in those instances you can try an alternative AL device. Which other AL devices
; are available can be seen in the log file (when AL is enabled). It seems that usually the "Generic Software"
; device is available, which is a good one to try as an alternative.
snd_oal_device Generic Software



; -------------
; game specific
; -------------

; scale bitmap based inventory icons/objects at higher screen resolutions (like body carry icon)
scaled_inv_bitmaps

Zmiany w stosunku do oryginalnego pliku cam_ext.cfg dla notebooka:

Kod: Zaznacz cały

; ------------
; display mode
; ------------
; enabling this option allows the UI (menus, map/objectives, readables) screens to have its own gamma setting
; useful if you get blinded everytime you open the map or read a book
gamma_ui 0.7

; --------------
; movie playback
; --------------
; gamma setting for movie playback (default is 1.0)
gamma_movie 0.7

; -------------------
; D3D9 render options
; -------------------
; by default it will try to use an enhanced 32-bit precision display mode, if the driver supports it, but
; there may be instances (like with integrated intel GPUs) where the driver does support it but it may not
; work correctly (such as gamma not working), this option will disable the use of enhanced precision
d3d_disp_no_rgb10_buf

; --------------
; update timings
; --------------
; use high resolution timers (preferable but disabled by default for best compatibility, as it may not work
; correctly on older OS versions, such as some XP systems where hi-res timer implementation uses RDTSC, which can
; result in movement speeds going crazy and more)
use_hi_res_timer

; -------------
; sound options
; -------------
; when using the OpenAL sound driver the default AL device may sometimes cause problems, in particular for
; on-board sound controllers, in those instances you can try an alternative AL device. Which other AL devices
; are available can be seen in the log file (when AL is enabled). It seems that usually the "Generic Software"
; device is available, which is a good one to try as an alternative.
snd_oal_device Generic Software

**********************************

To nie wszystko. Na SkyDrive wyląduje dzisiaj również T2X Mixthoor Mod Pack v1.2 BETA. Zawiera ona spolszczenie pliki w wersji 1.6 bez korekty 2-óch plików video. One pojawią się w pliku instalacyjnym T2X PL v1.6, dla tych osób, które będą chciały korzystać z samego spolszczenia (bez innych modyfikacji).

Jutro kolejne nowości... :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Ze względu na nowe patche do TG (http://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=136787#p136787) usunąłem TG MMP v1.0
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Leming »

Mixthoor (8 sty 2013) pisze:Jutro kolejne nowości... :)
Czekam na tą nową wersję paczki dodatków do T2, ale jak dotąd nie widziałem komunikatu. Czy zamierzasz coś wydać nowego, czy mogę instalować to co jest.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Ten plik należy rozpakować ? Który bym nie ściągnął to popsuty.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Leming pisze:Czekam na tą nową wersję paczki dodatków do T2, ale jak dotąd nie widziałem komunikatu. Czy zamierzasz coś wydać nowego, czy mogę instalować to co jest.
Chodziło o wiele innych wiadomości w pozostałych tematach. Generalnie w planie mam zebrać najnowsze patche do kupy i przygotować nowe wersje plików. Data wydania: najbliższy piątek.

- TG MMP v1.1 będzie zawierał TFixa v1.13, nowe Sound Effects Enhancement Pack v1.5, Thief Gold Texture Pack by Tin (Update 02.01.13), patch cenegi, skrypty, przykładowe pliki konfiguracyjne
- TMA MMP v1.4 będzie zawierał to co v1.2 + nowe Sound Effects Enhancement Pack v1.5. Aby nie bawić się różnymi wersjami do TMA MMP v1.4 dorzucę małego Add-Ona z teksturami Vurt'a, które obecnie znajdują się w paczce TMA MMP v1.3 dla mocniejszych koputerów
- T2M MMP v1.2 będzie zawierał ostateczną i skorygowaną wersję spolszczenia v1.6

--------------

-
Kurhhan pisze:Ten plik należy rozpakować ? Który bym nie ściągnął to popsuty.
Generalnie ściągasz wszystkie części archiwum i rozpakowujesz 7zipem klikając na plik z numerkiem 001. Zaraz ściągnę wszystkie archiwa i zobaczę, czy są uszkodzone. Jeśli tak, poszukam innego serwisu (już kiedyś ktoś meldował, że części poszczególnych archiw nie działały)
UPDATE: Pliki są sprawne, ściągnij jeszcze raz i rozpakuj klikając na plik z numerem 001.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Działa, wina po stronie mojego programu.

