Nowa TG FM: Shadow Politics

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
0
Brak głosów
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
5
63%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
2
25%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
1
13%
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 8

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Mixthoor »

Tytuł: Shadow Politics v1.1
Typ: Thief Gold
Autor: skacky
Rozmiar: 2,9 MB
Data wydania: 28.04.2012
Język: angielski

Do pobrania z:
1) http://darkfate.org/view/details/files/ ... w_politics
2) hhttp://taffersparadise.com/thief1mission/shadowpol.zip
3) http://www.southquarter.com/downloads/2 ... dowpol.zip
4) http://www.ttlg.de/de/download/download ... dowpol.zip

Wątek na forum TTLG
http://ttlg.ttlg.mobi/forums/showthread.php?t=139048
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Hadrian »

Fmka warta uwagi. Polecam, niedługo wystawię notę.
bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: bari »

..Głównie "Looting" i trochę skakania po gzymsach :) , ale mi się podobała, miasteczko ma swój klimacik.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Paweuek »

Bardzo fajna mapka. Styl podobny do Melan. Duży plus :)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Pomimo, że misja jest dość krótka i mała, to daję "dorównuje...". Świetny klimat Thiefa, jakiego nie ma w prawie żadnej FMce pod T2. Ta średniowieczna architektura, pewna toporność TDP, mrok i tło dźwiękowe... klimat był wspaniały! Poczułem się znowu jak ten 13 latek, który odkrywał sekrety Bafforda. Ta FMka mnie odmłodziła :P

Wadę mam jedną: za mało strzał linowych. Musiałem je albo zostawiać, albo liczyć się z kontuzją :/

PODSUMOWANIE:
OCENA: 9
GRYWALNOŚĆ: 10
AUDIO: 9
VIDEO: 9

PLUSY: Klimat!!!, sprytnie poukrywany loot, sporo różnych lokacji i atrakcji, architektura
MINUSY: za mało strzał linowych, parę bugów, parę pierdół jak trudni do znokautowania ludzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Hadrian »

Zgadzam się z oceną jak najbardziej; nic dodać, nic ująć ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Flavia »

Nie pozostaje mi nic innego, jak zgodzić się z przedmówcami. Wspaniały klimat, fenomenalna architektura, mnóstwo zakamarków do zbadania. TG w całej okazałości!
Dotarcie do pewnych miejsce mogło sprawić nieco problemów, zwłaszcza wejście na belki w sklepie rzeźnika. Ani się wspiąć, ani wskoczyć. A jak już się gdzieś weszło, to często nie szło zejść bez połamania nóg. Ale to pierwsza misja autora, więc do wybaczenia.
Fabuła jest dość prosta - osobiście przez cały czas miałam nadzieję, że Garrett zmądrzeje i pozwoli wojnie się zakończyć, ale zważywszy na czas akcji, chyba jeszcze nie dorósł do bohaterstwa. Albo to ja za bardzo przywykłam do traktowania go jak bohatera.

Rany, ale ze mnie potworna maruda. Ale nie, naprawdę podobała mi się ta FM-ka. Ma genialny klimat i dostarcza sporo frajdy, nawet mimo niewielkich rozmiarów. Definitywnie warta polecenia!
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Mixthoor »