Mam teraz jednak inny problem. Po wgraniu wszystkiego, całkowicie pozmieniał mi klawiszologię i nie da się tego prawidłowo przypisać. Ustawiam np. przysiad pod lewy Ctrl a on mi skacze po naciśnięciu tego przycisku, itd. Jakby jakiś wirus to wszystko opanował ; )

EDIT : Problem rozwiązany, wczytałem Defaultowe ustawienia i wszystko wróciło do normy. Dzięki.

EDIT2 : Tak czy siak nadal nie mogę dokonać drobnych zmian, np przypisać quick load na F12 jak zawsze miałem. Wszystko jest pomieszane. Te quick load on odczytuje jako rozjaśnianie obrazu. Podpisane funkcje sterowania w grze to tak naprawdę co innego. Co to się porobiło ?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

TMA Mixthoor Mod Pack v1.2 (Dla słabszych komputerów)
- Thief II: The Metal Age v1.19 update
- Vurt's Realistic Water & Lava v1.0.4
- t2skies - Enhanced skies for Thief 2: The Metal Age
- The Thief Enhancement Pack
- NTEX normal texture pack version 1.12 for Thief 2
- Narrow Sewer Spiders
- Huge Sewer Spiders
- GayleSaver's Custom Scripts
- Telliamed's Custom Scripts
- Nameless Voice's Scripts
- DDFix v1.5.11 pre-patched Antologia Thief 2
- Sound Enhancement Pack T2
- Plik RegIndeo.bat, niezbędny przy problemach z rejestracją kodeków w systemie.
- Plik user.bnd, będący przykładową klawiszologią gry.
- Plik create_backup.bat, niezbędny przy tworzeniu kopii zapasowej orginalnych plików.
To wina pliku user.bnd, który wygląda tak:

Kod: Zaznacz cały

; This file was generated by Thief II: The Metal Age.

bind 1 "inv_select sword"

bind 2 "inv_select blackjack"

bind 3 "inv_select broadhead"

bind 4 "inv_select water"

bind 5 "inv_select firearr"

bind 6 "inv_select eartharrow"

bind 7 "inv_select gasarrow"

bind 8 "inv_select ropeyarrow"

bind 9 "inv_select noise"

bind [ zoomoutsome

bind ] zoominsome

bind ` clear_weapon

bind a +moveleftfast

bind b next_item

bind d +moverightfast

bind e +leanright

bind end+alt+ctrl+shift win_mission

bind esc sim_menu

bind f crouch

bind f10 quick_load

bind f12 screen_dump

bind f5 quick_save

bind joy_axisr rudderturn

bind joy_axisx +joyxaxis

bind joy_axisy +joyforward

bind keypad_minus gamma_down

bind keypad_plus gamma_up

bind m automap

bind mouse1 +use_weapon

bind mouse2 +use_item

bind mouse3 clear_item

bind mouse_axisx mturn

bind mouse_axisy mlook

bind mouse_wheel next_item

bind o objectives

bind p zoomoutfull

bind q +leanleft

bind r drop_item

bind s +backfast

bind shift +walkfast

bind space +jumpblock

bind v prev_item

bind v+alt+shift dark_version

bind w +walk

bind w+alt +leanforward

bind x +forward


bow_zoom 1

joystick_enable 0

mouse_invert 0

lookspring 0

freelook 1

mouse_sensitivity 5.50000000

joy_rotate 0

joystick_sensitivity 1.0

joystick_deadzone 0.05

rudder_sensitivity 1.0

rudder_deadzone 0.05

auto_equip 1

auto_search 1

goal_notify 1

climb_touch 1

W nowej paczce zostawię dodatkowo standardowe konfiguracje klawiszy. Zauważyłem, że Thief dziwnie wczytuje zapisane konfiguracje. Przykład: Czyszczę wszystkie przypisania (alt+backspace), ładuję własną konfigurację, potem standardową. Gra zamiast nadpisać wcześniejsze bindowanie, dorzuca do niej kolejną.