Tytuł: Shadow Politics v1.1
Data recenzji: luty 2013

Słowo wstępu
Klasyka Thiefa - kradzież berła na zlecenie z silnie strzeżonego budynku ambasady. Przy możliwości wdrapania się do wielu niedostępnych miejsc oraz stawieniu czoła zdyscyplinowanym strażnikom, autor oferuje nam powrót do korzeni. Czy wyprawa ta okaże się owocna? W poniższej recenzji postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Wątek fabularny
Pewnego wieczora Garrett otrzymał kolejne zlecenie kradzieży drogocennego berła. Motyw zleceniodawcy był niezwykle czytelny. Pomiędzy Miastem a Blackbrook rozpętała się wojna, która skutecznie uniemożliwiała poprawy ekonomicznej obu stron. Pewien wielmożny, pełniący rolę ambasadora książę Whitehall zawitał do Miasta, by wspólnie z Konsulem zawrzeć pokój, zaprzestając tym samym rozlewu krwi. To pozwoliłoby na przekierowanie środków pieniężnych i zasobów ludzkich na rozwój infrastruktury oraz poprawę warunków bytu mieszkańców obu rejonów. Kradzież berła ambasadora Blackbrook na nowo rozpętałaby chwilowo wstrzymany konflikt. Tak oto prezentuje się rys fabularny misji do pierwotnej części Złodzieja. Przemierzając bogatą dzielnicę natkniemy się korespondencję pomiędzy konsulem i ambasadorem, notatki pozostawione przez straż, listy przypadkowych postronnych osób oraz zapiski mieszkańców, Opiekunów oraz przebywających w kanałach złodziei. Te niewielkie treści przelane na papier współtworzą ciekawy zarys fabularny, zaprezentowany w tej uroczej Fan Misji. Szkoda, że autor nie ukazał głębi politycznego konfliktu i zapomniał o dylematach moralnych. Aczkolwiek przedstawienie postaci Garretta jako chłodnego i zimno kalkulującego złodzieja przypadło mi do gustu i przypomniało, za co między innymi pokochałem pierwszą część gry.

Elementy grywalności
Shadow Politics jest bardzo dobrą misją. Od pierwszych minut możemy spodziewać się solidnej, acz wymagającej rozgrywki. Nie wiem, czy to zasługa autora, czy może dodatkowych modyfikacji (po załadowaniu MMP) - wszyscy napotkani strażnicy są niezwykle czujni, bezwzględni i nieustępliwi. Raz zaalarmowany rycerz, do samego końca gry pozostanie w stanie gotowości, odpowiednio reagując na każdy szelest. O ile przemierzanie alei i zaułków dzielnicy jest relatywnie proste, tak plądrowanie ambasady może przyprawić nam nieco kłopotów. Muszę z czystym sumieniem przyznać, iż dawno nie ładowałem tak często zapisów gry, jak podczas rozgrywki w Shadow Politics. Podskakiwanie w cieniu celem zwabienia strażnika i ogłuszenia go pałką, na niewiele się zda. Stojąc nawet w najciemniejszym kącie, możemy być absolutnie pewni, iż manewr uderzenia nadchodzącego człowieka spełznie na niczym. Analogicznie wygląda sytuacja z ogłuszaniem strażników, którzy idą jeden za drugim. Odgłos pałki oraz jęk człowieka niemal na pewno przyciągną uwagę jego kompana. Na szczęście Garrett zawiera kołczan ze sporą liczbą różnorodnych strzał, a wiele z nich znajdzie zaglądając w każdy zakamarek dostępnej dzielnicy. Zdecydowanym plusem jest możliwość włamania się do wielu pobliskich mieszkań i pomieszczeń. Często trzeba korzystać ze strzały linowej wypatrując drewnianych belek przy dachach, otwartych oknach czy balkonach. Problem może pojawić się gdy zechcemy wrócić na ziemię bez utraty cennych sił witalnych. Czasem upadek z wysokości z zachowaniem wartościowej strzały jest niestety złem koniecznym. Do samej ambasady prowadzą dwie drogi - jedna przez otwarte okno, o czym listownie informuje nas zleceniodawca, druga zaś przez kanały. Niestety absurdem jest zablokowanie drzwi głównych, będących jedynie smutną ścianą.

Szata wizualno-melodyjna
Ciężko jest mi ocenić oprawę wizualną po instalacji wszelkich dostępnych modyfikacji. Grając w Shadow Politics zauważyłem sporą liczbę zarówno pierwotnych tekstur jak i zupełnie nowych. Dlatego też analizując i oceniając ten element misji, skupię się wyłącznie na projekcie dostępnych lokacji, omijając oteksturowanie. Nim rozpoczniemy właściwą rozgrywkę, warto sięgnąć po mapę. Jest stylowa i dosyć szczegółowa, aczkolwiek brakuje w niej schematu ambasady, co uzasadnia wątek fabularny. Ulice, place, aleje i zaułki zostały cudownie zaprojektowane. Nie są zbyt wielkie czy zbyt puste. Idąc nimi warto rozglądać się na wszystkie strony, doszukując się wystających elementów, dzięki którymi można wspiąć się wyżej. Wyposażenie i wystrój wnętrz są adekwatne do zamieszkujących je osób. Oczywiście w oczy razić nas będą płaskie tekstury półek, czy regałów z książkami. Jednak w przypadku Thiefa Gold można przymknąć na to oko. Misję charakteryzuje klimat średniowiecza. Budowle przygniatają nas strukturą oraz chłodem swych barw. Przez cały czas gry towarzyszy nam charakterystyczna, oryginalna, złowroga melodia pierwowzoru. Pierwsza część złodzieja była mroczna, Shadow Politics przypomina nam jedynie jak bardzo. Grając w tę misję, słuchając jej dźwięków, bacznie przyglądając się jej elementom i podziwiając jej strukturę z powrotem przeniesiemy się do oryginalnego i niesamowitego świata Złodzieja. Świata, który przed wieloma laty pochłonął serca i umysły nieświadomych graczy...