Rozwiązanie dla Ciebie - Usuń plik user.bnd, wyczyść klawiszologię i ustaw zgodnie z Twoimi upodobaniami.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Nic z tego. Usunąłem plik user.bnd , wyczyściłem wszystko i ustawiłem pod siebie. Rezultat ? Wszystko na opak, każdy przycisk reaguje inną funkcją niż ustawiłem w opcjach sterowania.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Rozpakuj to małe archiwum do katalogu głównego Thiefa Metal Age. Twoja klawiszologia zostanie wyczyszczona. W katalogu SAVES znajdziesz standardowe ustawienia (T1, T2, Quake, Unreal)
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Nadal niestety popsute jak w poprzednim poście.

Gdy zaś wczytam standardowe ustawienia (T1, T2, Quake, Unreal) i chcę zrobić drobną korektę chociaż jednego klawiszu ( nie pasują mi w 100% żadne z tych wzorów) , wszystko zaczyna się pieprzyć. Gdy np. ustawię przysiad pod Ctrl, postać skacze itd. Wszystko na opak, jakby źle były opisane funkcje sterowania w opcjach.

Tylko ja mam takie problemy ? Co się wyrabia ; d
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Sprawdzałem klawiszologię na 3 różnych kompach pod T1 i T2 z czyszczeniem user.bnd i dark.bnd (ten jest zbędny) oraz ładowaniem własnych klawiszologii i/lub standardowych i nie napotkałem żadnych problemów.

1) Usuń na swoim kompie z katalogu SAVES wszystkie pliki *.BND oraz z głównego pliki user.bnd + dark.bnd
2) Załaduj jeszcze raz archiwum z górnego posta
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Nadal to samo a nawet jeszcze gorzej. Myszka w grze przestała reagować i klawisz ESC nieaktywny.

Wgrywałem tego packa mając już patch 1.19. Czy to może być przyczyną ? W instrukcji jest napisane by patch 1.19 dograć na końcu.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Cholera wie. Paczka przeznaczona jest na czystą wersję Thiefa z Antologii, bez wcześniejszych dodatków, modów, patchy itp. Wykonując wszystko zgodnie z instrukcją nie powinno być żadnych problemów.

Gdy zaczynamy mieszać (tak jak przykładowo robiłem to wczoraj tworząc nowe archiwum dla TG, gdzie Thiefa reinstalowałem z 10 razy) może okazać się, że gra zacznie wariować. W moim najświeższym przypadku instalowałem TG a potem nową wersję MMP bez wcześniejszej "optymalizacji" w Dark Loaderze. Wynik był okropny - nie dosyć, że sterowanie szwankowało, opcje graficzne znikały, to nowy zestaw tekstur w ogole się nie wyświetlał, mimo iż install.cfg prawidłowo wskazywał położenie nowych plików.

----------------------

Reasumując - Wstrzymaj się do jutra. Wrzucę nowe paczki do pierwszych części Thiefa, gdzie nie trzeba będzie nic instalować (żadnych plików EXE w podfolderze _Patche). Do TG udało mi się to stworzyć, wieczorem będę walczył z TMA. Cel jest jeden - możliwie jak najwięcej sensownych i konkretnych dodatków w jednej paczce z możliwie najprostszą i najszybszą metodą "instalacji".
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Czyli wszystko do wycięcia ?

Jeśli tak to już dam sobie spokój z tym packiem.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Na Skydrive lądują właśnie najnowsze wersje paczek do TG i TMA (T2X pojawi się wieczorem) wraz z instrukcją i krótkim opisem (pełen dokument z linkami i instrukcją instalacji T2X MMP pojawi się także wieczorem).