------------------

Ocena cząstkowa:
Wątek fabularny - 4
Elementy grywalności - 5
Szata wizualno-melodyjna - 4

Ocena końcowa: 4,3

------------------

Plusy:
- cudowny projekt dzielnicy miejskiej wykorzystujący najlepsze elementy Thief'a
- silni, uparci nieustępliwi i wymagający strażnicy
- spora ilość łupów do zebrania, zmuszająca do zaglądania w każdy zakamarek


Minusy:
- mało znaczący główny wątek fabularny
- mężczyzna w bibliotece ambasady słyszy nas lecz nie widzi, będąc odpornym na ogłuszenie
- z wielu mieszkań nie wydostaniemy się bez straty strzały linowej lub punktów witalnych

------------------

Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - dobrze
5 - wyśmienicie



*************


SPOLSZCZENIE
Dzięki pracy jednego z użytkowników, misję możemy rozegrać w naszym ojczystym języku. Niestety w tłumaczeniu znalazło się sporo błędów, na które nie mogę przymknąć oka. Zdarzają się błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne lub składniowe. Niekiedy tłumaczenie jest dosłowne, co w języku polskim brzmi nielogicznie lub sztucznie. Przykłady poniżej:
- Nie będziesz mógł nie stwierdzić, że Cię ostrzegałem!
- Musi być kontynuowane dochodzenie nad sprawą Mistrza W, który, wygląda na to, nabył potężnych i dość niebezpieczny artefakt od R lub od V.
- Niestety, ale nie mogłem dostarczyć Ci mapy budynku, ale jestem pewien, że Twoje umiejętności pasują do Waszej niezwykłej reputacji.
- Jesteś prawdziwym profesjonalistą, a oni mają własne standarty; nie zabij nikogo."
Doceniam pracę i czas poświęcony nad tłumaczeniem, dlatego dla zainteresowanych podaję linka po polskiej wersji misji - https://rapidshare.com/#!download|730p1 ... p|3050|0|0
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Hadrian »

Co do spolszczenia, postaram się je jeszcze poprawić. Czasem wolę pozostawiać oryginalny sens, niż zmieniać całe zdania. Teraz mam ferie i jedyne co może mi zabierać dużo czasu poza komputerem, to nauka historii na przyszły konkurs ;)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Mixthoor »

Super, jeśli będziesz potrzebował korekt, daj znać.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Shadow Politics

Post autor: Kurhhan »

Jeśli ktoś lubi powrót do korzeni to mu się spodoba, ja nie lubię powrotów w Thiefie, 16 lat do tyłu do prostackich na dzisiaj skryptów, zadań i pustej sztampowej architektury ( chociaż niektóre budynki ładnie, ciekawie skrojone ) .

W wielu miejscach dodatkowo misja popsuta, nie da się zleźć z wysokości i słyszą cie z kilometra. Kilka wiadomości, dziwacznych i niezbyt realistycznych. Ogrom złośliwie ustawionych strażników. Nierealistycznie poukrywane dobra, stosy monet na ziemi czy parapetach. Kilka ciekawych przejść.

Fajny zombie i jaskinia. Włamy do mieszkań na wysokości, sztampa.

Trochę zmienia postać rzeczy, to , że to pierwsza FM-ka autora. Jak na debiut jest naprawdę dobrze i widać duży potencjał ( późniejszy Unseen trafił w moje gusta ).

3=/6 ( misja dla fanów powrotu do 16-letniej klasyki Thiefa, czyli nie dla mnie )
ODPOWIEDZ