Zmiany są bardzo duże. Po rozpakowaniu nie trzeba nic instalować - zawartość archiwum wystarczy skopiować do folderu głównego danej gry! Każdy patch i paczka zostały ze sobą zintegrowane i wiele razy przetestowane.

W razie pytań - piszcie!
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Skasowałem wszystko i wgrałem od nowa według instrukcji. Oczywiście zapomniałem zachować sejwy i wszystkie poszły się kochać, ale ja nie o tym.

Sterowanie, konfiguracja klawiszy działa już poprawnie, ale pojawiły się nowe problemy :

- nagle napisy podczas gry są w bardzo niskiej rozdzielczości ( nazwy przedmiotów, informacje na ekranie, itd. ). Wcześniej te napisy były w rozdzielczości dopasowanej do tej używanej w grze a teraz są chyba w 640 x 480 chociaż w grze działa prawidłowo rozdz. 1680 x 1050 ( moja nominalna monitora )

- menu oryginalnych części ( I & II ) , FM-ek jest maksymalnie rozjaśnione , wyblakłe, zmienianie ustawień jasności nic nie daje ( zmienia tylko w grze a nie w menusach )

- menu, wytyczne misji, sklep itd nagle wskoczyło na format 4:3 ( na szczęście podczas gry jest już normalna panorama i odpowiednia rozdzielczość ). Wcześniej miałem to wszystko na cały ekran.

- jakby też bardziej wyblakły kolor w grze ( mam screen z Rose Cottage przed czystką i ma bardziej nasycone kolory oświetlenia )

Jakieś pomysły ? A może mam coś jeszcze dograć ? Chyba poprzednio miałem coś jeszcze dograne ale nie pamiętam dokładnie, dawno to było ; )


EDIT : Skasowałem ten pack i zainstalowałem po raz kolejny samo TII ( dograłem tylko osobno patch 1.19 z ttlg ) i napisy w grze, wyprane kolory w menu, wyprane kolory oświetlenia podczas gry ( teraz idealnie pasują do starszego screena z bardziej nasyconym oświetleniem z Rose Cottage ) wróciły do normy !

Straciłem 2-3h na rozwiązywaniu problemów i zapisy stanów gier ( chociaż to moja nieuwaga, no ale jedno się wzięło z drugiego ; ) Możliwe, że i powyższe komplikacje by się rozwiązało ale dość już tego kombinowania.
Oczywiście szacunek za chęci, poświęcony czas, próbę pomocy ale mój przykład ( i pewnie nie tylko ) wskazuje ,że coś tu do końca nie jest dopracowane i zapewne występuje również jakaś losowość problemów w zależności od wielu czynników. Wszystko wykonałem dwa razy dokładnie z instrukcją na czystej, dopiero co zainstalowanej wersji Thief II z Antologii. Z powyższych względów nie polecam wgrywania Mixthoor Mod Packs.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

nagle napisy podczas gry są w bardzo niskiej rozdzielczości ( nazwy przedmiotów, informacje na ekranie, itd. ). Wcześniej te napisy były w rozdzielczości dopasowanej do tej używanej w grze a teraz są chyba w 640 x 480 chociaż w grze działa prawidłowo rozdz. 1680 x 1050 ( moja nominalna monitora )
U mnie po patchu New Dark też tak mam.
menu oryginalnych części ( I & II ) , FM-ek jest maksymalnie rozjaśnione , wyblakłe, zmienianie ustawień jasności nic nie daje ( zmienia tylko w grze a nie w menusach )
Coś jest zatem nie tak. Proponuję skorzystać z oryginalnego pliku cam_ext_original.cfg, który przywróci standardowe ustawienia z New Dark.
menu, wytyczne misji, sklep itd nagle wskoczyło na format 4:3 ( na szczęście podczas gry jest już normalna panorama i odpowiednia rozdzielczość ). Wcześniej miałem to wszystko na cały ekran.
U mnie po patchu New Dark też tak mam.
jakby też bardziej wyblakły kolor w grze ( mam screen z Rose Cottage przed czystką i ma bardziej nasycone kolory oświetlenia )
Proponuję skorzystać z oryginalnego pliku cam_ext_original.cfg, który przywróci standardowe ustawienia z New Dark.


--------------

Straciłem 2-3h na rozwiązywaniu problemów i zapisy stanów gier ( chociaż to moja nieuwaga, no ale jedno się wzięło z drugiego ; ) Możliwe, że i powyższe komplikacje by się rozwiązało ale dość już tego kombinowania.
Nie wspomnę, ile ja.... ;) Jednak nie uważam tego za stracony czas. Robię coś dla społeczności ukochanej gry.

Oczywiście szacunek za chęci, poświęcony czas, próbę pomocy ale mój przykład ( i pewnie nie tylko ) wskazuje ,że coś tu do końca nie jest dopracowane i zapewne występuje również jakaś losowość problemów w zależności od wielu czynników.
MMP to zbiór innych modów i paczek wrzucony w jedną całość, aby jak najszybciej i jak najprościej zainstalować te najlepsze i najbardziej aktualne. W instrukcji masz linki do poszczególnych plików, które ściągnąłem i zintegrowałem z MMP. Oczywiście możesz instalować je osobno :)
Wszystko wykonałem dwa razy dokładnie z instrukcją na czystej, dopiero co zainstalowanej wersji Thief II z Antologii. Z powyższych względów nie polecam wgrywania Mixthoor Mod Packs.
Moment mal. Po instalacji MMP z katalogu _Temp przekopiuj do katalogu głównego Thiefa plik o nazwie cam_ext_original.cfg. Następnie zmień jego nazwę na cam_ext.cfg. Oczywiście pierwotny plik musisz usunąć. To przywróci Ci ustawienia standardowe, jakie wprowadza New Dark.

Zmiany mojego pliku w stosunku do pierwotnych ustawień NewDark wyglądają tak:

Kod: Zaznacz cały

; ------------
; display mode
; ------------
; enabling this option allows the UI (menus, map/objectives, readables) screens to have its own gamma setting
; useful if you get blinded everytime you open the map or read a book
gamma_ui 0.7

; enabling limiting in-game can have a positive effect by reducing framerate unevenness, stuttering and/or
; mouse lag, at potentially some framerate loss, which may not be an issue if the framerate is high anyway
; (should probably be avoided for CrossFire/SLI type of setups)
d3d_disp_limit_gpu_frames 1 1

; enable scaling of in-game 2D overlay (HUD), makes the things like current item/weapon text, or SS2
; HUD/panels, larger at resolutions of 1280x960 or higher with pixel perfect scaling (requires "use_d3d_display")
; NOTE: Enabling scaling may actually improve performance, especially at high resolutions.
d3d_disp_scaled_2d_overlay 64



; --------------
; movie playback
; --------------
; gamma setting for movie playback (default is 1.0)
gamma_movie 0.7



; -------------------
; D3D9 render options
; -------------------

; by default it will try to use an enhanced 32-bit precision display mode, if the driver supports it, but
; there may be instances (like with integrated intel GPUs) where the driver does support it but it may not
; work correctly (such as gamma not working), this option will disable the use of enhanced precision
d3d_disp_no_rgb10_buf

; multisampling (anti-aliasing) level
; IMPORTANT: some integrated graphics HW may not work correctly with multisampling and you will be left with a
;            black screen, if that happens disable this option again
multisampletype 8

; enable 32-bit floating point render buffer (if you don't know what else to do with your memory and GPU time)
; NOTE: some driver version(s) may have a bug where running 32-bit FP also requires multisampling to be enabled
;       or things can break (like a black screen)
d3d_disp_enable_hdr 32

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
d3d_disp_sw_cc_sat 0.75

; enable postprocessing (bloom)
postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
bloom_saturation 0.7

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
bloom_threshold 0.6




; --------------
; update timings
; --------------
; use high resolution timers (preferable but disabled by default for best compatibility, as it may not work
; correctly on older OS versions, such as some XP systems where hi-res timer implementation uses RDTSC, which can
; result in movement speeds going crazy and more)
use_hi_res_timer

; -------------
; sound options
; -------------
; when using the OpenAL sound driver the default AL device may sometimes cause problems, in particular for
; on-board sound controllers, in those instances you can try an alternative AL device. Which other AL devices
; are available can be seen in the log file (when AL is enabled). It seems that usually the "Generic Software"
; device is available, which is a good one to try as an alternative.
snd_oal_device Generic Software



; -------------
; game specific
; -------------

; scale bitmap based inventory icons/objects at higher screen resolutions (like body carry icon)
scaled_inv_bitmaps
To oznacza, iż na Twoim komputerze Thief z tymi właśnie ustawieniami może nie działać prawidłowo. Jeżeli na standardowych ustawieniach Thief mimo wszystko nie działa prawidłowo, to już niestety nie moja wina. Nie jestem moderem, czy programistą. Zebrałem jedynie inne pliki w jedną całość...
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Dziękuję za kolejne wyjaśnienia. Oczywiście nie mam jakichkolwiek pretensji ponieważ byłoby to niemądre : )

Osobiście już póki co odpuszczę i trochę zweryfikuję swoją powyższą opinię. Nie tyle co nie polecam MMP ale uczulam na pewne problemy które mogą wystąpić : )

Pozdrawiam i liczę na dalszą aktywność.
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2013, 20:43 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Sprawdź z tym oryginalnym plikiem i daj koniecznie znać. Jeszcze dziś załaduję MMP do T2X i kolejny mirror dla spolszczenia tej wielkiej kampanii.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Kurhhan »

Mixthoor pisze:Po instalacji MMP z katalogu _Temp przekopiuj do katalogu głównego Thiefa plik o nazwie cam_ext_original.cfg. Następnie zmień jego nazwę na cam_ext.cfg. Oczywiście pierwotny plik musisz usunąć. To przywróci Ci ustawienia standardowe, jakie wprowadza New Dark.

To oznacza, iż na Twoim komputerze Thief z tymi właśnie ustawieniami może nie działać prawidłowo. Jeżeli na standardowych ustawieniach Thief mimo wszystko nie działa prawidłowo, to już niestety nie moja wina. Nie jestem moderem, czy programistą. Zebrałem jedynie inne pliki w jedną całość...

Ahhh... skuszę się ; d

I pięknie, po wgraniu standardowego pliku New Dark wszystko wróciło do normy a i mogę się cieszyć nowymi modami. Zostały tylko menusy i filmiki w 4:3, ale masz rację, ten nowy patch to powoduje a MMP nie ma nic do tego.

Rozmiar czcionki, sterowanie, nasycenie oświetlenia wróciło do porządku : )
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

Zachęcam Cię do pobawienia się ustawieniami, jakie wprowadza New Dark (możesz ustawić efekty blooma lub szare barwy a'la Cryptic Realms lub Better Tommorow)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Mixthoor Mod Packs

Post autor: Mixthoor »

@Kurhhan - Dodałem do FAQ coś takiego (mam nadzieję, że pomoże taż innym):
Po instalacji MMP grafika świruje (jest zbyt jasno, a zmiana poziomu jasności nie funkcjonuje; kolory są wyblakłe...).
Wina ustawień opcji graficznych New Dark z pliku cam_ext.cfg.

Rozwiązanie jest banalne:
1) Usuń plik ./cam_ext.cfg
2) Z katalogu ./_Temp/ skopiuj fo głownego katalogu gry plik o nazwie cam_ext_original.cfg zawierający standardowe ustawienia z patcha New Dark.
3) Zmień nazwę z cam_ext_original.cfg na cam_ext.cfg
@ALL - Dodałem MMP do T2X i zaktualizowałem plik instrukcji instalacji. Thief'em Deadly Shadows zajmę się w kolejnej wolnej chwili.
Awatar użytkownika
3dfx
Skryba
Posty: 286
Rejestracja: 06 marca 2005, 21:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Nowe oblicze Thief-a

Post autor: 3dfx »

Witajcie,
Przespałem epokę. Czy do T2 mam zainstalować wszystkie 12 pozycji aby uzyskać najlepszy efekt?
ODPOWIEDZ